abonnement Unibet Coolblue
pi_261472
SBS6 heeft blijk gegeven van een onuitputtelijke creativiteit, als het op de "aanpassing" van haar eigen spelregels aankomt. Laatste voorbeeld. "De gedeelde eerste plaats".

Zo zijn ze ook al afgestapt van drie bankzitters naar twee.
Stel nu eens voor, dat SBS6 besluit om bij de laatste vier, naar alle waarschijnlijkheid Ant, Es, Iwan en Tessa, niemand meer op de bank te zetten, maar dat de vier overgeblevenen onderling moeten uitmaken wie er uit moet?

Tenzij er iemand op zichzelf stemt, wordt er altijd of een 3-0 of 2-1 eindstand bereikt. Dit lost het probleem op van twee op de bank en ook twee, die mogen stemmen en dus het risico van een gelijkspel.

SBS zou natuurlijk zo'n "oplossing" op het laatste moment mede kunnen delen om geen inkomsten uit de peilingen te verliezen.
Aan de andere kant levert het gegarandeert twee weken spanning op en dus hogere kijkcijfers en dus meer reclame-inkomsten.

Het schrikbeeld: Es, toch één van de hoogste in de peiling, wordt er op deze manier uitgeknikkerd ten voordele van Tessa, de dan waarschijnlijk laagst genoteerde.

pi_261473
quote:
op 04-28-2000 om 01:20 AM schreef fondaco het volgende: SBS6 heeft blijk gegeven van een onuitputtelijke creativiteit, als het op de "aanpassing" van haar eigen spelregels aankomt. Laatste voorbeeld. "De gedeelde eerste plaats".....

Moet zeggen dat ik me hier wel iets bij kan voorstellen. Je hebt gelijk, dit ìs gemanipuleer, geen hond gelooft dat ze exàct hetzelfde aantal stemmen hebben gekregen
(of er bellen maar zo'n 50 mensen per ronde , dan zou het kunnen. Maar ik vrees dat ik kijkend "Nederland" nu iets te optimistisch inschat).
Maar deze manipulatievorm heeft wel iets liefs: "Ant is al geweest, okee, ze stáát bovenaan, maar als we nu eens zorgen dat ze sámen gaan, dan kan Es er ook eens uit. Ze is er al zolang niet meer uit geweest".
Nu ik verdwaald ben in het oerwoud der interpretaties kom ik ook een boze variant tegen: "als we Tessa's hartsvriendin (Ant) laten uitbreken met haar gezworen vijand (Es), dan gaat die Tessa nog rare bokkensprongen maken. Dat kunnen we wel gebruiken in deze kalme periode". Sorrow en Cynix maakten gisteren al melding van deze mogelijke drijfveer bij de producent.

quote:
op 04-28-2000 om 01:20 AM schreef fondaco het volgende:

..... de laatste vier, naar alle waarschijnlijkheid Ant, Es, Iwan en Tessa .....


Ik weet het niet Fondaco, maar ik acht Eric inmiddels niet meer kansloos voor de laatste 4. Hij oogt zo één van het stel. Hij past zo naadloos in de groep. Mocht hij met Tessa op de bank komen en Tessa het moeilijk met zichzelf is blijven houden...
(en lezertjes, dit moge speculeren zijn, het is níet ingegeven door Tessa-haat!).
Aan de andere kant, het kan. Het kan, dat Eric toch gaat sneuvelen. Als de rest zowat bezwijkt onder de zwaarte van de keuze waarvoor dit "spel" hen stelt. Als daar dan dat 'niet-persoonlijke' en minder confronterende argument 'Tessa is er vanaf het begin bij, ze verdíént het gewoon meer' zich bij hen als reddende engel in hun bewustzijn openbaart. Al is het maar bij één van hen. Ja dan kan Eric alsnog gaan sneuvelen.

quote:
op 04-28-2000 om 01:20 AM schreef fondaco het volgende:
.....
Het schrikbeeld: Es, toch één van de hoogste in de peiling, wordt er op deze manier uitgeknikkerd ten voordele van Tessa, de dan waarschijnlijk laagst genoteerde.

Wees niet bang. Als de Bus inderdaad een volledig geregisseerde "reality"-soap is dan is de aanwezigheid van Es daarin voor de produktie cruciaal. Ze is nodig in het scenario "the good and the evil". Tessa versus Es.

Ja als de Bus door de produktie daadwerkelijk maximaal wordt gemanipuleerd dan krijgen we Es - Tessa met daarnaast Iwan-de-ideale-
schoonzoon en Ant-de-pure (tevens publiekslieveling).
Ik blijf hopen (dromen?) dat hun manipulatieve macht niet zover gaat....

The trick is to keep breathing
pi_261474
Misschien even voor de duidelijkheid. Al voor dat de Bus begon was het uit diverse publicaties bekend dat er na een aantal rondes van drie op de bank over zou worden gegaan naar twee op de bank. Uit die zelfde berichtgeving was ook al bekend dat er in de laatste fase niet onderling meer wordt uitgemaakt wie er weg moet, maar dat gebeurt door telefonische stemming met de gehele groep waaruit gekozen kan worden. Dit staat natuurlijk los van allerlei gemanipuleer door SBS.
pi_261475
Ik heb me gebaseerd op de regels zoals deze door SBS6 zelf nog steeds worden gepubliceerd.
pi_261476
quote:
op 04-28-2000 om 01:20 AM schreef fondaco het volgende:
...
Stel nu eens voor, dat SBS6 besluit om bij de laatste vier, naar alle waarschijnlijkheid Ant, Es, Iwan en Tessa, niemand meer op de bank te zetten, maar dat de vier overgeblevenen onderling moeten uitmaken wie er uit moet?

Tenzij er iemand op zichzelf stemt, wordt er altijd of een 3-0 of 2-1 eindstand bereikt. Dit lost het probleem op van twee op de bank en ook twee, die mogen stemmen en dus het risico van een gelijkspel.


Als de vier onderling, dus op elkaar, zouden moeten stemmen en niemand stemt op zichzelf, kan de stand 3-1 of 2-2 worden.

quote:
...
Het schrikbeeld: Es, toch één van de hoogste in de peiling, wordt er op deze manier uitgeknikkerd ten voordele van Tessa, de dan waarschijnlijk laagst genoteerde.

Er is bij iedereen verwarring over welke procedure gevolgd zal gaan worden. De bank is teruggebracht naar 2 personen maximaal, maar hoelang ze dit systeem gaan hanteren is onduidelijk. Wanneer stappen ze over op het telefonisch wegstemmen, bij 5, 4 of pas bij 3 mensen in de bus? Ongetwijfeld pas als ze dit het beste uitkomt.

Let op; in de laatste weken blijven natuurlijk de kijkcijfers belangrijk maar worden de inkomsten van de laatste rondes telefoonstemmen nog veel interessanter. De spanning zal opgebouwd worden tot een eindsprint tussen twee toppers (de bekende banddikte). Wie ze hiervoor in gedachten hebben is nog niet helemaal duidelijk (maar stel Ant en Es). Tessa is de gedroomde nummer 3, de Willem-figuur. (Een 'three horse race' is minder aantrekkelijk dan een titanengevecht tussen twee mensen die allebei hun aanhang hebben. In BB was dit de jonge Bart tegen de oude Ruud, de randstedelijke Bart tegen de provinciale Ruud).
Een en ander zou kunnen betekenen dat Iwan voortijdig moet sneuvelen. En dat wordt lastig. Ik ben benieuwd welke constructie ze daarvoor verzonnen hebben.

pi_261477
Aanvulling:

Als er nog maar vier in de bus zitten en we gaan er vanuit dat dat de harde kern is, dan kunnen ze inplaats van wegstemmen de gewone procedure blijven volgen: wie is het populairst van deze vier mensen. Tessa kan dan niet rechtstreeks worden weggestemd. De laagst genoteerde sneuvelt gewoon.
En kijk dan eens naar de huidige tussenstand:
Iwan op de vierde plaats.

[Dit bericht is gewijzigd door Sorrow (Datum 28 April 2000).]

abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')