abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79778432
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 09:53 schreef Z het volgende:
M'n zoontje ging vanochtend staan.
Geen nood, daar help je 'm zo weer vanaf:
pi_79778487
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 10:16 schreef picodealion het volgende:

[..]

Dat ze ophoepelen naar hun eigen land. Verrekte mitigranten.
Er zijn verzachtende omstandigheden!
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  woensdag 31 maart 2010 @ 10:20:08 #203
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_79778512
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 10:15 schreef sigme het volgende:
Mitigeren.

Jaja, je steekt nog eens wat op in een vergadering. Mitigerende maatregelen.
Da's zo'n woord dat ik altijd alleen in het Engels tegenkom.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_79778545
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 10:20 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Da's zo'n woord dat ik altijd alleen in het Engels tegenkom.
Dat heb ik nou met 'knowledge'
  woensdag 31 maart 2010 @ 10:58:44 #205
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_79779752
Ik merk dat ik eigenlijk alleen hard kan werken onder hoge druk. Die druk is er even niet op mijn werk en daar word ik heel lui van. Over die luiheid voel ik me dan weer schuldig. Godsirritant.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_79779933
De vraag is: wil per sé graag hard werken? Is dat je doel op zich? Ik heb dat eigenlijk alleen werken in de tuin.
  woensdag 31 maart 2010 @ 11:10:19 #207
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_79780186
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 10:58 schreef Ringo het volgende:
Ik merk dat ik eigenlijk alleen hard kan werken onder hoge druk. Die druk is er even niet op mijn werk en daar word ik heel lui van. Over die luiheid voel ik me dan weer schuldig. Godsirritant.
Dat heb ik ook. En inmiddels heb ik al een jaar een baan waarbij die druk er niet is. Zelfs het schuldgevoel is bijna weg.

(maar, in mei heb ik vakantie, en daarna ga ik nogmaals proberen mezelve te motiveren en hoop ik een enerverende nieuwe opdracht te krijgen)
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_79780249
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 10:58 schreef Ringo het volgende:
Ik ook. En mijn huidige stage legt totaal geen druk op me. Erg slecht voor mijn productiviteit Het lastige is dat er wel druk is in de vorm van een deadline op 18 juni, maar dat is zo ver weg dat ik die druk gewoon niet voel. Het zou best prettig te zijn eindelijk eens af te studeren
  woensdag 31 maart 2010 @ 11:29:50 #209
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_79780938
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 11:03 schreef Gellius het volgende:
De vraag is: wil per sé graag hard werken? Is dat je doel op zich? Ik heb dat eigenlijk alleen werken in de tuin.
Het liefst werkte ik gestaag door, in een zeker en onaantastbaar tempo. Sommige mensen kunnen dat -- kunnen niet anders. Maar zo zit ik niet in elkaar. Ik heb de natuurlijke neiging om óf in volmaakte ledigheid te vervallen, óf in zeer korte tijd grote bergen werk te verzetten. Alles tegelijk en door elkaar, dikke stress om me heen, op het randje van paniek en we-halen-het-niet en tóch het overzicht behouden, heerlijk vind ik dat. Maar zo'n piek houdt nooit lang aan. Zodra de teller weer op nul staat, zak ik weg in zoete leegte.
Ik heb dan ook echt respect voor (bijvoorbeeld) het type wetenschappelijk onderzoeker, dat in noeste volharding jarenlang kan werken aan één groot project, steen voor steen, zonder zicht op snel resultaat.
  woensdag 31 maart 2010 @ 11:57:53 #210
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_79782047
Ik vind vooral ergens aan beginnen moeilijk.
Eenmaal begonnen ben ik nauwelijks te stuiten.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_79782532
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 11:03 schreef Gellius het volgende:
Maar gelukkig krijg ik dan tegenwoordig snel last van mijn rug.
anonieme razernist
  woensdag 31 maart 2010 @ 12:17:31 #212
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_79782867
Ik heb geen tuin, niet eens een balkon. Mijn kamer opruimen vind ik al een hele opgave.

pi_79782965
RINGO! NEE! . Ik ben herstellende van een onverwachtse Neil Youngaanval, vorige maand. Ik ben nog erg fragiel!
pi_79782999
Ik heb overigens ook geen tuin, maar onze familiebezittingen zijn weids en uitgestrekt en... nogal onderhoudend.
  woensdag 31 maart 2010 @ 12:42:36 #215
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_79783798
Dat is mooi. Je zou maar familiebezittingen hebben die geen goed verhaal te vertellen hebben.
pi_79785468
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 11:29 schreef Ringo het volgende:

Ik heb dan ook echt respect voor (bijvoorbeeld) het type wetenschappelijk onderzoeker, dat in noeste volharding jarenlang kan werken aan één groot project, steen voor steen, zonder zicht op snel resultaat.
Bij ons werken de wetenschappelijk onderzoekers allemaal precies als jij. Als er een dataverzameling gaande is is het rennen en vliegen. Daarna storten we volledig in achter de computer en klooien we maar wat aan met statistische analyses. Dan volgt er weer een deadline (bijvoorbeeld voor een conferentie) en moet alles ineens af.

Mijn oplossing is om meer tussentijdse deadlines in te bouwen en het er tijdens de rustige periodes van te nemen. Dan ga ik bijvoorbeeld tijdens een werkdag uitgebreid met Ivan in bad.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 31 maart 2010 @ 13:22:17 #217
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_79785559
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 31 maart 2010 @ 13:22:49 #218
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_79785584
Zou je met de iPad ook in bad kunnen, of raakt hij dan beschadigd van de stoom/waterdamp? Ik durf het met mijn Pusp of DSi ook nooit zo goed aan.
My mother was a drug addict. When she got pregnant, she took more drugs. She even tried to kill me inside her with a coat hanger, but I survived. I was born blind as a result, but my mother didn't care. She overdosed choking on her own vomit.
pi_79785657
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 09:53 schreef Z het volgende:
M'n zoontje ging vanochtend staan.
pi_79785687
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 13:22 schreef Marble het volgende:
Zou je met de iPad ook in bad kunnen, of raakt hij dan beschadigd van de stoom/waterdamp? Ik durf het met mijn Pusp of DSi ook nooit zo goed aan.
Ik zou het niet doen. En ik heb er geen behoefte aan. Ik bad lees ik domme tijdschriften, maak ik sudoku's of speel ik met Ivan.
pi_79786574
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 11:29 schreef Ringo het volgende:

Alles tegelijk en door elkaar, dikke stress om me heen, op het randje van paniek en we-halen-het-niet en tóch het overzicht behouden, heerlijk vind ik dat.
Dat vind ik ook fijn, dat is natuurlijk de adrenaline. En het lekkere gevoel als het lukt en het resultaat ook nog eens behoorlijk goed is. Volgens mij werkt het bij veel mensen zo, behalve bij mensen die absoluut niet tegen stress kunnen en/of ontzettend perfectionistisch zijn (meestal is het een combinatie, volgens mij).

Daarom vind ik het onderwijs zo prettig. De schoolbel is voor mij de deadline.
The real is always way ahead of what we can imagine.
pi_79786737
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 09:27 schreef ShadyLane het volgende:
Ben je hier inmiddels niet wat te oud voor, zodiakk?
Waarvoor?
  woensdag 31 maart 2010 @ 13:57:29 #223
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_79787087
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 13:45 schreef mane het volgende:

[..]

Dat vind ik ook fijn, dat is natuurlijk de adrenaline. En het lekkere gevoel als het lukt en het resultaat ook nog eens behoorlijk goed is. Volgens mij werkt het bij veel mensen zo, behalve bij mensen die absoluut niet tegen stress kunnen en/of ontzettend perfectionistisch zijn (meestal is het een combinatie, volgens mij).
*meldt*

Ik word echt suïcidaal van stress. Festina lente.
My mother was a drug addict. When she got pregnant, she took more drugs. She even tried to kill me inside her with a coat hanger, but I survived. I was born blind as a result, but my mother didn't care. She overdosed choking on her own vomit.
  woensdag 31 maart 2010 @ 14:14:58 #224
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_79787802
Godsamme. Ik wilde op de NRC-site net even een filmpje van dat rare hoofddoekenlied bekijken. Maar het geluid van mijn computer stond een beetje hard. Het lied knetterde door de ruimte, waar drie mensen in intensieve telefoongesprekken waren verwikkeld. En ik kreeg het geluid niet zachter. Ik heb mijn laptop drie keer hard dichtgeklapt maar Fatima bleef weeïg doorzingen. En al mijn collega's keken boos op. Toen heb ik de stekker er maar uit getrokken. Lekker dan, een hele tekst weg.
  woensdag 31 maart 2010 @ 14:16:19 #225
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_79787853
Waarom sloot je niet gewoon de tab in je browser af?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')