abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80053685
Ik heb binnenkort een MRI scan, nu heb ik al op internet gelezen dat ik beter geen oogmake up kan opdoen omdat daar metaaldeeltjes in kunnen zitten (MRI apparaat is grote magneet), maar hoe zit het met dagcreme, conceiler/ foundation-creme, deo en haarmousse? Kan ik dat zonder problemen gebruiken?

Ik gebruik deze creme: http://www.drogisterij.ne(...)e_sable_02/P/8072221

Geen idee dus wat erin zit want verpakking ligt ook niet meer hier. Dagcreme gewone goedkope, deo is van die spuitdeo met alcohol en haarmousse is andrelon golf en slag mousse.

Als dit topic verplaatst moet worden merk ik t wel.
pi_80053711
dagcremes, deo's en haarsprays moeten geen probleem zijn hoor, maar je daar maar niet druk over
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_80053788
Inderdaad sommige mascara's bevatten inderdaad ijzerdeeltjes. Je wordt geadviseerd om deze dus gewoon niet gebruiken. Al dat andere genoemde mag gewoon gebruikt worden in een MRI
pi_80054271
haha ja ik herken het probleem. Ik had een keer een MRI, alles gecheckt, piercings uitgedaan geen oorbellen in noem het maar op. Ga ik voor de scan nog even naar de wc, zie ik dat ik metalen randjes op de knoopjes van m'n broekje heb zitten Die heb ik er maar afgetrokken, even stressmomentje. Maar over dagcreme enzo hoef je je echt geen zorgen te maken, dat is te klein om echt effect te hebben. Mascara doe je gewoon die dag niet op, of haal je er desnoods af voordat je die scanner ingaat.
pi_80054803
mascara kan je idd beter niet gebruiken. het kan storing op het beeld geven bij een hoofdscan, kan een warme sensatie geven, en je wimperhaar kan gaan trillen waardoor het gaat jeuken en je moeilijk stil kan blijven liggen.
haarlak ook niet gebruiken, ook hierin kunnen metaaldeeltjes zitten.

andere soorten make-up weet ik niet. ligt aan de samenstelling van je make-up maar die weet je dus niet...
als je voor zekere wilt gaan, neem make-up reiniger mee en haal je make-up er voortijd in de wc af en breng het natijd thuis weer op(of als je echt niet zonder kan, in het ziekenhuis nog)
pi_80057134
Ik was toen even in de stress omdat ik opeens bedacht dat ik nog zo'n post-beugel spalkje achter mijn tanden had, maar dat was ook geen probleem volgens die mensen. Ik zag mijn ondergebit al uit mijn mond gerukt worden
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
pi_80068533
quote:
Op woensdag 7 april 2010 19:16 schreef kirsten. het volgende:
haha ja ik herken het probleem. Ik had een keer een MRI, alles gecheckt, piercings uitgedaan geen oorbellen in noem het maar op. Ga ik voor de scan nog even naar de wc, zie ik dat ik metalen randjes op de knoopjes van m'n broekje heb zitten Die heb ik er maar afgetrokken, even stressmomentje. Maar over dagcreme enzo hoef je je echt geen zorgen te maken, dat is te klein om echt effect te hebben. Mascara doe je gewoon die dag niet op, of haal je er desnoods af voordat je die scanner ingaat.
Ja ik moet morgen echt niet vergeten om een evt. haarelastiekje uit te doen.. zit ook altijd zo'n klein stukje metaal in.
pi_80068608
quote:
Op woensdag 7 april 2010 20:19 schreef geppie het volgende:
Ik was toen even in de stress omdat ik opeens bedacht dat ik nog zo'n post-beugel spalkje achter mijn tanden had, maar dat was ook geen probleem volgens die mensen. Ik zag mijn ondergebit al uit mijn mond gerukt worden
Haha ik had hetzelfde
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')