ik ben van mening dat de schuld van de rellen vaak ligt bij de M.E. zelf. Ik kijk na elke wedstrijd op diverse fan sites waar foto's en filmpjes worden geplaats. Maar ook van vrienden die zijn gaan kijken hoor ik vaak verhalen die beginnen bij het optreden van de M.E. Zo neem ik nu ff als voorbeeld de supporters die afgelopen zondag bij het kampioensschap van Ajax feest vierden op het Leidsche Plein. Alles zag er goed uit, na het bekijken van foto's en filmpjes zie ik dat er een lekkere feest is. Er wordt gezongen, gedronken met z'n allen, fakkels ontstoken, kortom het was er echt gezellig. Maar dan komt de M.E. om de hoek kijken en begint het plein schoon te vegen. Weg met het feest dus en daar worden de supporters boos om en er staan onenigheden. En zo is dit niet alleen bij Ajax zoals in het voorbeeld maar ook bij anderer clubs.
Mijn punt is dus dat de rellen beginnen als de M.E. gewapend met knupppels, honden, waterkannonen, traangas enz. temidden de feestende massa komt.
Kijk es bijvoorbeeld naar dit filmpje: http://home.wanadoo.nl/~afs-5/utrecht/Mov00036.mpg
je ziet dat de ME er blindelings op los slaat. En de media blaast dit alles weer op door te zeggen dat de supporters begonnen met rellen en dat de ME moest komen. Zo zag ik ook net op het nieuws een hond die een jongen beet had. De jongen deed rustig en mocht gaan. Vervolgens laat een andere agent een andere hond weer los op diezelfde jongen.
Ik ben niet voor al die rellen en vind het soms ook goed dat de ME ingrijpt maar ik wil alleen kwijt dat de ME te vaak te hardnekkig optreed en soms tegen de onschuldigen die er vaak zonder iets te weten tussen rondlopen.
De supporter die vaak wedstrijden bezoekt die zal meteen begrijpen wat ik bedoel.
Wat is jullie mening hierover ?
tegenstelling:
Naar de Politie (= ook ME) dient men ten alle tijden te luisteren en hun bevelen op te volgen zonder enige vorm van discussie.
Zodra de politie de absolute macht kwijt is gaat dit land naar de klote. De ME handelt bij dit soort situaties uit ervaring. (vraag: hoe komen ze aan die ervaring?)
quote:nix, het is gewoon iets algemeens over het optreden van de ME
Wat heeft dit filmpje in godensnaam met de rellen op het Leidsche Plein te maken?
quote:Dat denk ik ook.
Op maandag 13 mei 2002 22:24 schreef speknek het volgende:
Nee dus, de ME grijpt in als het uit de hand dreigt te lopen. Wellicht doen ze het heel af en toe te vroeg, maar dit is nooit een reden om dan maar te gaan rellen.
Maar daarnaast hoorden die supporters helemaal niet op het leidse plein te zijn. Dus wat deden ze daar dan ![]()
Er was gevraagd of iedereen naar de parkeerplaats wilde komen en dat is dus niet gebeurd.
Erg zwak van die supporters.
Ze denken dat het voetbal om hun draaid.
Soms zal de ME wel te hard optreden en op plekken waar het misschien niet nodig is maar het blijft een feit dat bepaalde supportersgroepen denken dat ze het helemaal zijn en zo maar kunnen doen wat ze willen.
[Dit bericht is gewijzigd door Komakie op 13-05-2002 22:30]
En ik was erbij op het Leidse ik mocht zelfs een waterkanon ontvangen van die mietjes van de ME.
En voor al die andere die altijd alles volgen via RTL5 , shut the fuck up!
quote:dat is toch ook ?
Op maandag 13 mei 2002 22:28 schreef Komakie het volgende:[..]
Ze denken dat het voetbal om hun draaid.
Geen supporters geen geld geen voetbal
toch ?
quote:Ohw, ik meende te hebben gelezen dat je in een vlaag van sensatiezucht op de ME was afgrend, of heb ik het nu mis ?
Op maandag 13 mei 2002 22:28 schreef Armageddon het volgende:
Topic opener AMEN!En ik was erbij op het Leidse ik mocht zelfs een waterkanon ontvangen van die mietjes van de ME.
En voor al die andere die altijd alles volgen via RTL5 , shut the fuck up!
quote:geen supporters, geen rellen, geen grote politie macht nodig, geen kapotte stad, meer agenten ergens anders, te vrede burger, meer advertentie-inkomsten op tv => meer geld.
![]()
Zo kan ik ook redeneren.
quote:Nou neej hoor. Ik heb het over de supporters die daar staan en in het stadion zitten. Een gedeelte daarvan hoort daar helemaal niet thuis. Omdat ze gewoon niet komen voor het voetbal maar gewoon om te kloten.
Op maandag 13 mei 2002 22:29 schreef SqueaK het volgende:[..]
dat is toch ook ?
toch ?
Als iedereen thuis voor de tv zou zitten zou het een stuk rustiger zijn. Het voetbal zou ook zijn charme verliezen maar het is echt niet zo dat de supporters voor het binnenkomende geld zorgen hoor.
Tenminste ze zorgen maar voor een heel klein gedeelte.
Maar ze zouden ook kunnen besparen op beveiligingen ed.
quote:Je kijkt zeker altijd RTL5 of niet? Het woord sensatie heb je mij niet horen zeggen.
Op maandag 13 mei 2002 22:30 schreef gelly het volgende:[..]
Ohw, ik meende te hebben gelezen dat je in een vlaag van sensatiezucht op de ME was afgrend, of heb ik het nu mis ?
quote:En wat was het eerste wat je zag als je van de ArenA naar het parkeerterrein liep??? 1X raden
Op maandag 13 mei 2002 22:28 schreef Komakie het volgende:[..]
Dat denk ik ook.
Maar daarnaast hoorden die supporters helemaal niet op het leidse plein te zijn. Dus wat deden ze daar dan
Er was gevraagd of iedereen naar de parkeerplaats wilde komen en dat is dus niet gebeurd.
Erg zwak van die supporters.Ze denken dat het voetbal om hun draaid.
Soms zal de ME wel te hard optreden en op plekken waar het misschien niet nodig is maar het blijft een feit dat bepaalde supportersgroepen denken dat ze het helemaal zijn en zo maar kunnen doen wat ze willen.
quote:Kun je dan gewoon niet beter je verstand gebruiken en weg gaan van de plaats van de rellen, of vond je het stiekum leuk ? De ME zou niks hoeven doen als mensen gewoon zouden luisteren en niet de opstandige puber zouden moeten spelen.
Op maandag 13 mei 2002 22:36 schreef Armageddon het volgende:[..]
Je kijkt zeker altijd RTL5 of niet? Het woord sensatie heb je mij niet horen zeggen.
En dan maar zeuren over onveiligheid en intolerantie in de nederlandse samenleving, kijk eerst eens in de spiegel.
quote:ik neem aan dat zij dit niet uit hun duim zuigen
Omdat er in eerste instantie weinig gebeurde kon de politie -tot haar spijt- nog niet ingrijpen, dat gebeurde pas toen enkele baldadige fans het bordes van de schouwburg beklommen en daar met 'kampioensschalen' stonden te vieren. Dit was voor de aanwezige ME aanleiding om keihard in te grijpen. Paarden en traangas werd gebruikt om de menigte uit elkaar te drijven. Wij hoorden zelfs dat er een traangasgranaat in een café werd gegooid!! Een volslagen belachelijke maatregel, die alle perken te buiten gaat enniets meer met orderhandhaving te maken heeft.
De politie verklaarde naderhand dat ze ingrepen omdat er vernielingen werden verricht , maar dat is een drogreden om het eigen straatje schoon te vegen: ze zochten gewoon een aanleiding om het feestje te verstoren.
[Dit bericht is gewijzigd door SqueaK op 13-05-2002 22:41]
quote:Psies en wat moesten die klote calimero's daar? shoot me!
Op maandag 13 mei 2002 22:39 schreef Gravedigger het volgende:[..]
En wat was het eerste wat je zag als je van de ArenA naar het parkeerterrein liep??? 1X raden
quote:Het feestje verzieken zoals wel vaker
Op maandag 13 mei 2002 22:40 schreef Armageddon het volgende:[..]
Psies en wat moesten die klote calimero's daar? shoot me!
quote:Misschien staan die mensen daar hun vrije zondag op te geven omdat er in het verleden en in het heden nogal wat rotzooi met ajax en andere supporters is geweest ? Gokje hoor.
quote:mag ik 1 reden voor deze actie?
ze zochten gewoon een aanleiding om het feestje te verstoren.
Laat me raden:
Er zitten Feyenoorders bij de amsterdamse wouten!!
quote:Dat bedoel ik. Een blind paard kan daar geen kwaad doen, maar ze stonden heel uitdagend op die dijk daar.
quote:Jongen ik was daar gewoon een heel erg leuk feestje aan het vieren en er was NIETS maar dan ook NIETS aan de hand. Waarom zou het idee dan bij mij opkomen om daar weg te gaan?
Op maandag 13 mei 2002 22:39 schreef gelly het volgende:[..]
Kun je dan gewoon niet beter je verstand gebruiken en weg gaan van de plaats van de rellen, of vond je het stiekum leuk ? De ME zou niks hoeven doen als mensen gewoon zouden luisteren en niet de opstandige puber zouden moeten spelen.
En dan maar zeuren over onveiligheid en intolerantie in de nederlandse samenleving, kijk eerst eens in de spiegel.
Ga jij ook van een feestje weg waar je het naar je zin hebt?
Nee he? Dat dacht ik ook niet!
En als je ME je dan in 1 keer zo van het plein af begint te vegen dan ga jij zeggen van OW sorry hoor ik zal gelijk mijn biezen pakken en hier vandaan vertrekken ow meneer de politie mijnheer.
Dan wordt je toch helemaal gek of niet?
Laten we wel wezen hoor ik wist dat het feest op P2 was maar daar had ik geen zin in gewoon en ik denk ik ga gewoon lekker een biertje drinken op het Leidse wat ook heel erg goed mogelijk was. Dus ik zocht helemaal geen rellen op en dan schijnt het dat de ME heeft opgeroepen dat iedereen zich moest verwijderen van het Leidse, nou dat hoor je dus echt niet als je tussen een zooi kroegen staat met de muziek op 10.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |