abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 27 april 2000 @ 12:15:00 #1
3489 Prediker
Alles is ijdelheid
pi_261351
Uit de overigens voortreffelijke streamverslagen maak ik op dat Tessa zich een dagje niet zo lekker voelt en daarom een groepsgesprek zonder microfoontjes wil. Vervolgens blijkt uit iets dat Eric in bed zegt dat hij en Mike morgen moeten werken zodat de overigen gevieren naar de 'metal coach' kunnen. Heeft iemand hierover meer opgevangen? Missen we straks iets?
  donderdag 27 april 2000 @ 12:26:00 #2
2722 Quendaź
*Poison for You.
pi_261352
Ze hebben inderdaad een gesprek met iemand .(de psych of de mentall coach)
Het woord 'groepsgesprek"durf ik niet te gebruiken, aangezien het maar 4 personen betreft, Mike&Eric zijn aan het werk.
Wel hoorde ik vannacht Erik zeggen dat hij het niet eerlijk vond dat hij moest werken (Tegen Antoinet)

Ze zijn nu al bijna een uur weg.

pi_261353
Even voor de goede orde nog:
Er is in de hele Bus-begeleiding geen enkele "psych" (of iemand die de beroeps-titel van psychologische deskundigheid draagt), noch een 'mental coach' (wat dat beroepsmatig ook voor achtergrond moge suggereren),
aanwezig. Zowel Bert (Troost) als "Ernie" zijn gewoon produktie-medewerkers van Diana Buddingh Produkties.
  donderdag 27 april 2000 @ 12:54:00 #4
2722 Quendaź
*Poison for You.
pi_261354
Moor, aangezien de passagiers hen zo noemt, noem ik ze ook zo.
Ook bij BB had ik niet de indruk dat het om proffesionele vakkrachten ging, maar gemakshalve schrijf ik in de termen die de passagiers ook gebruiken.
(Ze hebben trouwens een paar dagen geleden al een leuke persoonsbeschrijving gegeven van Evert

[Dit bericht is gewijzigd door Quendaź (Datum 27 April 2000).]

pi_261355
berney houdt de stream in de gaten van chello
,daar volg ik nl de bus...das heel leuk,want wanneer sbs de knop omdraait,chello door blijft draaien,kan momenteel er niet opkomen...dit komt ergens anders door,hou jullie op de hoogte
  donderdag 27 april 2000 @ 16:41:00 #6
3489 Prediker
Alles is ijdelheid
pi_261356
Ik heb het even opgezocht. Als ik de onderstaande citaten van Fondaco, Appelflap en Quenda lees wordt ik erg nieuwsgierig naar wat er toch besproken is in het geheime groepsgesprek. Ik neem toch aan dat het gesprek in citaat 3 het gesprek is waar Tessa in citaat 1 om gevraagd heeft, en waar Eric en Antonette het in citaat 2 niet mee eens zijn. Het gesprek was zo belangrijk dat de werkploeg veranderd werd en dat de live chat er meer dan een half uur voor uitgesteld werd.

(1) Van fondaco - 27 April 2000 @ 01:48.

Tessa wil morgen een groepsgesprek zonder microfoons. Ze zit in een dipje. (wat een rot woord)
Es geeft uit eigen ervaring raad: "Een dipje is heel normaal, had ik verleden week ook".
Dit was even voor 01.00 uur.

(2) Van Appelflap - 27 April 2000 @ 02:16.

Ant: "Ja, nou stop ik ermee hoor"
Mike ligt onrustig in die hoek. Doet dekbed omhoog.
Eric begint over groepsgesprek morgen met zijn vieren
dat vind hij belachelijk, ze zijn met zijn zessen.
Iemand zegt: "Licht an!" (Mike?)
Eric: (niet goed verstaanbaar): "Laat hun met zijn twee maar werken, want wij zitten hier de hele tijd"
Ant: Ik vind het ook raar. Ik vind het sowieso belachelijk een groepsgesprek."
Eric: "Daar hebben hun niets mee te maken dat is aan het publiek."

(3) Van Quendaź (Forumleider) - 27 April 2000 @ 11:29.

Om half 12 worden Iwan&Tessa&Antoinet en Esmeralda opgehaald voor een gesprek.
de "psych/mentall m'neer"zegt: zo, doe de spullen maar uit.
(ze doen allemaal hun zenders af en gaan met de man mee)

(4) Van Quendaź (Forumleider) - 27 April 2000 @ 12:49.

Na een uur zijn ze terug
Ze hebben ook ene Paulien gesproken
Iwan; de camera is er weer
Ze zuchten allemaal
Tessa; jah, het is wat he?
(alsof ze met geen woord mogen spreken over hetgeen ze besproken hebben gaan ze weer over tot de orde van de dag)

...

Esmeralda is blij dat ze ook nog een individueel gesprekje kregen, want ze dacht: als dit het nou is, ik heb ook nog wel wat dingen te vertellen voor mezelf

pi_261357
FF lekker speculeren: en als het nou tóch is gegaan om Tessa's inmiddels beruchte 'bondje met iemand van de Regie',
waardoor men op haar verzoek om daar met de hele "veteranen-klup" over te praten wel wilde ingaan (produktie zelf is betrokken):
- alleen die vier hebben dat destijds meegemaakt
- zo kun je collectief instructie geven en weet je zeker dat niemand verder z'n/haar mond voorbij praat.

Bij BB deden ze dat gewoon over de luidspreker met de streams op blauw. Maar kregen eenzelfde klakkeloze gehoorzaamheid.

pi_261358
quote:
op 04-27-2000 om 12:33 PM schreef Moor het volgende:
Even voor de goede orde nog:
Er is in de hele Bus-begeleiding geen enkele "psych" (of iemand die de beroeps-titel van psychologische deskundigheid draagt), noch een 'mental coach' (wat dat beroepsmatig ook voor achtergrond moge suggereren),
aanwezig. Zowel Bert (Troost) als "Ernie" zijn gewoon produktie-medewerkers van Diana Buddingh Produkties.

Volgens mij is Bert een reincarnatie van Piet Vroon.

Ik ben online
pi_261359
quote:
op 04-27-2000 om 04:49 PM schreef Moor het volgende:
FF lekker speculeren: en als het nou tóch is gegaan om Tessa's inmiddels beruchte 'bondje met iemand van de Regie',

Interessante gevolgtrekking.
Het is me al vaker opgevallen, dat Tessa meer weet dan de rest. Onlangs nog met het gevalletje , dat "vanaf nu aan is er altijd iemand van de organisatie bij." Dit betrof het geven van interviews.
pi_261360
quote:
op 04-27-2000 om 04:59 PM schreef Hawkwind het volgende:
Volgens mij is Bert een reincarnatie van Piet Vroon.

Mocht Bert willen!!! Piet zou zich omdraaien in zijn graf.

donderdag 4 mei 2000 @ 13:57:00 #11
3489 Prediker
Alles is ijdelheid
pi_261361
Vandaag, uit het streamverslag (Van Quendaź (Forumleider) - 04 Mei 2000 @ 13:42.):

Om 13.35 moeten Tessa en Antoinet samen naar Bert&Ernie. De Pseudo Psych zegt tegen Tessa:" je mag je zender afdoen hoor".

Waarom nu weer twee mensen tegelijk naar de psychologische bijstand? Voorheen ging men toch een voor een? Wat mij voor dergelijke bijstand ook beter lijkt.

donderdag 4 mei 2000 @ 14:01:00 #12
2867 Jolleke
'kweetniet
pi_261362
Kan misschien met de gele kaarten te maken hebben. Daar hebben ant en tes beide mee te maken. Beetje mentale voorbereiding of zo
Het leven van een student gaat ook niet altijd over rozen

pi_261363
quote:
op 05-05-2000 om 01:29 AM schreef Quendaź het volgende:
Esmeralda zit bovenop Erik en geeft hem een erotische masage,ze kreunt af en toe sensueel, en zwiept soms met haarharen over zijn rug.
(instructies van B&E:toe maar meid, Bully ziet het toch niet, die is op vakantie )

Ik denk dat bovenstaande, en Quenda's eigen commentaar daarna, goed weergeeft wat voor "doel" die gesprekjes met BertDeManipulator hebben: het doelbewust creëren/versterken van groepjes-vorming en onderlinge polarisering daartussen. Tekenend is daarbij, dat Esmeralda samen met Iwan werd 'ontboden' bij Bert: allebei kanshebbers voor de eindstrijd en allebei nog redelijk losgebleven van een specifieke 'binding aan een mede-passagier van het andere geslacht'.

vrijdag 5 mei 2000 @ 08:25:00 #14
2722 Quendaź
*Poison for You.
pi_261364
quote:
op 05-04-2000 om 01:57 PM schreef Prediker het volgende:
Vandaag, uit het streamverslag (Van Quendaź (Forumleider) - 04 Mei 2000 @ 13:42.):

Om 13.35 moeten Tessa en Antoinet samen naar Bert&Ernie. De Pseudo Psych zegt tegen Tessa:" je mag je zender afdoen hoor".

Waarom nu weer twee mensen tegelijk naar de psychologische bijstand? Voorheen ging men toch een voor een? Wat mij voor dergelijke bijstand ook beter lijkt.

Tessa ging met Antoinet
Erik met Mike
Esmeralda met Iwan

Alleen Tessa kon na het bezoekje haar mond niet houden en begon direct tegen Esmeralda te fluisteren......
Ja evert zei...psstt, dodenherdenking..psst psst en "ruzietjes"ppss...pssst...
Direct reageerde Esmeralda over "weer gestuurd"worden , maar Esmeralda begreep de boodschap van Evert en Bert meteen en begon enthousiast te praten over Ann-Frank, de oorlog etc. (Met Antoinet, die het ook allemaal goed doorhad wat nu precies de bedoeling was van B&E)

m.a.w. : de reacties Na deze gesprekken zijn altijd byzonder leuk om te horen, en de gesprekken houden in: roddelen over de ex-passagiers (smeuige verhalen over o.a.Aziz, Seki en Bullent)en nieuwe instructies over "wat te doen om het programma "op te leuken".

pi_261365
Precies, Quenda, en i.p.v. de passagiers daarom 'willoos' te noemen, is het misschien reëler om te beseffen dat ze de gevolgtrekking maken: luisteren naar de Regie = je kans op winnen vergroten. Dat lijkt mij althans Essies constante redenatie (die ze echter niet aan de grote klok hangt) maar die Antonette intuïtief opvolgt, nadat zij in ander opzicht zich bij de rebellen-strategie van Tessa had aangesloten, menend dat dàt haar kansen zou vergroten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')