quote:Hamburger wil historie schrijven in Boat Race
LONDEN - Sjoerd Hamburger hoopt zaterdag op de Theems historie te schrijven. De Nederlandse roeier kan met de boot van Oxford voor de tweede opeenvolgende keer de legendarische 'Boat Race' winnen. Hamburger heeft als eerste niet-Engelstalige roeier bovendien de eer om als 'captain' in de Acht te zitten.
Hamburger kreeg vorig jaar voor het eerst een plek in de boot van het universiteitsteam van Oxford. De geboren Fries werd na Gerritjan Eggenkamp (2002) de tweede Nederlander die de fameuze roeiwedstrijd over de Theems winnend afsloot. In de geheel vernieuwde Acht van de 'donkerblauwen' geldt de 27-jarige Hamburger als enige veteraan.
Oxford won de laatste twee edities van de roeiklassieker door Londen. In totaal wonnen de 'donkerblauwen' 75 keer, de boot van Cambridge - de 'lichtblauwen' - kwam 79 keer als winnaar over de finish. De editie van 1877 eindigde onbeslist. De omstandigheden op de Theems zijn zaterdagmiddag waarschijnlijk zwaar. De deskundigen verwachten harde windvlagen en ruw water.
De teams worden nu voorgesteld. Wel stoer van Hamburgerquote:Op zaterdag 3 april 2010 15:29 schreef Ambrosius het volgende:
17.30 dus, zeker even kijken, duurt toch niet zo lang.
Open vast het Grand National topic tong. Nog maar een weekjequote:Op zaterdag 3 april 2010 16:45 schreef tong80 het volgende:
[..]
De teams worden nu voorgesteld. Wel stoer van Hamburger
Ze waren ruim favoriet en liggen ruim voor, ik zie Cambridge niet meer terugkomen, jij wel dan?quote:
Welke race ben jij aan het kijken?quote:Op zaterdag 3 april 2010 17:40 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Ze waren ruim favoriet en liggen ruim voor, ik zie Cambridge niet meer terugkomen, jij wel dan?
Ok, ik was iets te snelquote:Op zaterdag 3 april 2010 17:40 schreef zeebeschuit het volgende:
[..]
Jij bent ook snel in je oordeel
C'mon Cambridge boys![]()
Waar kijk jij naar dan ?quote:Op zaterdag 3 april 2010 17:40 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Ze waren ruim favoriet en liggen ruim voor, ik zie Cambridge niet meer terugkomen, jij wel dan?
Ze liggen gelijkquote:Op zaterdag 3 april 2010 17:40 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Oxford stond al op 1.03, die hebben het wel weggegeven iig.quote:Op zaterdag 3 april 2010 17:45 schreef zeebeschuit het volgende:
Cambridge1.08 nu te betfair
Ik lay 'm nu maar voor inzet terug bij loss.
Oxford suckers
Lijkt me wel, of hij is nog een jaar extra ingeschreven om mee te kunnen doen, hebben ze hier in NL ook bij de Varsity bij sommige verenigingen gedaanquote:Op zaterdag 3 april 2010 18:05 schreef Zwansen het volgende:
Is die Hamburger daar dan dus nog officieel student?
Dat is volgens mij tegen de regels.quote:Op zaterdag 3 april 2010 18:12 schreef Rookert het volgende:
[..]
Lijkt me wel, of hij is nog een jaar extra ingeschreven om mee te kunnen doen, hebben ze hier in NL ook bij de Varsity bij sommige verenigingen gedaan
Haha, die zijn wel erg diep gegaan dan. Maar niet geheel ongewoon bij het roeienquote:
Dat schijnt inderdaad zo te zijn.quote:Op zaterdag 3 april 2010 18:17 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
[..]
Dat is volgens mij tegen de regels.
Alle deelnemers zijn undergraduates en graduates.
Hamburger beweerde zelfs dat ze er bij zijn aanmelding voor de universiteit geen rekening mee zouden houden dat hij geskifft had op de olympische spelen en met zijn WU23 titel op zak toch een mooie aanwinst zou zijn voor de dark blues.quote:Op zaterdag 3 april 2010 20:44 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Dat schijnt inderdaad zo te zijn.
Het is niet zo dat Oxford en Cambridge apart roeiers 'recruteren' puur voor deze race.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |