abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79862400
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_79862461
Ik zou ook geen trek hebben.
pi_79862757
... and all I got was this lousy T-shirt.
pi_79862866
Waarom heeft de hond kleren aan?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_79862983
Zodat hij z'n hechtingen er niet uit kan halen.
  vrijdag 2 april 2010 @ 11:33:18 #131
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_79863137
Ik vind m niet op een hond lijken, dat is positief.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  vrijdag 2 april 2010 @ 11:33:50 #132
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_79863156
Blaft 'ie?
The love you take is equal to the love you make.
pi_79863182
Oh, is het een rompertje?
M'n katers hadden geen hechtingen die beschermd moesten worden. Volgens mij was er ook niets gehecht, bij één ingreep was ik aanwezig. Als ik het mij goed herinner was de complete ingreep :
  • opensnijden van de zak
  • balletjes eruit knijpen
  • balletje endje uit zak trekken
  • streng doorsnijden
    Klaar.
  • ik moet verrassend weinig
    Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
    pi_79863263
    quote:
    Op vrijdag 2 april 2010 11:33 schreef Lienekien het volgende:
    Blaft 'ie?
    Hij heeft een paar keer geblaft omdat hij het wat raar/eng vond, maar dat was maar eventjes.

Of bedoel je in het algemeen?
      vrijdag 2 april 2010 @ 11:41:15 #135
    63594 Lienekien
    Sunshower kisses...
    pi_79863400
    Ja, in 't algemeen.

Ik zou mijn eigen hond heel lief vinden, maar ik word nooit een hondenmens.
    pi_79863562
    Hij blaft als hij aandacht wil, en dat geblaf gaat door merg en been. We proberen de situatie te vermijden, bestraffen hem heel consequent en hopen dat hij ermee ophoudt als hij de puberteit uit is.

Buiten blaft hij vreemd genoeg nooit. De hond die we vroeger hadden blafte altijd naar andere honden, maar dat heeft Jimbo nog niet gedaan.
      vrijdag 2 april 2010 @ 11:49:25 #137
    63594 Lienekien
    Sunshower kisses...
    pi_79863668
    Wij hadden trouwens een hond. Die overleed toen ik vier was, toen was 'ie 12. Mijn vader was gek op 'm. Maar hij wilde nooit weer een hond, want honden bleven altijd kinderen. Dus daarna hebben we altijd katten gehad. Hij vond dat mijn moeder en ik zo overdreven met ze omgingen, maar stiekem kon hij zelf ook heel goed met ze. Eentje plofte altijd voor mijn vaders voeten op de grond en dan duwde mijn vader met kleine schuivelstappen de kat voor zich uit. Vond dat beest prachtig. En mijn vader ook.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lienekien op 02-04-2010 11:55:18 ]
    pi_79863736
      vrijdag 2 april 2010 @ 11:54:50 #139
    6845 Ringo
    als een rollende steen
    pi_79863849
    Ik zou hem als goedmakertje een 100% plantaardige hondensnack geven, Claudia. Van Merk X natuurlijk.

De 100% plantaardige grondstoffen worden door Merk X zelf ingekocht: zetmelen, natuurvezels en grondstoffen die het product flexibel maken. Deze grondstoffen worden opgeslagen in een silo of een tank. Vanuit de silo’s en tanks komen ze terecht een dubbelschroefse extruder. Deze extruder zorgt er onder hoge druk voor dat de ruwe grondstoffen in vloeibare materie worden omgezet, een zogenaamd biopolymeer. Dit biopolymeer komt in lange, spaghetti-achtige slierten uit de extruder en wordt in kleine korrels gesneden. Deze korrels worden via een luchtpijp naar de droger getransporteerd. In de droger worden de korrels naar een exact, vooraf bepaald vochtgehalte gebracht. De gedroogde korrels gaan naar de koeling; als ze te warm zijn, hebben ze namelijk de neiging om aan elkaar te plakken. Na de koeling gaan de korrels door een dubbele schudzeef, die alle te grote en te kleine korrels uit de massa filtert. De korrels worden volautomatisch in zakken gestopt, die vervolgens worden dichtgeseald. Deze zakken gaan ten slotte, uit het oogpunt van veiligheid, door de metaaldetectie heen en worden, bij groen licht, op pallets gestapeld.

