abonnement Unibet Coolblue
pi_261844
* stemmen moet inzichtelijker gemaakt worden zodat het meer vertrouwen wekt. Dan is JdM manipulatie (deels) van de baan.

* misschien zelfs wel een idee: een wisselend panel (misschien wel voor een deel met bekende Nederlander(s) of oude bussers ) ) dat life op tv iemand eruit moet stemmen. Komt de boel echt in beweging! Stel je voor dat er een fan van bijvoorbeeld Esmeralda de gelegenheid zou krijgen om op Tessa te stemmen vlak nadat die zo roddelde over Es en Bully!!!!

* Sylvana eruit, een wat minder serieuze presentator erin. Je hoeft niet van Paul de Leeuw of een Jack Spijkerman te houden om te weten dat een dergelijk iemand de boel aardig op kan vrolijken. Dit zal de sfeer ingrijpend veranderen.

* niet 1 maar 2 mensen eruit per kiesronde, en 1 nieuwe erin, zodat clubjes sneller opgeruimd kunnen worden. Ik stel voor 1 eruit door bellers/internet stemmen, en 1 door het panel.

* van te voren een wachtlijst maken met invallers, de eerste posties van deze lijst moeten ook bekend gemaakt worden.

Wie heeft meer ideeen?

[Dit bericht is gewijzigd door Lord of the Backstage (Datum 02 Mei 2000).]

pi_261845
quote:
op 05-02-2000 om 01:47 PM schreef Lord of the Backstage het volgende:

Dan zijn ook al die geruchten (waarheid?) over JdM manipulatie van de baan.


HUH ??? manipulatie ?????????

DAT ZAL TOCH NIET ????

  dinsdag 2 mei 2000 @ 15:21:00 #3
2796 Rocket Ride
Na regen komt prijzenregen
pi_261846
De stemprocedure moet onder de loep genomen worden. De kijker moet het laatste woord hebben. Het zou nog beter zijn wanneer de passagiers zelf geen stemrecht meer hebben.

Een en ander zou voorkomen dat iemand als Tessa zo lang kan blijven zitten.

SBS moet niet meer zeuren over strafbladen, ze hebben zelf de fout gemaakt het niet goed te checken van te voren.

  dinsdag 2 mei 2000 @ 15:49:00 #4
3398 Appelflap
Flapt alles eruit...
pi_261847
quote:
op 05-02-2000 om 03:21 PM schreef Rocket Ride het volgende:
De stemprocedure moet onder de loep genomen worden. De kijker moet het laatste woord hebben. Het zou nog beter zijn wanneer de passagiers zelf geen stemrecht meer hebben.

Een en ander zou voorkomen dat iemand als Tessa zo lang kan blijven zitten.

SBS moet niet meer zeuren over strafbladen, ze hebben zelf de fout gemaakt het niet goed te checken van te voren.


* Appelflap is blij dat Tessa er nog in zit, anders hadden we niets te mopperen.

[Dit bericht is gewijzigd door Appelflap (Datum 02 Mei 2000).]

dé appelflap van bakker bart
  dinsdag 2 mei 2000 @ 15:59:00 #5
2932 droppie
is er gek op
pi_261848
Veranderen?! Mijn inschatting is de bus de eerste en laatste keer op de buis is geweest, het programma is behoorlijk geflopt dacht ik zo.
  dinsdag 2 mei 2000 @ 15:59:00 #6
2796 Rocket Ride
Na regen komt prijzenregen
pi_261849
Daar heb jij weer gelijk in.
pi_261850
er komt hopelijk geen tweede bus!!!!!!
pi_261851
quote:
op 05-02-2000 om 03:21 PM schreef Rocket Ride het volgende:
De stemprocedure moet onder de loep genomen worden. De kijker moet het laatste woord hebben. Het zou nog beter zijn wanneer de passagiers zelf geen stemrecht meer hebben.

Dat betekent dat je de enigen die nog voor een verrassing zouden kunnen zorgen hun stemrecht ontneemt. Het telefoonstemmen van de kijkers is totaal oncontroleerbaar. Dan kun je net zo goed John de Mol zelf even bellen. John, wie moet er uit?

De illusie dat De Bus een spel met spelregels is, is vrij naief. Het is televisievermaak en zolang dat in handen van de omroepen is die kijkcijfers belangrijk vinden, heeft een en ander niks te maken met eerlijkheid. Ik betwijfel zelfs of er omroepen zijn die er aan beginnen als alles gecontroleerd zou worden door een notaris.

Wat wel prettig zou zijn is wanneer de deelnemers van te voren te horen zouden krijgen wat ze te wachten staat. Volgens mij dachten ze met een soort Big Brother mee te doen. Terwijl de omstandigheden toch essentieel anders zijn. Niks back to basics, niks geïsoleerd van vrienden en familie leven. De essentie van De Bus is: "Wij gaan jullie Bekende Nederlanders maken. Wij gaan jullie voortdurend confronteren met de voortgang van dat proces. En dat gaan WIJ dan filmen."

pi_261852
de motivaties van buspassagiers moeten duidelijker zijn;ze mogen niet meer zeggen van;met hem/haar kan ik beter opschieten omdat ik daar meer meegewerkt hebt/of omgegaan bent....ze mogen er niet zo omheendraaien,wat ze nu wel doen..
pi_261853
alsjeblieft zeg ,niet nogmaals deze ellende
pi_261854
Er komt geen volgende bus
No. I will not fix your Windows.
  dinsdag 2 mei 2000 @ 18:25:00 #12
2123 zusjegtotep
!! KEEP THE FAITH!!
pi_261855
Nog een keer 'De Bus', nou dat dacht en hoop ik toch echt niet hoor. En ik denk dat SBS wel al genoeg is afgegaan, dus ze zullen ons geen herhaling van dit geneuzel aandoen. Toch??!!
pi_261856
berney is bang dat sbs6 hardleers is volgend tv seizoen...ze denken toch alleen maar aan de knikkers
  dinsdag 2 mei 2000 @ 21:29:00 #14
2764 Trainspotter
Nu mèt goedkope zonnebril
pi_261857
Een feyenoordbus op de megastore in Den Haag lijkt me wel cool.
  dinsdag 2 mei 2000 @ 22:58:00 #15
3930 killer tweety
oldbie uit het stof
pi_261858
welke bus?
  dinsdag 2 mei 2000 @ 23:02:00 #16
3278 pijl
Grrl op het Net
pi_261859
Veranderen? Hm. Ik zou in ieder geval de banden leksteken als die Bus nog 1 seizoen ging rijden!
Heb uw lot lief

  dinsdag 2 mei 2000 @ 23:18:00 #17
1095 fanmale
A.I.M.M.
pi_261860
Zet ze in een huis i.p.v. een bus,
en noem het Big Brother
"Don't drink water, fish fuck in it"
  dinsdag 2 mei 2000 @ 23:33:00 #18
3560 HummingBird
Live forever
pi_261861
20 Tessa's in één bus !
Kunnen ze elkaar lekker afmaken
(And) I know life is getting shorter. I can't bring myself to set the scene.
Even when it's approaching torture, I've got my routine.
pi_261862
Ik denk dat er wel degelijk een volgende bus komt, om de volgende simpele reden:

Er komt zeker weten ook een volgende BB!

SBS6 kan niet achterblijven en dit 'marktaandeel' aan RTL overlaten.

  woensdag 3 mei 2000 @ 09:25:00 #20
2796 Rocket Ride
Na regen komt prijzenregen
pi_261863
quote:
op 05-03-2000 om 08:01 AM schreef Lord of the Backstage het volgende:
Ik denk dat er wel degelijk een volgende bus komt, om de volgende simpele reden:

Er komt zeker weten ook een volgende BB!

SBS6 kan niet achterblijven en dit 'marktaandeel' aan RTL overlaten.



Is mogelijk, maar er zal flink aan de formule worden gesleuteld.
Bovendien vraag ik me af, of ze dan wel weer zoveel gemeenten bereid vinden om de bus te ontvangen.

  woensdag 3 mei 2000 @ 09:25:00 #21
3175 maussss
*tralalalalalala*
pi_261864
Een Bus vol demente bejaarden en het dan:
"De Laatste Halte" noemen en dan net zolang erin dat ze eeeeuh *hoe zeg je dat netjes*...Tot as wederkeren!

en dan mogen de kijkers gokken wie het eerste de bus 'verlaat'

Als je toch vernieuwende tv wilt!

--bikkelen--


pi_261865
quote:
op 05-03-2000 om 09:25 AM schreef Rocket Ride het volgende:
Is mogelijk, maar er zal flink aan de formule worden gesleuteld.
Bovendien vraag ik me af, of ze dan wel weer zoveel gemeenten bereid vinden om de bus te ontvangen.


Locaties, dat is ook een goeie!
Misschien een wildpark in Kenia, waar ze de leeuwen niet bijvoederen?

  donderdag 4 mei 2000 @ 02:00:00 #23
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_261866
De Bus is het genantste programma van de tv geworden. Iwan was tussen Seki/Bullent/Jop/Aziz et. al de meest grijze muis. en zo iemand moet nu het programma dragen? Het is zo onthutsend sssaaaaaaaiiii... en dan dat slap slap geouwehoer met die Eric en die valse Tessa... alles dat pit had, is er al weken uit.
Het had allang moeten stoppen, wie kijkt er nog naar? Dwangneuroten?????
  donderdag 4 mei 2000 @ 05:31:00 #24
2018 PC eend
relativist
pi_261867
De groep moet vanaf het begin bij elkaar blijfen. Geen werk en wegstemmen , wel tussenstanden , en uiteindelijk is het eind-percentage van je "bellers" het percentage wat je van de hoofdprijs uitbetaald krijgt.

Zo zou je kunnen voorkomen dat het net als bij BB het saai wordt als er nog maar 3 personen overblijfen , en ook zal het geld minder snel onderling verdeeld worden.

When everything is coming your way, you're in the wrong lane.
pi_261868

Sorrow,

Het is precies zo als je schrijft.

  donderdag 4 mei 2000 @ 11:47:00 #26
2705 cynix
is verdwaald
pi_261869
quote:
op 05-02-2000 om 04:28 PM schreef Sorrow het volgende:
Wat wel prettig zou zijn is wanneer de deelnemers van te voren te horen zouden krijgen wat ze te wachten staat.

Wat ook wel prettig zou zijn, is wanneer de kijkers van te voren te horen zouden krijgen wat hen te wachten staat.

Het blijkt nu een programma in de categorie 'soundmixshow' te zijn (geworden). Met als belangrijkste verschil dat de kandidaten in de Bus geen onderscheidende kenmerken hebben, zoals enige aanleg hebben iets bijzonders te kunnen.
De overeenkomst is dat de Bus als platform gebruikt wordt om 'verder' te komen, en dat de prijs die daarvoor betaalt moet worden vele malen hoger is dan een eenmalig optredentje op TV.

abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')