abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 1 april 2010 @ 16:27:51 #1
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_79834921
De boetes die de politie uitschrijft, worden twee keer zo hoog. Dat kan de staat 195 miljoen euro per jaar opleveren. Dat staat in een van de bezuinigingsvoorstellen die twintig werkgroepen van ambtenaren donderdag hebben gepresenteerd.

"Een verdubbeling van alle geldboetes leidt tot een betekenisvolle opbrengst", stelt de werkgroep. Dat geldt zelfs als er rekening mee wordt gehouden dat mensen in dat geval beter hun best gaan doen om geen boete te krijgen, bijvoorbeeld door niet te hard te rijden.

De ambtenaren bepleiten verder het privatiseren van gevangenissen en de brandweer, omdat dat zou leiden tot efficiënter werken en dus minder kosten. De 26 huidige politiekorpsen moeten opgaan in één landelijke politie. Ook worden het ministerie van Justitie en het ministerie van Binnenlandse Zaken samengevoegd.

De kosten die zijn verbonden aan een rechtszaak, de zogeheten griffiekosten, gaan omhoog. Dat moet ertoe leiden dat mensen minder snel naar de rechter stappen. Ook wordt er verder bezuinigd op de gesubsidieerde rechtshulp.

-------------------------------------------------------------------

Hopelijk is dit een 1 april grap...
pi_79834977
Hoezo? Prima ontwikkeling. Bovendien kun je een boete zelf voorkomen.
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
pi_79834983
Dat moet het hele nut van boetes toch niet zijn?
pi_79835034
prima actie.

Wat is dan trouwens het nut van een boete?

Een straf zodat je het niet weer doet? Dat gebeurd al nauwelijks, mensen blijven gewoon te hard rijden, dus het doel is allang al de schatkist aanvullen. Groot gelijk hebben ze.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  donderdag 1 april 2010 @ 16:32:10 #5
106302 mustisuc
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_79835088
Geprivatiseerde gevangenissen, ik ben er nog niet helemaal over uit of dit wel een juiste richting is wat deze werkgroep voor heeft gesteld..
quote:
Op donderdag 1 april 2010 16:29 schreef Ronalld het volgende:
Dat moet het hele nut van boetes toch niet zijn?
Dat is het al jaren!
pi_79835190
1 april natuurlijk. Hoewel in Nederland..
pi_79835239
Ik heb met 10 werkgroepen uitgerekend dat als je de boetes 3 x zo hoog maakt je nog meer geld binnen krijgt.
pi_79835270
quote:
Op donderdag 1 april 2010 16:29 schreef BobbyB het volgende:
Yeah, en bij iedere privacyschending door de overheid staan de zelfde mensen in goatse positie zodat de overheid er nog makkelijker in komt. "Ik heb toch niks te verbergen". Je kunt je afvragen of de boetes hier niet al exorbitant hoog zijn.
pi_79835319
boetes moeten gekoppeld worden aan je inkomen, hoe meer je verdient, hoe hoger de boete.

[ Bericht 3% gewijzigd door bas-beest op 01-04-2010 16:40:33 (met dank aan tho_Omas) ]
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
pi_79835345
quote:
Op donderdag 1 april 2010 16:36 schreef tho_Omas het volgende:

[..]

Yeah, en bij iedere privacyschending door de overheid staan de zelfde mensen in goatse positie zodat de overheid er nog makkelijker in komt. "Ik heb toch niks te verbergen". Je kunt je afvragen of de boetes hier niet al exorbitant hoog zijn.
Dat staat hier natuurlijk helemaal los van. Als je je gewoon gedraagt hoef je je helemaal geen zorgen te maken om de boetes en de verhoging ervan. Ik zie het probleem niet hoor.
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
  donderdag 1 april 2010 @ 16:38:34 #11
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_79835355
quote:
Gast flikker aub op
Wat heb ik een grafhekel aan mensen zoals jij
pi_79835364
quote:
Op donderdag 1 april 2010 16:37 schreef bas-beest het volgende:
boetes moeten gekoppeld worden aan je salaris, hoe meer je verdient, hoe hoger de boete
Goed idee, minimaal salaris, maximale bonus. Of bedoel je aan inkomen?
  donderdag 1 april 2010 @ 16:39:17 #13
142400 RedFever007
pi_79835384
quote:
Op donderdag 1 april 2010 16:35 schreef Woffel het volgende:
Ik heb met 10 werkgroepen uitgerekend dat als je de boetes 3 x zo hoog maakt je nog meer geld binnen krijgt.
hehe

Je zou er iets mee moeten gaan doen
  donderdag 1 april 2010 @ 16:39:28 #14
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_79835397
quote:
Op donderdag 1 april 2010 16:38 schreef RedFever007 het volgende:

[..]

Gast flikker aub op
Haha, je klinkt als een pauper die vaak boetes krijgt.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_79835409
quote:
Op donderdag 1 april 2010 16:38 schreef tho_Omas het volgende:

[..]

Goed idee, minimaal salaris, maximale bonus. Of bedoel je aan inkomen?
haha, ja dat idd.
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
pi_79835425
quote:
Op donderdag 1 april 2010 16:38 schreef BobbyB het volgende:

[..]

Dat staat hier natuurlijk helemaal los van. Als je je gewoon gedraagt hoef je je helemaal geen zorgen te maken om de boetes en de verhoging ervan. Ik zie het probleem niet hoor.
De strekking is hetzelfde. Niks mis met leedtoevoeging, maar wel als het buitenproportioneel gebeurt.
  donderdag 1 april 2010 @ 16:40:18 #17
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_79835438
quote:
Niet als ze je erin luizen, wat natuurlijk snel gebeurd als dit als melkkoe beschouwd wordt.

Simpel voorbeeld: een betaald parkeren plek grenzend aan een gratis parkeren plek waar het bordje uit het zicht is. Elke week maken (nieuwe) automoblisten deze fout, ipv dat er een duidelijker bordje komt om het te voorkomen raakt deze plek juist bekend onder de parkeerwachters als plek om te scoren en binnen 2 minuten nadat je je auto verlaten hebt en voordat je kan terugrennen om de pas ontdekte fout te corrigeren is de parkeerwachter al uit de bosjes gesprongen en zit ie een bonnetje uit te schrijven.

Helaas pindakaas, 50 euro weg

Hier een prachtige voorbeeld op video vastgelegd: parkeerwachter loopt langs, ziet er eentje die binnenkort verloopt, verstopt zich (!) achter een boom en zodra het officieel mag springt hij tevoorschijn om een bon uit te schrijven

[ Bericht 16% gewijzigd door slashdotter3 op 01-04-2010 20:23:55 ]
pi_79835441
quote:
Op donderdag 1 april 2010 16:38 schreef RedFever007 het volgende:

[..]

Gast flikker aub op
Kun je dat ook onderbouwen of ben jij iemand uit de categorie "ik roep maar wat rond"?
  donderdag 1 april 2010 @ 16:40:46 #19
142400 RedFever007
pi_79835464
quote:
Op donderdag 1 april 2010 16:39 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Haha, je klinkt als een pauper die vaak boetes krijgt.
Nee hoor, ik krijg bijna nooit boetes

Overigens: privatisering van het gevang EN de brandweer ?

Lijkt mij een slecht plan
  donderdag 1 april 2010 @ 16:42:56 #20
106302 mustisuc
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_79835543
quote:
Op donderdag 1 april 2010 16:40 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]

Niet als ze je erin luizen, wat natuurlijk snel gebeurd als dit als melkkoe beschouwd wordt.

Simpel voorbeeld: een betaald parkeren plek grenzend aan een gratis parkeren plek waar het bordje uit het zicht is. Elke week maken (nieuwe) automoblisten deze fout, ipv dat er een duidelijker bordje komt om het te voorkomen raakt deze plek juist bekend onder de parkeerwachters als plek om te scoren en binnen 2 minuten nadat je je auto verlaten hebt en voordat je kan terugrennen om de pas ontdekte fout te corrigeren is de parkeerwachter al uit de bosjes gesprongen en zit ie een bonnetje uit te schrijven.

Helaas pindakaas, 50 euro weg
Dan word het helaas al 100 euro!
pi_79835548
Oh wacht, dit gaat zo'n topic worden met conspiracy theorieën vanuit de overheid en dat de politie alleen maar is om bonnen uit te schrijven.

Ik ben al weg.
pi_79835550
PRECIES!

en van mij mag het..
maar dan wel op een tikkie andere manier..

persoon A maakt een overtreding

krijgt een boete van bv.. 160 euro.

binnen een jaar begaat persoon A weer die zelfde overtreding

krijgt dus nu een boete van 320 euro

presteerd persoon A het om dat zelfde NOG een keer te presteren binnen 1 jaar na boete 1

640 euro.. etc etc

is boete 1 meer dan een jaar oud dan zal de laatste boete voor dat feit gewoon met het STANDAARD boetebedrag verhoogt worden

dus bv 640 + 160

zo pak je de draaideur overtreders er mooi uit
pi_79835562
quote:
Op donderdag 1 april 2010 16:40 schreef RedFever007 het volgende:

[..]

Nee hoor, ik krijg bijna nooit boetes

Overigens: privatisering van het gevang EN de brandweer ?

Lijkt mij een slecht plan
Marktwerking! Als er dan 2 huizen in brand staan, gaan ze naar het huis dat het dichtst bij staat.
  donderdag 1 april 2010 @ 16:43:32 #24
142400 RedFever007
pi_79835566
quote:
Op donderdag 1 april 2010 16:40 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]

Simpel voorbeeld: een betaald parkeren plek grenzend aan een gratis parkeren plek waar het bordje uit het zicht is. Elke week maken (nieuwe) automoblisten deze fout, ipv dat er een duidelijker bordje komt om het te voorkomen raakt deze plek juist bekend onder de parkeerwachters als plek om te scoren en binnen 2 minuten nadat je je auto verlaten hebt en voordat je kan terugrennen om de pas ontdekte fout te corrigeren zit er al iemand een bonnetje uit te schrijven. Helaas pindakaas, 50 euro weg
Straks dus 100 euro
  donderdag 1 april 2010 @ 16:44:23 #25
106302 mustisuc
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_79835601
quote:
Op donderdag 1 april 2010 16:43 schreef tho_Omas het volgende:

[..]

Marktwerking! Als er dan 2 huizen in brand staan, gaan ze naar het huis dat het dichtst bij staat.
Of degene die het meeste betaald.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')