abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_4188163
Al vier jaar lang ben ik verliefd op mijn allerbeste vriendin. Tussendoor heb ik altijd wel een vaste vriendin gehad en zo ook op dit moment (2 jaar).
Ik heb mijn gevoelens voor haar altijd voor mezelf gehouden, alleen mijn beste vrienden wisten ervan.

Afgelopen vrijdagnacht ben ik met haar naar een feest gegaan, waarna we allebei redelijk aangeschoten bij haar thuiskwamen.

Daar heb ik (met mijn aangeschoten kop) na 4 jaar mijn liefdesverklaring gegeven. Nu is ze daar volgens mij best wel van geschrokken en ze weet dat ik het meende. Want daar kent ze mij lang genoeg voor.

Ik weet nu niet wat ik tegen haar moet zeggen en hoe ik me moet gedragen. En ik ben bang dat ik deze relatie om zeep hep geholpen. Weten iemand wat ik kan doen om de schade enigszins beperkt te houden en wat ik tegen haar moet vertellen. Want volgens mij zit ze nu te wachten op een verklaring.

Alvast heel erg bedankt.

pi_4188181
Drank maakt meer kapot dan je lief is...
pi_4188240
quote:
Op dinsdag 14 mei 2002 15:25 schreef Aneurism het volgende:
Drank maakt meer kapot dan je lief is...
Drank maakt meer goed dan liefde kapot kan maken
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  dinsdag 14 mei 2002 @ 15:29:46 #4
27663 B4ron
Kuala Lumpur
pi_4188260
dit zijn de mooiste verhalen (om over 20 jaar pas na te vertellen )

Je moet eerlijk tegen jezelf blijven (en dat is moeilijk jah). Je weet nl. altijd wat je wil, als je maar eerlijk tegen jezelf blijft.

Ik bedoel dus eigenlijk dat je je huidige vriendin moet dumpen. Je houdt er zo wel een beetje aan het lijntje. Niet erg aardig van je.

[Dit bericht is gewijzigd door B4ron op 14-05-2002 15:33]

Goedenmiddag, u kunt wel gaan
pi_4188272
Ik zou effe afwachten tot zij erover begint, eerlijk gezegd. Jij hebt je zegje gedaan, nu zij nog...
pi_4188285
afwachten wat ze zegt..
en respecteren wat ze zegt..
Ik volg mijn eurobiljetten, jij toch ook?
Volg je eurobiljetten
pi_4188313
een verklaring geven: die heb je haar die avond zelf al gegeven. Duidelijker kan het niet.

Bovendien, een dronken iemand spreekt meestal de waarheid !
Ze is al jaren je beste vriendin. Praat dan met haar. Vraag ook wat zij er zelf van vind en laat haar met een idee komen hoe zij nu het liefst verder gaat met jullie vriendschap met dit gegeven !

succes

Wij vrouwen praten inderdaad te veel, maar zelfs dan zeggen we nog niet de helft van wat we weten.
pi_4188507
Op die avond heeft ze mij verteld dat ze niets met me wil (en zeker niet omdat ik een vaste vriendin heb).

Wat ik wel zeker weet, is dat ze zich lichamelijk tot me aangetrokken voel. En daar komt ze ook voor uit. Daarom snap ik ook niet helemaal deze afwijzing. Maar ze zal denk ik niets willen omdat we al jaren beste vrienden zijn.

Ik kreeg vanochtend trouwens ook een mailtje van haar waarin ze vertelt dat ze weet dat ik alles meende: "ook al heb je nog zoveel alcohol gedronken, je weet nog weet je altijd precies wat je vertelt."
En daar heeft ze gelijk in, want wist precies waar ik mee bezig was. Alleen kwam het er wat makkelijker uit dan zonder drank op.

Nu zit ze volgens mij te wachten op een reactie van mijn kant. Maar ik weet niet wat ik haar nu moet vertellen. Via mail en telefoon vind ik dat erg lastig. Ik woon in Rotterdam en zij en Breda, dus even aankloppen doe je ook niet.

[Dit bericht is gewijzigd door dthissen op 14-05-2002 15:49]

pi_4188729
quote:
Op dinsdag 14 mei 2002 15:44 schreef dthissen het volgende:
Op die avond heeft ze mij verteld dat ze niets met me wil (en zeker niet omdat ik een vaste vriendin heb).
1e stap: maak het uit met je huidige vriendin. Heel vervelend, maar je voelt meer voor je beste vriendin.
quote:
Wat ik wel zeker weet, is dat ze zich lichamelijk tot me aangetrokken voel. En daar komt ze ook voor uit. Daarom snap ik ook niet helemaal deze afwijzing. Maar ze zal denk ik niets willen omdat we al jaren beste vrienden zijn.
2e stap: nadat je het hebt uitgemaakt praat je nog eens een (nuchter) met haar. Als zij zich tot je aangetrokken voelt..speel hier dan op in. Er is tenslotte niets meer dat jullie nu nog in de weg staat !
quote:
Ik kreeg vanochtend trouwens ook een mailtje van haar waarin ze vertelt dat ze weet dat ik alles meende: ook al heb ik nog zoveel alcohol gedronken, ik dan altijd nog precies wat ik vertel.
ze vertrouwt je, is niet negatief en heeft er inmiddels zelf ook al over kunnen nadenken. Misschien moest ze even aan het idee wennen.... en kan zij nu haar gevoelens de vrije loop laten gaan ..
quote:
Nu zit ze volgens mij te wachten op een reactie van mijn kant. Maar ik weet niet wat ik haar nu nog moet vertellen. Via mail en telefoon vind ik dat erg lastig. Ik woon in Rotterdam en zij en Breda, dus even aankloppen doe je ook niet.
hou contact via email/telefoon zonder diep in te gaan op die bewuste avond, zeg haar dat je graag nog een keertje een persoonlijk gesprek met haar aan wil gaan dit weekend of zo.
Wij vrouwen praten inderdaad te veel, maar zelfs dan zeggen we nog niet de helft van wat we weten.
pi_4189350
Bedankt voor je waardevolle reactie!

Met stap 1 wil ik nog even wachten, want mijn vriendin zit tot volgende week in het buitenland. Dus da's geen goede thuiskomer voor haar. Ook weet ik niet ofdat ik het wel met haar uit wil maken. Maar je krijgt zeker mijn gelijk, dat ik haar aan het lijntje hou.

Stap 2: ik betwijfel ofdat mijn beste vriendin dan opeens wél iets met me zou beginnen.

Het mailtje wat ze stuurde:
Als je flink hebt gezopen, dan kraam je toch (ook) geen onzin uit? Of kraam je altijd onzin uit?

Ik weet niet goed hoe ik hier op moet antwoorden. Als ik helemaal niets antwoord, dan stel ik me natuurlijk erg verdacht op.

pi_4189635
quote:
Op dinsdag 14 mei 2002 16:25 schreef dthissen het volgende:

Als je flink hebt gezopen, dan kraam je toch (ook) geen onzin uit? Of kraam je altijd onzin uit?

Ik weet niet goed hoe ik hier op moet antwoorden. Als ik helemaal niets antwoord, dan stel ik me natuurlijk erg verdacht op.

Geen dank, that's what friends are for

Antwoord haar mail gewoon in het kort met het simpele feit dat je nu nog steeds staat voor wat je haar verteld hebt. Zo blijft het helder!

dinsdag 14 mei 2002 @ 16:49:37 #12
19852 Delight
supernatural
pi_4189759
quote:
Op dinsdag 14 mei 2002 16:25 schreef dthissen het volgende:

Met stap 1 wil ik nog even wachten, want mijn vriendin zit tot volgende week in het buitenland. Dus da's geen goede thuiskomer voor haar. Ook weet ik niet ofdat ik het wel met haar uit wil maken. Maar je krijgt zeker mijn gelijk, dat ik haar aan het lijntje hou.

Stap 2: ik betwijfel ofdat mijn beste vriendin dan opeens wél iets met me zou beginnen.

Dit vind ik wel heel raar klinken in je verhaal. Ik kan goed begrijpen dat je verliefd bent geworden op je beste vriendin, maar los van wie het is, hoe kan je het nu nog wel aan willen houden met je huidige vriendin! Zodat je nog iets achter de hand hebt als je beste vriendin je afwijst?
Dat lijkt me niet erg eerlijk en zal je door niemand in dank worden afgenomen.
Verder sluit ik me helemaal aan bij de rest van het advies wat hier boven is gegeven, rustig met haar praten en dan komen jullie er wel uit samen.
Maar ik blijf erbij dat je dat pas mag en kan doen als je het hebt afgerond met je huidige vriendin, dat is een kwestie van respect. Maar dat is uiteraard maar mijn mening.
History became legend. . . Legend became myth. . . And some things that should not have been forgotten. . . Were lost.
pi_4195203
Ik denk dat ik binnenkort gewoon een keer met haar moet gaan praten en mijn verantwoordelijkheid nemen. Ook al weet ik dat ik onze relatie grote schade toegebracht heb.
Ze zal zich immers anders tegen me gedragen dan eerst. Toch zonde van een goede vriendschap van 4 à 5 jaar.

Wat ik met mijn eigen vriendin ga doen weet ik nog niet. Wel ik trek ik door deze situatie mijn conclusies voor mijn huidige vriendin.

dinsdag 14 mei 2002 @ 23:00:43 #14
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_4195333
Ik had dit ook een aantal jaren geleden..Alleen toen gebeurde er wel wat (na een hoop drank)..
Resultaat:
Na we een aantal keren het met elkaar te hebben gedaan, spreken we elkaar nu nooit meer..
Triest en errug zonde
-
  dinsdag 14 mei 2002 @ 23:04:21 #15
24672 Ghettobob
Get rich, or die trying
pi_4195417
realiseer je wel dat als je wat met haar gaat beginnen en het gaat mis dat je 4 jaar vriendschap kwijt bent.
dit gezegd te hebben en wetende dat als je echt verliefd op haar bent dat je het_toch_wel_doet.. Go for it!
suc6!
Remind yourself: Nobody's build like you, you designed yourself...
pi_4195576
Moraal van het verhaal: begin nooit wat met je beste vriendin en houd je gevoelens altijd voor je. Want het loopt toch klote af?
  dinsdag 14 mei 2002 @ 23:15:25 #17
24672 Ghettobob
Get rich, or die trying
pi_4195623
nah ik denk dat er ook veel succes verhalen zijn.. en als ik jou was ging ik er ook voor...
Remind yourself: Nobody's build like you, you designed yourself...
pi_4196455
Misschien moet ik er toch voor gaan ja, al weet ik wel dat mijn kansen vrij klein zijn. Maar ja, eigenlijk is er toch geen weg terug meer.

Wat ik niet snap: ze voelt ze lichamelijk tot me aangetrokken, maar waarom heeft ze me dan afgewezen?!

woensdag 15 mei 2002 @ 00:04:37 #19
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_4196489
quote:
Op woensdag 15 mei 2002 00:01 schreef dthissen het volgende:

Wat ik niet snap: ze voelt ze lichamelijk tot me aangetrokken, maar waarom heeft ze me dan afgewezen?!

Pijnlijke deja-vu..
Ik had dus PRECIES hetzelfde..
Na een lang gesprek kwamen we tot de conclusie dat de beste basis voor een relatie vriendschap is, maar uiteindelijk hebben we geen relatie gekregen en zijn we inmiddels elkaar ook uit het oog verloren..
Als je bereid bent dat risico te lopen, dan moet je er voor gaan..Maar als de vriendschap meer voor je betekent zou ik het niet doen..De kans is groot dat het je vriendschap gaat kosten..
-
pi_4200694
quote:
Op woensdag 15 mei 2002 00:01 schreef dthissen het volgende:Wat ik niet snap: ze voelt ze lichamelijk tot me aangetrokken, maar waarom heeft ze me dan afgewezen?!
simpel: VROUWEN!

(en ik ben er zelf een van )

Wellicht is ze gewoon (te) bang net als jij om de confrontatie aan te gaan en dus een goede vriendschap hierdoor te verliezen. Het verhaal kent echter 2 kanten... het kan ook de goede kant opgaan.

Volg je gevoel en zeg haar dit ook te doen. Als er al een wederzijdse attractie is.... dan lijkt het mij toch dat ze wel degelijk gevoelens voor je heeft.... zullen niet alleen op lust gebasseerd zijn !

Laat je wel nog wat van je horen ? Ben vrouw en dus nieuwsgierig naar de afloop

woensdag 15 mei 2002 @ 12:39:09 #21
22392 Sinterklaashaas
Tupac Amaru Shakur R I P 71 96
pi_4200782
STOP!!!!!!!!!!!!

denk eerst een HEEL goed na,
dalijk is het uit met je vriendin, en krijg je de grootste spijt ervan, had ik ook... dus echt, het is nu gewoon je verliefdheid dat je zo gedraag, dalijk is die weg, en wordt je kwaad op die beste vriendin en ben je je vriendin kwijt..

je moet zelf weten wat je doet, maar als je het maar doordenkt!

Cockteasen: "Een kip voor de haan neerzetten, zodra hij er op wil haal je de kip weg"
pi_4200891
quote:
Op woensdag 15 mei 2002 12:39 schreef Sinterklaashaas het volgende:
STOP!!!!!!!!!!!!

denk eerst een HEEL goed na,
dalijk is het uit met je vriendin, en krijg je de grootste spijt ervan, had ik ook... dus echt, het is nu gewoon je verliefdheid dat je zo gedraag, dalijk is die weg, en wordt je kwaad op die beste vriendin en ben je je vriendin kwijt..

je moet zelf weten wat je doet, maar als je het maar doordenkt!

jouw verhaal ken ik, heb het gevolgd, maar jij kon niet goed kiezen tussenbeide, bent 1x over de schreef gegaan en hebt dit vervolgens aan je vriendin verteld... zij maakt het hierdoor uit. Leed is geleden, dit is een ander verhaal hoor ! Hij is al jaren verliefd, bij jou was het slechts van korte duur ?!
pi_4200903
sorry mijn beste vriendin heeft al verkering.
pi_4213865
Sinds afgelopen maandag heb ik niets meer van haar vernomen, dus heb ik vanochtend zelf maar een mailtje gestuurd.

Ik heb er in gezet dat ze al 5 jaar m'n beste vriendin is en dat ik onze relatie niet op het spel wil zetten. Deze relatie is immers goud waard.

Deze keuze heb ik gemaakt, omdat ik zo'n relatie niet snel meer ergens zal vinden. En bovendien heb ik een vriendin.

Ook kan ik me herinneren dat ze als één van de redenen van mijn afwijzing zei: "Ik wil gewoon goede vrienden met je zijn, het is toch ook leuk om een vriend te hebben aan wie je alles kan vertellen?"

Op dit moment is het afwachten op haar reactie. En als die niet te negatief uitvalt, probeer ik dit weekend bij haar langs te komen om alles verder uit te praten.

pi_4214676
Als jullie vriendschap echt zo hecht is (zeker na vier jaar) lijkt me dat je het gewoon kunt uitpraten. En dat het je nu niet je vriendschap zal kosten als je het verder laat rusten.
Ik heb ook zoiets gehad, en ik moet zeggen dat ik me erover verbaasde hoe geduldig mijn vriendin (vriendin als in gewone vriendin, niet 'vriendinnetje') toen was, en onze vriendschap is nog steeds wel goed.
Ik heb mezelf altijd voorgenomen als het wel wat zou worden dat we nooit boos uit elkaar zouden gaan, simpelweg omdat je anders in de periode ervoor ook allang boos op elkaar geweest zou moeten zijn.
Als je zo goed met elkaar kan opschieten (4 jaar), waarom zou het dan ineens verkeerd gaan als je wel wat hebt?

en dan nog even onzinnig over een message ver hierboven:
[offtopic]

quote:
Drank maakt meer goed dan liefde kapot kan maken
Het moet zijn: Liefde maakt meer kapot dan drank goed kan maken
[/offtopic]

Maargoed, heel veel suc6/ sterkte ermee, en ook al woont ze in Breda, ga er gewoon langs.

If you have a problem and no one else can help, I probably can't either, but I'll try.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')