quote:Meissie, dit is zeker geen loze post.. Ik herken er maar al teveel van.. Angst, the story of my life..
Op dinsdag 14 mei 2002 18:13 schreef Lady_Faolan het volgende:Ik ben bang dat ik alles verkloot,
school gaat niet zo lekker en ik ben bang dat ik mn examen niet haal..
Ben bang dat ik mn vriend kwijt raak en wrom weet ik niet.
Ben bang dat ik t thuis binnenkort niet meer vol ga houden en ben bang dat ik weer in die donkere put ga vallenIk kan t allemaal niet goed uitleggen maar ik ben echt zo verschrikkelijk bang
![]()
sorry voor deze loze post..
Toen ik ging puberen was ik vreselijk onzeker.. Ik ben nu 25 en ik ben nog steeds onzeker, al is het gelukkig een stuk minder.. Bang dat ik school niet zou halen, bang dat het thuis fout zou gaan, bang dat ik later niet gelukkig zou worden, bang dat ik de 25 niet zou halen..
En hier ben ik dan, diploma op zak, 25 jaar en ik loop nog steeds rond..
Een stuk tevredener met mezelf..
Weet je, aan sommige dingen moet je niet te zwaar tillen.. Want er komt op deze leeftijd zo veel op je af, iedereen vraagt wat van je.. Je staat onder druk, je moet school halen, je moet thuis een lieve dochter zijn en noem maar op..
Maar als je je examen niet haalt, dan doe je het toch over? En als dat niet kan dan zijn er andere manieren om aan je diploma te komen.. Ik ken je niet goed genoeg, maar je lijkt me een ontzettend slimme meid en volgens mij kun je het best.. Maar onthoud dat het geen schande is als je iets niet in 1 keer haalt!
Je hoeft niet perfect te zijn en sommige dingen zullen vast fout gaan.. Maar gelukkig zijn dat vaak kleine dingetjes, omdat je teveel geeft om de dingen die voor jou belangrijk zijn.. Probeer genoeg rust te krijgen, veel slaap en rust is zo belangrijk.. Regelmaat, zelfs in stomme dingen zoals eten, brengen wat rust in je hoofd.. Zekerheid, om de onzekerheid te compenseren..
Sorry voor het onsamenhangende verhaal, vind dit zelf ook nog steeds moeilijk.. Succes..
quote:Hélemaal mee eens
Op zaterdag 18 mei 2002 02:05 schreef TripleM het volgende:[..]
Weet je, aan sommige dingen moet je niet te zwaar tillen.. Want er komt op deze leeftijd zo veel op je af, iedereen vraagt wat van je.. Je staat onder druk, je moet school halen, je moet thuis een lieve dochter zijn en noem maar op..
[..]
Je hoeft niet perfect te zijn en sommige dingen zullen vast fout gaan.. Maar gelukkig zijn dat vaak kleine dingetjes, omdat je teveel geeft om de dingen die voor jou belangrijk zijn.. Probeer genoeg rust te krijgen, veel slaap en rust is zo belangrijk.. Regelmaat, zelfs in stomme dingen zoals eten, brengen wat rust in je hoofd.. Zekerheid, om de onzekerheid te compenseren..
*knuf*
prrrrrr
Haal dat examen, kijk even niet verder, concentreer je daarop, sluit alle andere problemen even buiten ook al is het moeilijk.
Als je dat examen gehaald hebt heb je zoveel meer keuze mogelijkheden en dat betekend ook dat je meer oplossingen hebt voor je problemen.
Ga voor je examen en heel veel succes.
Ik stortte dus vrijdag weer ff in maar keb er goed over gepraat met vrienden enzo, En nu heb ik zoiets van t komt wel goed..
Ik ga na mn examens (die ik hopelijk ga halen) een jaar werken tenzij er een andere opleiding mogelijk is.
De kans dat ik bij een dierenwinkel kan werken is 70 % positief en dat vind mn vervolgopleiding wel lief (ik wil graag naar t groenhorstcollege in barneveld, dierenverzorging) en dan ga ik volgend jaar naar die school.
Enige nadeel is dan dat ik als ik tegen die tijd op die school kom ik 19 ben en dus de leeftijd verschil nog groter is als dat tie al was..
Voordeel is dat ik dan ook een beetje fatsoenlijk geld heb en kan gaan kijken voor een rijbewijs te gaan scoren or whatever..
Heel blaahtverhaal maar dan zijn jullie ook weer een beetje bij in angieh's soapverhaal ![]()
Ik wil jullie allemaal nogmaals bedanken voor jullie steun en tips
![]()
Ik ben blij dat mn hoofdje weer een beetje helder is en dat ik nu een klein beetje weer vertrouwen er in heb en een beetje mn plannen op een rij heb staan.
Zonder jullie en mn vrienden had ik nu misschien nog in de put gezeten...
Een jaartje werken geeft je lekker de mogelijkheid om alles rustig op een rijtje te zetten en eventueel tijd vrij te maken voor dingen die versloft zijn de laatste tijd.
Zoals ik al zei: Sjoe roel gewoon!!
quote:thx uiruru
Op maandag 20 mei 2002 19:40 schreef Uiruru het volgende:
Wie weet is dit allemaal wel positief.
Wat maakt dat leeftijdsverschil nou helemaal uit! Juist niks!Een jaartje werken geeft je lekker de mogelijkheid om alles rustig op een rijtje te zetten en eventueel tijd vrij te maken voor dingen die versloft zijn de laatste tijd.
Zoals ik al zei: Sjoe roel gewoon!!
Succes verder...
quote:.
Op dinsdag 14 mei 2002 18:13 schreef Lady_Faolan het volgende:Ik ben bang dat ik alles verkloot,
school gaat niet zo lekker en ik ben bang dat ik mn examen niet haal..
Ben bang dat ik mn vriend kwijt raak en wrom weet ik niet.
Ben bang dat ik t thuis binnenkort niet meer vol ga houden en ben bang dat ik weer in die donkere put ga vallenIk kan t allemaal niet goed uitleggen maar ik ben echt zo verschrikkelijk bang
![]()
sorry voor deze loze post..
klinkt bekend...... Ik dacht hetzelfde 2 jaar geleden voor mijn examens.... Maar heb het gehaald door extra leren,steeds jezel;f zeggend at je het wel kunt, en dan gaat het al een stuk beter!
Wat betreft de liefde, dat lukt ook wel. Je raakt iemand die van je hjoudt en waar jij van houdt echt niet zomaar kwijt!
En thuis, denk aan leuke dingen, doe wat jij wilt en af en toe een goeie ruzie met je ouders help ook. Dan zeg je dingen die je normaal niet zo snel zou zeggen (dat is mijn ervaring tenminste).
En dat donkere gat, dat gebeurt niet. (ik heb het wel gezien, maar dat was toen ik in het ziekenhuis lag en op het randje van de dood lag....... En ik verzeker je, als het zover is, zelfs dan, dan kom je er weer bovenop, door steun van je ouders, vrienden, familie, doctoren verpleeg(st)ers....)
Heeeeeel veel sterkte en heel veel suc6 met je examens!!!!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |