abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 13 mei 2002 @ 22:21:25 #1
25090 SqueaK
"Pis nooit tegen de wind
pi_4178717
Zit ik net nieuws te kijken en zie dat er weer rellen zijn uitgebroken bij Ajax na de huldiging. Dit zette me wel ff aan het denken.....

ik ben van mening dat de schuld van de rellen vaak ligt bij de M.E. zelf. Ik kijk na elke wedstrijd op diverse fan sites waar foto's en filmpjes worden geplaats. Maar ook van vrienden die zijn gaan kijken hoor ik vaak verhalen die beginnen bij het optreden van de M.E. Zo neem ik nu ff als voorbeeld de supporters die afgelopen zondag bij het kampioensschap van Ajax feest vierden op het Leidsche Plein. Alles zag er goed uit, na het bekijken van foto's en filmpjes zie ik dat er een lekkere feest is. Er wordt gezongen, gedronken met z'n allen, fakkels ontstoken, kortom het was er echt gezellig. Maar dan komt de M.E. om de hoek kijken en begint het plein schoon te vegen. Weg met het feest dus en daar worden de supporters boos om en er staan onenigheden. En zo is dit niet alleen bij Ajax zoals in het voorbeeld maar ook bij anderer clubs.

Mijn punt is dus dat de rellen beginnen als de M.E. gewapend met knupppels, honden, waterkannonen, traangas enz. temidden de feestende massa komt.

Kijk es bijvoorbeeld naar dit filmpje: http://home.wanadoo.nl/~afs-5/utrecht/Mov00036.mpg

je ziet dat de ME er blindelings op los slaat. En de media blaast dit alles weer op door te zeggen dat de supporters begonnen met rellen en dat de ME moest komen. Zo zag ik ook net op het nieuws een hond die een jongen beet had. De jongen deed rustig en mocht gaan. Vervolgens laat een andere agent een andere hond weer los op diezelfde jongen.

Ik ben niet voor al die rellen en vind het soms ook goed dat de ME ingrijpt maar ik wil alleen kwijt dat de ME te vaak te hardnekkig optreed en soms tegen de onschuldigen die er vaak zonder iets te weten tussen rondlopen.

De supporter die vaak wedstrijden bezoekt die zal meteen begrijpen wat ik bedoel.

Wat is jullie mening hierover ?

maandag 13 mei 2002 @ 22:24:21 #2
8369 speknek
Another day another slay
pi_4178766
Nee dus, de ME grijpt in als het uit de hand dreigt te lopen. Wellicht doen ze het heel af en toe te vroeg, maar dit is nooit een reden om dan maar te gaan rellen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  maandag 13 mei 2002 @ 22:24:37 #3
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_4178769
Mijn mening is iig dat dit niet in AN&M thuishoort en daarom verplaats ik het naar Sport.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 13 mei 2002 @ 22:26:42 #4
262 Re
Kiss & Swallow
pi_4178805
ik zat vanmiddag in de trein rond Amsterdam en zie zat vol met dronken gasten in Ajaxshirt, de ene helft was vriendelijk de andere helft niet en ik denk dat die laatsten lekker stennis hebben lopen schoppen en dan mag van mij de knuppel erover
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  maandag 13 mei 2002 @ 22:27:23 #5
24878 kwib
Respondentenleverancier
pi_4178819
Wat heeft dit filmpje in godensnaam met de rellen op het Leidsche Plein te maken?

tegenstelling:

Naar de Politie (= ook ME) dient men ten alle tijden te luisteren en hun bevelen op te volgen zonder enige vorm van discussie.

Zodra de politie de absolute macht kwijt is gaat dit land naar de klote. De ME handelt bij dit soort situaties uit ervaring. (vraag: hoe komen ze aan die ervaring?)

Professionele online enquête of vragenlijst nodig? Enquêtetools.nl . Gratis vragenlijsten maken voor studenten en scholieren!
Respondenten nodig voor je onderzoek? RespondentenDatabase.nl . Nu 10 respondenten per onderzoek gratis.
pi_4178829
quote:
Op maandag 13 mei 2002 22:24 schreef golfer het volgende:
Mijn mening is iig dat dit niet in AN&M thuishoort en daarom verplaats ik het naar Sport.
En daar staat het al!!!!!
Oldenzaaltjuh en HeaRt_woRm's weblog!:KLIK!
FAN VAN DE RED HOT CHILI PEPPERS??? Klik hier!!!!!
  maandag 13 mei 2002 @ 22:28:41 #7
25090 SqueaK
"Pis nooit tegen de wind
pi_4178840
quote:
Wat heeft dit filmpje in godensnaam met de rellen op het Leidsche Plein te maken?
nix, het is gewoon iets algemeens over het optreden van de ME
  maandag 13 mei 2002 @ 22:28:42 #8
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_4178841
quote:
Op maandag 13 mei 2002 22:24 schreef speknek het volgende:
Nee dus, de ME grijpt in als het uit de hand dreigt te lopen. Wellicht doen ze het heel af en toe te vroeg, maar dit is nooit een reden om dan maar te gaan rellen.
Dat denk ik ook.

Maar daarnaast hoorden die supporters helemaal niet op het leidse plein te zijn. Dus wat deden ze daar dan
Er was gevraagd of iedereen naar de parkeerplaats wilde komen en dat is dus niet gebeurd.
Erg zwak van die supporters.

Ze denken dat het voetbal om hun draaid.

Soms zal de ME wel te hard optreden en op plekken waar het misschien niet nodig is maar het blijft een feit dat bepaalde supportersgroepen denken dat ze het helemaal zijn en zo maar kunnen doen wat ze willen.

[Dit bericht is gewijzigd door Komakie op 13-05-2002 22:30]

Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  maandag 13 mei 2002 @ 22:28:49 #9
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_4178844
Topic opener AMEN!

En ik was erbij op het Leidse ik mocht zelfs een waterkanon ontvangen van die mietjes van de ME.

En voor al die andere die altijd alles volgen via RTL5 , shut the fuck up!

maandag 13 mei 2002 @ 22:29:41 #10
25090 SqueaK
"Pis nooit tegen de wind
pi_4178858
quote:
Op maandag 13 mei 2002 22:28 schreef Komakie het volgende:

[..]

dat is toch ook ?

Geen supporters geen geld geen voetbal

toch ?

pi_4178873
quote:
Op maandag 13 mei 2002 22:28 schreef Armageddon het volgende:
Topic opener AMEN!

En ik was erbij op het Leidse ik mocht zelfs een waterkanon ontvangen van die mietjes van de ME.

En voor al die andere die altijd alles volgen via RTL5 , shut the fuck up!

Ohw, ik meende te hebben gelezen dat je in een vlaag van sensatiezucht op de ME was afgrend, of heb ik het nu mis ?
pi_4178889
Zolang er nog supporters bewegen slaan ze niet hard genoeg.
[b]Op zaterdag 20 april 2002 14:27 schreef Guus het volgende:[/b][br]Beeeh! blaat blaat meeeuh boeeeh oink oink! knor knor knor![br][br]ThaMarco.
  maandag 13 mei 2002 @ 22:32:40 #13
24878 kwib
Respondentenleverancier
pi_4178908
quote:
geen supporters, geen rellen, geen grote politie macht nodig, geen kapotte stad, meer agenten ergens anders, te vrede burger, meer advertentie-inkomsten op tv => meer geld.

Zo kan ik ook redeneren.

Professionele online enquête of vragenlijst nodig? Enquêtetools.nl . Gratis vragenlijsten maken voor studenten en scholieren!
Respondenten nodig voor je onderzoek? RespondentenDatabase.nl . Nu 10 respondenten per onderzoek gratis.
  maandag 13 mei 2002 @ 22:33:19 #14
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_4178915
quote:
Op maandag 13 mei 2002 22:29 schreef SqueaK het volgende:

[..]

dat is toch ook ?

toch ?

Nou neej hoor. Ik heb het over de supporters die daar staan en in het stadion zitten. Een gedeelte daarvan hoort daar helemaal niet thuis. Omdat ze gewoon niet komen voor het voetbal maar gewoon om te kloten.
Ze maken het voetbal juist kapot.

Als iedereen thuis voor de tv zou zitten zou het een stuk rustiger zijn. Het voetbal zou ook zijn charme verliezen maar het is echt niet zo dat de supporters voor het binnenkomende geld zorgen hoor.
Tenminste ze zorgen maar voor een heel klein gedeelte.
Maar ze zouden ook kunnen besparen op beveiligingen ed.

Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  maandag 13 mei 2002 @ 22:36:29 #15
2964 Armageddon
pi_4178975
quote:
Op maandag 13 mei 2002 22:30 schreef gelly het volgende:

[..]

Ohw, ik meende te hebben gelezen dat je in een vlaag van sensatiezucht op de ME was afgrend, of heb ik het nu mis ?

Je kijkt zeker altijd RTL5 of niet? Het woord sensatie heb je mij niet horen zeggen.
pi_4178991
ik ben het in grote lijnen met je eens.
een van m`n beste vrienden, een 15 jarige,
gaat af en toe naar een wedstrijd toe.
Toen eens met Ajax - Nac waren er ongeregeldheden.
Roepen de ME`ers om dat ze een bepaalde kant op moeten, loopt ie er heen, wordt ie opgepakt. Terwijl ik zeker weet dat hij niks zou doen, hij is geen domme jongen (doet gymnasium, en ja, ik weet het, dat zegt niet alles).
Heeft ie 6 uur in de bak mogen zitten voor niks!
pi_4179023
quote:
Op maandag 13 mei 2002 22:28 schreef Komakie het volgende:

[..]

Dat denk ik ook.

Maar daarnaast hoorden die supporters helemaal niet op het leidse plein te zijn. Dus wat deden ze daar dan
Er was gevraagd of iedereen naar de parkeerplaats wilde komen en dat is dus niet gebeurd.
Erg zwak van die supporters.

Soms zal de ME wel te hard optreden en op plekken waar het misschien niet nodig is maar het blijft een feit dat bepaalde supportersgroepen denken dat ze het helemaal zijn en zo maar kunnen doen wat ze willen.

En wat was het eerste wat je zag als je van de ArenA naar het parkeerterrein liep??? 1X raden
wie een kuil graaft voor een ander....is nooit werkloos. Inmiddels 69+
pi_4179029
quote:
Op maandag 13 mei 2002 22:36 schreef Armageddon het volgende:

[..]

Je kijkt zeker altijd RTL5 of niet? Het woord sensatie heb je mij niet horen zeggen.

Kun je dan gewoon niet beter je verstand gebruiken en weg gaan van de plaats van de rellen, of vond je het stiekum leuk ? De ME zou niks hoeven doen als mensen gewoon zouden luisteren en niet de opstandige puber zouden moeten spelen.

En dan maar zeuren over onveiligheid en intolerantie in de nederlandse samenleving, kijk eerst eens in de spiegel.

maandag 13 mei 2002 @ 22:39:57 #19
25090 SqueaK
"Pis nooit tegen de wind
pi_4179046
via de site van de f-side citeer ik dit:
quote:
Omdat er in eerste instantie weinig gebeurde kon de politie -tot haar spijt- nog niet ingrijpen, dat gebeurde pas toen enkele baldadige fans het bordes van de schouwburg beklommen en daar met 'kampioensschalen' stonden te vieren. Dit was voor de aanwezige ME aanleiding om keihard in te grijpen. Paarden en traangas werd gebruikt om de menigte uit elkaar te drijven. Wij hoorden zelfs dat er een traangasgranaat in een café werd gegooid!! Een volslagen belachelijke maatregel, die alle perken te buiten gaat enniets meer met orderhandhaving te maken heeft.
De politie verklaarde naderhand dat ze ingrepen omdat er vernielingen werden verricht , maar dat is een drogreden om het eigen straatje schoon te vegen: ze zochten gewoon een aanleiding om het feestje te verstoren.
ik neem aan dat zij dit niet uit hun duim zuigen

[Dit bericht is gewijzigd door SqueaK op 13-05-2002 22:41]

maandag 13 mei 2002 @ 22:40:12 #20
2964 Armageddon
pi_4179052
quote:
Op maandag 13 mei 2002 22:39 schreef Gravedigger het volgende:

[..]

En wat was het eerste wat je zag als je van de ArenA naar het parkeerterrein liep??? 1X raden

Psies en wat moesten die klote calimero's daar? shoot me!
  maandag 13 mei 2002 @ 22:41:49 #21
25090 SqueaK
"Pis nooit tegen de wind
pi_4179080
quote:
Op maandag 13 mei 2002 22:40 schreef Armageddon het volgende:

[..]

Het feestje verzieken zoals wel vaker
pi_4179082
quote:

[..]

Misschien staan die mensen daar hun vrije zondag op te geven omdat er in het verleden en in het heden nogal wat rotzooi met ajax en andere supporters is geweest ? Gokje hoor.
  maandag 13 mei 2002 @ 22:43:06 #23
24878 kwib
Respondentenleverancier
pi_4179107
quote:
ze zochten gewoon een aanleiding om het feestje te verstoren.
mag ik 1 reden voor deze actie?

Laat me raden:

Er zitten Feyenoorders bij de amsterdamse wouten!!

pi_4179125
quote:

[..]

Dat bedoel ik. Een blind paard kan daar geen kwaad doen, maar ze stonden heel uitdagend op die dijk daar.
Kun je ze niet ergens in Diemen parkeren?? Gaat het fout zijn ze in een paar minuten ter plkaatse. maar nmee, we moeten zo nodig gezien worden
wie een kuil graaft voor een ander....is nooit werkloos. Inmiddels 69+
  maandag 13 mei 2002 @ 22:44:06 #25
2964 Armageddon
pi_4179128
quote:
Op maandag 13 mei 2002 22:39 schreef gelly het volgende:

[..]

Kun je dan gewoon niet beter je verstand gebruiken en weg gaan van de plaats van de rellen, of vond je het stiekum leuk ? De ME zou niks hoeven doen als mensen gewoon zouden luisteren en niet de opstandige puber zouden moeten spelen.

En dan maar zeuren over onveiligheid en intolerantie in de nederlandse samenleving, kijk eerst eens in de spiegel.

Jongen ik was daar gewoon een heel erg leuk feestje aan het vieren en er was NIETS maar dan ook NIETS aan de hand. Waarom zou het idee dan bij mij opkomen om daar weg te gaan?

Ga jij ook van een feestje weg waar je het naar je zin hebt?

Nee he? Dat dacht ik ook niet!

En als je ME je dan in 1 keer zo van het plein af begint te vegen dan ga jij zeggen van OW sorry hoor ik zal gelijk mijn biezen pakken en hier vandaan vertrekken ow meneer de politie mijnheer.

Dan wordt je toch helemaal gek of niet?

Laten we wel wezen hoor ik wist dat het feest op P2 was maar daar had ik geen zin in gewoon en ik denk ik ga gewoon lekker een biertje drinken op het Leidse wat ook heel erg goed mogelijk was. Dus ik zocht helemaal geen rellen op en dan schijnt het dat de ME heeft opgeroepen dat iedereen zich moest verwijderen van het Leidse, nou dat hoor je dus echt niet als je tussen een zooi kroegen staat met de muziek op 10.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')