abonnement Unibet Coolblue
pi_262085
NIEUWE REVU 19
ŠEKI’S BUSONGELUK
(door Robert Vuijsje)

Nadat bij het Zweedse real life soap-programma Expedition: Robinson een van de deelnemers zelfmoord pleegde, kent nu ook het SBS6-programma DE BUS zijn eerste Nederlandse slachtoffer: Šeki. Althans, volgens eigen zeggen. "Ik word bedreigd, ik durf niet meer over straat en ik kan geen werk meer krijgen." Šeki vertelt. Over de aansporingen van SBS6 om zich in DE BUS zo agressief mogelijk te gedragen, over de grootse politie-inval bij hem thuis, en over de manier waarop het programma wordt gemanipuleerd.


"Ik ben genaaid door SBS6. Ze hebben me zes weken gebruikt om de kijkcijfers op te krikken, en daarna ben ik zonder enige uitleg eruit gesmeten. Ik weet nu nog niet waarom ik weg moest. Ik weet wel dat mijn leven nooit meer hetzelfde zal zijn. Als ik over straat loop, word ik uitgescholden voor kutcrimineel, en in mijn eigen huis word ik voortdurend bedreigd. Ook op mijn werk werd ik bedreigd en lastiggevallen. Mijn baan heb ik moeten opgeven en ik ga zo snel mogelijk verhuizen. Allemaal dankzij de manier waarop ik uit het programma ben gezet en de roddels die daarna over me zijn verspreid. Aan nazorg doen ze niet bij SBS6 en John de Mol Produkties."

Op 25 maart stapte hij DE BUS uit; volgens de programmamakers vrijwillig, volgens Šeki gedwongen. In zijn door een Feyenoordvlag en een gigantisch fitness-apparaat overheerste Rotterdamse woonkamer vertelt hij hoe het allemaal zo is gekomen.

Mirsad Balic werd 32 jaar geleden geboren in het toenmalige Joegoslavië. Omdat hij als jongetje zo goed kon voetballen, kreeg hij dezelfde bijnaam als de Joegoslavische sterspeler Sekularac, Šeki. Toen hij 5 was, verhuisde hij naar Rotterdam, in navolging van zijn vader, die een paar jaar eerder naar Nederland was gekomen om als lasser aan de slag te gaan. Šeki groeide samen met zijn zus voorspoedig op, tot zijn ouders scheidden toen hij 13 was. "Nadat mijn vader de deur uit ging, verdween de controle. Mijn moeder had twee banen en geen tijd om ons in de gaten te houden."

De laatste jaren werkte Šeki in de Rotterdamse Waalhaven, als lader en losser van containers. Tot hij een wervingsadvertentie zag voor DE BUS. "Het programma werd aangekondigd als de ultieme uitputtingsslag. Zestien weken, 1 miljoen gulden, werd er steeds gezegd. Ik ging voor dat miljoen. Ik woon in een getto; als mijn zoontje hier komt kan hij nergens buiten spelen. Hier in de straat zijn drie coffeeshops, er lopen allerlei verschillende groeperingen rond. Met dat miljoen had ik een beter leven willen beginnen. Een mooi huis kopen, een eigen bedrijf beginnen.

"Ze zeiden dat de deelnemers iedere dag tot het uiterste moesten gaan, en de sterkste zou uiteindelijk winnen. Als iemand dat kan, ben ík het, dacht ik. Mijn hele leven ben ik al met mijn lichaam bezig. Ik heb in het Joegoslavische leger gezeten en altijd zwaar lichamelijk werk gedaan. "Eenmaal in DE BUS bleek echter dat het voor het publiek niet leuk is om te kijken naar mensen die de hele dag aan het werk zijn. Het werd me al snel duidelijk dat het de makers interessanter leek om de passagiers pittig met elkaar te laten converseren. Dat werd ook voortdurend gestimuleerd. De redactieleden van het programma kwamen naar ons toe om ons een bepaalde richting op te sturen. Soms kwamen ze de bus in, maar meestal deden ze het erbuiten, zodat de gesprekken buiten de live-beelden op Internet konden worden gehouden. Zo werd de boodschappenploeg, toen die een keer alleen uit mannen bestond, aangespoord om die dag uitsluitend sigaretten en drank te kopen juist omdat de redactie wist dat over de boodschappen grote onenigheid bestond tussen de mannen en de vrouwen. Ook werden de deelnemers vaak omgekocht met sigaretten, als ze in ruil daarvoor bepaalde onderwerpen wilden aansnijden of discussies wilden opstarten.

"Op zich was het niet eens nodig om ruzies uit te lokken, want iedereen ergerde zich toch al mateloos aan elkaar. We hadden constant ruzie over gesnurk, gesmak en gehoest. Bij het nomineren stemde iedereen precies op de kandidaat aan wie hij zich de dagen daarvoor het meest had geërgerd. Achter de rug van die kandidaat om. Dan kwamen ze met slappe smoesjes als motivering voor de nominatie, maar alle passagiers wisten van elkaar al precies wie op wie zou stemmen, omdat we wisten tussen wie de grootste spanningen bestonden.

"De passagiers hielden zich alleen maar bezig met hoe ze overkwamen bij het publiek. De gesprekken in de bus gingen werkelijk over niets anders. Bij telefoongesprekken naar buiten werd alle beschikbare tijd benut voor overleg hoe ze zich het beste konden gedragen. En de roddelbladen werden iedere week verslonden en uitgebreid geanalyseerd. De camerastandpunten werden de hele dag in de gaten gehouden, om zo voordelig mogelijk in beeld te komen. Er werd constant overlegd over welke onderwerpen het meeste cameratijd in de uitzending zouden opleveren. Meestal werd besloten tot gesprekken over sex, privé-leven, en vroegere relaties. Ook de populariteitslijst werd altijd geanalyseerd. Als bijvoorbeeld de grootste stijger op de ranglijst de week daarvoor steeds had afgewassen en schoongemaakt, zag je dat daarna iedereen ineens de hele dag stond af te wassen."


"Ik maakte me regelmatig kwaad over de manier waarop de andere passagiers zich gedroegen. Later begreep ik dat die woedeuitbarstingen nogal uitgebreid in beeld kwamen. Toen ik een keer mijn zus aan de telefoon had, vertelde ze dat ik in het programma als een soort beest werd neergezet. Ik ging verhaal halen bij de hoofdproducente, Diana Buddingh. Die zei: 'Nederland houdt van je, wij houden van je. We willen dat je niets verandert. Waarom denk je dat je boven aan staat in de populariteitsranglijst?' Ze was ook al eerder naar me toe gekomen om me aan te moedigen vooral zo door te gaan. Dan zei ze dat ik me niet moest inhouden als ik boos was, want de kijkers vonden al die conflicten prachtig. Ik wist niet wat ze daarmee bedoelde, want ik ben altijd al zo geweest. Ik ben een havenarbeider, zo gaan we daar met elkaar om.

"Ik had al gemerkt dat ik toch als anders werd gezien dan de overige passagiers. Tijdens de 'uitbraak', die ik verdiende met mijn eerste plaats op die ranglijst, wilde ik graag naar Rotterdam. Daar zou dan in mijn stamcafé mijn hele vriendenkring op me wachten. Alle andere deelnemers gingen ook naar huis om hun familie en vrienden te ontmoeten. Maar de programmamakers vertelden dat het vanwege veiligheidsredenen niet kon. Ik werd naar een pannenkoekenhuis gebracht, vlakbij waar de bus toen stond, en daar mochten dan acht gasten naartoe komen. Op de dagen van de uitbraken daarna stond er ineens een andere passagier op de eerste plaats, terwijl ik de hele week daarvoor bovenaan stond en daarna ook meteen weer.
"Op een dag werd ik bestraft met een gele kaart, vanwege mijn taalgebruik en mijn woede-uitbarstingen. Ik was verbaasd, omdat ik juist altijd was aangemoedigd daar vooral mee door te gaan. Twee dagen na die gele kaart werd ik bij Bert, de psycholoog, geroepen. Hij zei opnieuw dat ik mijn taalgebruik moest veranderen. Ik zei dat ik dat absoluut niet zou doen, ook omdat de andere deelnemers net zo veel scholden als ik. Alleen werd dat van hen niet uitgezonden.

"Toen vroeg hij ineens of ik ooit met de politie in aanraking was geweest. Ik had bij de screening voor het programma al gezegd dat ik ooit één keer gearresteerd ben: toen ik betrokken raakte bij een massale vechtpartij in een discotheek. Bert zei dat SBS6 een tip had binnen gekregen die zo ernstig was, dat ze hadden besloten dat ik direct weg moest. Wat die tip was, wilden ze niet zeggen. Iedereen deed die dag heel geheimzinnig, niemand wilde zeggen waarom ik weg moest.

"Volgens SBS6 ben ik vrijwillig weggegaan, maar dat is niet zo. Bert vertelde tijdens dat gesprek hoe ik het moest brengen bij mijn medepassagiers. Hij bood me de 6000 gulden inschrijfgeld, die ik van mijn zus had geleend, en nog 7.500 gulden oprotpremie als ik zou zeggen dat ik de eer aan mezelf wilde houden en had besloten om op te stappen. Ik had dat geld nodig

I am a Watcher, part of a secret society of men and women who observe and record, but never interfere. We know the truth about Immortals. In the end, there can be only one.
pi_262086
  woensdag 3 mei 2000 @ 11:05:00 #3
2543 Quocy
Altijd eerlijk en objectief
pi_262087
Hunter, bedankt voor het posten hiervan!

Als ik veel geld had, gaf ik Seki de kans om een nieuw bestaan op te richten. Maar, helaas. Dat heb ik zelf niet.

Ik vind dit echt belachelijk van SBS. Ik ben gisteren zelf bij een uitbraak geweest dus weet ongeveer hoe SBS werkt en ik denk niet dat in het bovenstaande verhaal één leugen zit. Ik heb echt, en dat meen ik echt, te doen met hem.

Seki: succes!

pi_262088
Wie zei ook al weer "Die anderen spelen allemaal toneel"?

Maar verder is het een goed, samenhangend artikel dat toch wat meer impact zal hebben dan het gelijkluidende Aktueel-artikel. Effectiever ook dan het optreden bij BvD.

Eindelijk ook de verklaring waarom wij allemaal Šeki zelf hadden horen zeggen waarom hij vrijwillig vertrok.

Zijn opvatting over 'sterke mensen' in de bus is natuurlijk erg naief gericht geweest op alleen lichamelijk sterk. Het is, helaas voor hem, wel duidelijk geworden dat hij geestelijk niet de sterkste was.

Hoe je ook over hem denkt (of het nou één woede-uitbarsting was of meerdere waren, het was mij persoonlijk te veel; zeker als nu blijkt dat ze op een gegeven ogenblik niet eens meer spontaan waren) het beeld van de manipulaties is eens te meer ontluisterend.

I am a Watcher, part of a secret society of men and women who observe and record, but never interfere. We know the truth about Immortals. In the end, there can be only one.
pi_262089
Ach gut zielege Seki.

Hij heeft zijn les nu wel geleerd. Nooit meer meedoen aan zulk soort programma's als je er niet tegen kunt.

Wordt wel wat misselijk met dat geld gebedel van hem, hij krijgt net als iedere andere nederlander gewoon een uitkering.

En er is nog steeds een ding niet duidelijk uit de wereld, en dat is de kwestie Eef Hoos.
Deze ex crimineel die zou zijn ingehuurd door zijn zus voor bescherming omdat er zgn. doodsbedreigingen zouden zijn geuit naar zijn familie. Hoe zit dat dan?????

  † In Memoriam † woensdag 3 mei 2000 @ 13:26:00 #6
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_262090
quote:
op 05-03-2000 om 01:13 PM schreef K-30 het volgende:

knip

Wordt wel wat misselijk met dat geld gebedel van hem, hij krijgt net als iedere andere nederlander gewoon een uitkering.


en er zijn toevallig ook mensen die liever een loonzakje krijgen dan een uitkering!

Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
  woensdag 3 mei 2000 @ 13:28:00 #7
2722 Quenda®
*Poison for You.
pi_262091
Over Eef is al teveel gesproken.....

verhaal ging: zus van Seki, zat in een van de koffieshop's waar Seki ook vaak zijn "blow" rookt/haalt,daar zat ene Sjonnie zonder hersens, en Sjonnie heeft, op verzoek van de verhalen die Seki's zus vertelde, contact opgenomen met wazige Eef, die vervolgens weer diverse malen telefonisch contact heeft gehad met de zus van Seki.
Alleen toen publiciteitsgeile Eef de media opzocht..(iets wat de zus van Seki volgens mij juist niet wilde) toen is alles afgekapt.

pi_262092
Ik weet natuurlijk niet of het inderdaad zo is gegaan zoals Seki zegt, maar als dat zo is vind ik het diep triest.
Ik had eerder gehoord dat Seki een advocaat in de arm had genomen maar vraag me af wat die kan uithalen met dat contract dat Seki heeft ondertekend voordat hij de bus in ging.
Vind het toch wel rot voor hem hoor, als zijn leven echt zo verziekt is vind ik dat niet normaal.
Ben benieuwd wat voor staartje dit verhaal krijgt.
  woensdag 3 mei 2000 @ 14:30:00 #9
2640 dolphin
Je zelf zijn, dat is het!
pi_262093
Verschijnt Eef Hoos ook als accessoire binnen de Essie-lijn. Ik bedoel een kwaadaardige mannelijke Furbie naast het Tessamonster??????????
Meesteroplichter, Barkeeper en Uw gastheer tijdens duistere praktijken. Ook deskundig op het gebied van de psychose.


pi_262094
Nog een aanvulling uit de AKTUEEL 19

[...]
Na de uitzetting hield Šeki zich even stil, tot het onthullende interview dat Aktueel drie weken geleden exclusief presenteerde. Daarna koos hij zijn momenten zorgvuldig. Zoals bij Barend & Van Dorp. Aktueel was erbij en zag een heel timide Šeki. Ook Henk van Dorp constateerde gaandeweg verbaasd dat Šeki een aangeslagen indruk maakte. Šeki's antwoord loog er andermaal niet om: 'Ik kan hier niet alles zeggen wat ik wil, omdat er vandaag zware druk van De Mol en SBS op mij is uitgeoefend. Ze willen mij verbieden mijn verhaal te doen.'

De interviewers staken Šeki de helpende hand toe door de letterlijke tekst voor te lezen die SBS-baas Fons van Westerloo enkele weken eerder met betrekking tot Šeki's vertrek had uitgesproken. Van Westerloo: 'Šeki wilde zelf weg.' Šeki: 'Dat is absoluut onwaar!' Nogmaals herhaalde hij wat hij ons al had verteld. Hoewel Šeki zichzelf voorlopig in zijn woning heeft verschanst, zit hij niet helemáál stil. Op het juridische front heeft hij inmiddels het eerste slachtoffer al gemaakt in de gedaante van weekblad Privé, dat een beschuldigend artikel moest rectificeren. Daarin stond dat Šeki een schuilnaam was voor een beruchte Joegoslavische crimineel. Mocht je je afvragen waarom Šeki wakker ligt van een roddel in Privé, dan heeft hij daar een afgemeten antwoord op: 'Verleden week werd ik pardoes door een arrestatieteam opgepakt en voor verhoor meegenomen, omdat ik was 'ontmaskerd' als de voortvluchtige Joegoslavische crimineel Samiç. En waarom? Omdat een roddelblad dat had geschreven! Weet je meteen wat de Nederlandse politie ziet als een 'serieuze' tip... Overigens hebben ze zich later wel netjes verontschuldigd.' Voor de duidelijkheid: Privé is onderdeel van het Telegraaf-concern, prominent aandeelhouder in SBS.

Toen Šeki werd gevraagd wie hij zou willen zijn, antwoordde hij direct Ruud van Nistelrooy, waarmee hij niet helemaal alleen op diens geldwaarde doelde. Tenslotte heeft Šeki in zijn jeugd bij Feyenoord gevoetbald en het zit hem nog steeds dwars dat hij door omstandigheden (de scheiding van zijn ouders) ineens voor een afgrond in zijn ontwikkeling kwam te staan. Over de aandacht voor zijn persoon meldt hij: 'Er wordt van alles geschreven en bij elkaar verzonnen, maar ik wacht nog op het blad dat het eens heeft over die havenarbeider die vier containers per dag loste. Daar hoor ik namelijk niemand over, kennelijk is dat niet interessant.'

'Momenteel word ik alleen maar aangesproken op dat slechte imago dat ik door toedoen van De Mol en SBS heb gekregen. Dat is ook de reden dat ik een advocaat in de arm heb genomen. Buiten mijn schuld ben ik alleen maar armer geworden en het kost me een hoop stress. Erger nog: mijn leven is verziekt, vernietigd! En nu zou ik ook nog mijn mond moeten houden? SBS geeft verzoeken om interviews niet aan mij door.'
Een feit dat Aktueel zelf constateerde, want toen we SBS om een interview met Šeki verzochten, luidde het antwoord dat hij spoorloos was en geen publiciteit wilde.
[...]

I am a Watcher, part of a secret society of men and women who observe and record, but never interfere. We know the truth about Immortals. In the end, there can be only one.
pi_262095
Wat mij opviel tijdens het interview wat hij gaf bij Barend en van Dorp is zijn gelaatsuitdrukking.

In de bus zag hij er altijd gespannen uit, met donkere randen rond de ogen en een van spanning vertrokken gezicht, mager en met flinke groeven. Ik vond hem er bij Barend en van Dorp er veel beter uitzien, zijn gezicht was ontspannen, geen groeven meer, je zag dat hij ondanks de spanning van het interview er veel relaxtere uitstraling had (ik weet dat hij wordt opgemaakt maar daar kan je een mager en groevend gezicht niet helemaal mee ophalen en een wit gezicht wordt dan rozig en niet bruin).

Ik denk dat Seki een grote vergissing heeft begaan door zich ooit voor het programma op te geven. Hij kon het geestelijk niet aan, niet iedereen is er voor gemaakt om aan dit soort programma's deel te nemen. Je moet daarvoor erg sterk in je schoenen staan. Het blijkt wel uit het interview in de Revu dat hij zich het meest liet beinvloeden door de produktie van het programma. Dat hij daar totaal niet tegen kon bleek wel uit het gesprek wat hij met Jop voerde waar een aantal maal de naam van een maagmedicijn viel wat Seki gebruikte.

Ondanks alles vond ik het verstandig van de produktie om hem uit het programma te verwijderen, de manier waarop is niet goed geweest daar zijn eigenlijk geen woorden voor. Ze hadden het namelijk gewoon op medische gronden kunnen doen (zie zijn medicijn gebruik voor de maagkwaal die steeds weer opspeelde).

Verder wens ik hem alle goeds toe met het advies om zich vooral niks van alles wat om hem heen gebeurd aan te trekken. GROW UP, pak jezelf op en wees dan nu is die sterke kerel die je zegt te zijn.

Ik ben nu met hem klaar, Seki is al weken uit de bus over tot de orde van de dag zou ik zeggen.

Ik zal niet meer reageren op topics die over Seki gaan.

[Dit bericht is gewijzigd door K-30 (Datum 03 Mei 2000).]

  woensdag 3 mei 2000 @ 15:17:00 #12
2867 Jolleke
'kweetniet
pi_262096
Hoewel ik tijdens de bus nooit een Seki fan ben geweest en nog vind dat de manier waarop hij met mensen omgaat niet de juiste is, heb ik zeer grote problemen met de wijze waarop SBS Seki heeft behandeld. Ik dat SBS hem minstens een schadevergoeding kan geven. Ik vraag me echter wel af of daar niks over in het contract staat wat Seki heeft getekend bij SBS. Zoiets als "deelnemen op eigen risico". Want hoewel ik het belachelijk en ongehoord vind, is het wel zo dat Seki dit risico zelf genomen heeft. En dat hij nou ook niet zelf de persoon is die iedereen super liefjes behandeld. Kortom, mijn gevoelens zijn een beetje dubbel. Hoewel ik zeker vind dat niemand het recht heeft iemand op deze wijze te behandelen.
Het leven van een student gaat ook niet altijd over rozen

pi_262097
Ben benieuwd of nu dat kort geding ook nog doorgaat(dat zou toch eigenlijk vorige week zijn?)
pi_262098
quote:
Re: SEKI in Nieuwe Revu(gelezen op Fok) HELEMAAL WAAR ! [03/05/2000 23:57:03| Borgia| nieuw! ]


Jongens, het verhaal in de Revu is van A tot Z de waarheid! Zo erg is het voor Seki in de bus geweest. Familie en beheerders wisten dit. Wij kennen het verhaal precies zo uit Seki's eigen mond.
Ik ben heel blij dat het interview met Seki en de Nieuwe Revu er toch nog is gekomen. Robert Vuijsje is een van die prima verslaggevers bij dat blad, dat erom bekend staat niet met de feiten te draaien, maar juist met de niets verhullende waarheid op de proppen te komen.
Wij die dit wisten maar er nog even niet over mochten praten zijn ontzettend boos en ontdaan geweest. Maar nu Prive VOOR de rechtzaak al zelf heeft besloten tot rectificatie kan er niets meer stuk.
Seki is willens en wetens kapot gemaakt door de kliek Van den Ende/SBS6. Nu wij, 'domme' consumenten dit weten hoeven we dit niet langer te slikken. Ik hoop dat het artikel in de Revu een werkelijke ENORME staart gaat krijgen. Iemands leven zo grondig vernietigen mag niet ongestraft blijven!

Kennelijk zit die rechtszaak er dus toch nog aan te komen?

[Dit bericht is gewijzigd door Hunter (Datum 04 Mei 2000).]

I am a Watcher, part of a secret society of men and women who observe and record, but never interfere. We know the truth about Immortals. In the end, there can be only one.
pi_262099
quote:
op 05-03-2000 om 03:12 PM schreef K-30 het volgende:
<snip>
Verder wens ik hem alle goeds toe met het advies om zich vooral niks van alles wat om hem heen gebeurd aan te trekken. GROW UP, pak jezelf op en wees dan nu is die sterke kerel die je zegt te zijn.

Ik ben nu met hem klaar, Seki is al weken uit de bus over tot de orde van de dag zou ik zeggen.

Ik zal niet meer reageren op topics die over Seki gaan.


En zo zal het grootste deel van Nederland wel reageren - "GROW UP" zeggen vanuit onze makkelijke leunstoel/keyboard-positie, en het verder een 'ver-van-m'n-bed-show' vinden, overvoerd als we zijn met een dagelijkse input van onrecht in de wereld.

Sorry hoor, maar ik vind 't griezelig... vooral hoe het de weg plaveit voor de volgende, nog iets verder gaande 'immorele produktie' van uitbuiting van mensen als sensatie-kijkvoer.

We constateren het, krijgen overtuigende bewijzen uit de eerste hand, zuchten, en keren terug 'tot de orde van de dag'. En als dit bij BB-duitsland gebeurd zou zijn ?

Enfin - we krijgen de TV die we wensen, zeggen de producers handig. Ik zeg: we krijgen de TV die we tolereren. Eigen schuld - dikke bult, nederlanders.

  donderdag 4 mei 2000 @ 01:39:00 #16
272 R@b
No-nonsens
pi_262100
Hier zal SBS6 verre van blij mee zijn. Net zoals ze achter de schermen ook niet echt blij meer zijn met het programma.

Nog een stukje quote

quote:
Volgens SBS6 ben ik vrijwillig weggegaan, maar dat is niet zo. Bert vertelde tijdens dat gesprek hoe ik het moest brengen bij mijn medepassagiers. Hij bood me de 6000 gulden inschrijfgeld, die ik van mijn zus had geleend, en nog 7.500 gulden oprotpremie als ik zou zeggen dat ik de eer aan mezelf wilde houden en had besloten om op te stappen

Voor degene die nog eens willen zien en horen wat Seki precies zei bij het weggaan: Sinds gisteren staan er 2 real video fragmenten van het vertrek van Seki HIER op mijn site

R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
pi_262101
quote:
op 05-03-2000 om 02:30 PM schreef dolphin het volgende:
Verschijnt Eef Hoos ook als accessoire binnen de Essie-lijn. Ik bedoel een kwaadaardige mannelijke Furbie naast het Tessamonster??????????


\

Ja, als aansteker

pi_262102
Ik zie elke dag wel op Het Journaal dat moeders hun kinderen hebben verloren in de oorlogen. Over hun leven kun je pas zeggen dat het echt verziekt.

Dat Seki nu zegt dat de beelden gemanipuleerd werd, zal wel zo zijn. Maar het is wel een feit dat hij de bussagiers als oud vuil behandelde. Hij vloekte overigens wel heel erg veel. Ik heb ook intensief naar de streams gekeken, hij vloekte gewoon teveel. Dit heeft ie aan zichzelf te danken.
Je mag van de mensen in De Bus alles vinden en zeggen, maar het zijn allemaal mensen van vlees en bloed(hoewel met die Iwan weet ik het niet zo zeker ) Behandel hun dan ook als zodanig. Hij had moeite mee, dat mensen niet altijd eerlijk was en veel achter elkaars rug kletsten. Wij hebben allemaal gezien dat dat inderdaad zo was. Maar hij deed daar net zo hard aan mee. Hij gooide het wel uit wanneer de mensen hem met sommige uitspraken confronteerden. Toen durfde hij wel van alles te roepen naar hun wat ie alleen met zijn "maten"(de dikke en die clown) mee roddelde.

Ik weet mij nog te herinneren dat ie om een tweede kans vroeg aan de bussagiers. Hij wou een andere kant van hem laten zien. Volgens hem bestond er ook een andere Seki, en niet alleen de vloekende en de tierende.
Als hij dat zelf heeft ingezien dat hij dat wel heel erg veel deed, wat zeurt ie nou van dat hij helemaal niet zo veel uitschold en dat SBS een ander beeld van hem had geschetst. En die anderen zou net zo veel vloeken als hij, alleen werd dat niet uitgezonden. Yeah right. Een Essy zal wel ook wel eens gevloekt hebben. Alleen Seki vloekte NAAR de passagiers. Vandaar al die ruzies. Nu hij weg is zie ik alleen maar lachende gezichten. Mensen die plezier hebben om in die programma te zitten. Zij zullen inderdaad niet altijd hunzelf zijn, maar ga maar eens jezelf zijn als je 10 camera's op je gericht staat en bijna een miljoen kan winnen.
Het is niet helemaal reality tv. Als ik echt reality wilt zien dan doe ik de gordijn open en kijk over het pleintje beneden. Dat is reality.

Toegegeven, achter mijn 17 inch monitor kan ik vanalles zeggen. Als ik in Seki's schoenen zou staan zou ik ook wel moeilijk hebben. Maar ik wou even mijn mening hier over geven. Seki lijkt mij net op die Marco Bakker. Marco had iedereen wel de schuld gegeven, toen ie iemand had dood gereden, behalve zichzelf.

Pikachu! Gezondheid.
  donderdag 4 mei 2000 @ 05:31:00 #19
525 Roache
troika hier, troika daar
pi_262103
Het gaat me net iets te ver om het boetekleed aan te trekken en schuld te bekennen (gereformeerden onder ons kennen dit als de belijdenis) maar dit is niet nix.
Seki blijft een draak van een vent,gezien door de SBS-bril waardoor we kijken, maar zulk soort interviews moeten toch een breder publiek trekken dan actueel (drie lezers) en
Nieuwe Revue (200.000.)
Seki,laat je eens horen in de volkskrant en de VOO gids voor een echt breed publiek, dan pas zul je gehoord worden. (Al vrees ik dat er een soort Kosovo-moeheid, herinneren jullie je dat woord nog? is toegeslagen rond Seki/de Bus.) Welke rechtgeaarde Nederlander interesseert zich nu voor zulks? Ik alleen maar omdat ik hier lees, maar de gemiddelde Nederlander kan het toch geen zak ballen? Da's best een eng idee.
Ben te zaai voor een signature
pi_262104
Is niet juist het gegeven dat alleen de Actueel en de Nieuwe Revue over hem schrijven tekenend voor hoe de massa over hem denkt. Alleen al op zijn uiterlijk(onverzorgde haardracht) is hij al veroordeeld door de meerderheid van de kijkers. Ook zonder SBS zou Seki, en dat hij door de groep voortijdig zou zijn weggestemd, bestaat denk ik geen twijfel, nu veel problemen hebben.


pi_262105
Hoe lullig ik het ook voor hem vind. Hij kon weten waar hij aan begon.
Zijn we dat hele gedoe van de roddelbladen tijdens BB vergeten? (Mona e.d.)
En dan ga je in een programma van SBS zitten!?! Hoger dan het niveau van Jerry Springer komen ze daar toch niet. Je weet hoe je verguist kan worden. En daarbij, er wordt toch ook geen heksenjacht op Jop gehouden? Er zal toch wel iets zijn in de persoonlijkheid van Seki dat mensen niet aanstaat.

Als Seki echt de man van eer was die hij zegt te zijn, dan was hij weggegaan op het moment dat hij erachter kwam dat de redactie manipuleerde, zoals hij in het interview zegt. Dan kap je er toch mee als mensen beloningen krijgen voor bepaald gedrag, of 'gestimuleerd' bepaalde discussies op gang te brengen.

Nee, sorry Seki, maar ik denk dat je het toch echt aan jezelf te danken hebt. En achteraf kletsen... Het woord zegt het al, je bent te laat.

Seki, you are on your own!

Wim-Lex

(P.S. een eigen bedrijf?)

pi_262106
Een goede nacht iedereen, en Hunter in het bijzonder. Terug van weggeweest.

Nee, Seki is not on his own.
De fanclub is nog steeds aktief en sinds Seki's vertrek uit de Bus is het ledental verdubbeld. Een vette 850. Seki onderhoudt kontakt met zijn achterban en met beheerders in het bijzonder. Morele steun van zoveel mensen doet hem goed, maar hij is bepaald de oude niet. Zijn vriendin Wytske lijdt zeer onder de gevolgen omdat Seki zeer in zichzelf gekeerd wil leven.
Zeggen dat Seki dit aan zichzelf te danken heeft vind ik kortzichtig. Men gaat eraan voorbij dat een dergelijke manipulatie met een mens blijkbaar acceptabel gevonden wordt.
Voor Ruud was er na BB psychologische nazorg. Hier is iemand door een zich psycholoog noemende groepsleider doelbewust in de door SBS6 geplande richting gestuurd.

Verder kun je natuurlijk niet verwachten dat in een gecomprimeerde berichtgeving als een interview alle facetten goed worden uitgelicht. Seki IS uit eigen beweging opgestapt, nadat hem letterlijk te kennen was gegeven dat de Rode kaart al klaar lag, of hij nou wat zou uitvreten of niet. Toen heeft hij besloten op DAT moment te vertrekken en hij was zo lamgeslagen door dit onrecht dat hij de door Bert voorgekauwde afscheidstekst sprak, allemaal planning van SBS6.

Ook moet men niet vergeten dat Seki op een anonieme tip is weggepest. Een tip die resulteerde in een overval op zijn straat met een enorm politieteam, omdat de gezochte Samir - die hij verondersteld werd te zijn - een gevaarlijke crimineel was die gezocht werd voor doodslag.
Met eigen ogen heb ik het papier gezien waarop de Rotterdamse politie excuus aanbiedt wegens de persoonsverwisseling.
Nog steeds krijgt Seki vreemde telefoontjes, wordt hij gevolgd. Hij durft de deur bijna niet uit, omdat idioten nog steeds denken dat hij Samir is.

Nu kun je de pest aan Seki hebben, maar in het licht van het voorgaande kun je nauwelijks te berde brengen dat hij dat allemaal aan zichzelf te danken heeft. Dit zijn geen normale consequenties voor de gemiddelde bussagier. Dit is het gevolg van duivelse afgunst/haat, resulterend in een anonieme tip, en publikatie in 's lands grootste vuilnisbelt Prive/Telegraaf. En politie die aktie onderneemt op een artikel in de Prive...... Betekent dat dat we voortaan het waarheidsgehalte van Prive hoog kunnen inschatten??? De Hermandad doet het immers ook....
Of je Seki nu haat of liefhebt, maakt niet uit. Wie rechtvaardigheidsgevoelens in zijn donder heeft ziet dat hier heel wat mis is.

Tenslotte: Seki-in-het-echt is een buitengewoon warm en plezierig iemand, zonder grote bek, vrij stil en verlegen. Aanvullingen op Seki's omstandigheden in het bovenstaande heb ik uit zijn eigen mond.
Ook Bart (aanwezig tijdens een etentje met Seki en Aziz) liet weten dat er van alles mis was met de organisatie achter de schermen. Zo was zijn romance met Es erg uitgemolken en was 1 enkele zielige bui uitgesmeerd over een week, vanuit verschillende hoeken, zodat het steeds nieuw leek. Hij was zich doodgeschrokken toen hij na thuiskomst de videobanden had gezien.

Als er nieuwe ontwikkelingen zijn, de rechtzaak of zo, dan meld ik het wel.

[Dit bericht is gewijzigd door Borgia (Datum 05 Mei 2000).]

Als Eerlijkheid het hoogste goed is,
dan is het logisch dat velen er niet bij kunnen.

pi_262107
Borgia
I am a Watcher, part of a secret society of men and women who observe and record, but never interfere. We know the truth about Immortals. In the end, there can be only one.
pi_262108
O. Hunter !

Ik heb je zo gemist. Nu pas weet ik dat ik je bemin....

Als Eerlijkheid het hoogste goed is,
dan is het logisch dat velen er niet bij kunnen.

  vrijdag 5 mei 2000 @ 13:34:00 #25
2722 Quenda®
*Poison for You.
pi_262109
Hmpf, daar gaat Hunter zomaar aan mijn neus voorbij
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')