abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79783023
Sziget Festival 2010

9 augustus 2010 - 16 augustus 2010
Budapest, Hongarije

Een van de grootste festivals van Europa. Heeft een zeer gevarieerd programma. Duurt een week lang, heeft ongelooflijk veel podia (60) en acts (1000) en is dankzij de goedkope (drank) prijzen een erg interessante vakantiebestemming. De hele week is er veel te doen, muziek, film, theater, maar ook pottenbakken, kaarsen maken, een cursus Hongaars. Verschillende goede doelen hebben ook een stand op het festivalterrein en de Hare Krisna zorgt voor gratis maaltijden.

Dit jaar rijden er vanuit Nederland ook treinen met speciale wagons vanuit nederland, en uiteraard ook bussen!

Website's:
Nederlands web-log over Sziget
Filmpjes van Sziget 2006
Uitgebreid Sziget review
Officiële Nederlandse Sziget site

Prijzen (op basis van gegevens van 2008):

Tickets:
szigetweekkaart zonder kampeerplek ¤99,-
szigetweekkaart met kampeerplek ¤120,-
szigetweekkaart met hostel ¤175,-
szigetweekkaart met hotel ¤280,-

Eten/drinken:
Voor 4 euro heb je een complete maaltijd.
Voor 2 euro heb je een hotdog of een stuk pizza.
De Hara Krisna deelt bovendien gratis eten uit.
Bier, wat alleen per halve liter wordt geschonken, kost 1,20.
Een flesje water 80 cent.
Een bacardi cola 2,50.

Met dank aan het sziget topic van vorig jaar
pi_79783217
Ohja, de nieuwe namen:

08001
Amparo Sanchez
Cankisou
Csík zenekar és vendégei
Daniel Kahn & The Painted Bird
Dirtmusic és Tamikrest
Jaune Toujours
Kries
Los De Abajo
Mahala Rai Banda
Oi-Va-Voi
Orquesta Buena Vista Social Club & Omara Portuondo
Parno Graszt
Rotfront
Rupa & the April Fishes
Shantel & Bucovina Club Orkestar
Söndörgo + Ferus Mustafov
Tony Allen
pi_79783302
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 09:46 schreef maok het volgende:

[..]

Ik doe al zo'n 10 jaar met mijn backpack en die is nog lang niet versleten. Zo'n aanschaf doe je zo'n beetje voor je leven.
Zo denk ik er ook over idd, als je er een tijdje mee kunt doen is het een goede investering Alleen.. hoop ik wel dat zo'n mooie nieuwe backpack nog in je tent ligt als je terug komt, niet dat ze die oook uit je tent jatten naast telefoons, camera's etc.

Die prijzen uit de OP kunnen wel een update gebruiken btw
steck bratwurst in dein sauerkraut :)
pi_79783332
Zin in!
  woensdag 31 maart 2010 @ 12:36:52 #5
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_79783565
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 12:21 schreef EvilWasp het volgende:
Prijzen (op basis van gegevens van 2008):

Tickets:
szigetweekkaart zonder kampeerplek ¤99,-
szigetweekkaart met kampeerplek ¤120,-
Prijzen van 2008 zijn niet echt relevant nu, toch?

In 2010 betaal je 140 euro zonder camping, 170 euro met camping.
Vanaf 1 mei worden de prijzen respectievelijk 170 euro en 200 euro.
  woensdag 31 maart 2010 @ 12:38:15 #6
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_79783631
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 12:29 schreef wormtrein het volgende:

[..]

Zo denk ik er ook over idd, als je er een tijdje mee kunt doen is het een goede investering Alleen.. hoop ik wel dat zo'n mooie nieuwe backpack nog in je tent ligt als je terug komt, niet dat ze die oook uit je tent jatten naast telefoons, camera's etc.

Die prijzen uit de OP kunnen wel een update gebruiken btw
Een backpack voor je leven? De mijne is na exact 10 jaar gebruik nu echt compleet versleten! Het jaartje Zuid-Amerika was daar vooral verantwoordelijk voor, toch.
  woensdag 31 maart 2010 @ 12:40:26 #7
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_79783715
tvp
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
pi_79784587
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 12:38 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Een backpack voor je leven? De mijne is na exact 10 jaar gebruik nu echt compleet versleten! Het jaartje Zuid-Amerika was daar vooral verantwoordelijk voor, toch.
10 jaar is ook meer dan genoeg voor een backpack lijkt me, en dan is een goeie van 150 (/10) = 15 euro per jaar prima te doen
pi_79784988
hopelijk zeer binnenkort kaarten kopen!
Wel lekker blijven plakken hè?
  woensdag 31 maart 2010 @ 13:11:32 #10
125461 Sc0tTy
Kiss the sound!
pi_79785015
tvp
Are we human because we gaze at the stars or do we gaze at the stars because we are human ?
pi_79785284
tvp
  woensdag 31 maart 2010 @ 13:21:58 #12
82552 Bullet-tooth
H.K.A.S. Groningen
pi_79785536
Kaart gisteren gekocht.
Henk Knaagt Aan Schenen
Hij Kijkt Aapjes Soms
pi_79785802
Ik heb niet zo'n hoge eigen meer qua line up alleen nog:
QOTSA
Pendulum
Mumford & sons
pi_79785916
tvp
RAH RAH
pi_79786365
Ik heb er zin in!
Ik ben een meisje =)
pi_79786893
Wanneer je een backpack vol met spullen in je tent laat liggen, heb je wel een redelijke kans dat die gejat wordt... Dieven, helaas zijn ze er ook op Sziget, zijn meestal op zoek naar volle tassen die ze makkelijk mee kunnen nemen naar een wat rustiger plekje om die daar te controleren op waardevolle spullen. Ik adviseer dan ook altijd om direct na het opzetten van je tent je backpack te legen en je spullen bovenop je backpack te leggen. Die heb je immers toch niet nodig op het festival zelf. En dieven kunnen zo gelijk zien dat er in jouw tent niets te halen valt.

Overigens zijn er net voorbij de ingang ook altijd bewakingsstrips te verkrijgen. Stop zo'n strip in je backpack, dan weet je zeker dat er niet iemand met je backpack het eiland zal verlaten. Dan gaan namelijk de poortjes piepen en wordt de eigenaar van de strip opgebeld.
Van Szigetfestival.nl en Exitfest.nl
pi_79787309
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 13:52 schreef Tijnoo het volgende:
Wanneer je een backpack vol met spullen in je tent laat liggen, heb je wel een redelijke kans dat die gejat wordt... Dieven, helaas zijn ze er ook op Sziget, zijn meestal op zoek naar volle tassen die ze makkelijk mee kunnen nemen naar een wat rustiger plekje om die daar te controleren op waardevolle spullen. Ik adviseer dan ook altijd om direct na het opzetten van je tent je backpack te legen en je spullen bovenop je backpack te leggen. Die heb je immers toch niet nodig op het festival zelf. En dieven kunnen zo gelijk zien dat er in jouw tent niets te halen valt.

Overigens zijn er net voorbij de ingang ook altijd bewakingsstrips te verkrijgen. Stop zo'n strip in je backpack, dan weet je zeker dat er niet iemand met je backpack het eiland zal verlaten. Dan gaan namelijk de poortjes piepen en wordt de eigenaar van de strip opgebeld.
Goeie tips!
Ik ben een meisje =)
pi_79789242
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 14:02 schreef Dupje het volgende:

[..]

Goeie tips!
Inderdaad

en die veligheidsstrips zijn in grote getalen te verkrijgen?

Hoe zit het trouwens met die hostels?

Zitten die op een redelijke afstand van sziget?

want de camping heeft zo zijn voordelen (iets gezelliger, dichter bij het festival) maar een Hostel/hotel natuurlijk ook (veilger, je hoeft niet in een tent te slapen )
pi_79790075
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 14:02 schreef Dupje het volgende:

[..]

Goeie tips!
Daar hebben we wat aan idd Gewoon al je spullen door de tent slingeren dus, heerlijk Je kunt er maar beter vanuit gaan dat ze in je tent kunnen komen, want dat valt totaal niet op bij zo'n festival.
pi_79790593
En ik neem denk ik een slotje mee. Die maak ik met de rits vast aan de haring. Je krijgt m vrij makkelijk los, maar ik hoop dan dat de dieven dan al geen zin meer hebben in een verdere poging tot inbreken.
Ik ben een meisje =)
pi_79790872
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 15:19 schreef Dupje het volgende:
En ik neem denk ik een slotje mee. Die maak ik met de rits vast aan de haring. Je krijgt m vrij makkelijk los, maar ik hoop dan dat de dieven dan al geen zin meer hebben in een verdere poging tot inbreken.
Is er trouwens überhaupt enige vorm van bewaking op die camping, of boeit dat die hongaren niet zo?
pi_79792568
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 15:27 schreef Ruder het volgende:

[..]

Is er trouwens überhaupt enige vorm van bewaking op die camping, of boeit dat die hongaren niet zo?
Dat boeit Nederlanders toch ook niet? Op welk Nederlands festivalcamping heb je bewaking?
  woensdag 31 maart 2010 @ 16:27:02 #23
180015 Aryon
bla die bla die bla
pi_79793435
Nee daarom. 2 jaar geleden mp3-speler en zonnebril gejat daar, maar ja ik was ook zo dom om ze in mijn tent te laten liggen. Was de laatste dag en de enige keer dat we die spullen niet meenamen. En aangeven bij de politie kon toen ook niet meer op het terrein.
Slay the dragon in your dreams!
pi_79793541
Ik laat op ieder ander festival ook geen waardevolle spullen in m'n tent achter. iPod, telefoon, camera, portemonnee en zonnebril gaan altijd mee het terrein op.
  woensdag 31 maart 2010 @ 16:36:17 #25
192683 AMDB
Visionair.
pi_79793843
Er zijn toch ook kluisjes? Ik denk dat ik paspoorten/mp3-spelers/camera's gewoon allemaal in een kluisje stal en kleren enzo in de tent leg. Nadeel is wel dat je dan de sleutel van je kluis niet kwijt mag raken

Verder zit ik eigenlijk nog een beetje met het stallen van medicijnen, het is daar nogal heet en dan je insuline (diabetes medicijn) in een brandende tent achterlaten is toch ook niet heel erg goed. Al heb ik het op LL wel gedaan, maar dat is toch een stuk korter en minder warm meestal.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')