quote:'Cafébezoekers knoeiden met drankje Kroon'
Uitgegeven: 30 maart 2010 23:22
Laatst gewijzigd: 30 maart 2010 23:26
AMSTERDAM - Kapitein Marco Kroon vermoedt dat bezoekers van zijn café op tweede kerstavond van 2009 mogelijk iets in zijn drankje hebben gedaan.
© ANPIn januari kreeg hij een stuk cake aangeboden dat spacecake bleek te zijn.
Dat zei zijn advocaat Geert-Jan Knoops dinsdag in het tv-programma Nova, naar aanleiding van eigen onderzoek.
Bosschenaar Kroon kreeg vorig jaar voor zijn heldhaftige optreden in Afghanistan de hoge Militaire Willems-Orde. Justitie verdenkt hem van overtreding van de opiumwet en de wet wapens en munitie.
Dreigbrieven
Kroon ontkent. Hij zegt sinds de onderscheiding diverse dreigbrieven te hebben ontvangen.
De verdenkingen tegen Kroon zijn voortgekomen uit anonieme bronnen van de Criminele Inlichtingen Eenheid. Knoops besloot tot eigen onderzoek naar de achtergronden van de beschuldigingen.
Toevalligheden
Daaruit is gebleken dat ''toevalligheden geen toevalligheden meer kunnen zijn'' en dat er ''oneigenlijke motieven'' bestaan, zo stelde de advocaat in het programma.
Kroon heeft in het café herhaaldelijk zakjes aangetroffen, vooral in de toiletruimte, waar vermoedelijk drugs in hadden gezeten, zo stelt zijn advocaat. Ook trof de kapitein regelmatig lege apotheekflesjes aan.
Missie
Kroon, die stelt het tot zijn missie te hebben gemaakt het café drugsvrij te maken, sprak zijn cafébezoekers aan op zijn vondsten en zette enkelen er met harde hand uit.
Vervolgens werd er vermoedelijk met kerst met zijn drankje geknoeid en kreeg hij spacecake. ''Als ik dit optel bij alle bedreigingen, zijn er teveel toevalligheden'', aldus advocaat Knoops.
Informanten
Het zijn volgens Knoops onder anderen personen die uit het café zijn gezet en anonieme informanten die, ''waarschijnlijk tegen betaling'', belastende verklaringen hebben afgelegd.
Kroon wordt deze week nog afrondend gehoord, dan beslist het Openbaar Ministerie of hij al dan niet vervolgd wordt.
© ANP
jouw topic is een stuk beter maar om tong nou meteen voor clown uit te makenquote:Op woensdag 31 maart 2010 03:40 schreef ErwinRommel het volgende:
Enkele video's:
Ik hoop dat dit topic overeind blijft staan tov dan topic van die clown van een Tong.
Want?quote:
goede vraag.quote:
hij runt gewoon een café en heeft gasten die zich niet aan de regels houden. hij treedt er tegen op en dan is het nog niet goed?quote:Op woensdag 31 maart 2010 13:09 schreef GrotePierFR het volgende:
En een slechte grap ook nog![]()
Geen goed woord over voor die militair. Hij is vergeten na te denken over zijn moraal, of heeft dat afgeleerd in zijn opleiding.
Hoe bedoel je "vergeten na te denken over zijn moraal" ?quote:Op woensdag 31 maart 2010 13:09 schreef GrotePierFR het volgende:
En een slechte grap ook nog![]()
Geen goed woord over voor die militair. Hij is vergeten na te denken over zijn moraal, of heeft dat afgeleerd in zijn opleiding.
Bullshit.quote:Op woensdag 31 maart 2010 09:25 schreef Shaman het volgende:
'Iets' in je drankje proef je direct, en spacecake ruik je op een kilometer afstand...
Volgens mij heeft het OM Kroon als getuige gehoord, en is dit niet eens via het OM naar buiten gekomen. Dus ik zie niet in hoe het Om geblunderd zou hebben, die moeten nou eenmaal strafbare feiten onderzoeken, en Kroon's nalatigheid in het informeren van de autoriteiten wat betreft drugsgebruik in zijn cafe is niet eens het punt.quote:Op woensdag 31 maart 2010 03:05 schreef ErwinRommel het volgende:
Goed mij reactie mbt tot dit bericht:
Ik denk dat het OM wederom een blunder heeft gemaakt. Goed, spoedig zal het OM duidelijk maken of men tot vervologing overgaat, maar ik denk dat met name in NL mensen die boven het maaiveld uitsteken idd de wind vangen van lieden die minder goede bedoelingen hebben.
Zoals gezegd, die kroeg die Ridder Kroon had, daar zaten voor zijn supervisie enkele gasten in die zich bezighielden met drugshandel. Dat heb je wel vaker in een kroeg omdat je nooit 100% supervisie kunt hebben.