De korrels, ofwel het granulaat, gaan nu de volgende productiefase in. Er zijn diverse typen granulaat, die van elkaar verschillen in zowel ingrediënten als functionaliteit. Naast granulaat op basis van tarwezetmeel is er bijvoorbeeld granulaat op basis van aardappelzetmeel, dat glutenvrij is en daarom geschikt voor consumptie door dieren met een glutenallergie. Het granulaat wordt in een eindproduct omgezet door middel van spuitgiettechniek en/of profiel extrusie; het wordt omgesmolten tot een vloeibare massa en onder hoge druk ingespoten in een matrijs, die in de gewenste vorm is uitgevoerd. Er zijn twee productvarianten. Bij de ene, meest eenvoudige variant spuit de machine een lange sliert uit, die vervolgens in stukken wordt gesneden. De tweede variant is een driedimensionale vorm. Hierbij wordt de vloeibare massa in een zelf ontworpen mal geïnjecteerd. Desgewenst kunnen er in deze fase extra vitamines (er zijn al vitamines in het granulaat zelf toegevoegd) of natuurlijke kleurstoffen aan de massa worden toegevoegd. Ook is men in staat om met een tweekleuren spuitgietmachine producten in één productiegang te maken die uit twee kleuren bestaan, zoals een groene tandenborstel met witte haren. Deze techniek is volstrekt uniek in de voedingsindustrie. Door afkoeling, ten slotte, stolt de massa en is het eindproduct gereed. De mal gaat open en het product wordt er door uitwerppennen uit gestoten.
    He's simple, he's dumb, he's the pilot.
    pi_79863921
    Hij mag geen hondensnacks meer, want nu hij gecastreerd is zal hij al gauw te dik worden.
      vrijdag 2 april 2010 @ 11:57:40 #141
    63594 Lienekien
    Sunshower kisses...
    pi_79863969
    Gut, Claudia. Wat een treurnis.
    pi_79864007
    quote:
    Op vrijdag 2 april 2010 11:49 schreef Lienekien het volgende:
    Wij hadden trouwens een hond. Die overleed toen ik vier was, toen was 'ie 12. Mijn vader was gek op 'm. Maar hij wilde nooit weer een hond, want honden bleven altijd kinderen. Dus daarna hebben we altijd katten gehad. Hij vond dat mijn moeder en ik zo overdreven met ze omgingen, maar stiekem kon hij zelf ook heel goed met ze. Eentje plofte altijd voor mijn vaders voeten op de grond en dan duwde mijn vader met kleine schuivelstappen de kat voor zich uit. Vond dat beest prachtig. En mijn vader ook.
    Schuifelen, zou ik zeggen.

Toen ik zes maanden oud was namen mijn ouders een puppy. De pup kreeg de naam die ik gekregen zou hebben ware ik een jongetje geweest.
    pi_79864054
    Een te dik hondje, brrr, nee. Da's naar. Het is overigens een mooie lentedag, maar ik kan vandaag niet met Jimmy in het Vondelpark wandelen, zoals beloofd. Ik heb morgen een feestje, en het huis moet aan kant.
    pi_79864055
    De kat heeft de tijd van d'r leven. Die kan weer fijn door het huis trippelen zonder dat het monster achter d'r aan snelt.
      vrijdag 2 april 2010 @ 12:01:18 #145
    63594 Lienekien
    Sunshower kisses...
    pi_79864102
    quote:
    Op vrijdag 2 april 2010 11:58 schreef sigme het volgende:

[..]

Schuifelen, zou ik zeggen.

Toen ik zes maanden oud was namen mijn ouders een puppy. De pup kreeg de naam die ik gekregen zou hebben ware ik een jongetje geweest.
    Oh. Ik vond het een leuk woord.
    pi_79864128
    quote:
    Op vrijdag 2 april 2010 12:01 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Oh. Ik vond het een leuk woord.
    Je laat je lol toch niet door mij vergallen?
    pi_79864134
    quote:
    Op vrijdag 2 april 2010 11:59 schreef Gellius het volgende:
    Een te dik hondje, brrr, nee. Da's naar. Het is overigens een mooie lentedag, maar ik kan vandaag niet met Jimmy in het Vondelpark wandelen, zoals beloofd. Ik heb morgen een feestje, en het huis moet aan kant.
    Hij wil niet eens wandelen, G., hij ligt met weemoed terug te denken aan de mooie tijd dat hij nog twee ballen had (nu ja, één ingedaalde en één verdwaalde bal).
      vrijdag 2 april 2010 @ 12:06:54 #148
    63594 Lienekien
    Sunshower kisses...
    pi_79864314
    quote:
    Op vrijdag 2 april 2010 12:02 schreef sigme het volgende:

[..]

Je laat je lol toch niet door mij vergallen?
    Ik ben 't niet zo gewend dat men mij verbetert.
    pi_79864419
    quote:
    Op vrijdag 2 april 2010 12:06 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik ben 't niet zo gewend dat men mij verbetert.
    Ik probeerde het nog zo voorzichtig te brengen.
    pi_79864429
    Joepie. Ik mag weer posten
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')