abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79774628
Voor de mensen die deze "Americana" wel of niet kunnen waarderen... Kom maar op!

Geen spam maar een link naar de site, waar je de meeste nummers ook gewoon kunt
beluisteren in een hoge kwaliteit: http://www.lowanthem.com

Enjoy!
Ze kunnen mij niet groot genoeg worden!
>>edit>> ALS JE HET NIET KENT! Neem dan de moeite om eens te luisteren, misschien ga je er net zo verliefd op worden als ik...

[ Bericht 8% gewijzigd door 78RPM op 31-03-2010 02:18:55 ]
Neeeee! Sinterklaas wil bier!
pi_79799731
Ja, top 20 materiaal in mijn jaarlijst vorig jaar. Sympathiek plaatje, benieuwd hoe ze zich verder ontwikkelen.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_79817457
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 19:18 schreef methodmich het volgende:
Ja, top 20 materiaal in mijn jaarlijst vorig jaar. Sympathiek plaatje, benieuwd hoe ze zich verder ontwikkelen.
Ja, daar ben ik ook zeer benieuwd naar!
Weet je wat ik het leuke hier aan vind? Je hoort eindelijk weer eens mensen echt muziek maken in plaats
van dat strakke gedoe, het is zo los en daardoor zo warm en eerlijk!
Ik wil ze een keer live zien, alleen lees ik altijd dat ze in bv. Paradiso geweest zijn, ipv. dat ze binnenkort komen! Moet werelds zijn ze live te zien.

Het valt me trouwens ook op dat, ondanks dat de opnames nu niet echt bepaald zuiver zijn (veel rommel op de achtergrond, klikjes, kleine brommetjes) dat OMGCD het lekkerst klinkende album van 2009 is!
Er zit nog veel dynamiek in, het mag hard en zacht gaan, niet alles tegen die 0dB grens aan gepompt met compressor/limiters en software plugins zoals bij bv. het album van Kyteman het geval was.
Bij Kyteman hingen de meters hier bijna stil... Doodzonde, zo vermoord je alle "ziel" in de muziek.
Iets wat steeds ergers lijkt te worden... "Loudness war"....
Het kan niet harder gecompressed worden? Mooi! Dan laten we het wel clippen...

Ik heb hier bv. Fleetwood Mac - Tusk.
Op LP en op CD, en op de LP klinkt het zoveel mooier dan op de CD!
Niet omdat "de LP beter is dan de CD", maar omdat er meer dynamiek in de LP als in de CD zit!
Terwijl de S/N verhouding op CD veel beter is dan op LP!
Vet, hard kraken! Dat is helaas te trend van nu, waar The Low Anthem ook niet aan mee doet!

>>edit>> Kunnen ze met hun opnames ook niet, daar is het te "slecht" voor.
Neeeee! Sinterklaas wil bier!
  donderdag 1 april 2010 @ 12:32:38 #4
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_79825828
Ze hebben vorig jaar al een hoop optredens in Nederland gedaan inderdaad. Fijne band!
pi_79833771
Geweldige band, ik heb ze 4 keer gezien. Nieuwe album komt uit in begin September.
pi_93067876
Nieuw album op de luisterpaal *O*
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_93073361
Nieuw album staat al een tijdje op mijn iPod, maar niet heel goed geluisterd, eerlijk gezegd. Eerste luisterbeurt was best OK, overigens :Y
pi_93084543
Ik moet hem ook eens luisteren, de vorige vond ik goed.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_93084777
Ik zag ze vroeg in de middag op de afgelopen Lowlands, erg fijne muziek om een beetje bij wakker te worden :P
pi_93216190
Ben wel benieuwd naar de nieuwe plaat, ga hem maar eens luisteren binnenkort!
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_93440682
Nieuwe album (Smart Flesh) is zeker de moeite waard.

Ik vind vooral de wat rauwere rocknummers leuk. Horizon is a beltway (OMG Charlie Darwin) en op de nieuwe Boeing 737.

Ze komen in april weer naar Nederland trouwens.
pi_93441188
Ik heb dit topic dan wel gebumpt, maar ik heb het album nog niet geluisterd :o
Ik ben nooit echt fan geweest van ze eerlijk gezegd :@ alleen hun rockendere nummers vind ik geweldig, dat rustige akoestische kan me gestolen worden. Maar toen ik ze live in het voorprogramma had gezien van M.Ward anderhalf jaar terug waren ze helemaal geweldig (en nog onbekend met 120 plays op last.fm :P). Dus mijn interesse in ze zal er altijd zijn.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_93629712
Ik ben nog niet helemaal enthousiast over dat nieuwe album, maar misschien moet 'ie nog wat meer groeien. OMGCD was wel zo geniaal dat het moeilijk te overtreffen is en ik ben bang dat het ze ook niet gelukt is.

Ik had het album in november vast gepre-ordered, dus kreeg wel een mooi pakketje op de mat met een 1st edition pressing (met 3 outtakes op een bonusdisc) en een klein screen-printed postertje met de handtekeningen van de bandleden. :)
pi_93629732
En ik ben er in april overigens zeker weer bij. Heb ze tot nu toe twee keer gezien en dat waren beide prachtige shows. :)
pi_93635056
Dan zit ik net in Roemenië helaas. Komt vast snel een nieuwe kans.
pi_101721370
Kaarten voor 18 november! Oosterpoort, Groningen. (18 euro)

Voorlopig hun laatste Tour. Ze gaan een bulk spul uitwerken dat nog op de plank ligt. Ben benieuwd of ze hun goede werk door kunnen zetten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')