quote:
Op woensdag 31 maart 2010 19:18 schreef methodmich het volgende:Ja, top 20 materiaal in mijn jaarlijst vorig jaar. Sympathiek plaatje, benieuwd hoe ze zich verder ontwikkelen.
Ja, daar ben ik ook zeer benieuwd naar!
Weet je wat ik het leuke hier aan vind? Je hoort eindelijk weer eens mensen echt muziek maken in plaats
van dat strakke gedoe, het is zo los en daardoor zo warm en eerlijk!
Ik wil ze een keer live zien, alleen lees ik altijd dat ze in bv. Paradiso geweest zijn, ipv. dat ze binnenkort komen!

Moet werelds zijn ze live te zien.
Het valt me trouwens ook op dat, ondanks dat de opnames nu niet echt bepaald zuiver zijn (veel rommel op de achtergrond, klikjes, kleine brommetjes) dat OMGCD het lekkerst klinkende album van 2009 is!
Er zit nog veel dynamiek in, het mag hard en zacht gaan, niet alles tegen die 0dB grens aan gepompt met compressor/limiters en software plugins zoals bij bv. het album van Kyteman het geval was.
Bij Kyteman hingen de meters hier bijna stil... Doodzonde, zo vermoord je alle "ziel" in de muziek.
Iets wat steeds ergers lijkt te worden...

"Loudness war"....
Het kan niet harder gecompressed worden? Mooi! Dan laten we het wel clippen...

Ik heb hier bv. Fleetwood Mac - Tusk.
Op LP en op CD, en op de LP klinkt het zoveel mooier dan op de CD!
Niet omdat "de LP beter is dan de CD", maar omdat er meer dynamiek in de LP als in de CD zit!
Terwijl de S/N verhouding op CD veel beter is dan op LP!
Vet, hard kraken! Dat is helaas te trend van nu, waar The Low Anthem ook niet aan mee doet!

>>edit>> Kunnen ze met hun opnames ook niet, daar is het te "slecht" voor.