En vanwege zgn revange zou het idd zo eens kunnen zijn dat men Ridder Kroon van alles in de schoenen wilt schuiven omdat hun "dealers" plek hen is afgenomen.
Ik hoop oprecht dat Ridder Kroon zichzelf staande kan houden in dit tumult. Ik geloof daarin, want het is een man van Stavast!!!
Waarom heeft kroon wpaens en munitie in huis, dat zal vast zijn de drugs gebruikende klanten buiten te houden.quote:http://nos.nl/artikel/133160-kroon-door-marechaussee-verhoord.html
Kroon door marechaussee verhoord
Kapitein Marco Kroon. Hij wordt verdacht van overtreding van de opiumwet en de wet wapens en munitie.
Kapitein Marco Kroon. Hij wordt verdacht van overtreding van de opiumwet en de wet wapens en munitie.
Foto: ANP Update: zondag 31 jan 2010, 08:34
Kapitein Marco Kroon is gisteravond door de marechaussee verhoord. Kroon, die vorig jaar de Militaire Willems-Orde kreeg, wordt verdacht van overtreding van de wapen- en de opiumwet.
Zijn advocaat zegt dat hij alle beschuldigingen heeft weerlegd. In deze zaak werden vorige maand vier mensen opgepakt.
Bij huiszoekingen heeft de politie wapens in beslag genomen. Minister Van Middelkoop van Defensie benadrukte gisteren dat de verdenking niets afdoet aan het optreden van Kroon in Uruzgan, waarvoor hij vorig jaar de hoogste militaire onderscheiding kreeg.
Huiszoekingen
Defensie wist al langer dat er een onderzoek liep en geeft Kroon juridische bijstand. Hij en bezoekers van zijn café Vinny's in Den Bosch zouden cocaïne hebben gebruikt.
Volgens het Brabants Dagblad loopt het onderzoek naar Kroon al maanden. Bij huiszoekingen in december heeft de politie wapens in beslag genomen. De politie verwacht het onderzoek binnenkort af te ronden.
Onderscheiden
Kroon ontving de hoogste militaire onderscheiding vorig jaar van koningin Beatrix voor betoonde moed in Uruzgan. Het was voor het eerst sinds 1955 dat de Militaire Willems-Orde werd uitgereikt.
"Wapens" is een heel ruim begrip. Militairen, velen althans, hebben vaak op oefening in een PX shop wel eens een mooi survival mes gekocht. En Marco Kroon, als Commando zijnde zou wel eens heel goed een zgn Commando dolk kunnen hebben in huis.quote:Op woensdag 31 maart 2010 16:12 schreef Basp1 het volgende:
Een wat ouder bericht:
[..]
Waarom heeft kroon wpaens en munitie in huis, dat zal vast zijn de drugs gebruikende klanten buiten te houden.
En de grote vraag is waar zijn de berichten over de 4 verdachten die opgepakt zijn vanwege het ongewenst toedienen van drugs
1 flessendopje ghb proef je niet in je barcardi cola. Al helemaal niet als je al wat barco's op hebt.quote:Op woensdag 31 maart 2010 16:11 schreef Shaman het volgende:
[..]
Dan heb ik hele gevoelige smaakpapillen of nog niet genoeg drugs geprobeerd.
Ja daarvoor hebje ook munitie nodig.quote:Op woensdag 31 maart 2010 16:18 schreef ErwinRommel het volgende:
"Wapens" is een heel ruim begrip. Militairen, velen althans, hebben vaak op oefening in een PX shop wel eens een mooi survival mes gekocht. En Marco Kroon, als Commando zijnde zou wel eens heel goed een zgn Commando dolk kunnen hebben in huis.
De wet "wapens en munitie" is een wet en dat omvat dus beiden. Echter hoef je niet beiden samen te hebbenquote:Op woensdag 31 maart 2010 16:22 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ja daarvoor hebje ook munitie nodig.![]()
Verder vraag ik mij ten zeerste af of het of zo'n dolk thuis aangemerkt zou worden als een wapen? Wanneer je er open en bloot mee over straat loopt is het wat anders.
Nee, van zo iemand wordt onberispelijk gedrag verwacht.quote:Op woensdag 31 maart 2010 18:01 schreef FP128 het volgende:
Maar om dan daarmee een gedecoreerde commando mee te gaan lastig vallen is andermaal
spijkers op laag water zoeken van onze overheid die andermaal laat zien waarom zoveel
mensen het helemaal hebben gehad met dit land en zijn gevoerde beleid.
Echte kwaadaardigen die laat men lopen of daar wordt een oogje voor dicht gedaan,maar
'brave' burgers die eens voor een vergelijkbaar of lichter vergrijp de wet overtreden,daar
weet men dan niet hoe snel ze in actie moeten komen en ophef over moeten maken,waar
anderen met rust worden gelaten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |