Herkenning van die opvanguren, ik gruwel er ook van. Het moet, soms is het leuk maar vaak werkt het niet echt. Ik geef sinds januari 2009 les op de BP, eerst als stagiair en nu gewoon in dienst. En als alles goed ben ik daar nog wel even te vinden.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 19:23 schreef Jentin het volgende:
[..]
Wat grappig, daar heb ik tot vorig jaar ook eventjes (2,5 jaar) gewerkt (Sterker nog: ik heb er zelf op school gezeten ) Werkte daar twee jaar in combinatie met AM, maar kon vanaf dit jaar helemaal de overstap naar AM maken (24 lesuur), dus dat heb ik meteen gedaan.
En inderdaad: gelukkig gaat dat systeem weg, want het werkt totaal niet. Ik ben dit jaar mentor van 24 havo4-leerlingen en ik loop al het hele jaar aan alle kanten tegen dat stomme idee aan .
Over die taakmodellen: ik snap er helemaal niks van en niemand krijgt het me fatsoenlijk uitgelegd. Dat zou natuurlijk meer over mij kunnen zeggen dan over het taakmodel . Ik hou me er dus ook niet zo mee bezig: zolang ik alles kan bolwerken gaat het wat mij betreft goed. Ik moet zeggen dat ik het op mijn school echt prima heb: naast lesgeven en m'n mentoraat word ik niet echt lastiggevallen met klusjes die uren op moeten vullen ofzo. Alleen die opvanguren hè.. Is het bij jullie ook de bedoeling dat je les gaat geven in het vak dat de klas op dat moment eigenlijk had moeten hebben? Altijd leuk, een docente Nederlands die scheikunde geeft aan een wildvreemde 4T
Eén uur in de week heb ik een vast toezichtsuur in het rooster. Bij ons in de afspraak dat de eigenlijke docent dan werk neer legt, zodat de leerlingen vrij zelfstandig door kunnen werken. Echt les geven hoef je dan niet, maar ik heb ook wel eens lesjes Nederlands, geschiedenis, aardrijkskunde en economie gedraaid. Scheikunde vind ik wat riskanter. Volgens mij zou ik het lokaal dan reduceren tot een diepe kuil in de grond..quote:Op dinsdag 1 juni 2010 19:23 schreef Jentin het volgende:
Alleen die opvanguren hè.. Is het bij jullie ook de bedoeling dat je les gaat geven in het vak dat de klas op dat moment eigenlijk had moeten hebben? Altijd leuk, een docente Nederlands die scheikunde geeft aan een wildvreemde 4T
35 uur voor het begeleiden van een werkweek? Zoow... Mijn 'beloning' was .. uhm... een bedankje tussen de soep en de boterhammen door.quote:En de taken daar snap ik inderdaad ook geen kont van. Ik doe een Taaldorp voor 10 uur ( 10 uur, stelletje grapjassen...) een mentoraat voor 90 uur (komt in de buurt) en ga nog mee op werkweek volgend jaar voor 35 uur.
Jeumig! OK, ik ga gauw m'n POP invullen, wil wel blijven werken op mijn fijne school .quote:Op dinsdag 1 juni 2010 20:19 schreef Baba-O-Riley het volgende:
35 uur voor het begeleiden van een werkweek? Zoow... Mijn 'beloning' was .. uhm... een bedankje tussen de soep en de boterhammen door.
quote:Op dinsdag 1 juni 2010 23:24 schreef Gamefan24 het volgende:
Vorige week mijn portfolio op de bus gedaan, vandaag het resultaat al: een 7 voor mijn orienterende stage!
Ben er wel tevreden mee, maar ik had het toch hoger ingeschat Naja, je kan niet alles hebben..
Maar een 7 is goed genoeg, levert mij weer een bult studiepunten op
Studiepunten zijn toch altijd fijnquote:Op dinsdag 1 juni 2010 23:24 schreef Gamefan24 het volgende:
Vorige week mijn portfolio op de bus gedaan, vandaag het resultaat al: een 7 voor mijn orienterende stage!
Ben er wel tevreden mee, maar ik had het toch hoger ingeschat Naja, je kan niet alles hebben..
Maar een 7 is goed genoeg, levert mij weer een bult studiepunten op
Nederlands. Op zo'n samenvatting kun je natuurlijk helemaal los gaan . Ze had werkelijk diepe taalkundige analyses losgelaten op iedere komma-die-ook-een-punt-had-kunnen-moeten-zijn en daar moesten dan ook overal punten voor geschrapt worden. Ze keek ook niet verder dan het correctiemodel en alles wat er niet letterlijk op leek, klopte niet. Het waren heel ongezellige gesprekken in ieder geval.quote:
Oh help... Als ik met zo'n tweede corrector aan de lijn hang, probeer ik me altijd voor te stellen wat het voor persoon is. Als het zo'n muggenzifter is, dan zet ik ook wel eens mijn hakken in het zand. Sommige mensen kunnen ook óveral een probleem over maken. Eerst kreeg je nog een vergoeding voor de tweede correctie - tegenwoordig is dat ook al niet meer.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 07:59 schreef Jentin het volgende:
Nederlands. Op zo'n samenvatting kun je natuurlijk helemaal los gaan . Ze had werkelijk diepe taalkundige analyses losgelaten op iedere komma-die-ook-een-punt-had-kunnen-moeten-zijn en daar moesten dan ook overal punten voor geschrapt worden. Ze keek ook niet verder dan het correctiemodel en alles wat er niet letterlijk op leek, klopte niet
Kan ik me voorstellen ja.quote:Het waren heel ongezellige gesprekken in ieder geval.
Hahahaquote:Ik hoorde van een collega dat ze ieder jaar bij het invullen van haar nieuwe agenda de naam van een bepaalde tweede corrector in haar agenda noteert met als toevoeging 'Eucalypta'. Vanaf september zo'n beetje hoopt ze dat die naam niet in haar postvak verschijnt .
In de gebieden waar het aantal leerlingen terug aan het lopen is, kun je het vergeten als je geen bevoegdheid/diploma hebt. Dus je hebt een voorsprong op die concurrent.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 14:12 schreef Viking84 het volgende:
omdat ik een concurrent heb met meer ervaring (maar zonder papiertje en dat papiertje laat maar op zich wachten
quote:Op vrijdag 4 juni 2010 17:18 schreef ShadyLane het volgende:
In combinatie met haar voornaam "Beatrijs" heb ik me een levendige voorstelling gemaakt van wat voor het type het was .
Ook een keertje gehad:quote:Verder was ik ooit tweede corrector voor een man die ik alsmaar niet kon bereiken. Hij nam nooit op, had geen antwoordapparaat
Om hoeveel uren gaat het daar? Ik wil nml graag weet wat een docent netto per uur verdient, omdat ik wil berekenen hoeveel uren ik in ieder geval moet werken om rond te kunnen komen.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 17:18 schreef ShadyLane het volgende:
http://www.straksvoordeklas.nl/index.php/mijn%20baan/dossier/29
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |