In zoverre geef ik je volmondig gelijk: het nut van welke cursus ook, zal je mij niet horen betwisten. Maar vooral en alleen omdat ik zo van cursussen houd. Ik word, anders gezegd, niets liever dan uit mijn ritme gehaald. Geschópt, nog beter.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 22:01 schreef Gellius het volgende:
[..]
Ik hou niet van cursussen, omdat ze me uit m'n ritme halen. Maar er valt heus wat te leren. Meestal wordt er iets ingekaderd wat je beroepshalve, of intuïtief, of met je boerenverstand, al wel wist. Da's mooi. Ik had hier nog een overweging gepland, maar eigenlijk is dat het wel. 's Mooi. Je kan er een speldje voor krijgen, of een kleine loonsverhoging, of zelfrespect.
Ik BeN dE BrEeZeRsLeT VaN dE cOmMeRcIëLe JoUrNaLiStIeK.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 22:03 schreef sigme het volgende:
[..]
Jouw e-mailadres moest toch om-en-om kapitaal en onderkast?
Ik heb ook een handentic die ik voor het gemak maar even de "vleugellamme flamingo" heb gedoopt. Onlangs stuitte ik in een oude fotodoos op confronterend bewijsmateriaal dat ik er als peuter ook al aan leedquote:Op dinsdag 30 maart 2010 21:01 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Zie je wat ik met m'n rechterhand doe? Dat trekje heb ik nog steeds. Voor de rest is het wel aardig goedgekomen.
Dat laatste krijg ik maar niet onder de knie. Om ieders gevoelens te sparen ontduik ik de meeste cursussen die niet strikt beroepsmatig, complete kolder of waarlijk vrijwillig zijn.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 22:20 schreef Lienekien het volgende:
Ik vind het soms zo beschamend. Dan haal je dure mensen binnen van een duur, duur, duur adviesbureau. En dan draaien ze gewoon hun standaardverhaal af. En uit beleefdheid zeg je er niks van.
Mijn huidige werkgever houdt z'n trainingen altijd in het Planetarium bij de Gaasperplas, en daar kan je altijd gefrituurde insekten eten bij de lunch. Maar gelukkig ook heel veel fatsoenlijk voedsel (al valt het in het niet bij de enorme bergen voedsel die ik bij Accenture in Amerika kreeg... maar daar was ik in 2 weken ook 5 kilo aangekomen).quote:Op dinsdag 30 maart 2010 21:29 schreef Ringo het volgende:
Je moet natuurlijk wel fatsoenlijke kroketten geserveerd kunnen krijgen. Of een spiegelei. Of broodjes gerookte zalm.
Dat gaat ook op voor vuilnisbakken, dus dat lijkt me inderdaad niet zo'n sterk argument.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 22:40 schreef ShadyLane het volgende:
je kunt er altijd wat uithalen"
Waarom zou je in godsnaam uit beleefdheid zwijgen over het onnut van een prefab praatje als je weet dat de prefab praatjesmaker uit beleefdheid een factuur stuurt van drie nullen en een ander leuk getal?quote:Op dinsdag 30 maart 2010 22:33 schreef sigme het volgende:
[..]
Dat laatste krijg ik maar niet onder de knie. Om ieders gevoelens te sparen ontduik ik de meeste cursussen die niet strikt beroepsmatig, complete kolder of waarlijk vrijwillig zijn.
Laatst weer eens mislukt: workshopje 'creatief probleemoplossen'. Tsja. Mijn collega's zullen me niet licht vergeten, vrees ik.
Dit doet me denken aan mijn eerste jaar in het onderwijs, toen ik erachter kwam dat het hoogtepunt van het schooljaar voor veel leraren op mijn toenmalige school de koffie met gebak was tijdens een schoolexcursie.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 22:38 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Mijn huidige werkgever houdt z'n trainingen altijd in het Planetarium bij de Gaasperplas, en daar kan je altijd gefrituurde insekten eten bij de lunch. Maar gelukkig ook heel veel fatsoenlijk voedsel (al valt het in het niet bij de enorme bergen voedsel die ik bij Accenture in Amerika kreeg... maar daar was ik in 2 weken ook 5 kilo aangekomen).
Ja, over eindexamenonderwerpen heb ik ook leuke en leerzame studiedagen gevolgd. Maar dat waren gewoon colleges (vanquote:Op dinsdag 30 maart 2010 22:49 schreef ShadyLane het volgende:
Ik heb laatst een zinnige cursus gehad! Een classicus in den lande schreef erover:
"de ene lezing was nog interessanter en beter dan de andere en ik heb veel opgestoken. Geen slap geleuter over competenties, SMART geformuleerde leerdoelen en studiewijzers, maar echte wetenschap, op een boeiende en aantrekkelijke manier gepresenteerd."
Zo kan het dus ook.
Nou ja, ik heb ooit 2 dagen presentatiecursus gedaan, met terugkijken van video's van mezelf, en dat vond ik wel degelijk nuttig. Zaken als houding en stil staan zijn dan snel aan te passen.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 22:44 schreef mane het volgende:
Ik zit nu heel hard na te denken over alle cursussen die ik ooit gedaan heb en wat ik ervan heb opgestoken, maar er komt weinig bovendrijven. Het meeste leer ik van observatie: kijken en luisteren naar hoe andere mensen 't doen. Dan kom ik er al snel achter hoe ik het zelf wel of juist niet wil doen. En kennis kun je gewoon uit boeken halen.
Jij bent de Dwight Schrute van het stuk?quote:Op dinsdag 30 maart 2010 22:58 schreef Ringo het volgende:
Ik heb trouwens wel eens een heel nuttige (meerdaagse) cursus gehad. Ging over omgaan met agressie. Agressie vanuit leerlingen, dat was de insteek. Maar het kwam erop neer dat aanwezige docenten zich massaal tegen het cursusduo keerden, omdat dat op de hand van de gehate schooldirectie zou zijn, die de aanwezige docenten verplicht op cursus had gestuurd. Het kan verkeren. In die chaos durfde ik mijn bek wel opendoen. Ik vond het één groot en machtig observatiespel. Ik deed graag mee, en ik liet me net zo graag provoceren. De tweede dag werd ik vrijwilliger in het onvermijdelijke rollenspel. Ik had een van de cursusleiders tegenover me zitten en die heb ik, ten overstaan van iedereen en strikt vanuit mijn rol, zo snoeihard afgeblaft dat ik een spontaan applaus kreeg. Vanaf dat moment was de sfeer onderling uitstekend. Bij vertrek moest ik door de betreffende cursusleider worden omhelsd. "Bedankt, bedankt voor je openheid", zei ie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |