Ik ben bang dat ik alles verkloot,
school gaat niet zo lekker en ik ben bang dat ik mn examen niet haal..
Ben bang dat ik mn vriend kwijt raak en wrom weet ik niet.
Ben bang dat ik t thuis binnenkort niet meer vol ga houden en ben bang dat ik weer in die donkere put ga vallen ![]()
Ik kan t allemaal niet goed uitleggen maar ik ben echt zo verschrikkelijk bang
sorry voor deze loze post..
quote:Is denk ik een tekort aan zelfvertrouwen. Praat erover met mensen die je dierbaar zijn, daar heb je denk ik het meeste aan.
Op dinsdag 14 mei 2002 18:13 schreef Lady_Faolan het volgende:Ik ben bang dat ik alles verkloot,
Ben bang dat ik t thuis binnenkort niet meer vol ga houden en ben bang dat ik weer in die donkere put ga vallenIk kan t allemaal niet goed uitleggen maar ik ben echt zo verschrikkelijk bang
![]()
quote:1. bang dat ik mn examen niet haal.. = Ga extra leren, creeer zelfvertouwen hierdoor
Op dinsdag 14 mei 2002 18:13 schreef Lady_Faolan het volgende:Ik ben bang dat ik alles verkloot,
Ben bang dat ik t thuis binnenkort niet meer vol ga houden en ben bang dat ik weer in die donkere put ga vallenIk kan t allemaal niet goed uitleggen maar ik ben echt zo verschrikkelijk bang
![]()
[Dit bericht is gewijzigd door Slug-Twista op 14-05-2002 18:21]
kweet trouwens niet of dit topic wel in klaagbaak hoort
quote:Ik kan er wel inkomen hoe je je nu voelt. Ik denk wel dat jij de enige bent die er zelf iets aan kan doen.
Op dinsdag 14 mei 2002 18:20 schreef Lady_Faolan het volgende:
Praten helpt niet, heb ik al zo vaak gedaan enige wat ik dan als reactie krijg is t lukt je heus wel en een knuffel.
Niet dat dat niet fijn is maar ik schiet er niet veel mee op.kweet trouwens niet of dit topic wel in klaagbaak hoort
quote:Tuurlijk kan je het wel, je hetb het al tot zo ver gehaald! En zover ik je ken ben je toch niet dom ofzo? Nou dan!
![]()
En je vriend kwijtraken, waarom? Het is toch een leuke jongen, en jij bent toch ook leuk? (JA!.. niet zeuren
) Dus ik zou echt niet zien waarom dat zou gebeuren..
Ja jij ook niet waarschijnlijk, en waarschijnlijk weet je dus ook niet waarom je dat gevoel hebt. Maar eh, ja ga ff iets heel leuks doen ofzo. ik ben ook niet echt een goede raadgever ofzo...
quote:Thx Ed..
Op dinsdag 14 mei 2002 18:55 schreef ThE_ED het volgende:[..]
Tuurlijk kan je het wel, je hetb het al tot zo ver gehaald! En zover ik je ken ben je toch niet dom ofzo? Nou dan!
En je vriend kwijtraken, waarom? Het is toch een leuke jongen, en jij bent toch ook leuk? (JA!.. niet zeuren
![]()
) Dus ik zou echt niet zien waarom dat zou gebeuren..
Ja jij ook niet waarschijnlijk, en waarschijnlijk weet je dus ook niet waarom je dat gevoel hebt. Maar eh, ja ga ff iets heel leuks doen ofzo. ik ben ook niet echt een goede raadgever ofzo...
en de rest ook
quote:Ik denk dat ie beter tot zijn recht komt in R&P
Op dinsdag 14 mei 2002 18:20 schreef Lady_Faolan het volgende:kweet trouwens niet of dit topic wel in klaagbaak hoort
En inderdaad, praten helpt, ook over je angsten. Heb je geen beste vriendin met wie je eens een babbeltje kunt maken? Vraag haar om te beginnen eens of zij wel eens ergens heel bang voor is, dat is een makkelijke opener.
Sterkte
quote:Thx voor t verplaatsen en oko thx voor je tips..
Op dinsdag 14 mei 2002 19:06 schreef ElizabethR het volgende:[..]
Ik denk dat ie beter tot zijn recht komt in R&P
En inderdaad, praten helpt, ook over je angsten. Heb je geen beste vriendin met wie je eens een babbeltje kunt maken? Vraag haar om te beginnen eens of zij wel eens ergens heel bang voor is, dat is een makkelijke opener.
Sterkte
quote:En als ze dat tegen je zeggen kun je proberen te reageren met: 'Ja maar dat is het nou net, dat weet ik zelf dus niet en daarom wil ik er graag over praten, omdat ik er behoefte aan heb".
Op dinsdag 14 mei 2002 19:14 schreef Lady_Faolan het volgende:Ik heb er keer op keer niet veel aan.
Alleen je red t wel ik weet dat je t kan etc.
quote:Daar helpt nou juist dat praten bij. En als je helemaal niet kunt praten met je vrienden kun je nog eens zoiets proberen als de kindertelefoon, ik weet niet precies hoe oud je bent, maar in ieder geval luisteren ze daar naar je en helpen je vaak op weg met goede raad. En het is nog anoniem ook.
En ook omdat ik zelf niet snap wrom ik bij bep. dingen bang ben snappen hun t ook niet en kunnen ze me er niet echt mee helpen
"Jaarlijks voert de Kindertelefoon zo'n 117.000 gesprekken met kinderen en jongeren van 8 tot en met 18 jaar. Voor een heleboel bellers en belsters is het aan de ene kant heel raar om 'zomaar' tegen een vreemde over persoonlijke dingen te praten. Aan de andere kant is het, omdat de medewerker niet weet wie ze zijn, juist ook heel veilig. Ze hoeven hun naam niet te noemen en mogen ophangen wanneer ze willen."
sterkte!
quote:Thx Leigh
Op dinsdag 14 mei 2002 19:27 schreef Leigh het volgende:
Zo te lezen heb je echt behoefte aan ontspanning, rust en vooral ook begrip en steun.
De zomervakantie komt eraan. Ik hoop dat je in die vrije weken de kans krijgt om weer jezelf te worden en weer vrolijk en positief kunt zijn.
Ik zou niet kunnen zeggen hoe precies.
Maar ik wil je in ieder geval wel een hart onder de riem steken.
Ik denk dat ik gewoon ff uitspatting had ofzo..
ben nu alweer stukje rustiger..
Zit gewoon onder de stress denk ik, binnenkort 2 weekjes zonder mn ouders dus dan is t ook ff rustig in huis.
En ik heb mensen die me helpen dus t komt goed hoop ik.
en hopen dat dit gevoel een beetje weg gaat want t gaat echt niet lekker zo ![]()
Zit ook al ongeveer een jaar met hoofdpijn en ben vandeweek naar de dokter gestuurd door vrienden maar de dokter ist t ook niet.
Nou moet ik een neuroloog op zoeken.
Sucks allemaal
Blegh
*sugt*
quote:Thx eli..
Op dinsdag 14 mei 2002 19:42 schreef ElizabethR het volgende:[..]
En als ze dat tegen je zeggen kun je proberen te reageren met: 'Ja maar dat is het nou net, dat weet ik zelf dus niet en daarom wil ik er graag over praten, omdat ik er behoefte aan heb".
[..]Daar helpt nou juist dat praten bij. En als je helemaal niet kunt praten met je vrienden kun je nog eens zoiets proberen als de kindertelefoon, ik weet niet precies hoe oud je bent, maar in ieder geval luisteren ze daar naar je en helpen je vaak op weg met goede raad. En het is nog anoniem ook.
0800-0432 Gratis telefoonnummer, en het woordje 'Kindertelefoon' klinkt misschien wat flauw, maar er is ook een hulpdienst voor mensen van 13 tot 19. Check de site anders even http://www.kindertelefoon.nl/
"Jaarlijks voert de Kindertelefoon zo'n 117.000 gesprekken met kinderen en jongeren van 8 tot en met 18 jaar. Voor een heleboel bellers en belsters is het aan de ene kant heel raar om 'zomaar' tegen een vreemde over persoonlijke dingen te praten. Aan de andere kant is het, omdat de medewerker niet weet wie ze zijn, juist ook heel veilig. Ze hoeven hun naam niet te noemen en mogen ophangen wanneer ze willen."
tjah, een heel lulverhaal.. ik weet neit of je er wat aan hebt, ik wil er iig meej vertellen dat je zeker niet de enige bent.. die gevoelens van onzekerheid en faalangst.. je weet dat ik er altijd voor je ben, als je wilt praten, als je wilt schelden, als je wilt huilen.. ik begrijp je gevoelens.. heel veel sterkte meis, owja en wat ik nog wilde zeggen.. concentreer je maar op 1 ding tegelijk.. dus nu eerst de examens en daarna zien we wel weer verder.. zelfs al zou je ze grondig verneuken, dan is dat ook niet het einde van de wereld.. het gaat goed komen gewoon.. hoe cliche het ook klinkt ![]()
dikke knuff0l van bl0em
quote:thx meis
Op dinsdag 14 mei 2002 19:59 schreef bl0emetjE het volgende:
hej meissie..
ik herken het precies, die angst gevoelens. ik zit volop in de stress ook zeker deze periode met de examens.. ik ben zow bang dat ik het ga verneuken, zelfs het leren lukt niet meer.. ik kan een beetje mn boek doorbladeren maar als ik ga lezen gaat alles langs me heen.. en thuis ook.. mn broertje van 15, die is zow aan het puberen en zow negatief.. alles wat ik doe en zeg (of anderen thuis) daarop reageerd ie negatief, echt niet fijn.. ik word er gek van. hij was afgelopen week een weekje weg, dat was echt relaxxx.. super rustig thuis, dus ik denk dat het wel fijn is als je strax even 2 weekjes rust hebt thuis.. gewoon genieten daarvan!
ik had een vriendje.. kasper.. en ik hield (en hou nog steeds) kei veel van hem.. het ging uit, alweer bijna een jaar geleden.. ik was er kapot van en misschien nog steeds wel.. echt niet fijn, dus ik begrijp echt heel goed dat je er bang voor bent.. ik ook zelf, en daardoor doe ik ook weer rare dingen, testen hoever ik kan gaan af&toe, want dan heb ik het heft in handen voor mn gevoel.. dat vertrouwen moet ik weer terug zien te krijgen in de mannelijke helft van de mensbevolking.. als je echt een lieverd gevonden hebt, dan blijft ie voorlopig nog wel even bij je, ook al voel je je wat minder.. en dat doetie ook zeker wel hoor!tjah, een heel lulverhaal.. ik weet neit of je er wat aan hebt, ik wil er iig meej vertellen dat je zeker niet de enige bent.. die gevoelens van onzekerheid en faalangst.. je weet dat ik er altijd voor je ben, als je wilt praten, als je wilt schelden, als je wilt huilen.. ik begrijp je gevoelens.. heel veel sterkte meis, owja en wat ik nog wilde zeggen.. concentreer je maar op 1 ding tegelijk.. dus nu eerst de examens en daarna zien we wel weer verder.. zelfs al zou je ze grondig verneuken, dan is dat ook niet het einde van de wereld.. het gaat goed komen gewoon.. hoe cliche het ook klinkt
dikke knuff0l van bl0em
Sterkte ermee
Die angst om je vriend te verliezen.. Erg is die he..
Liefst wil je dan de hele nacht/dag geknuffeld worden om maar zeker te weten datie niet weg gaat.. Maar waarom zou die? Hij heeft immers uit zo veel meisjes voor jou gekozen en dat doettie ook niet voor niets..
Faalangst.. Een van de moeilijkste dingen die er bestaan.. Ik moest vorige week afrijden.. Wat heb ik gedaan? Huilen.. En waarom.. Omdat ik bang was dat ik het niet zou halen.. Ik kon me niet concentreren omdat ik alleen maar dacht aan die afgrijselijke man die zou zeggen: Ik moet je helaas teleurstellen ![]()
Achteraf bleek die man helemaal niet zo afgrijselijk te zijn.. Kreeg een hand en hij feliciteerde me.. Hmm.. Vreemd allemaal hoor.. Iets doen zonder dat je er vertrouwen in hebt.. Ja dat moet eigenlijk wel fout gaan ![]()
Ontspanning helpt inderdaad.. Praten helpt ook.. Als je dat zou kunnen.. Ik kan dat dus niet.. En wat ga ik dan doen als ik iets kwijt wil maar kan het niet zeggen.. JUIST.. Huilen
De laatste tijd gaat het steeds beter.. Het praten komt.. Gaat niet perfect maar het komt.. Ik kan beter luisteren... Dus... Als je me nodig hebt.. Spreek je vaak op #Fok.. Dus vraag mn email of foonnr.. Of zelfs mn adres.. Met een 'vreemde' praten is helemaal niet zo erg.. Kan misschien juist de oplossing zijn..
Dus meisje... Als je me nodig heb.. Ben ik er
quote:Mag ik je een kleine tip geven? Ga op faalangst cursus.
![]()
Als je het thuis niet meer vol kan houden, daar kan ik je niet mee helpen, ik ken de thuissituatie niet, dus daar kan ik niets aan doen. Maar in ieder geval succes, je hebt meer in je dan je denkt.
Kop op en doe rustig aan.
Mensen hebben nu de neiging om ook veel waarde aan bezit te hechten, waaronder ook relaties, en status.
Je zou al eens de stap kunnen nemen dat je je realiseerd dat ALLES tijdelijke is, en aan alles een einde komt.
Geniet van wat je hebt, maar verdring het genieten niet door de gedachte dat je het ooit zou kunnen verliezen (angst).
Geniet, maar hecht niet aan dingen.
Ieder mens heeft dat, de meesten denken niet eens zo ver na over deze dingen, omdat ze teveel opgaan in de ratrace van het leven.
Het is goed dat jij je al realiseerd dat er iets niet klopt... bij onze maatschappij.
Ik probeer het een beetje kort op te schrijven, het komt misschien wat kort door de bocht over, maar wil er graag nog met je over door praten.
PS: KISS - Keep it simply stupid.
When I go to sleep, I wake up in my own reality.
't Komt allemaal goed, al je examens zijn tot nu toe goed gegaan en thuis proberen ze je alleen even over de streep te trekken.
Straks gaan we lekker samen naar Ierland, maar eerst twee weekjes zonder ouders.
Rieleks...'t komt altijd wel goed is mijn ervaring.
Alles komt goed aan het eind, zo niet: dan is het niet het eind.
Je broertje
Het klinkt alsof op het ogenblik je leven nogal hectisch is, en het daarom erger speeld dan anders. Probeer wat druk van jezelf af te halen, door bijvoorbeeld je leven wat simpeler te maken, of door niet te verwachten dat je alles perfect doet. Fouten maken is niet erg, en het kan soms beter zijn om eens een fout te maken en ervan te leren dan je door angst te laten beheersen.
Als je angsten echter meer chronisch van aard zijn (dus altijd aanwezig), of dat ze zodanig krachtig worden dat je niet goed meer kan functioneren, moet je er wat mee doen. Het kan zijn dat er iets mis gaat in je persoonlijke leven, het kan zijn dat er iets in de chemie van je lichaam mis gaat dat het moeilijk voor je maakt. Voor beide zijn er oplossingen, maar heb je wel professionele hulp nodig.
Dus geef jezelf de ruimte en vergeef jezelf voor het maken van fouten, maar hou de vinger aan de pols, en roep hulp in als de angst je onder controle dreigt te krijgen.
Succes
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |