abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80181594
Gister wezen eten in Hotel de Goudfazant in Noord. Lekker en leuk.

Ik ben altijd wel benieuwd naar The Wire, maar ik weet niet wanneer ik het zou moeten bekijken, zelfde geldt voor de Soprano's, ik heb slechts de eerste aflevering gezien, daarna geen tijd meer voor gevonden ... Mad Man lukt beter omdat we dat samen kijken.
Aldus.
pi_80181645
Wat heb je gegeten, z?
pi_80182033
Nou, 's avonds, met z'n tweetjes, als de kids op bed liggen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_80182081
quote:
Op zondag 11 april 2010 12:19 schreef Z het volgende:
Gister wezen eten in Hotel de Goudfazant in Noord. Lekker en leuk.
Het menu ziet er alvast goed uit. Wij moesten binnenkort maar weer eens met z'n tweetjes uit eten gaan, want we zijn sinds de geboorte van Ivan niet meer zonder hem op pad geweest.
  zondag 11 april 2010 @ 12:53:06 #205
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_80182537
Ik ben ook weleens in de goudfazant geweest, maar als je toch naar Noord gaat dan kan ik ook Noorderlicht aanbevelen bij de NDSM werf.

Verder eet ik sardientjes en kaas.
pi_80182819
quote:
Op zondag 11 april 2010 11:24 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Houd het basisrecept risotto aan en gooi er tijdens de laatste 5 minuten gehalveerde aarbeien doorheen. Daarna maak je de risotto op de normale manier af en serveer je de risotto met rucola, parmaham en wat rauwe aardbeien. Heel simpel.
.
pi_80191431
quote:
Op zondag 11 april 2010 12:20 schreef Gellius het volgende:
Wat heb je gegeten, z?
Ik:
-plat de charcuterie: paté, droge worsten, ham en gekonfijte zilveruien
-poussin van het spit met roseval, haricots verts en appelrabarbercompôte

Zij:
-knolselderij-crèmesoep met gerookte sprot en kervel
-risotto met skrei, mosselen en zeekraal

En we dronken:
Bergerac Blanc Sec, Cuvée Sophie, Grande Maison
Aldus.
pi_80191503
quote:
Op zondag 11 april 2010 12:37 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Het menu ziet er alvast goed uit. Wij moesten binnenkort maar weer eens met z'n tweetjes uit eten gaan, want we zijn sinds de geboorte van Ivan niet meer zonder hem op pad geweest.
We hadden voor de tweede keer de Kriterion oppascentrale ingeschakeld en dat bevalt prima.
Aldus.
pi_80191729
Ah, een wijnhuis dat ook terloops wijnen maakt. Prachtig.
pi_80191747
quote:
Op zondag 11 april 2010 17:06 schreef Z het volgende:

[..]

We hadden voor de tweede keer de Kriterion oppascentrale ingeschakeld en dat bevalt prima.
* Gellius noteert.
  zondag 11 april 2010 @ 18:10:16 #211
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_80193954
Ik heb, voor de tweede zondag achtereen, geconcentreerd voor mezelf geschreven, en geen stuurloos gekrabbel nu (zoals gebruikelijk) maar heel bewust, met richting en samenhang. Alsof ik mezelf zowaar een doel heb gesteld. Dat is ook zo; het doel ligt alleen nog ver, geloof ik.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  zondag 11 april 2010 @ 18:12:41 #212
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_80194029
Al met al een buitengewoon geslaagd weekend, dus. Ik eet vanavond lekkerbekjes met gazpacho en brood.
pi_80194395
Ik heb dit weekend een aantal pilots/first episodes gekeken en ik weet niet voor welke ik moet gaan. Ze zijn allemaal best slecht

-The Wire: ik heb moeite me met de protagonisten te identificeren
-The Pacific: gevechten niet intens genoeg (had meer verwacht zoals in Band of Brothers of The Thin Red Line)
-Mad Men: ik weet het nog niet, ik probeer afl. 2 nog
-Spartacus: ik vond 300 wel aardig maar om daar nou een hele serie van te maken

Dexter en Six Feet Under moet ik nog proberen... nog andere series?
  zondag 11 april 2010 @ 18:37:43 #214
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_80194860
Nee, alleen six feet under.

En ik eet vanavond sudderlapjes met snijbonen en aardappeltjes bij oma.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_80195000
Wàt heb je geschreven, Rrrringo?
  zondag 11 april 2010 @ 19:02:08 #216
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_80195708
quote:
Op zondag 11 april 2010 18:23 schreef beeer het volgende:

Dexter en Six Feet Under moet ik nog proberen... nog andere series?
Ik kijk langzaam Battlestar Galactica en heb net een bingeweekend House achter de rug.
  zondag 11 april 2010 @ 19:12:52 #217
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_80196097
quote:
Op zondag 11 april 2010 18:42 schreef Gellius het volgende:
Wàt heb je geschreven, Rrrringo?
Eigenlijk zeg ik er liever nog niks over. Het is een soort van feuilleton. Meer volgt, dat is wel de bedoeling.

[ Bericht 49% gewijzigd door Ringo op 11-04-2010 19:22:03 ]
pi_80196142
House en Battleship Galactica lijken me nou echt helemaal niks
pi_80196352
Welke serie vind je wél leuk, beeer?

Ik ben bij Six Feet Under na een paar afleveringen afgehaakt. Bij Dexter en The Wire had ik een paar afleveringen nodig om erin te komen. Mad Men vond ik meteen goed.
pi_80196373
quote:
Op zondag 11 april 2010 19:14 schreef beeer het volgende:
House en Battleship Galactica lijken me nou echt helemaal niks
Die zijn ook waardeloos.
pi_80196506
Ik vond Jericho goed. Maar dat is alweer een aantal jaar geleden
pi_80198121
quote:
Op zondag 11 april 2010 18:23 schreef beeer het volgende:

-The Wire: ik heb moeite me met de protagonisten te identificeren

Volgens zit Omar Little niet in de eerste episode. Omar is een zwarte, homoseksuele 'rip-and-runner' met een shotgun op zak en hij wil de de brute moord op zijn minnaar wreken. Volgens mij kan een xenofobische absurdist zoals jij daar prima uit de voeten.

Ik ga vanavond weer binge-watchen (bedankt Ringo, voor de terminologie)

[ Bericht 0% gewijzigd door zodiakk op 11-04-2010 20:18:41 ]
  zondag 11 april 2010 @ 20:04:56 #223
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_80198430
. You're welcome.
pi_80201847
Mad Men moest ik juist weer even inkomen, ik zou nog even doorzetten beeer. Aan Dexter was ik meteen verknocht. Jericho vond ik ook erg gaaf.

Iemand hier die trouwens Twin Peaks heeft gezien? Ver voor mijn tijd uiteraard maar ik vond het (t/m halverwege seizoen 2) echt geweldig. In tegenstelling tot de meeste Lynch films overigens.
pi_80202076
Twin Peaks, tsja, wel eens van gehoord.

Ik zou het nog wel een keer willen herzien, maar dan zou ik vooral de verzamelde Vrij Nederland-nummers uit die tijd erbij willen hebben. Ooit, als ik later groot ben, zal ik dat VN-spul uit een archief opdiepen.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_80202116
quote:
Op zondag 11 april 2010 19:59 schreef zodiakk het volgende:

[..]

Volgens zit Omar Little niet in de eerste episode. Omar is een zwarte, homoseksuele 'rip-and-runner' met een shotgun op zak en hij wil de de brute moord op zijn minnaar wreken. Volgens mij kan een xenofobische absurdist zoals jij daar prima uit de voeten.

Nou, bedankt voor de spoiler, hè?

In aflevering 4 zit een scène waarin de hele dialoog bestaat uit 'fuck', 'motherfucker' en 'fuck me'.
pi_80202175
quote:
Op zondag 11 april 2010 21:09 schreef sigme het volgende:
Twin Peaks, tsja, wel eens van gehoord.

Ik zou het nog wel een keer willen herzien, maar dan zou ik vooral de verzamelde Vrij Nederland-nummers uit die tijd erbij willen hebben. Ooit, als ik later groot ben, zal ik dat VN-spul uit een archief opdiepen.
De dvd-box is een aanrader omdat er ook veel achtergrondinformatie bij zit.
  zondag 11 april 2010 @ 21:15:19 #228
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_80202406
Ja, Twin Peaks, aan de buis gekluisterd zat ik, iedere week. Briljante serie, zo ongelofelijk sfeervol gefilmd, zo'n spannende plotontwikkeling, bizarre karakters, herkenbare personages, mooie running gags, prachtige kleuren, fantastische muziek, alles klopte. Behalve dan dat juist dat veelbelovende verhaal volledig ontspoorde ergens in seizoen twee en iedere kijker uiteindelijk gedesillusioneerd en met lege handen achterbleef.
pi_80203224
quote:
Op zondag 11 april 2010 21:05 schreef picodealion het volgende:
ik vond het (t/m halverwege seizoen 2) echt geweldig. In tegenstelling tot de meeste Lynch films overigens.
Ketter.
pi_80203335
Ik heb alleen Blue Velvet een kans gegeven.
  zondag 11 april 2010 @ 21:34:55 #231
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_80203684
David Lynch is fucking brilliant all the way, idd. Vanaf Blue Velvet ken ik hem, Lost Highway, Mulholland Drive; daarna ben ik hem kwijtgeraakt. The Straight Story, ook nog, zijn arcadische nevendroom. Mooie films hoor.
pi_80203752

Ik heb 'm zowaar gelezen. Best verteerbaar.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zondag 11 april 2010 @ 21:37:51 #233
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_80203858
pi_80204101
Ik denk dat "Lynch" voor mij begon met Blue Velvet. Dat vond ik - zestien, zeventien - een erg indrukwekkende film. Daarna kwam Wild at Heart, maar ik had toen al een afkeer van Nicholas Cage. En toen kwam Twin Peaks (en de wekelijkse VN analyse, inderdaad). TP keken we altijd met een hele vriendenclub op een studentenkamer, zonder dat we daarbij sterke koffie dronken, zoals door de VN werd voorgeschreven.
pi_80204209
Wild at Heart is zo ongeveer de enige film waarin Cage te pruimen is.
  zondag 11 april 2010 @ 21:44:47 #236
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_80204259
quote:
Wild at Heart
Hoe kan ik die film nou vergeten?
pi_80204361
quote:
Op zondag 11 april 2010 21:41 schreef Gellius het volgende:
Ik denk dat "Lynch" voor mij begon met Blue Velvet. Dat vond ik - zestien, zeventien - een erg indrukwekkende film. Daarna kwam Wild at Heart, maar ik had toen al een afkeer van Nicholas Cage. En toen kwam Twin Peaks (en de wekelijkse VN analyse, inderdaad). TP keken we altijd met een hele vriendenclub op een studentenkamer, zonder dat we daarbij sterke koffie dronken, zoals door de VN werd voorgeschreven.
En dan college gehad hebben van Ankersmit in hetzelfde jaar als mijn liefste, waar ik toen ook al mee optrok. Onbestaanbaar dat onze wegen niet gekruisd hebben. Nicolas Cage, brrrrrrrr. Eigenlijk is de afkeer van Cage het enige dat me bijgebleven is van Wild at Heart.

Vorige week trouwens eindelijk Betty Blue bekeken. Bij nader inzien denk ik dat ik die film destijds helemaal niet gezien heb .
pi_80204707
Die wegen hebben vast wel gekruist. Was je niet toevallig op de Velvet Undergroundnacht in Simplon? Of bij Henry Rollins in Vera? Of één van de talloze Dead Moonoptredens? Of Mudhoney? Of bij een vertoning van A Clockwork Orange in het Oude RKZ? Of gewoon Gado-Gado vretend op donderdag in de de Mensa?
  zondag 11 april 2010 @ 21:52:16 #239
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_80204732
37o2 le Matin? Director's cut? Die eindeloos voortduurt maar toch niet verveelt?
pi_80204846
Dat was ook zo'n film waarvan iedereen de poster met het Meisje had. Ik heb 'm pas een paar jaar geleden voor het eerst gezien en ik vond het niks.

Ze is wèl leuk als de Parijse blinde in Night on Earth, wat verder ook gewoon een hele prima film is.
  zondag 11 april 2010 @ 21:57:13 #241
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_80205023
Franse navelstaarderij. Ongegeneerd neukenrokendrinkenzanikenkrankzinniggekwordenenweerneuken. Dan de dood, als een serenade. Ik vond 't mooi.
pi_80205121
quote:
Op zondag 11 april 2010 21:51 schreef Gellius het volgende:
Die wegen hebben vast wel gekruist. Was je niet toevallig op de Velvet Undergroundnacht in Simplon? Of bij Henry Rollins in Vera? Of één van de talloze Dead Moonoptredens? Of Mudhoney? Of bij een vertoning van A Clockwork Orange in het Oude RKZ? Of gewoon Gado-Gado vretend op donderdag in de de Mensa?
Ja, ja, ja, ja, nee, nee (wel twee kommetjes soep halen. Die at ik boven, op de Kemenade, op. En daarna stond ik in het dagcafé koffie te schenken).
pi_80205350
Nou , kijk eens aan. Natuurlijk had ik toen nog schouderlang haar, een zwarte, mottige The-Cure-Trui, kisten en een gescheurde spijkerbroek aan.

Ik dronk ook toen al geen koffie, maar wel Leeuw.
  zondag 11 april 2010 @ 22:06:04 #244
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_80205541
Zou ik een van jullie ooit ontmoet hebben? Ik heb me in mijn Groningse periode maar nauwelijks kunnen ontworstelen aan de rugbytrui en gaatjesschoenen die ik op het gym moest en zou dragen.
pi_80205741
Heb jij een Groningse periode, Ringo? Wat leuk, dat wist ik niet. Ik kwam, ondanks mijn zwarte, mottige The-Cure-Trui, kisten en een gescheurde spijkerbroek ook geregeld bij Albertus en een enkele keer bij Vindicat - toch wel het terrein van het rugbyshirt en de brogues - waar ik dan wel een hoop bekijks trok, maar daar kwamen we wel uit.
pi_80205745
quote:
Op zondag 11 april 2010 19:59 schreef zodiakk het volgende:
Als er een flikker in een film zit en het te breed uitgemeten wordt haak ik sowieso al af. Maar het gaat me er meer om dat ik het moeilijk vind om de manier van denken en de beweegredenen van agenten om hun werk te doen te begrijpen in dit soort films.
  zondag 11 april 2010 @ 22:21:17 #247
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_80206420
quote:
Op zondag 11 april 2010 22:08 schreef Gellius het volgende:
Heb jij een Groningse periode, Ringo? Wat leuk, dat wist ik niet. Ik kwam, ondanks mijn zwarte, mottige The-Cure-Trui, kisten en een gescheurde spijkerbroek ook geregeld bij Albertus en een enkele keer bij Vindicat - toch wel het terrein van het rugbyshirt en de brogues - waar ik dan wel een hoop bekijks trok, maar daar kwamen we wel uit.
Acht jaar rondgehangen, vanaf 1994. Eigenlijk nog steeds de beste stad van het land. Ik kwam vrijwel nooit bij verenigingen over de vloer. Veel letterende studievrienden, veel theater gedaan. Echte barhangers waren we, in en om de Kromme Elleboog. Wapen van Brussel, Paard van Troje, de Woldhoorn.
En de flatbar van Selwerd 1, , het allereerste jaar op kamers.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ringo op 11-04-2010 22:29:01 ]
pi_80206818
Havenzicht, De Sleutel en het Paard van Troje, inderdaad.
pi_80207733
Wild at Heart en The Straight Story nog niet gezien, maar Twin Peaks: Fire Walk With Me, Mulholland Drive en Lost Highway (ondanks de zeer goede soundtrack) kon ik echt totaal niet pruimen.
pi_80207893
quote:
Op zondag 11 april 2010 21:09 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Nou, bedankt voor de spoiler, hè?

In aflevering 4 zit een scène waarin de hele dialoog bestaat uit 'fuck', 'motherfucker' en 'fuck me'.
Wordt daar het woord "hamsterdam" in gebezigd? Ik kreeg net een sms van een vriend dat ik echt even die scene moest kijken namelijk (S1E4, 45e minuut) en dat ik dan toch echt wel compleet om zou zijn. .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')