Nee, maar een MAC heeft ook helemaal geen menu voor de BIOS.quote:Op donderdag 8 april 2010 16:09 schreef Salatrel het volgende:
MET EEN MAC HEB JE DIT NIET
Je typt ook nog steeds met één hand? Spang retro hoor.quote:Op donderdag 8 april 2010 17:08 schreef classpc het volgende:
[..]
Nee, maar een MAC heeft ook helemaal geen menu voor de BIOS.
Alleen je bootmenu kun je tevoorschijn toveren door Alt in te houden.
Maar je moet allemaal spannende toetsencombinaties invoeren als je wilt recoveren ofzo. Waarvan je voor sommigen zelfs meer dan 2 handen nodig hebt
Ik kan F1 of Del gewoon met één hand indrukken ja. Heb jij twee handen nodig om één knopje in te drukken?quote:Op donderdag 8 april 2010 17:09 schreef WillFerrell het volgende:
[..]
Je typt ook nog steeds met één hand? Spang retro hoor.
Mac's hebben geen BIOS meer falerd.quote:Op donderdag 8 april 2010 17:11 schreef classpc het volgende:
[..]
Ik kan F1 of Del gewoon met één hand indrukken ja. Heb jij twee handen nodig om één knopje in te drukken?
Je moet bij een MAC namelijk de knoppen ingedrukt houden terwijl het BIOS scherm voorbijkomt.
Een MAC heeft wel degelijk een BIOS, anders herkent dat ding toch helemaal niet je HDD/DVD-RW/randapparatuur?quote:Op donderdag 8 april 2010 17:12 schreef WillFerrell het volgende:
[..]
Mac's hebben geen BIOS meer falerd.En nee, maar jij typt dus nog mooi met je wijsvingers.
Nee, een Mac heeft al jaren EFI.quote:Op donderdag 8 april 2010 17:16 schreef classpc het volgende:
[..]
Een MAC heeft wel degelijk een BIOS, anders herkent dat ding toch helemaal niet je HDD/DVD-RW/randapparatuur?
Die BIOS heeft alleen geen fysiek menu waar je in kunt zoals bij een PC. Je moet dus Alt inhouden als je het bootmenu wilt zien, of je moet C of D inhouden als je iets anders wilt. En zo zijn er nog veel meer toetsencombinaties voor verschillende opties zoals recovery en opstarten via newerk e.d.
Een BIOS is niet alleen dat menutje wat je ziet op je PC. Je BIOS herkent ook al je apparatuur in en om je computer. Apple heeft er dus voor gekozen om alleen het Apple logo op grijze achtergrond te weergeven met nog wat toetsencombinaties voor bepaalde functies.
Dat betekent natuurlijk niet dat een MAC geen BIOS heeft.
Dan druk op op mijn PC gewoon op Del en pas ik de opstartvolgorde aan of druk op op Esc of F12 voor het opstartselectie scherm.
Veel makkelijker dan één of andere vage toetsencombinatie.
Met andere woorden een BIOS.quote:Op donderdag 8 april 2010 17:19 schreef WillFerrell het volgende:
[..]
Nee, een Mac heeft al jaren EFI.
Lees je eerst eens in man.quote:Op donderdag 8 april 2010 17:21 schreef classpc het volgende:
[..]
Met andere woorden een BIOS.
En Jettisoning is ook gewoon Discarden.
Neuh. Mierenneuken kan iedereen.quote:
Tuurlijk.quote:Op donderdag 8 april 2010 17:25 schreef classpc het volgende:
[..]
Neuh. Mierenneuken kan iedereen.
Dat jij zo nodig het hondje bij z'n naam noemt betekent niet dat het nu opeens heel iets anders is dan een BIOS. Zo'n EFI heeft dan misschien wat meer functionaliteit maar in principe komt het gewoon op hetzelfde neer.
Ik laat het hierbij aangezien jij wel bewezen hebt niet inhoudelijk te kunnen reageren.quote:
Nee, met verstandelijke beperkten valt niet te redeneren. Maar dat is gewoon het beestje bij de naam noemen.quote:Op donderdag 8 april 2010 17:27 schreef classpc het volgende:
[..]
Ik laat het hierbij aangezien jij wel bewezen hebt niet inhoudelijk te kunnen reageren.
EFI is ook een bios..quote:Op donderdag 8 april 2010 17:19 schreef WillFerrell het volgende:
[..]
Nee, een Mac heeft al jaren EFI.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gonna live while I'm alive, I'll sleep when I'm dead!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |