abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 9 april 2010 @ 18:42:29 #151
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_80132783
Toch maar niet. Het is koud in de stad. Nog te vroeg voor zulke snode plannen.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_80132975
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 17:08 schreef zodiakk het volgende:
Ik zou zelfs willen zeggen dat ik The Wire beter is dan Mad Men of Dexter.
Dat roep ik dus al een tijdje, want dat is inderdaad zo. Zeker beter dan Dexter.
anonieme razernist
pi_80133197
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 17:04 schreef zodiakk het volgende:

[..]

Ik hou van trage series. The Wire heeft een kale, troosteloze sfeer en snelle dialogen die vaak bol staan van straattaal en politiejargon. De serie doet geen enkele concessie om dit begrijpelijker te maken. Dat maakt het moeilijk om 'erin' te komen.
En laten we niet vergeten wat mijn weeën op gang kwamen door The Wire.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_80134956
Is dat een aanbeveling?
pi_80145947
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 18:10 schreef Ringo het volgende:
Ik wil op een terras in de zon zitten, met een goed glas wijn. Ik kwam zonet al langs de Grote Markt, het is daar één klonterende mensenmassa. Het Plein idem. Daar ben ik niet dol op.
Hebben ze daar goede wijn dan?
Aldus.
  zaterdag 10 april 2010 @ 00:16:12 #156
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_80147536
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 23:36 schreef Z het volgende:

[..]

Hebben ze daar goede wijn dan?
Vast niet. Op het Plein maak je nog wel kans.

Afgelopen oktober was ik in Venetië. Toen kwam ik na een flinke wandeling terecht op een pleintje ergens in de buurt van een kunstacademie, er liepen tenminste allemaal jongmensen rond met een artistiekerig voorkomen (heel leuk, heel beschaafd, heel fifties-like, niet van dat slonzige waarmee ze zich hier vertonen) en met enorme tekenmappen, dan weet je het wel.
Er was een terras in de herfstmiddagzon, daar ben ik gaan zitten. Heb er pane met prosciutto besteld, en een glas rode wijn.
Lieve god, wat een wijn was dat.
Op dat terras, in die herfstmiddagzon. En het kostte me allemaal nog geen vijf euro. Om eens een Nederlander na te doen.

Nee, ik ga niemand de plek zomaar verraden, al weet ik nog precies waar het is; nodig jezelf maar uit als je vrouw bent en mooi en intelligent genoeg voor een goed gesprek, dan gaan we samen naar Venetië en wijn drinken, op dat terras, in de herfstmiddagzon.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ringo op 10-04-2010 00:26:47 ]
  zaterdag 10 april 2010 @ 00:24:42 #157
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_80147831
Vanavond heb ik Being John Malkovich teruggekeken. Wat een geweldige film is dat ook.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_80151668
Hoer van de dag.

If you fear for the morality of your wives, educat. of your childr., the solidarity of your armchairs, privatized prisons, factory farms and the secu. of the state...then you are right. But what can you do?You are rotten, and the fire has been lit
pi_80153117
Wat hebben mensen toch met 'een goed gesprek'?
  zaterdag 10 april 2010 @ 10:20:17 #160
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_80153226
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 10:13 schreef Gellius het volgende:
Wat hebben mensen toch met 'een goed gesprek'?
Dat is als je in het bijzijn van de ander stil kan vallen zonder dat de ander in paniek begint over het weer, de dolledwazedagen van de Bijenkorf of het hoe&waarom van je sipkijkerij.
  zaterdag 10 april 2010 @ 10:23:12 #161
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_80153270
Allicht dat de klonterende mensenmassa op de terrassen nu verdwenen is. Ik denk dat ik ga ontbijten als een dandy, .
pi_80154460
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 10:20 schreef Ringo het volgende:

[..]

Dat is als je in het bijzijn van de ander stil kan vallen zonder dat de ander in paniek begint over het weer, de dolledwazedagen van de Bijenkorf of het hoe&waarom van je sipkijkerij.
Ah zo. Een goed gesprek is eigenlijk helemaal geen gesprek. Ik kan dat wel navoelen.
pi_80154549
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 00:16 schreef Ringo het volgende:
Er was een terras in de herfstmiddagzon, daar ben ik gaan zitten. Heb er pane met prosciutto besteld, en een glas rode wijn.
Lieve god, wat een wijn was dat.
Op dat terras, in die herfstmiddagzon. En het kostte me allemaal nog geen vijf euro. Om eens een Nederlander na te doen.

Nee, ik ga niemand de plek zomaar verraden, al weet ik nog precies waar het is; nodig jezelf maar uit als je vrouw bent en mooi en intelligent genoeg voor een goed gesprek, dan gaan we samen naar Venetië en wijn drinken, op dat terras, in de herfstmiddagzon.
Zul je zien dat ze rosé wil. Daar sta je dan met al je goede bedoelingen
pi_80155074
Uitgebreid ontbijt met zelfgebakken muffins en alles, in mijn ouderlijk huis. Wat wil een mens nog meer voor zijn verjaardag.
  zaterdag 10 april 2010 @ 11:56:41 #165
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_80155198
Een lekker wijf om in te bijten.
  zaterdag 10 april 2010 @ 12:01:56 #166
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_80155332
Een Dolly Dot.
pi_80155765
Ik heb motten in de klerenkast. Huismiddeltjes graag.
pi_80156512
Kamfer
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_80156579
En in plaats van WC-blokken in je klerenkast: gebruik mottenpapier.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_80157060
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 18:10 schreef Ringo het volgende:
Ik wil op een terras in de zon zitten, met een goed glas wijn. Ik kwam zonet al langs de Grote Markt, het is daar één klonterende mensenmassa. Het Plein idem. Daar ben ik niet dol op.
Ik kan daar ook niet zo goed tegen. Maar er zijn in Den Haag nog wel pleintjes waar het rustiger toeven is.
Prins Hendrikplein (Sint Joris), en het Anna Paulowna plein. Op dat laatste plein is de wijn iets duurder maar ook lekkerder.

http://historie.residentie.net/apw.htm
The real is always way ahead of what we can imagine.
pi_80157481
Mane, Ringo, willen jullie wat mottenpapier kopen bij Van Mourik aan de Frederik Hendriklaan voor die goeie ouwe Gellius?
  zaterdag 10 april 2010 @ 14:29:22 #172
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_80159098
Ik zit net met een glas Siciliaanse witte onder een boom, Gellius, loom en lommerrijk te wezen. (Dank voor de tip, mane! Ik was het Anna Paulownaplein eigenlijk altijd zomaar langsgefietst.)
pi_80159469
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 12:18 schreef Gellius het volgende:
Ik heb motten in de klerenkast. Huismiddeltjes graag.
Nieuwbouwwoning.
pi_80159607
.
  zaterdag 10 april 2010 @ 14:52:37 #175
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_80159694
quote:
Voorkomen van motten
Verstoor motten zoveel mogelijk door kleding regelmatig te dragen en textiel goed te onderhouden. Zuig tapijten met regelmaat, vooral op plekken waar het donker is. Lucht af en toe de kasten, hang de kleding niet te dicht op elkaar. Zuig ook af en toe in weinig gebruikte kasten en sop de kastbodem.

Vuile kleding bevat voedingsstoffen voor motten. Vooral zweet-, urine- en vetvlekken oefenen een grote aantrekkingskracht uit op motten. Was en reinig kleding als u het voor langere tijd opbergt. Als u textiel voor langere tijd opbergt, verpak het dan in gesloten plastic zakken of koffers. Het kan ook schelen om kieren en spleten in opbergkasten dicht te maken.

Oude vogelnesten op zolder of buiten zijn een bron van motten. Voorkom dat zij door een open raam of deur naar binnen komen. Doe er ’s nachts gordijnen voor of gebruik horren.
Die rotvogels.

Of jullie zijn viespeuken.
The love you take is equal to the love you make.
  zaterdag 10 april 2010 @ 15:09:55 #176
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_80160053
Ik kan iedereen de overzichtstentoonstelling van David Bade in het GEM aanraden. Niet omdat het per se mooi is wat hij maakt. Het is veel en wild en rauw en onaf en ongefilterd. Letterlijk volgepropte zalen met werk dat alle kanten uitgroeit. Maar het mooiste is beneden te zien, de grote ruimte die als opslagloods is ingericht, een haast massieve kelderchaos, en de promenade richting café, die volhangt met zijn tekeningen. Daar zitten pareltjes bij.
pi_80161065
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 05:11 schreef Diverse_Reality het volgende:
Hoer van de dag.
[ afbeelding ]
Die komt zeker uit het archief van het ANP? Ben 'm al meerdere malen in de gratis treinkrantjes tegengekomen.
pi_80166814
Vispotje:

Verwarm de oven voor op 160c. Snijd de witvisfilet in repen en de venkelknollen en de prei in smalle repen. Bewaar venkelgroen voor garnering. Vet een ovenschaal in met een klontje boter. Rasp 1 eetlepel van de schoongeboende citroenschil en pers de vrucht. Leg de helft van de venkel en de prei in de ovenschaal en daarop de visreepjes. Bestrooi de visrepen met peper, zout en citroenrasp. Verdeel daarover de helft van de paneermeel of broodkruim, geraspte kaas, tijm en klontjes boter. Leg daarop de rest van de venkel en de prei en eindig met de rest van de paneermeel of broodkruim, kaas, tijm en boter. Giet de witte wijn en het citroensap erbij. Zet het gerecht 25 minuten in het midden van de oven. Kruis de tomaatjes in en zet ze de laatste 10 minuten langs de rand van de schaal.

Morgen: Risotto uit de Bijbel.
pi_80167672
Wij hebben vanavond aardbeienrisotto gegeten met parmaham en rucola.
pi_80168290
Ik heb allemaal gezonde biologische toestanden gegeten, maar nu zit ik er wel mee dat ik geen chocola gekocht heb.
pi_80168466
Ik heb de eerste asperges uit eigen tuin gegeten! Met geprakt ei uit eigen kippenhok.

Daarna scharrelkip uit eigen oven, geflankeerd door gebakken aardappeltjes (moestuin 2009), geroerbakken spinazie (vers, kas) en voor mij gemengde salade (vers, kas). Dit alles met zelfgemaakte mayonaise (zie ei voorgerecht).

Toe: yoghurt (aldi) met sleedoornpruimenjam (2009).

Brood voor morgen staat te rijzen. Ben ik nu de topichippie?
pi_80168807
Ik heb sedert de verjaardag van de teerbeminde nog een doos met 18 kwarteleitjes staan, waarvan ik niet meteen een idee heb wat er mee aan te vangen.
pi_80169010
quote:
Doosje echte kwarteleitjes

Een doosje met echte kwarteleitjes, heel en gebroken. Super-landelijke paasdecoratie!

Decoratietip: neem een mooie schaal (of eiermand), leg daar wat stro in, de eitjes daarop en je hebt een super decoratie!

Prijs: ¤4.95
Ik zou er een paar koken en dan opeten.
  zaterdag 10 april 2010 @ 20:44:34 #184
11923 I.R.Baboon
pi_80169164
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 20:34 schreef Gellius het volgende:
Ik heb sedert de verjaardag van de teerbeminde nog een doos met 18 kwarteleitjes staan, waarvan ik niet meteen een idee heb wat er mee aan te vangen.
Dwergen bekogelen.
  zaterdag 10 april 2010 @ 20:47:23 #185
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_80169242
Gewoon nog iets langer laten staan. En dan weggooien in de gft-bak.
The love you take is equal to the love you make.
pi_80170118
Wij hebben geen GFT-bak. .
  zaterdag 10 april 2010 @ 21:20:13 #187
11923 I.R.Baboon
pi_80170131
Ik heb vanavond een ouderwets studentenhuisfeestje. Maar ik ben wat moe. Hoe moet dat, lieve mona?
  zaterdag 10 april 2010 @ 21:20:23 #188
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_80170134
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 20:23 schreef sigme het volgende:
Ik heb de eerste asperges uit eigen tuin gegeten! Met geprakt ei uit eigen kippenhok.

Daarna scharrelkip uit eigen oven, geflankeerd door gebakken aardappeltjes (moestuin 2009), geroerbakken spinazie (vers, kas) en voor mij gemengde salade (vers, kas). Dit alles met zelfgemaakte mayonaise (zie ei voorgerecht).

Toe: yoghurt (aldi) met sleedoornpruimenjam (2009).

Brood voor morgen staat te rijzen. Ben ik nu de topichippie?
Ieder welgemeend ja zou een teken van jaloezie zijn, sigme.
pi_80170528
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 21:20 schreef Ringo het volgende:

[..]

Ieder welgemeend ja zou een teken van jaloezie zijn, sigme.
Hoe is je dandydag verlopen? Ben je echt úit ontbijten geweest?
Stadse fratsen, heerlijk (op vakantie ).
pi_80171463
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 20:34 schreef Gellius het volgende:
In een salade verwerken.
  zaterdag 10 april 2010 @ 22:14:44 #191
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_80171510
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 21:33 schreef sigme het volgende:

[..]

Hoe is je dandydag verlopen? Ben je echt úit ontbijten geweest?
Stadse fratsen, heerlijk (op vakantie ).
Voorspoedig! Aan het dandyeske van de dag mag worden getwijfeld maar ik voelde mij erg gelukkig, door een zoete weemoed bevangen, die alleen in de lente licht valt.
Een uitgebreid ontbijt heb ik aan mij voorbij laten gaan; het werd een latte macchiato en een stuk huisgemaakte boterkoek, op een terras aan het Noordeinde. Daarna ben ik op de fiets gaan zitten, met mijn ziel losjes onder de arm, en heb ik prinsheerlijk rondgeparadeerd, in een onbekommerd negentiende-eeuws tempo. (Het is deze week voor het eerst sinds maanden dat ik mezelf de luxe van een fiets toesta, dus je kunt je mijn vreugde voorstellen.)
Toevallig kwam ik langs het museum, daar heb ik me laten verleiden door de grillen van David Bade.
Op het Anna Paulownaplein, vervolgens, twee glazen witte wijn gedronken, een weldadig uurtje. Om de nijpende honger te stillen (het was inmiddels over drie) heb ik mij ten slotte bij Dungelmann bezondigd aan een broodje pittige bal met mosterd. Ik voelde mij er Hagenaar onder de Hagenaars.
Toen werd het tijd, vond ik, voor het burgerlijke rondje boodschappen, maar dat is wellicht minder romantisch.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ringo op 10-04-2010 22:33:10 ]
pi_80175598
Dit is een hitje in Turkije:

Ik zag het in ieder geval steeds op de Turkse MTV.
pi_80176615
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 19:59 schreef Claudia_x het volgende:
Wij hebben vanavond aardbeienrisotto gegeten met parmaham en rucola.
Daar zou ik graag het recept van weten, .
pi_80177336
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 17:08 schreef zodiakk het volgende:
Ik zou zelfs willen zeggen dat ik The Wire beter is dan Mad Men of Dexter.
Sterker nog, in het genre vind ik The Wire het beste dat ik de laatste 40 jaar heb gezien.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_80177645
quote:
Op zondag 11 april 2010 02:37 schreef OllieA het volgende:

[..]

Sterker nog, in het genre vind ik The Wire het beste dat ik de laatste 40 jaar heb gezien.
Ik wilde het al niet zo sterk uitdrukken in het licht van de behoorlijk overtrokken Mad Man verering hier, maar gelukkig doe jij het.
The Wire kijken is kijken naar een kunstwerk: werkelijk een groot avontuur, een narratief doolhof voor de kijker en dit gelukkig zonder surrealisme of psycho-analyse, maar alleen een geweldige en een voor mij acceptabele interpretatie van de realiteit van het verpauperde Baltimore als grote metafoor.
Overigens viel het me op dat er redelijk veel Britten aan mee doen: McNulty is een Brit (met zelfs een tamelijk posh accent volgens mijn Engelse familielid); Stringer Bell is ook ook al een Brit. Voor mij in ieder geval ondedecteerbaar.

Eigenlijk vind ik sowieso dat het beste dat ik de laatste 40 jaar op TV heb gezien van HBO komt: Deadwood, Sopranos, Six Feet Under, The Wire. En minder, maar voor mij ook een televisie-openbaring was Oz. Ik heb I Claudius gezien, the Singing Detective, Twin Peaks en veel meer mooie televisie maar niets haalt het bij die series die niet alleen fantastische acteurs en verhalen hebben maar je als kijker bij de keel grijpen en mij in ieder geval het gevoel geven van naar iets zeer wezenlijks te kijken. Ik weet niet in hoeverre het allemaal dateert, dus dat is een zeker voorbehoud, maar ik weet zeker dat er zelden zulke acteerprestaties neergezet zijn als door de hoofdrolspelers in genoemde series.
Ik ben overigens wel bang dat het een beetje achteruitgaat bij HBO: het uiterst geniale Deadwood werd afgebroken; paradepaardje True Blood is weliswaar een redelijk imbeciele fantasy-serie, maar toch de eerste die ik afgekeken heb, dat dan weer wel.
Ook afgekeken hen ik-sinds vanavond Mad Love. Enerzijds een beetje een vrouwen soap, anderzijds vrij boeiend omdat het een voor mij totaal onbekende -fictionele- wereld ontsluit: de wereld van een polygame Mormoonse fundamentalist: kortom een iets minder urgent drama , maar ook een weergave van een Amerikaanse realiteit, als zijn het niet de (uitstekende ) hoofdrolspelers, dan is het wel de omgeving: ik wil niet in Utah wonen (tenzij als buurman van Bill).

[ Bericht 0% gewijzigd door NoCigar op 11-04-2010 05:02:17 ]
anonieme razernist
pi_80179348
Ik zal dit seizoen Mad Men onderkoeld vereren.
pi_80180324
quote:
Op zondag 11 april 2010 01:26 schreef picodealion het volgende:

[..]

Daar zou ik graag het recept van weten, .
Houd het basisrecept risotto aan en gooi er tijdens de laatste 5 minuten gehalveerde aarbeien doorheen. Daarna maak je de risotto op de normale manier af en serveer je de risotto met rucola, parmaham en wat rauwe aardbeien. Heel simpel.
pi_80180335
Ik ben nu tomatensoep aan het maken.
pi_80180368
Vooralsnog haalt geen enkele serie het bij Twin Peaks.
pi_80180394
We kijken vanavond aflevering 4 van The Wire en daarna komen er voor mij nieuwe afleveringen. Met een kleine baby kwamen we weinig aan series kijken toe.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')