abonnement Unibet Coolblue
pi_80002020
Ik zou willen voorstellen het eerbiedwaardige raadspel voor genieën in deze topic voort te zetten.

De vloer is vrij.
pi_80002079
Voorstel aanvaard!
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 13:19 schreef Gellius het volgende:
Daar was ik al bang voor. Valt er nog iets wetenswaardigs over mijnheers aerodynamische kapsel te vermelden?
Dat "aerodynamische kapsel" is een kalotje, heb ik altijd gedacht.
Eenen pyl vlieght snelder dan een clootken even swaer
pi_80002129
Dat zou kunnen, inderdaad. De compressie is moordend. Enfin. Zal ik, of wachten we op de jonge Turken?
  dinsdag 6 april 2010 @ 13:25:10 #4
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_80002134
Ik wil hierbij opmerken dat ik niet verloofd ben, dat mijn beroep niet eervol is, en dat mijn afstuderen nog een maand op zich laat wachten.
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
pi_80002218
Eenen pyl vlieght snelder dan een clootken even swaer
pi_80002324
?
  dinsdag 6 april 2010 @ 13:32:58 #7
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_80002362
Meneer is self made, en fixeert de toeschouwer die nalaat, ook op eigen kracht op te klimmen. Maar hij was ook een maecenas. Een vat vol tegenstrijdigheden, kortom, en dat voor een Drenthenaar.
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
pi_80002500
Vrijwel iedere beoefenaar van zijn vak is self-made, ook als ze geboortig zijn uit de Gelderse vallei. Een vat was hij zeker.
  dinsdag 6 april 2010 @ 13:41:16 #9
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_80002657
Meneer dreef een katholieke boterplantage in Centraal Afrika?
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
pi_80002699
Mijnheer was van Hugenotische afkomt en trok eerder Noord- dan Zuidwaarts vanuit de geborgenheid van zijn vallei.
  dinsdag 6 april 2010 @ 13:45:07 #11
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_80002794
Overschreed hij daarmee de grenzen van het Koninkrijk, van het betamelijke, en van het tot dan toe bekende menselijk uithoudingsvermogen? (Niet dat een van de genoemde transgressies hem valt aan te zien, hoor.)
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
pi_80002895
Prima voorstel, maar het is natuurlijk die topic.
Aldus.
pi_80004329
Wij zien hier een handelaar in lijnzaad, vertwijfeld terugkijkend op een succesvolle, maar immorele loopbaan.

[ Bericht 6% gewijzigd door pyl op 06-04-2010 14:31:19 ]
Eenen pyl vlieght snelder dan een clootken even swaer
  dinsdag 6 april 2010 @ 14:38:30 #14
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_80004790
Meneer is beroemd geworden met een boek, dat leest als een doolhof, waarin iedere tekst de lezer naar een veelheid van andere teksten verwijst. Het begin is telkens een verborgen, obscuur document, zoals een brief of een dagboekaantekening. Dat geeft aanleiding tot commentaar van meneer, die de lezer verder voert naar andere notities van de aangehaalde schrijver, vervolgens naar diens publicaties en vandaar weer naar geschriften van tijdgenoten over verwante onderwerpen. Zo maakt hij van wat aanvankelijk slechts een idiosyncratisch detail lijkt langzamerhand een hoofdthema van het werk van de betreffende schrijver, zelfs een preoccupatie van een tijdperk, van een sociale klasse of van de cultuur waarin het personage leefde. Meneers werk is dan ook het resultaat van een ongeëvenaarde belezenheid.

Dit alles ter meerdere eer en glorie van de kohohohoning van Spanje.
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
pi_80012803
Hoewel ik alle reden heb om aan te nemen dat Flaubert een werkelijk adembenemende roman had weten te componeren op basis van de door pyl geschetste premisse, is het in werkelijkheid anders gelopen. Dat valt uit een literair oogpunt te betreuren. Wij zullen het moeten doen met de leefwereld van m'neer, die zich door zowel het Koninkrijk, het betamelijke als het fysiek haalbare begrensd wist.

Daarbij zij opgemerkt dat hij zich inderdaad aan de schrijfkunst bezondigd heeft, waarover ongetwijfeld te Zijner tijd door de Bevoegde Autoriteit een passend Oordeel zal worden geveld.
  dinsdag 6 april 2010 @ 18:24:28 #16
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_80013138
Heeft Niet-JAM Nieuwenhuis nog bewust meegemaakt?
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
pi_80019101
"Niet-JAM Nieuwenhuis"??


Meneer schreef en that's it?
Eenen pyl vlieght snelder dan een clootken even swaer
pi_80031210
Mijnheer heeft ook nog tegen de Belg gevochten.
pi_80035086
Ach, was hij een Leidsche Vrijwillige Jager ?
Eenen pyl vlieght snelder dan een clootken even swaer
pi_80035267
Mijnheer koos ervoor infanterist te worden, tussen het gemene volk, waar deelname aan één van de vrijwillige studentencorpsen meer voor de hand had gelegen, aangezien mijnheer toen studeerde.
pi_80035631
Al in een groen groen knolle-knolle-land

daar zaten twee haasjes heel parmant

en de een die blies de fluitefluite fluit

en de ander sloeg de trommel
Eenen pyl vlieght snelder dan een clootken even swaer
pi_80035782
Toen onze mop een mopje was,

was 't aardig om te zien;

Nu bromt hij alle dagen

En bijt nog buitendien.
pi_80035964
Jammer dat Tokay niet meeraadt, net nu we het juiste niveau bereiken.
Eenen pyl vlieght snelder dan een clootken even swaer
pi_80036547
Eenen pyl vlieght snelder dan een clootken even swaer
pi_80036608
KRO?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')