--------------------------------------------------------------------------------
De redactie-live heeft op de site van Iwan een berichtje in het forum gezet en wel deze:
"Even voor alle duidelijkheid: de jackpot gaat niet omhoog door te stemmen. Als je stemt dan gaat alleen de percentages omhoog.
De Jackpot gaat omhoog door de kijkcijfers. Hoe minder kijkers, hoe minder de winnaar zal ontvangen aan het einde van de rit. Dus is het dan wel verstandig om zo bot tegenover de redactie te staan."
Dit komt toch wel over als een verkapt dreigement, naar mijns inziens.
Hieruit kan je concluderen dat SBS en consorten wel degelijk alle touwtjes in handen heeft qua percentage stemmen en zelfs qua jackpot.
Dit bericht heeft de Redactie-live neergezet na een oproep om op Iwan te gaan stemmen.(zie volgend bericht van redactie-live)
"Wat gebeurt er toch allemaal? Na een tijd nummer 1 hebben gestaan, is Iwan weer gedaald in de pool. Niet geheel naar verwachting. Al hoewel het duidelijk mag zijn dat fans van Jop nu op Antonette stemmen en fans van Büllent op Esmeralda stemmen.
Iwan moet het dus nu echt van zijn fans hebben. Gaat deze 'witte ridder' mee tot het eind of moet hij op een gegeven moment de BUS toch verlaten?
Aanstaande maandag is er weer een tussenstand en de week daarop gevolgd met een stemronde. Komt de 'ridder op het witte paard' weer terug op nummer 1? We zullen zien."
Zij hadden waarschijnlijk verwacht dat alle Iwan-fans massaal via internet of via de telefoon hun stemmen uit zouden brengen.
Maar helaas voor hun, hebben zij aardig wat commentaar gekregen op dit bericht, en dat is hun dus in het verkeerde keelgat geschoten.
Dan is het wel heel erg zielig om je op zo'n manier af te reageren:
"Dus is het dan wel verstandig om zo bot tegenover de redactie te staan."
quote:
op 04-30-2000 om 11:24 PM schreef Indy J. het volgende:
Ik snap geen reet van dit hele bericht. En op de Iwan-site is het ook niet terug te vinden. Censuur?
Nee er heeft geen censuur plaatsgevonden. Je moet alleen eens beter de postings doorlezen want het staat onder de kop:
OEPS, WAT NU?
Verder wordt hierover ook gediscusieerd op de fanclub van Bullent.
Hieronder enkele postings van die discussie:
Redactie, dit is ronduit een dreigement!!!! [18:57:58 uur|30/4/2000|cameron]
"Ja, je leest het goed redactie! Jullie eigen woorden in de posting hierboven heeft jullie werkelijke aard verraden! Jullie uiten hier ronduit een dreigement aan het adres van de Iwan-fans! Wat gaan jullie doen dan? Gaan jullie het nu Iwan zo moeilijk mogelijk maken, omdat zijn fans iets zeggen dat jullie niet bevalt?
Stelletje hypocriete, manipulerende, knullige wezens!!! Je hebt waarschijnlijk zelf niet eens in de gaten hoeveel jullie over jezelf hebt gezegd en waarschijnlijk zul je nu aandringen bij de beheerders om de posting te verwijderen. HAH!"
Wat vinden jullie hiervan??? Graag jullie meningen! Ook als je vindt dat ik overdreven heb gereageerd, maar sorry, dit is en blijft mijn gevoel.
Nee Cameron, jij hebt het absoluut niet overdreven, dat heeft SBS gedaan. Ze hadden hun knulligheid al ten toon gespreid tijdens eerdere gelegenheden, maar dit is het summum!!
Het is al bedroevend dat de redactie tracht om leden te kunnen prikkelen om te gaan stemmen om zo hun kas te spekken, maar dit is geen propaganda maar chantage!!!
Pure dreigementen en morele chantage richting de fans: ze worden gedwongen om te stemmen en actief te zijn met het programma anders volgen er consequenties voor Iwan...
Ten eerste trekken ze de kijkers tot op de laatste cent leeg op deze wijze en dwingen ze te kijken terwille van de kijkcijfers. Ten tweede proberen ze ook nog enige kritiek richting eigen kant met dreigementen te doen verstommen.
In eerdere discussies is al naar voren gehaald dat SBS de grenzen van de kijkers opzoekt. Welnu, het is hen gelukt.
In deze kapitalistische maatschappij is veel geoorloofd voor de commercie, maar dit is onacceptabel. Het duidt ook op minachting voor de kijkers en de fans. De interactieve communicatie tussen programma en fans is dan ook met geen andere motivatie opgestart dan geld te verdienen. De grote verliezers zijn dan ook niet de passagiers die de dupe zijn van de manipulaties van SBS, maar de kijkers!!
Daarom denk ik dat de redactie duidelijk gemaakt moet worden dat ze de grens hebben gevonden en overschreden!
Voor de fans van Iwan: laat jullie aub niet gebruiken als speelbal. Behoud u trots (en geld) en ga niet in op dreigementen.
Met dank aan de fanclub van Bullent!
[Dit bericht is gewijzigd door femfatale (Datum 01 Mei 2000).]
errúggggggg!!!!!!
quote:
op 05-01-2000 om 01:19 AM schreef cynix het volgende:
Sorry Femfatale, ik kan het ook niet helemaal volgen. Wie bedreigt nou wie, waarmee en waarom?
Ik zal het even verduidelijken, als mij dat nog lukt op dit tijdstip.
teneerste had de Redactie een bericht geplaatst op het forum van de fan site van Iwan, waaruit men kan opmaken dat zijn fans maar flink moeten gaan stemmen, want anders zit er toch wel een kans in dat hij in de gevarenzone terecht zou kunnen komen.En wie weet, moet hij dan wel de Bus verlaten.
Daarop werd gereageerd met het volgende bericht:
Beste redactie,
hebben jullie hulp nodig om de jackpot omhoog te krijgen? Ga ff iemand anders pesten! We bellen en stemmen NIET meer!
FF voor de goede orde....;
Mike ligt er de volgende ronde uit (Of jullie moeten hem wel heeeeeeeeeel errug popi-jopi maken!!)
Daarna volgt Eric, Tessa of Iwan?! (Want volgens bovenstaande mail, zijn Esmeralda en Antonette goed voor stem-, internet- en kijkcijfers!)
En dan nog een nietszeggende ronde en dan zijn we alweer bij de laatste drie!!!
Dat is waarschijnlijk bij de Redactie verkeerd gevallen omdat ze hadden verwacht dat de fans massaal zouden gaan stemmen, zodat er via internet en KPN veel geld zou binnenstromen.
Want hierop werd door de redactie gereageerd met:
Hoe minder kijkers, hoe minder de winnaar zal ontvangen aan het einde van de rit. Dus is het dan wel verstandig om zo bot tegenover de redactie te staan.
Vooral die laatste zin deed t 'm.
Zet er maar eens het woordje WANT achter.
En ik ben echt niet de enige geweest die het zo heeft opgevat.
Tenslotte is een aantal van deze 'fans' al verdacht van het stelen van die Formido schommelbank. (wat overigens totaal niet waar is)
Waarom ze deze 'verkapte bedreiging hebben geuit, is voor mij wel duidelijk. Ze kunnen het niet hebben, dat de vrienden van Iwan zo vreselijk veel moeite doen om iedere keer een leuke actie op touw te zetten. Zulke dingen kan SBS niet eens verzinnen.
En waarmee ze dreigen: tja je weet het maar nooit bij SBS6, waarschijnlijk zetten ze Iwan dan zeker wel in de gevarenzone. Of gaan ze iets verzinnen zodat hij de Bus wordt uitgezet.
Al met al vind ik dat de fans zelf wel uitmaken of ze gaan bellen of niet. Daar hoeft de redactie zich helemaal niet mee te bemoeien, maar het zit er dik in dat ze om geld verlegen zitten.
[Dit bericht is gewijzigd door femfatale (Datum 01 Mei 2000).]
En wow, wat zitten die sukkels van een SBS-redactie amateuristisch te kloten, met hun doorzichtige mailtjes, halleluja! Arjuno houdt er wel van: een wereld zonder geraffineerde PR-adviseurs is toch een stuk overzichtelijker.
Heerlijke mail trouwens van de Iwan-fanclub ze hebben het spul door tot op het bot.
quote:
op 05-01-2000 om 02:47 AM schreef Arjuno het volgende:
Ik zit me maar suf te lezen om 't te snappen. Heel erg tevergeefs, tot de laatste verduidelijkende post.
Hoe dik moet het erop liggen voordat jij het gaat snappen? Of schrijf je dit alleen maar om ruimte te vullen? Ik krijg van die posts van jou steeds vaker het idee dat je ze plaatst om maar aanwezig te zijn, zelden om wat toe te voegen aan de discussie.
quote:
Heerlijke mail trouwens van de Iwan-fanclubze hebben het spul door tot op het bot.
Dat verklaart een hoop: je bent lid van de Iwan fanclub! Alleen apen klappen voor zichzelf, vandaar die conclusie.
quote:
op 05-01-2000 om 09:08 AM schreef Lord of the Backstage het volgende:
Dat verklaart een hoop: je bent lid van de Iwan fanclub! Alleen apen klappen voor zichzelf, vandaar die conclusie.
And which dwarf are you ?
quote:
op 05-01-2000 om 09:08 AM schreef Lord of the Backstage het volgende:
Hoe dik moet het erop liggen voordat jij het gaat snappen? Of schrijf je dit alleen maar om ruimte te vullen? Ik krijg van die posts van jou steeds vaker het idee dat je ze plaatst om maar aanwezig te zijn, zelden om wat toe te voegen aan de discussie.
Dat vraag ik me van jou nou af LORD!!!
quote:
op 05-01-2000 om 01:00 PM schreef Moor het volgende:
De eerste post was duidelijk genoeg, dus waarom zo´n zeverpost erachteraan van 'guttegut nu begrijp ik het'. De enige reden die ik erin zie is om te kennen te geven dat je alles gelezen hebt.
Ik hoop niet dat iedereen dat gaat doen. Drukke boel zou dat worden.
quote:
op 05-01-2000 om 01:26 PM schreef femfatale het volgende:
Dat vraag ik me van jou nou af LORD!!!
Vond jij dan dat jouw eerste post niet duidelijk genoeg was of zo? Men beweert van wel. Je valt de verkeerde aan mijn lieve strenge 'meister'es.
quote:
op 05-01-2000 om 02:55 PM schreef Lord of the Backstage het volgende:De eerste post was duidelijk genoeg.
Hallo.... het is GVD al vanaf het begin duidelijk , ik snap niet waarom jullie elke keer weer opnieuw roepen "Ja zie je , nu is het zeker"
Sukkels het enige wat misschien nog leuk is om het te hebben over de sprongen van de bewoners zelf , maar dat zijn ook al stumperds
quote:
op 05-01-2000 om 01:54 AM schreef Coos het volgende:
Nu is het duidelijk!!
errúggggggg!!!!!!
*PROEST* leuk dat je ook wakker wordt
Ik denk dat als ze dezelfde soort bewoners als bij BB hadden gescreend de Bus iets beter uit de verf was gekomen tov BB.
quote:
op 05-01-2000 om 03:00 PM schreef Lord of the Backstage het volgende:
Vond jij dan dat jouw eerste post niet duidelijk genoeg was of zo? Men beweert van wel. Je valt de verkeerde aan mijn lieve strenge 'meister'es.![]()
![]()
![]()
Lord, mijn excuses voor mijn aanval op jou.
( ik was met mijn verkeerde been uit bed gestapt, en had niet zo mogen reageren)
Gelukkig is mijn humeur er nu een stuk op vooruitgegaan.
quote:
op 05-01-2000 om 02:55 PM schreef Lord of the Backstage het volgende:
[QUOTE]op 05-01-2000 om 01:00 PM schreef Moor het volgende:
De eerste post was duidelijk genoeg, dus waarom zo´n zeverpost erachteraan van 'guttegut nu begrijp ik het'. De enige reden die ik erin zie is om te kennen te geven dat je alles gelezen hebt.
Ik hoop niet dat iedereen dat gaat doen. Drukke boel zou dat worden.[/quote]
Fijn dat het efficiënt gebruik van de bandbreedte hier, jou zo ter harte gaat, LotB. Misschien eens solliciteren naar de baan van Moderator/Admin ? Maar dan wel even wat meer respect voor je medeposters, graag, het is hier niets anders dan elke andere openbare ontmoetingsplaats, en ook daar wordt het niet gepikt om zomaar een andere bezoeker te beginnen 'af te zeiken'.
Dat die boodschap uit ettelijke reacties hierboven tot jou nog steeds niet is doorgedrongen,
geeft je niet bepaald de positie om anderen op 'slecht lezen of opletten' te wijzen.
Verder terug naar de topic, graag.
Met die voorspelde tweedeling in de maatschappij, tussen hen die kunnen beschikken over toegang tot de 'nieuwe media' en hen voor wie dat niet is weggelegd, valt het nogal mee, lijkt mij.
quote:
op 05-01-2000 om 06:14 PM schreef cynix het volgende:
Lotb, maar ook anderen (et tu Guus???), maken ons in ieder geval wel duidelijk dat het gebruik van internet steeds meer doordringt tot alle lagen van de bevolking...Met die voorspelde tweedeling in de maatschappij, tussen hen die kunnen beschikken over toegang tot de 'nieuwe media' en hen voor wie dat niet is weggelegd, valt het nogal mee, lijkt mij.
Briljant! We gaan nu gewoon doen wie de ander de meeste vliegen af kan vangen. Cynix, ik heb je echt gemist in het voorafgaande gehakketak. Echt iets voor jou!
Jij zet in met tweedeling, pas op, hier komt mijn megalomanische tegenzet:
Tweedeling in JOUW HOOFD zeker ouwe schizo die je bent!
(zo die zit!!! )
Reuze benieuwd hoe jij hier weer op reageert, lijkt me lache.
(Maar als jij zo wijs bent als je je voordoet stop je hier )
[Dit bericht is gewijzigd door Lord of the Backstage (Datum 01 Mei 2000).]
quote:
op 05-01-2000 om 07:12 PM schreef Lord of the Backstage het volgende:Jij zet in met tweedeling, pas op, hier komt mijn megalomanische tegenzet:
Voordat u backstage gaat geachte Lord, gelieve uitleg omtrent dit bovenstaande, nauwelijks correct te schrijven, dure woord.
Tevens wil ik u erop wijzen, dat uw reakties vandaag in dit forum met bijna 40% zijn toegenomen. Ware het mooi geweest, indien dankzij deze bijdragen ook een positieve uitwerking op de kwaliteit van dit forum te constateren zou zijn geweest.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |