abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80068593
situatie:

mijn broertje is laagopgeleid, heeft een kind met zijn vriendin en werkt 40 uur in een fabriek om rond te komen. Daarnaast werkt ie in de weekenden nog (bijklussen) om zijn gezin te onderhouden.

Zijn vriendin echter, is student en werkt helemaal NIET terwijl ze daar wel tijd voor heeft. Ze zegt dan dat ze het te druk heeft met school en niet altijd oppas wil voor hun kind. Vervolgens zitten ze wel (zij en mijn broertje) elke zaterdag op het terras koffie te drinken terwijl ze, bij wijze van spreke, ook die tijd kan gebruiken om geld te verdienen. Ook hangt ze elke avond op msn rond..

Het probleem is dat mijn broertje telkens tijdelijk werk heeft en dan weer de ww in gaat. Vervolgens gaat hij dan weer bij mijn ouders geld lenen omdat ze structureel geldtekort hebben (gaat vaak om een paar tientjes of 100 euro ofzo). Dit probleem zou opgelost kunnen worden als zijn vriendin een paar uurtjes in de week gaat werken, maar dit weigert ze pertinent.

Nu heb ik haar geconfronteerd hiermee, en haar gezegd dat het niet eerlijk is als er constant aangeklopt wordt bij mijn ouders terwijl, als ze zelf een bijbaantje zoekt, dit niet meer nodig is.

resultaat: schoonzus pisnijdig en boos en mijn moeder die nu bang is dat ze haar kleinkind niet meer ziet en dat ze mijn broertje nu tegen mij gaat opzetten.

Hoe zouden jullie omgaan met deze situatie?
pi_80068674
Je broer de situatie zelf laten oplossen...zijn gezin....zijn vriendin....zijn zorgen.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  donderdag 8 april 2010 @ 00:07:23 #3
135452 spanishgirl
**El amor no hace promesas**
pi_80068705
quote:
Op donderdag 8 april 2010 00:06 schreef trovey het volgende:
Je broer de situatie zelf laten oplossen...zijn gezin....zijn vriendin....zijn zorgen.
Dat ja, je hebt niks fout gedaan, maar hij moet het zelf met zijn vriendin oplossen.
**El amor es como una roca, no se borra con el viento; sino con el tiempo**
pi_80068743
quote:
Op donderdag 8 april 2010 00:06 schreef trovey het volgende:
maar het zijn ook mijn ouders. Probleem is dat mijn ouders nu constant geld moeten uitlenen omdat zijn vriendin weigert een vinger uit te steken. ja In de stad lunchen en koffie drinken, 's avonds op msn hangen, donderdag's de kroeg in. Ondertussen ligt mijn broertje uitgeteld op de bank van al dat harde werk.

Volgens mij klopt er dan iets niet
pi_80068813
quote:
Op donderdag 8 april 2010 00:08 schreef Leonidas82 het volgende:

[..]

maar het zijn ook mijn ouders. Probleem is dat mijn ouders nu constant geld moeten uitlenen omdat zijn vriendin weigert een vinger uit te steken. In de stad lunchen en koffie drinken, 's avonds op msn hangen, donderdag's de kroeg in. Ondertussen ligt mijn broertje uitgeteld op de bank..

Volgens klopt er dan iets niet

Moeten je ouders weigeren om nog geld te geven en hun zoon er op wijzen dat hij met een gezin er zelf voor moet zorgen dat er genoeg geld is....wellicht daarbij de suggestie doen dat er nog iemand is die geld kan verdienen.
Optimist tot in de kist
  donderdag 8 april 2010 @ 00:12:04 #6
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_80068834
quote:

[..]

maar het zijn ook mijn ouders. Probleem is dat mijn ouders nu constant geld moeten uitlenen omdat zijn vriendin weigert een vinger uit te steken. ja In de stad lunchen en koffie drinken, 's avonds op msn hangen, donderdag's de kroeg in. Ondertussen ligt mijn broertje uitgeteld op de bank van al dat harde werk.

Volgens klopt er dan iets niet
Dan moeten je ouders dus eens met je broer en zijn vriendin praten als ze geen geld meer willen geven. Dat is, hoe frustrerend ook om het aan te zien, niet aan jou aangezien jij er niks mee te maken hebt behalve dat jullie toevallig dezelfde ouders hebben.
pi_80068853
Hoe oud is dat kind?
  donderdag 8 april 2010 @ 00:13:45 #8
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_80068864
quote:
Op donderdag 8 april 2010 00:13 schreef captainkid het volgende:
Hoe oud is dat kind?
Die vriendin of hun zoontje/dochtertje?
pi_80068924
quote:
Op donderdag 8 april 2010 00:13 schreef captainkid het volgende:
Hoe oud is dat kind?
zijn vriendin is 22

Het kind is nu 1 jaar
pi_80069053
Geen geld meer uitlenen

beetje offtopic, maar het kind wel gewenst? Met die leeftijd en in die levensfase
pi_80069119
Je broers pakkie aan. Hij heeft er voor gekozen. Eigenlijk kan jij alleen maar met je broer praten. De rest gaat jou niks aan.
pi_80069143
quote:
Op donderdag 8 april 2010 00:22 schreef Adames het volgende:
Geen geld meer uitlenen

beetje offtopic, maar het kind wel gewenst? Met die leeftijd en in die levensfase
het kind was een ongelukje, maar wel gewenst. Beide ouders zijn er gek op en zelf kom ik uit een hecht en stabiel gezin. Mijn ouders zijn ook gek op hun kleinkind en geven het genoeg liefde.

De ouders van het kind zelf..is een ander verhaal. Dat is armoede en kwel, terwijl één van de partijen daar wat aan kan doen...maar daar gewoon dus te lui voor is
  donderdag 8 april 2010 @ 00:26:41 #13
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_80069150
quote:
Op donderdag 8 april 2010 00:22 schreef Adames het volgende:
Geen geld meer uitlenen

en met het inkomen van broertje van TS daarbij

Overigens vind ik dat die vriendin best kan gaan werken Heeft ze ooit wel eens gewerkt ergens? ik heb het idee van niet. Studie kan inderdaad best zwaar zijn maar een paar uurtjes werken moet prima passen. wat studeert ze trouwens ?
pi_80069151
quote:
Op donderdag 8 april 2010 00:16 schreef Leonidas82 het volgende:

[..]

zijn vriendin is 22

Het kind is nu 1 jaar
Ik ben voorstander van moeders die thuis blijven (als in niet werken) als het kind nog niet naar school gaat.
En ze heeft zelfs al een studie.

Al zou in dit geval als de studie niet zwaar is, een bijbaantje van een paar uur in de week wel een oplossing zijn.
pi_80069172
quote:
Op donderdag 8 april 2010 00:26 schreef Leonidas82 het volgende:

terwijl één van de partijen daar wat aan kan doen...
Dat snappen we onderhand wel. Als je ook zo doordramt bij die vriendin dan zorg je er juist voor dat ze het contact verbreekt.

Je hebt natuurlijk wel gelijk.
pi_80069286
quote:
Op donderdag 8 april 2010 00:27 schreef Fortitude het volgende:

[..]

Dat snappen we onderhand wel. Als je ook zo doordramt bij die vriendin dan zorg je er juist voor dat ze het contact verbreekt.

Je hebt natuurlijk wel gelijk.
wie zegt dat ik doordram? heb vanavond toevallig het balletje opgegooid en met betreffende vriendin het ter sprake gebracht.

Zijn vriendin doet trouwens HBO pedagogiek, en dat is gewoon een makkelijke sociale praatopleiding. Punt is, als zij een hele dag kan shoppen en lunchen en haar kind laat oppassen door mijn ouders, dan kan ze dus ook in een winkel staan en 300 euro extra per maand binnenhalen.
pi_80069288
quote:
Op donderdag 8 april 2010 00:26 schreef captainkid het volgende:

[..]

Ik ben voorstander van moeders die thuis blijven (als in niet werken) als het kind nog niet naar school gaat.
En ze heeft zelfs al een studie.

Al zou in dit geval als de studie niet zwaar is, een bijbaantje van een paar uur in de week wel een oplossing zijn.

Ze heeft ook niet veel keuze als er gewoon niet genoeg geld is, zware studie of niet.....of ze geven ergens teveel geld uit en moeten gaan bezuinigen als moeders echt niet wil werken.
Optimist tot in de kist
pi_80069565
quote:
Op donderdag 8 april 2010 00:33 schreef Leonidas82 het volgende:
Punt is, als zij een hele dag kan shoppen en lunchen en haar kind laat oppassen door mijn ouders, dan kan ze dus ook in een winkel staan en 300 euro extra per maand binnenhalen.
Of stoppen met lunchen en koffie drinken buiten de deur en shoppen, dan is die 300,- niet eens nodig. Maarja, niet jouw plaats om er iets van te zeggen tegen haar. En als je dat wel doet is dat natuurlijk vragen om ruzie.

Begrijp mij niet verkeerd, ik vind dat je helemaal gelijk hebt. Maar het gaat niet over jou. Het gaat over je broer, en je ouders. Als je er iets aan wil doen moet je met je broer, of misschien nog wel beter, met je ouders praten. Tegen haar iets zeggen zorgt bij dit soort types inderdaad alleen maar voor ruzie.
pi_80069599
Ouders doen er alles aan om het recht te houden, en vooral om hun kleinkind te blijven zien.
dit moet je niet onderschatten, ga daar niet in roeren want je verliest het, en dan heb je dadelijk niemand meer.
Het is oneerlijk tegenover je broer , en je ouders wat die dame nalaat, maar je kunt je er beter buiten houden, zorg dat je je broer steunt. hij heeft je straks hard nodig als het niet goed afloopt in zijn relatie.
mocht het goed komen, ben je altijd zijn steun geweest.
De Puta Madre
pi_80069964
quote:
Op donderdag 8 april 2010 00:04 schreef Leonidas82 het volgende:
Hoe zouden jullie omgaan met deze situatie?
Je niet te druk maken om hoe andere mensen hun leven inrichten. Ze lenen toch geen geld bij jou?
  donderdag 8 april 2010 @ 09:19:01 #21
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_80072815
quote:

Jouw ouders zijn volwassen toch?

Jouw broertje is volwassen toch?

Laat ze lekker hun eigen sores oplossen, daar die er al is. Misschien vinden ze de situatie wel prima en zit jij je er een beetje tegenaan te bemoeien. Lekker niet doen, dan ben jij straks de gebeten hond.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  donderdag 8 april 2010 @ 09:26:35 #22
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_80072995
Wat een nare bemoeizucht.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_80073541
quote:

[..]

En hoe is dat jouw probleem?

Het beste lijkt mij je er gewoon buiten te houden. Ze lenen toch geen geld van jou?
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_80073840
Hoe vervelend de situatie ook is, het is niet jouw probleem! Je staat aan de zijlijn.
En wie ben jij om te zeggen dat je schoonzus wel aan het werk kan.. Gevoelsmatig heb je wel gelijk, maar je weet verder totaal niet wat er achter hun deur afspeelt. Het is dus heel makkelijk om jouw oordeel te geven.
En als jouw ouders geen moeite hebben met het geleen, dan is het helemaal jouw probleem niet.
Ook leeg
  donderdag 8 april 2010 @ 10:10:51 #25
16848 bankrupcy
Bot omdat het mot
pi_80074027
Waarom bemoei je je er mee!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')