Ja, hallo, als je na een half jaar nog niet door seizoen 1 bent dan voel ik me vrij om te spoileren,quote:
quote:In aflevering 4 zit een scène waarin de hele dialoog bestaat uit 'fuck', 'motherfucker' en 'fuck me'.
Ik denk dat je het een aflevering of vier moet gunnen. Als je na die vier afleveringen nog steeds met hetzelfde bezwaar zit, soi.quote:Op zondag 11 april 2010 22:09 schreef beeer het volgende:
Als er een flikker in een film zit en het te breed uitgemeten wordt haak ik sowieso al af. Maar het gaat me er meer om dat ik het moeilijk vind om de manier van denken en de beweegredenen van agenten om hun werk te doen te begrijpen in dit soort films.
Allerminst stoned en reeds 21, toen. Gerenommeerd geestfladderaar. Telt dat ook?quote:Op zondag 11 april 2010 23:07 schreef DO2 het volgende:
En Lost Highway...Kom op...Ja, als je stoned bent. En 16. Dan, misschien.
Straight Story is zijn meest straightforward film. Prachtige film die hij heeft gemaakt in de tijd van Lost Highway en Mulholland Dr. De soundtrack van The Straight Story is een van Badalamenti's beste.quote:Op zondag 11 april 2010 23:02 schreef Gellius het volgende:
Daar heb je 'n punt, DO. Misschien omdat het zijn meest straightforward film is.
Om te vertellen dat Dick Laurent dood is?quote:Op zondag 11 april 2010 22:50 schreef Ringo het volgende:
Dan is vooral The Straight Story een goed tegengif, picodealion. Of je moet het gewoon elders zoeken.
Ik weet nog dat er in het café waar wij na Lost Highway ons ontnuchterende biertje dronken, plotseling een telefoon ging. De vliegende vinkentering.
That's just what he told us.quote:Op zondag 11 april 2010 23:21 schreef k_man het volgende:
[..]
Om te vertellen dat Dick Laurent dood is?
Er zijn natuurlijk ook films die je nuchter - en járen later - met minstens zoveel bewondering als toenquote:Op zondag 11 april 2010 23:15 schreef Ringo het volgende:
[..]
Allerminst stoned en reeds 21, toen. Gerenommeerd geestfladderaar. Telt dat ook?
Zeker. Een verhaal was echter ook wel fijn geweest.quote:Op zondag 11 april 2010 23:36 schreef DO2 het volgende:
Zet die film op een willekeurig moment stil en je kijkt hoogst waarschijnlijk naar een prachtig plaatje.
Dat is sowieso de kracht van Kubrick films. Een lust voor het oog.
Maar PTA juist ook!quote:Op maandag 12 april 2010 00:07 schreef DO2 het volgende:
Ach, ik ben ook nogal auditief en visueel ingesteld. Dan is Kubrick natuurlijk een uitkomst.
Heb je de film gezien? Alleen de eerste tien minuten al. Wacht,quote:Op maandag 12 april 2010 00:16 schreef DO2 het volgende:
Mja, dat doet 't toch niet helemaal voor me, Ringo. Adam Sandler ten spijt.
Ja, dat Kubrick eerst heeft opgerookt zeker.quote:Op zondag 11 april 2010 23:54 schreef DO2 het volgende:
Het is notabene een verfilming van een boek, k_man.
Ik geloof dat ik die film zowaar een keer - al zappend- ben tegengekomen,quote:Op maandag 12 april 2010 00:28 schreef Ringo het volgende:
[..]
Heb je de film gezien? Alleen de eerste tien minuten al. Wacht,
Dat hele verhaal doet er niet eens toe.quote:Op maandag 12 april 2010 00:28 schreef k_man het volgende:
[..]
Ja, dat Kubrick eerst heeft opgerookt zeker.
Ik ben van mening dat je je tijd verdoet met een film wanneer je louter op zoek bent naar een goed verhaal.quote:Op maandag 12 april 2010 01:05 schreef k_man het volgende:
[..]
Ja zeg, jij begon over dat boek. Als het er niet toe doet, begin er dan niet over.
Die heb ik inderdaad op wat was het, 18-jarige leeftijd onder invloed van Philosopher's Stone gezien. Ik ben benieuwd hoe hij de test nuchter en jaren (doch wellicht niet járen) later doorstaat. Misschien maar eens kijken binnenkort.quote:
Versta je acteerwerk daar ook onder? Ik vind de boeken van Palahniuk echt geweldig, maar de verfilming van Fight Club gewoon nog een stukje beter. Niet zozeer om de visuele aspecten maar om het acteerwerk.quote:Op maandag 12 april 2010 01:18 schreef DO2 het volgende:
[..]
Ik ben van mening dat je je tijd verdoet met een film wanneer je louter op zoek bent naar een goed verhaal.
Daar hebben we boeken voor.
Een film moet vooral visueel prikkelen.
Tja, hoe anderen het waarderen maakt me dan weer niet heel veel uit. Ik kan de film zo vaak kijken als ik wil, ik blijf er van genieten. Er zijn weinig films die ik zo vaak heb gekeken zonder ooit op uitgekeken te raken. Clerks is daar overigens ook een van, om maar eens een heel andere genre aan te boren. Daar zijn het de visuals noch het acteerwerk maar eigenlijk puur de dialogen. Misschien had dat ook in boekvorm gekund, maar ik vraag me af of het dan nog zo grappig was.quote:Op maandag 12 april 2010 01:26 schreef DO2 het volgende:
Fight Club vind ík dan weer overgewaardeerd.
Het acteerwerk speelt zeker een rol, maar er zijn genoeg acteurs en actrices die hun vak prima verstaan.quote:Op maandag 12 april 2010 01:23 schreef picodealion het volgende:
Versta je acteerwerk daar ook onder? Ik vind de boeken van Palahniuk echt geweldig, maar de verfilming van Fight Club gewoon nog een stukje beter. Niet zozeer om de visuele aspecten maar om het acteerwerk.
Daarom waardeer ik Lost Highway ook zo...quote:Op maandag 12 april 2010 01:18 schreef DO2 het volgende:
[..]
Ik ben van mening dat je je tijd verdoet met een film wanneer je louter op zoek bent naar een goed verhaal.
Ik zit sinds afgelopen dinsdag ergens op het Vlaamse platteland aan de achterkant van een losstaand huis voor mij uit te staren. Daar zie ik een schuur, een paard, de kerktoren van Eeklo en voor de rest enkel akkers. Zo nu en loop ik even naar de koelkast en daar pak ik dan een nieuw blikje bier. Als dat op is smijt ik dat voor me uit, de akker op, en schiet ik er een paar keer op met een luchtkarabijn. Voor de rest wordt er natuurlijk ook nog met mevrouw K. geneukt, wat voetbal gekeken op TV en een mopje over een jood verteld, maar daar houdt het dan wel weer mee op. Zeg gerust dat ik op vakantie ben.quote:Op maandag 12 april 2010 00:14 schreef Ringo het volgende:
Trouwens, ik mis JAM.
Clockwork Orange is erg goed, Full Metal Jacket mag er ook wezen. Ik kan Kubrick-films zeker waarderen, alleen A Space Odyssey dus niet.quote:Op maandag 12 april 2010 01:23 schreef picodealion het volgende:
Gezien mijn waardering voor andere Kubrick-films moet dat wel goedkomen. Ik denk dat A Clockwork Orange al een jaar of acht onafgebroken in mijn top twee favoriete films staat, zo af en toe van plaats wisselend met Fight Club.
Dit ga ik met Ivan kijken:quote:Op zondag 11 april 2010 23:02 schreef Gellius het volgende:
Als ik iemands cool zou willen pikken, dan die van John Hurt:
[ afbeelding ]
Wat een onzin. Een boek heeft de potentie om op een andere manier te prikkelen dan een film; een boek is geen uitgeklede vorm van een film.quote:Op maandag 12 april 2010 01:18 schreef DO2 het volgende:
[..]
Afgelopen week nog The Shining gezien, vond ik ook een erg sterke film. Vooral die sfeer is echt goed neergezet.quote:Op maandag 12 april 2010 02:21 schreef k_man het volgende:
[..]
Clockwork Orange is erg goed, Full Metal Jacket mag er ook wezen. Ik kan Kubrick-films zeker waarderen, alleen A Space Odyssey dus niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |