abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80066425
Hoorde net van mijn moeder aan de telefoon van een enorm IVF drama bij twee vrienden van haar.

Gaat om twee mensen, laten we ze Hans en Marije noemen. Hans is 39, had vroeger een succesvol bedrijf maar is door psychische problemen lang thuis geweest en is momenteel op zoek naar werk. Marije is 35 en is werkzaam in het management van een grote multinational.

Toen ze een tijdje terug 5 jaar gelukkig getrouwd waren, hebben ze geprobeerd een kindje te maken. Dat lukte niet. Ze kwamen vaak bij ons thuis in die tijd en hadden het er met ons wel eens over. Hans wilde eigenlijk geen kinderen maar omdat Marije het zo graag wilde, wilde hij ook wel samen met haar een kindje grootbrengen. Hij hield erg veel van haar, ze was zijn leven, zeker na wat zijn vorige vrouw hem had aangedaan. Uiteindelijk werd hun na talloze lichamelijke onderzoeken IVF aangeraden en dat hebben ze ook gedaan. Dat is enkele keren mislukt.

Hans is uiteindelijk vorig jaar september denk ik uit dat hele ziekte-traject gegaan en kreeg een baan aangeboden als verkoper. Onder zijn niveau, maar toch, voor het eerst sinds 7 jaar weer aan het werk. Tijdens de eerste werkweek vergat hij zijn mobiele telefoon en ging in de pauze terug naar huis waar hij Marije op haar vaste thuiswerkdag in bed aantrof met haar baas, een erg goede vriend van hem. Ze heeft opgebiecht dat ze al meer dan 6 jaar een verhouding met hem had (zelfs voor hun huwelijk dus nog).

Hans is onmiddellijk weggegaan en heeft een scheiding aangevraagd. Door zijn verdriet moest hij ook zijn nieuwe baan meteen opzeggen.

De scheiding is er inmiddels door. Omdat de twee echt er niet in gemeenschap van goederen getrouwd zijn, is Hans er qua inkomen uitermate op achteruit gegaan. (Marije heeft een top-inkomen). Zijn auto heeft hij ook moeten verkopen. Werken lukt hem momenteel ook niet, omdat hij door het verdriet om de scheiding weer psychisch in de knel is geraakt.

Echter, het ergste komt nog. Drie dagen geleden kreeg Hans een telefoontje van de nieuwe vriend van Marije (de baas, en zijn vroegere goede vriend). Marije is na de scheiding gewoon vrolijk doorgegaan met de IVF behandelingen met het zaad dat men nog van Hans had. Ze heeft de medische staff niet verteld over het eind van het huwelijk. Inmiddels is Marije zwanger; de nieuwe vriend zegt dat ze willen dat ook Hans voor het kind gaat zorgen. Hans wilde echter helemaal nooit een kind en deed alleen aan de IVF mee om Marije; hij zou ook nooit toestemming hebben gegeven zijn zaad nogmaals te gebruiken maar hij heeft het ook niet verboden.

Kan dit zomaar? Hans wil het kind niet en is volledig over stuur. Hij is aan de telefoon volledig ontploft en is toen naar Marije toegegaan waar hij stennis is gaan lopen trappen en haar nieuwe vriend een oplawaai heeft verkocht. Marije wil het kind gewoon houden en ze wil dat Hans parttime-vader wordt. Kan Hans wettelijk iets beginnen? Heeft het ziekenhuis een fout gemaakt?
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_80066522
Teering vp
pi_80066647
Jezus wat een verhaal, GTST is er niks bij. Maarre...even los van het IVF verhaal, Hans heeft dan toch recht op alimentatie van Marije?
Voor de rest kan ik er geen zinnig woord over zeggen, behalve dat het zwaar klote is voor die Hans!
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
  woensdag 7 april 2010 @ 23:13:52 #4
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_80066665
Een echte advocaat nemen in plaats van een paar leken hier inschakelen lijkt me een idee. Wat een verhaal zeg, tering.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
  woensdag 7 april 2010 @ 23:16:06 #5
131644 Wickedangel
Na mij de zondvloed
pi_80066760
quote:
Op woensdag 7 april 2010 23:08 schreef JohnDDD het volgende:
Kan dit zomaar? Hans wil het kind niet en is volledig over stuur. Hij is aan de telefoon volledig ontploft en is toen naar Marije toegegaan waar hij stennis is gaan lopen trappen en haar nieuwe vriend een oplawaai heeft verkocht. Marije wil het kind gewoon houden en ze wil dat Hans parttime-vader wordt. Kan Hans wettelijk iets beginnen? Heeft het ziekenhuis een fout gemaakt?
Het ziekenhuis is voorgelogen, schrijf je toch?
Ergens wel logisch dat Hans door het lint gaat, maar hij moet bedaren en dit kalmpjes spelen. Niet langsgaan en klappen uitdelen, een advocaat inschakelen!
Kan me niet voorstellen dat hij kan worden gedwongen om parttime vader te moeten zijn. Hij kan toch aantonen dat hij van dat mens is gescheiden en dat hij van niets wist?
Erst kommt das Fressen und dann kommt die Moral
pi_80066861
JohnDDD topic

Niet geloven, slotje en gewoon weer doorlopen mensen.
pi_80066881
quote:
Op woensdag 7 april 2010 23:16 schreef Wickedangel het volgende:

[..]

Het ziekenhuis is voorgelogen, schrijf je toch?
Ergens wel logisch dat Hans door het lint gaat, maar hij moet bedaren en dit kalmpjes spelen. Niet langsgaan en klappen uitdelen, een advocaat inschakelen!
Kan me niet voorstellen dat hij kan worden gedwongen om parttime vader te moeten zijn. Hij kan toch aantonen dat hij van dat mens is gescheiden en dat hij van niets wist?
Ziekenhuis is niet per se voorgelogen, ze heeft de dokter er gewoon niets van verteld. Weet niet hoeveel behandelingen er geweest zijn en wat zich daar heeft afgespeeld en of ze gelogen heeft tegen de dokter.

Wat Hans precies wil, weet ik ook niet. Hij wil het liefst dat er helemaal geen kind komt geloof ik. Of hij, als het kind er wel komt, wil meehelpen met opvoeden weet ik niet, dan is de situatie misschien weer anders. Maar hij kan uiteraard niet afdwingen dat zij een abortus moet laten doen.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_80066958
Art 5 Embw lid 2:
quote:
De terbeschikkingstelling kan slechts schriftelijk en om niet worden gedaan en niet dan nadat een persoon als bedoeld in het eerste lid, door de zorg van degene die de geslachtscellen bewaart, is ingelicht over de aard en het doel ervan. De betrokkene kan voor zover de geslachtscellen nog niet zijn gebruikt, de terbeschikkingstelling te allen tijde, zonder opgaaf van redenen, herroepen.
Volgens mij niet in strijd met de Embryowet: cellen zijn immers reeds gebruikt. Hoe het zit met vaderschap etc. weet ik niet.
  woensdag 7 april 2010 @ 23:22:29 #9
131644 Wickedangel
Na mij de zondvloed
pi_80067056
quote:
Op woensdag 7 april 2010 23:18 schreef JohnDDD het volgende:
Ziekenhuis is niet per se voorgelogen, ze heeft de dokter er gewoon niets van verteld. Weet niet hoeveel behandelingen er geweest zijn en wat zich daar heeft afgespeeld en of ze gelogen heeft tegen de dokter.

Wat Hans precies wil, weet ik ook niet. Hij wil het liefst dat er helemaal geen kind komt geloof ik. Of hij, als het kind er wel komt, wil meehelpen met opvoeden weet ik niet, dan is de situatie misschien weer anders. Maar hij kan uiteraard niet afdwingen dat zij een abortus moet laten doen.
Niet aan het ziekenhuis vertellen dat je gescheiden bent, is ook liegen
Dat kind komt er gewoon, iets anders kan hij niet afdwingen. Net zomin als zij kan afdwingen dat hij vader zou moeten spelen. Maar een advocaat weet daar vast meer over. Dit is FOK!, mèn
Erst kommt das Fressen und dann kommt die Moral
pi_80069073
Ook met huwelijken met huwelijkse voorwaarden is partneralimentatie vaak mogelijk.

En voor de rest: Hans kan mogelijk een schadeclaim bij zijn ex en het ziekenhuis indienen.

Maar voor beide dingen geldt: zoek ee hele goede advocaat.
pi_80069590
Als hij de vader niet wilt zijn dan hoeft dat toch helemaal niet. Je bent niet verplicht om voor het kind te gaan zorgen. Een goed harde falcon punch in de buik van zijn ex zou in deze situatie trouwens wel uitkomst kunnen bieden. Dat is zoiezo beter voor dat kind (geen vader kennen, rare moeder hebben). Gelijk van het gezeur af en mooie revenge voor de ex daar gaat haar kinderwens. En daarna gewoon ontkennen dat je in de buurt van haar was die dag
pi_80069719
Dit is echt een prima vraag voor dit forum. Ik denk dat je hier genoeg ervaringsexperts zult vinden die jou kunnen vertellen hoe het hen is afgegaan in deze situatie.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_80069809
quote:
Op donderdag 8 april 2010 00:51 schreef Noisiv het volgende:
Als hij de vader niet wilt zijn dan hoeft dat toch helemaal niet. Je bent niet verplicht om voor het kind te gaan zorgen. Een goed harde falcon punch in de buik van zijn ex zou in deze situatie trouwens wel uitkomst kunnen bieden. Dat is zoiezo beter voor dat kind (geen vader kennen, rare moeder hebben). Gelijk van het gezeur af en mooie revenge voor de ex daar gaat haar kinderwens. En daarna gewoon ontkennen dat je in de buurt van haar was die dag
Als "verwekker" heb je, ook als je je kind niet erkend hebt, wel onderhoudsplicht van je kind. Maar dat is dan meestal een geval van een neukpartij met gevolgen. Bij ivf is het natuurlijk gebeurd zonder dat Hans zelf zijn zaad in Marije na de scheiding heeft gestopt..... en dat is wel een interessant verschil Denk dat dit qua rechtspraak ed nog een erg onbekend gebied is......
pi_80069877
quote:
Op woensdag 7 april 2010 23:10 schreef bakkiethee het volgende:
Teering vp
pi_80069955
quote:
Op donderdag 8 april 2010 01:07 schreef aloe_vera het volgende:

[..]

Als "verwekker" heb je, ook als je je kind niet erkend hebt, wel onderhoudsplicht van je kind. Maar dat is dan meestal een geval van een neukpartij met gevolgen. Bij ivf is het natuurlijk gebeurd zonder dat Hans zelf zijn zaad in Marije na de scheiding heeft gestopt..... en dat is wel een interessant verschil Denk dat dit qua rechtspraak ed nog een erg onbekend gebied is......

wat dat betreft is het inderdaad een leuke casus
  Moderator / Kerstkaart terrorist donderdag 8 april 2010 @ 02:05:39 #17
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_80070352
quote:
Op woensdag 7 april 2010 23:10 schreef bakkiethee het volgende:
Teering vp
Dat inderdaad....
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  donderdag 8 april 2010 @ 03:50:59 #18
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_80070854
Omg wat een drama verhaal!!
Uitdaging voor een goed advocaat lijkt me.
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_80070904
Wat een mooi verhaal weer, JohnDDD.
  donderdag 8 april 2010 @ 08:31:17 #20
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_80071963
quote:
Op donderdag 8 april 2010 00:23 schreef aloe_vera het volgende:
Ook met huwelijken met huwelijkse voorwaarden is partneralimentatie vaak mogelijk.

En voor de rest: Hans kan mogelijk een schadeclaim bij zijn ex en het ziekenhuis indienen.

Maar voor beide dingen geldt: zoek ee hele goede advocaat.
Waarom zou hij een schadeclaim indienen bij het ziekenhuis Dat hij een advocaat op zijn ex gaat afsturen is te begrijpen, maar het ziekenhuis is ook voorgelogen.
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 8 april 2010 @ 08:33:38 #21
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_80072003
Kan hij straks nog gaan betalen ook aan die hoer.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_80072043
TS, de scenarioschrijvers van diverse soaps wachten op je. Grijp je kans!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[b]Op dinsdag 10 februari 2004 14:36 schreef Malawi het volgende:[/b]
Het in den oren stoppen van kiwi's is dus een probaat tijgeraanvalafweermiddel
pi_80072097
Tijd voor een goede advocaat.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_80072119
quote:
Op donderdag 8 april 2010 08:39 schreef fruityloop het volgende:
Tijd voor een goede advocaat.
Die kan hij niet betalen
[b]Op dinsdag 10 februari 2004 14:36 schreef Malawi het volgende:[/b]
Het in den oren stoppen van kiwi's is dus een probaat tijgeraanvalafweermiddel
  donderdag 8 april 2010 @ 09:11:35 #25
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_80072667
Tvp