plakplintje en dan de kozijnvorm uitzagen (dus niet 10x hoekje om links/rechts)quote:Op donderdag 1 april 2010 20:01 schreef DroogDok het volgende:
Hoe leg je een plintje langs het kozijn? Of hou je daar dan een spleet?
Bedoel je inzagen zodat de plank laminaat in de zaagsnede valt?quote:Op vrijdag 2 april 2010 10:15 schreef Gurb het volgende:
Even een alternatieve oplossing:
Zaag de stijlen van je kozijn af, zodat het laminaat onder je stijlen doorloopt, dat is het allermooiste, maar niet de makkelijkste oplossing. Je kunt ook de naad rondom het kozijn afkitten, is vaak net zo mooi als plintjes, en bovendien kom je dan minder snel in de knoei met de deur die kan aanlopen op je plinten.
En probeer ergens in het midden van de deuropening een kopse naad te krijgen, zodat je aan allebei de kozijnstijlen netjes eromheen kan zagen en deze toch redelijk makkelijk erin kunt klikken.
En uitmeten is een goed plan, maar ik kan je vast één ding zeggen: Je komt altijd ergens slecht uit.
Kozijn een eindje inzagen, en met een beitel een stukje uit het kozijn hakken zodat het laminaat (of zoals bij mij de houten vloer) onder het kozijn komt te liggen. De moeilijkste oplossing, maar wel de netste. en inderdaad, je komt altijd érgens slecht uitquote:Op vrijdag 2 april 2010 10:59 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Bedoel je inzagen zodat de plank laminaat in de zaagsnede valt?
Juist niet. Die stalen (klem)kozijnen die ik ken, kan je meestal heel eenvoudig inkorten aan de bovenkant, daar zit zo'n uitschuifbaar passtuk. Kozijn even loshalen van de muur, passtuk inschuiven en kozijn weer iets hoger ophangen, en klaar.quote:Lastig alleen als je stalen kozijnen hebt.
Dat kan als je inderdaad een stalen nastelkozijn hebt met bovenlicht. Dan is het bovenste stuk van de stijl schuifbaar en kun je soms gewoon de stijl omhoog schuiven zonder los te halen (wel eerst de klemmen in het kozijn loshalen). Voordeel hiervan is dat je ook je scharnieren en slot omhoog haalt, dus je deur hoef je niet in te korten.quote:Op vrijdag 2 april 2010 11:06 schreef DonJames het volgende:
Juist niet. Die stalen (klem)kozijnen die ik ken, kan je meestal heel eenvoudig inkorten aan de bovenkant, daar zit zo'n uitschuifbaar passtuk. Kozijn even loshalen van de muur, passtuk inschuiven en kozijn weer iets hoger ophangen, en klaar.
zo heb ik ook een keer laminaat gehad wat ik in één stuk in 4 ruimte's heb gelegd (wel goedkoop laminaat) wat zich dusdanig ging uitzetten dat het ging bollen. Bovenstaand is dus belangrijk!quote:Op vrijdag 2 april 2010 11:19 schreef ueberduitser het volgende:
Let wel op het dilatatieadvies wat bij het laminaat geleverd wordt!
Ik heb boven ook alles doorgelegd, extra ruimte overgehouden rondom vanwege de lange lengte, maar op de overloop bolde de vloer mooi 10cm op. Ik moest officieel bij lengtes langer dan 8m. dilateren, maar zo eigenwijs als ik ben, wilde ik dat dus niet en heb hem mooi doorgelegd.
Aangezien er in de slaapkamers genoeg massa op de vloer staat, maar op de overloop slechts een plant staat, zocht de druk natuurlijk de zwakste plek op, en dat was midden op de overloop.
Na 3 maanden ertegen aangekeken te hebben en niet wetende hoe ik het op zou lossen, heb ik dus op een strategisch punt op de overloop de vloer met de dremel moeten doorslijpen, ingekort en afgedekt met een strip.
Leek eerst erg, maar ik vindt het nu mider storend dan onder elke deur een strip...
Laminaat eruit halen en opnieuw leggen was geen optie, omdat het laminaat bij mij onder de kozijnen mooi doorloopt.
Daarom meldde ik het ook, zou een beetje jammer zijn als dit ook zo zou gebeuren.quote:
Ik was ook op de hoogte van het risico en ben ook eigenwijs geweest (laminaat van ¤9 M²)quote:Op vrijdag 2 april 2010 11:42 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Daarom meldde ik het ook, zou een beetje jammer zijn als dit ook zo zou gebeuren.
Bij mij is het ook goedkoper laminaat trouwens.
En ik wist dit van tevoren, maar heb bewust het risico genomen....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |