abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 26 april 2000 @ 23:00:00 #1
3398 Appelflap
Flapt alles eruit...
pi_261168
Net over de helft
Gedachtenkronkels van een streamverslaggeefster

Toen de bus net begon vond ik er geen reet aan. De uitzendingen waarin wij konden kiezen welke passagiers mochten instappen zijn dan ook volledig aan mij voorbijgegaan. Immers ik was nog aan het bijkomen van de laatste stuiptrekkingen van BB. En er ook heilig van overtuigd dat dit concept zou mislukken. Een rijdende bus, en dan nog werken ook om je geld te verdienen? Contact met de buitenwereld, kranten de bus in? Passagiers die f 6.000,- neertellen om maar in dat zwarte gevaarte te komen? Ik begreep er helemaal niets van…

Uit nieuwsgierigheid toch af en toe even bij het zappen blijven hangen. De eerste week was ik nog overtuigd dat ik hier nooit verslaafd aan kon raken. Maar al snel was de eerste bussagier (Esmee) vertrokken, en begon Bart zich te ontpoppen als verliefde tiener die als door een betovering achter Esmeralda’s kont aan bleef lopen.
Wat heb ik genoten van hun gesprekken in bed! De begrijpende blikken van Esmeralda, de opbiechting door Bart ten overstaan van de gehele bus. Dit werd helaas zijn ondergang. Mannen die voor Esmeralda’s charmes vallen, komen bedrogen uit.

Daarna ging ons moeke Willeke eruit. Hier had ik geen moeite mee. Vond het wel een aardig mens, maar kon haar niet zo goed verstaan. Bovendien vond ik dat ze weinig bijdroeg aan dit gezelschap. (Dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld Karin bij BB). Het gekruip onder hekken om maar met je man te spreken, en beslissen of we “de nieuwe auto wel of niet zullen kopen”. Bah, ik werd er misselijk van! Nee geef mij dan de man van Karin maar. Die kon tenminste zelf zijn boontjes doppen.

Gelukkig werd de bus wel steeds interessanter om te volgen. De ruzies tussen de bussagiers zorgden bij mij in ieder geval voor veel buisplezier, maar nog veel meer surfplezier. Waar het bij BB voornamelijk de nieuwsgroepen waren waar ik mijn informatie vandaan haalde, is het bij De Bus vooral dit forum dat mijn hart gestolen heeft. Ellenlange discussies over wie wat nu had gezegd, en tegen wie, en hoe laat, en waarover.
En dan dat spannende moment; de uitzending. Twee dagen later krijg je heel soms antwoord via de Tv-uitzending. Dan kun je het (als je veel geluk hebt) een keertje terug zien op TV. Maar het meeste zie je niet terug, dus De Bus heeft inmiddels een extra dimensie gekregen; haar virtuele aanwezigheid op het Forum. Waar anders wordt je op de hoogte gehouden van de laatste ontwikkelingen van Elnocotech? En weer worden de roddels bevestigd. Iwan heeft een serieuze upgrade ondergaan, dat kan toch niemand ontkennen?

Enfin, ik dwaal af.
25 Maart was één van de zwartste dagen uit de geschiedenis van Reality TV. Onthutst, geschokt heb ik zitten kijken naar het vertrek van Seki. Zat helemaal klaar voor het vertrek van Büllent, maar kreeg een schok te verwerken. Niets begreep ik er meer van! De hardwerkende havenarbeider die als eerste Tessa doorhad en zijn mening niet onder stoelen of banken schoof werd de bus uit gemanoeuvreerd. Ik was geen fan van Seki, vond hem eerlijk gezegd ook best wel bedreigend, en zag dat de toestand niet meer houdbaar was. Maar om iemand op deze manier kapot te maken gaat mij toch echt te ver! Voor het eerst in mijn leven koop ik De Aktueel, want ik wil de waarheid weten. (De Telegraaf is ook niet in zijn eerste leugen gestikt, snapjewattukbedoel?) En we kregen wat wij verwachtten; een terugschoppende Seki. Gelukkig maar. En toen kwam hij dan eindelijk weer eens zelf in beeld. Bij Barend en Van Dorp. Ik ben geschrokken van Seki in die uitzending, de Seki die in Barend en Van Dorp zat was een gebroken man. Een schande dat dit heeft kunnen gebeuren.
De selectieprocedure van SBS is een wassen neus geweest, Seki had nooit in dat programma moeten komen.

Aziz mag hierna het veld ruimen. Door een op het laatste moment ingelaste beslissing van SBS6 om slechts 2 mensen op de bank te plaatsen ontsnapt Tessa aan de bank, en was het al snel duidelijk wie de volgende was. Jop kon niet op hem stemmen, omdat hij zelf op de bank zat, Antonette zou nooit op Jop stemmen. En daar ging onze eigen huiskameel (ik zie dingen – ik voel bepaalde dingen aan). Terug naar zijn ouders’ afgebrande huis. Om in de live-uitzending van de maandag erop nog even te laten zien hoe triest het eruit zag. Vervolgens nog een keer opdraven bij Paul de Leeuw, en daarna weer snel uitgekotst. Hoopt nog steeds een aanbieding in de showbizz te krijgen.

Hierna is het SBS6 nog één keer gelukt het hele land op stelten te zetten. Jop werd om een akkefietje van vijf jaar geleden publiekelijk aan de schandpaal genageld. Onze goedlachse vriend met scheve mond en spraakgebrek zou een lintje moeten krijgen! Wat was dit belachelijk! Dit is de enige keer geweest dat ik heb zitten huilen toen ik het zag. Wat aangrijpend. En wat ben ik blij voor Jop dat hij er tenminste nog een beetje de leuke kanten van probeert uit te buiten. Had hij dat niet gedaan, dan was hij misschien wel net zo ingestort als Seki. Jop is al de grootste winnaar van De Bus: hij heeft Antonette!


Hierna wordt het een komen en gaan van nieuwe gezichten en oude bekenden. Ik begin er niet eens aan om hier iets over te schrijven (alhoewel ik over Bianca toch wel wat te melden heb!)
We moeten respect hebben voor deze mensen die willens en wetens toch die bus in wilden stappen. Zou jij er nog aan beginnen? Het publiek zal ze volgens mij niet lastig vallen. Tenzij Bianca natuurlijk een platencontract krijgt aangeboden. Ze zou een prachtige opvolger van Bonnie St.Claire kunnen zijn.

De laatste die de harde kern heeft verlaten, onze eigen oom agent Büllent heeft het spelletje op tijd doorzien. Is waarschijnlijk toch op één of andere manier in de buurt van De Aktueel geweest in de supermarkt, of heeft het op een andere manier te horen gekregen. Heeft dagen lopen draaien voor een goede reden tot vertrek. Was opgelucht tijdens de opname van de clip, erg uitbundig ook op de fietsen, brommertjes en uiteindelijk de auto. Wat er nou precies gebeurd is hebben we nooit te zien gekregen. Büllent heeft hopelijk op tijd de slangenkuil verlaten, zijn naam is gered. Een waardig opvolger voor Klaas Wiltink. Droomt waarschijnlijk ’s nachts nog wel van Esmeralda, maar dat zal wel slijten…

Blijft over: De harde kern.

Tessa: The Girl You Love To Hate. Binnen een mum van tijd heeft dit hockeyjuffertje zich ontpopt tot stokende, geniepige, venijnige, achterbakse, smerige intrigante. (Zo, dat is eruit!)
Dit meisje gaat werkelijk over lijken! Verdraaien, verfraaien, verlullen: You name it; she does it! Mijn Tessa-haat is eigenlijk pas ontstaan na het incident waarbij Seki in de tuin stond te schreeuwen en Tessa er even bij kwam. Hierna liep zij de bus in en verdraaide Seki’s woorden tot KANKERMUIL. In de uitzending ontglipt het je bijna, maar gelukkig zijn er net zulke mafkezen als jij, die dat dan wel even als mp3-tje op hun site plaatsen. (Thanx R@b) Hier viel het doek. De ontmaskering van Tessa wordt iedere avond door SBS6 niet eens echt doorgevoerd. Ze kunnen haar nog veel erger maken! Je moet er wat voor over hebben om de streams van Tessa te volgen, maar dan krijg je ook wel waar voor je geld. (Let op: Als je ‘s nachts geplaagd wordt door Tessa in je dromen, wordt het echt tijd om maatregelen te nemen hoor.)

Esmeralda: verkloot haar eigen beeld. Is eigenlijk best een heel erg pientere meid. Volgens mij is ze nog lief ook, blijkt uit de gesprekken over haar vader. Het is niet niks om een zieke ouder te verzorgen. Esmeralda heeft alleen nog een beetje last van de laatste puber-stuipjes. Zou het liefst nog met haar rugzakje en superdikke schoolagenda rondhuppelen. Maar ja dat kan op een gegeven moment niet meer. Doet daarom iets psychologisch, maar maakt het door haar verschijning zo belachelijk, dat men al snel de neiging heeft haar niet geheel aux serieus te nemen. In een videotheek heeft zij alle tijd haar harde schijf te vullen met geluidjes. Geluidjes ze kent ze allemaal. Alle liedjes (say my name, say my name). Alle dansjes. Het is het poppetje van Nederland. Toch jammer

dé appelflap van bakker bart
pi_261169
  woensdag 26 april 2000 @ 23:12:00 #3
2705 cynix
is verdwaald
pi_261170
Zeer goed stuk, Appelflap!
Rake analyse, goh dat je daar na al het verslaan van de streams ook nog aan toekomt. Hulde!

Ik zelf lees inmiddels meer op dit forum dan dat ik TV kijk. Je hebt de TV-uitzendingen ook eigenlijk helemaal niet nodig, alles wordt hier toch immers verslagen en becommentarieert. Ik vind eerlijk gezegd de TV-uitzendingen vaak een beetje een 'afknapper', net of het hier op het forum spannender is!

pi_261171
Leuk stuk!
Zolang er was is, is er leven.
pi_261172
Wat geniet ik van jouw stukkie meid!!!
The trick is to keep breathing
pi_261173
Mooi stuk Appelsanneflap,
Ben het sowieso wat betreft Ant met je eens.
En Cynix heeft gelijk als hij zegt, Heb vvor zo'n mooi stuk nog wel tijd.
  woensdag 26 april 2000 @ 23:31:00 #7
3398 Appelflap
Flapt alles eruit...
pi_261174
quote:
op 04-26-2000 om 11:27 PM schreef Coos het volgende:
Mooi stuk Appelsanneflap,
Ben het sowieso wat betreft Ant met je eens.
En Cynix heeft gelijk als hij zegt, Heb vvor zo'n mooi stuk nog wel tijd.


Daar moet je gewoon even tijd voor maken

dé appelflap van bakker bart
pi_261175
Dit zijn geen gedachtekronkels meer.
Dit is PROZA!
Prima zoals je je eigen mening hebt neer geschreven. Ik mag het misschien hier en daar niet helemaal met je eens zijn, maar ik vind het niet waardig om dit hier onder deze topic te doen. Deze bijdrage hoort onaangetast te blijven en als voorbeeld te dienen voor de goede kwaliteit van dit forum.

Voorlopig zal ik geen appelflappen meer eten.

  donderdag 27 april 2000 @ 00:19:00 #9
2946 femfatale
Lets party!!!!
pi_261176
Ik heb met genoegen dit stukje gelezen.
Klasse!!
never play games........
  donderdag 27 april 2000 @ 00:28:00 #10
2957 Meister
Food & Beverage Consumer
pi_261177
Appelflap: prachtig geschreven, rake karakterschetsen (OK, ik ben het niet overal mee eens, naar dat hoeft ook niet) en ook je samenvatting van het tot nu toe gebeurde mag er zijn. Wil je met me trouwen?
pi_261178
quote:
op 04-26-2000 om 11:00 PM schreef Appelflap het volgende:
Net over de helft
Gedachtenkronkels van een streamverslaggeefster


Aangezien jij jezelf feministe verklaart, heb ik je even langs een kritische feministische meetlat gelegd. Enne je komt er vrij slecht vannaf moet ik zeggen, je hebt ongeveer de feministische inhoud van de gemiddelde vooroorlogse man, niet lullig bedoeld hoor . Maar ja, je probeert het in ieder geval zullen we maar zeggen.

Tessa: The Girl You Love To Hate. Binnen een mum van tijd heeft dit hockeyjuffertje zich ontpopt tot stokende, geniepige, venijnige, achterbakse, smerige intrigante. (Zo, dat is eruit!)
- oh ja
stoken: hmm wie heeft zij ooit opgestookt (was dit niet vooral Aziz, Jops, Seki's en Bulents pakkie an)????
geniepig: ????voorbeelden graag
venijnig: ze kan soms pittig uit de hoek komen ja. Bij een man krijgt dit het positieve etiket "scherp".
achterbaks: bedoel je hiermee dat zij over anderen praat waar ze niet bij zijn, dat wat IEDEREEN in bus doet of deed en wat WIJ ALLEN in het "echte leven" ook doen.Maar ja, misschien heb JIJ tot gisteren aan toe door de wolven in het bos opgevoed en heb jij nooit gepraat, informatie uitgewisseld, geklaagd of frustraties geuit over mensen waar zij niet bij waren.........

Dit meisje gaat werkelijk over lijken!
-??????????????weet jij wel wat je schrijft?

Verdraaien, verfraaien, verlullen: You name it; she does it!
-iedreen doet dit, het heet leven en overleven. Communicatie en miscommunicatie. Horen wat je graag wilt horen en je eigen "sausje" over iets heen gooien is een normaal psychologisch verschijnsel wat onze overlevingskansen vergroot. Jij doet het zelf waarschijnlijk ook zo'n 100 keer per dag. ALLES wat jij waarneemt en zegt is gekleurd en niemand zal de dingen zien zoals jij. Was het niet Jop of Aziz die Bul's vage term "gevoelens" verbasterde door het romantisch getinte woord "avances" ("subtiel" maar belangrijk verschil), een woord wat bul daarna zelf overnam, dit is maar 1 van de miljoenen voorbeelden van een verschijnsel zo ordinair en gewoon als een zandkorrel. Heb Tessa nooit iets 100% uit haar duim horen zuigen, dus valt zij binnen doodnormale gezond menselijke 5%grenzen. Houd gvd je bek is voor mij 95 % hetzelfde als houd je ****bek, zeker met zulke lichaamstaal erbij. Die 5% is gekleurd door haar eigen angst, schrik en beledigd zijn ja, maar om hier nu z'on punt van te maken. Is je moet gvd je bek houden dan niet of minder erg ofzo.?...Een verhaal wat 10 mensen langs gaat wordt 10 keer veranderd. Dat weten we al sinds dat ene spelletje op de kleuterschool, dus STEL JE NIET ZO AAN ZEG, dit gebeurd 10000000 keer per dag, maar tessa doet het 1 keer op video en daar val jij over?. Ben jij ook verbaasd en onthutst als je een stoeptegel ziet ofzo???

In ieder geval, al was ze een groot beziger van al het bovenstaande en ook nog in de allerergste zin van alle betekenissen. Nou en? dan was ze toch een heerlijke bitch (bitch is wat mij betrefd een positief woord). Een vrouw die weet wat ze wil, doet wat ze wil, dit doet zonder terug te vallen op cliche's van vrouwelijkheid, zonder steeds te willen pleasen, zonder die walgelijke "vrouwelijke" neiging altijd aardig gevonden te willen worden. Ze durft d'r bek open te trekken, kwaad te zijn, sjaggerijnig en soms dominant te zijn in een wereld waar lief/onozel/stil naar de mannen opkijken en volgen nog altijd boven alles gewaardeerd wordt. Ze doet het het met haar 21 niet altijd even handig, maar ze heeft het lef zichzelf en mens te zijn. In plaats van dat ze zich naar de vrouwtjes-rol laat duwen komt ze op voor de menselijke eigenschappen in haar en alle vrouwen, die hellas slechts in mannen worden gewaardeerd Zij een van die vrouwen die heel langzaam maar zeker de positie van de vrouw laten veranderen zodat wij over een paar generaties allemaal Tessa mogen zijn zonder een negatieve bejeging. Tessa's laten iedereen aan de vrouw wennen zoals wij ook kunnen zijn, maar niet mogen zijn omdat al haar "gehate" eigenschappen nu alleen nog aan mannen voorbehouden zijn. Tessa is, zonder dat ze het zelf weet, de enige meid in die bus met een beetje grrrrl power, de enige feministe, de enige meid die een doet en zegt wat ze wil zonder bang te zijn niet lieflijk en vrouwelijk (en dus eng, raar en onaardig) gevonden te worden. Uit vele onderzoeken is al gebleken dat vrouwen met "positief mannelijke" eigenschappen als "minder aantrekkelijk en aardig" gezien worden door beide seksen. Als jij de opzij leest zou je haar kracht, doorzettingsvermogen en lef toch ongeacht wat dan ook toch moeten waarderen.

Esmeralda: verkloot haar eigen beeld. Is eigenlijk best een heel erg pientere meid.
-pienter, hahahahahahahahAHAHAHAHAHA, 'k ga toch echt vraagtekens zetten bij jou intellect als je dit soort rare dingen gaat zeggen

Volgens mij is ze nog lief ook, blijkt uit de gesprekken over haar vader. Het is niet niks om een zieke ouder te verzorgen.
-Esmeralda wil inderdaad heeeeeeeeel graag lief en nodig gevonden worden. Ze is een ware wannabe-moeder theresa, hunkerend naar bewondering voor haar "steun" aan iedereen. Dit zijn van een steun en toeverlaat tot iedereen is iets waarover ze graag praat. Als ze tot de de opleiding in staat is zou ze misschien de verpleging in kunnen.

Esmeralda heeft alleen nog een beetje last van de laatste puber-stuipjes. Zou het liefst nog met haar rugzakje en superdikke schoolagenda rondhuppelen.
-haar ik-ben-een-schattig-vrouwtje act is soms wel ontroerend en lief, maar ja....

Maar ja dat kan op een gegeven moment niet meer. Doet daarom iets psychologisch,
-iets psychologisch, tuurlijk

maar maakt het door haar verschijning zo belachelijk, dat men al snel de neiging heeft haar niet geheel aux serieus te nemen.
-haar "verschijning" maakt haar belachelijk???? Eh.... denk eerder dat het haar oliedomme jomanda-"psycho"-semi-wannabe diepe-maar niets zeggende-"yes-problemen-rubriek"-ik wil zo wijs overkomen- onzinpraat is en haar kant nog wal rakende bouquet-reeks achtige cliche levensfilosofien zijn
waardoor de verstandigen onder ons haar niet serieus nemen.

En dan het mooiste voor het laatste: Antonette. Prachtige bloem in het veld vol distels. Het boegbeeld voor de vrouw van vandaag.
-een gezellige kapster, normaal meisje, houd wel van een lekkere vent. Niets byzonders, niets negatiefs ook maaruh....boegbeeld voor de moderne vrouw...hahahahahahahaha!!. Meiske, meiske toch, Germaine Greer, Marilyn French, Joke Smit, Naomi Wolf enz enz. zouden hier toch wanhopig van worden...lees jij de opzij??????????

Doe maar gewoon, dan doe je gek genoeg.
-,meer van het hier voor geschrevene.Burgelijke boerenhollandse onzin. Kom op zeg. Doe maar gewoon zo gek als je wilt is mijn motto.

Vanaf het moment dat haar vlechtjes eruit gingen wist ik het, ze deed me denken aan Monique van de Ven in haar (iets) jongere jaren!
Antonette is zo puur en zo echt, dat zij mijn hart heeft gestolen.
-Ze is echt niet meer of minder puur of echt dan wie dan ook, maar vind het leuk voor Ant dat ze een fan met een heeeeeeeel roze bril heeft.

Heel even twijfelde ik toen ik haar zag rollen met Tessa, maar ik heb het haar vergeven. Als busweduwe kun je je gewoon iets meer permitteren.
-Antonette vind Tessa toch echt een lieve, stoere mooie meid, 't is haar moppie, vraag jij je nooit af waarom?

Als Antonette niet binnen een paar maanden gevraagd wordt door Opzij! zeg ik mijn abonnement op.
-Opzij heeft echt wel wat beters te doen dan gezellige doorsnee kapsters te interviewen, dus zeg maar op.Denk overigens niet dat m'n tante Cisca echt rouwig zou zijn om iemand met jouw opvattingen over feminisme als abonnee te verliezen. Als ze toch iets over emo-tv doen gaat hun liefde eerder

pi_261179
  donderdag 27 april 2000 @ 02:36:00 #13
2705 cynix
is verdwaald
pi_261180
Oei, Dom_is_leuk, dit liegt er niet om zeg! Appelflap mag dan, net als ik overigens, misschien een roze bril op hebben, die van jouw laat dus echt helemaal geen licht meer door!

Of om het maar eens lekker ongenuanceerd te zeggen: 'Toch niet teveel naar tante Cisca geluisterd he?'. Kom op meid, het leven is toch veel te mooi om ziende blind te zijn!

pi_261181
Oliedom is niet leuk meer.
Indien dit soort uitspraken staan voor het feministisch beginsel dan kan ik nu begrijpen, waarom deze beweging bij vrouwen zo weinig steun gevonden heeft.
Gewoon te veel (positieve?) mannelijke krachtpatserij.
Trouwens je kunt gewoon "lesbisch" neerschrijven hoor, als je meent, dat dit de juiste verhouding tussen twee vrouwen aangeeft.
pi_261182
jullie kennen duidelijk "de feministische meetlat" niet. Toch maar eens opzij lezen.
Overigens, die steun zit wel goed, de wereld is gelukkig geen fokforum.

lesbisch?????volgens mij heb jij te veel fantasie, met andere woorden, hoe kom je op het woord "lesbisch" naar aanleiding van mijn post?

Had wel enige verwacht.
De meeste mannen kunnen een sterke vrouw in een lekkere bitchy bui niet waarderen.

Maaruh kijk als je met een "yes"-instelling schrijft, maar vervolgens zegt de opzij te lezen kun je een speels-venijnig stukje terug verwachten, dit zal Appelflap heel goed snappen. Maar (mannelijke) niet opzij-kenners zullen dit logischer wijs niet begrijpen. Vandaar dat ik op Fok normaliter ook nooit op feministisch inhoudelijke zaken inga. Want daar snappen jullie toch geen bal van . Dussuh heel lief dat jullie ook een duit in het zakje willen doen maaruh...laat maar jongens

Enne Cynix, het feit dat vrouwen "zogenaamd mannelijk" eigenschappen mogen uiten en mannen "zogenaamd vrouwelijke" eigenschappen mogen tonen en uiten, maakt niet blind maar is juist een verreiking voor beiden seksen.

[Dit bericht is gewijzigd door dom_is_leuk (Datum 27 April 2000).]

pi_261183
quote:
op 04-27-2000 om 03:54 AM schreef dom_is_leuk het volgende:

Had wel enige verwacht.
De meeste mannen kunnen een sterke vrouw in een lekkere bitchy bui niet waarderen.


Indien je als "feministe" dit forum voor je eigen bevrediging nodig hebt, zal de feministische meetlat wel in nanometers gemeten worden.
Ik zal dan ook uit respect voor je tante "Opzij" (wist niet wat het was, maar heb nu wel een ideetje) dan ook zijn naam eer aan doen en het opzij laten liggen.

Dit is mijn laatste reaktie op Oliedom, omdat ik van mening ben, dat over feminisme maar op een ander forum gediscusieerd moet worden en niet op dit forum en zeker niet onder deze topic.

VAMOS

pi_261184
quote:
op 04-26-2000 om 11:00 PM schreef Appelflap het volgende:
Net over de helft
Gedachtenkronkels van een streamverslaggeefster

Lieve appelflap,
Met alle respect, je hebt je tijd verkloot met het neerkrabbelen van dit Pretentieus Gezwam. Een 'streamverslaggeefster' ? (Direct Van Dalen bellen !) Iemand die de tijd neemt om zo´n stukkie te schrijven moet wel een narcist zijn (narcist: zoek maar op in je woordenboek). Of heb je als 5VWOer gewoon een opstel gepubliceerd?

Mijn tip: de lengte van een bericht is meestal omgekeerd evenredig met de nieuwswaarde ervan .

pi_261185
Ik lees wel Opzij hoor (tweede hands).
Maar ik houd er niet van. Ik houd ook niet van de manier waarop Appelflap's stuk wordt afgekraakt uit feministisch oogpunt. Het is maar wat je "speels-venijnig" noemt. Dom_is_leuk is een goede leerling van Cisca Dresselhuys, maar dit is off topic. Ga door Flap, ik lees je trouw en graag!
dat ik dit nog mag meemaken!
pi_261186
Of ik het nou met je eens ben of niet, heel mooi geschreven Sanne!
pi_261187
quote:
op 04-26-2000 om 06:37 PM schreef dom_is_leuk het volgende:
Het is "fuss", you bleedin' plonker.
Daarnaast is het "wasting", stupid cunt!
('k dacht laat ik je eens een plezier doen met wat engelse toevoegingen )
Als je zonodig internationaal wilt gaan, doe het dan goed dommie.
Bovendien, je bent overduidelijk niet van huis uit tweetalig, dus waarom jij je "time waste" met steenkolen-engels over ons uitstorten is mij een ??????
Met Essie en sommige Bullent fans hebben we al genoeg (slecht) engels in huis hier.

Voor iemand met zóveel kritiek op iemand anders' gebruik van het engels, vind ik jouw nederlands behoorlijk "sucken" om het maar eens lekker "trendy" te zeggen, Dom_is_leuk !
Ik heb ze maar ff vetgedrukt:

quote:
op 04-27-2000 om 03:54 AM schreef dom_is_leuk het volgende:
jullie kennen duidelijk "de feministische meetlat" niet. Toch maar eens opzij lezen.
Overigens, die steun zit wel goed, de wereld is gelukkig geen fokforum.

lesbisch?????volgens mij heb jij te veel fantasie, met andere woorden, hoe kom je op het woord "lesbisch" naar aanleiding van mijn post?

Had wel enige verwacht.
De meeste mannen kunnen een sterke vrouw in een lekkere bitchy bui niet waarderen.

Maaruh kijk als je met een "yes"-instelling schrijft, maar vervolgens zegt de opzij te lezen kun je een speels-venijnig stukje terug verwachten, dit zal Appelflap heel goed snappen. Maar (mannelijke) niet opzij-kenners zullen dit logischer wijs niet begrijpen. Vandaar dat ik op Fok normaliter ook nooit op feministisch inhoudelijke zaken inga. Want daar snappen jullie toch geen bal van . Dussuh heel lief dat jullie ook een duit in het zakje willen doen maaruh...laat maar jongens

Enne Cynix, het feit dat vrouwen "zogenaamd mannelijke" eigenschappen mogen uiten en mannen "zogenaamd vrouwelijke" eigenschappen mogen tonen en uiten, maakt niet blind maar is juist een verreiking voor beiden seksen.


Verder "proef" ik bepaaldelijk bij "bepaalde personen" toch een voortschrijdende trend om steeds meer "op de bepaalde persoon" te gaan spelen. Dat gecombineerd met het "pot verwijt de ketel.."-principe zou bepaaldelijk niet al te bevorderlijk kunnen gaan worden voor het gehalte van dit Forum.

Ook niet wanneer het als "een sterke vrouw in een lekkere bitchy bui" wordt beschreven, of als 'speels-venijnig stukje' hier dan 'maar verwacht moet worden'.

Om 'speels-venijnig' te zijn, is toch iets meer scherpzinnigheid nodig. Naar mijn mening althans.
Maar ja... wat wil je, van zo'n "man", die kan dat dus 'genetisch' al niet waarderen,
niet begrijpen, snapt er geen bal van, gewoon...weet je...genetisch bepaald dus..!

Hadden we net de rascistische scheldpartijen weer een beetje gehad, krijgen we nu de 'genetische'...wel ja... het kan altijd nog gekker. Misschien een apart Forumpie voor openen ?
In ieder geval niet in een topic, waar Bus-passagier Tessa besproken wordt, want die schijnt bi-seksueel van geaardheid te zijn, niet dat dàt er ook maar iets toe doet, hoor, maar we moeten toch érgens over lullen, cq. elkaar in de haren vliegen ?

Anders heeft Danny niet genoeg kijkcijfers voor de FOK!Bus... en daar ging het toch om ?
Of.... om onze persoonlijke tripjes ?
Welcome to the club, Dom_is_leuk, en nee... een abonnement hoef ik niet, mijn leedwezen aan Tante Ciska.

Spijtig overigens, dat je het "aardig gevonden willen worden"-houdinkje van Tessa al die tijd hebt gemist.
Spijtig nog meer, dat je de zichzelf bewijzende waardigheid van het vrouw-zijn denkt te moeten vervormen om het tot een Tessa 4.1 model te maken oftewel een macho-kloon.

Och gut... nog steeds "impressed" van dat eeuwenlange macho-beeld ?
Maar ja...misschien wàs je wel een "heks" in een vorig leven, getuige je minutieuze en waarheidsgetrouwe beschrijvingen van "de Heksenjachten".
Lees ook eens: "Edelvrouwen in de 12e eeuw" van Georges Duby, dan keuvelen we nog eens verder...

PS: Appelflap, heerlijk leesbaar stukje ! Méér hiervan!

[Dit bericht is gewijzigd door Moor (Datum 27 April 2000).]

pi_261188
quote:
op 04-27-2000 om 04:07 PM schreef Moor het volgende:
Verder "proef" ik bepaaldelijk bij "bepaalde personen" toch een voortschrijdende trend om steeds meer "op de bepaalde persoon" te gaan spelen.
-aan de groepsvorming, lachwekkende ruzies en machtsspelletjes hier op het forum sinds BB heb ik nooit meegedaan,{ maar geinspireerd door de hier geobserveerde interpersoonlijke en inter-groep schermutselingen ben ik samen met een hoogleraar een onderzoek aan het voor bereiden over +/- gedrag op fora, sociale contole, manier van uiten, macht, loyaliteit, cohesie, onderlinge relaties via zo'n onpersoonlijk en "los" medium, inderdaad heel interessant allemaal.
Is dit hoogst amusante forum toch nog ergens goed voor. Dus zouden wij jou over een jaartje eens kunnen interviewen moor als "gewaardeerd" langdurig forumlid???}

Dat gecombineerd met het "pot verwijt de ketel.."-principe zou bepaaldelijk niet al te bevorderlijk kunnen gaan worden voor het gehalte van dit Forum.
-"gehalte" van dit Forum, het gehalte van wat? Het "kwaliteits-gehalte" is nooit byzonder groot geweest hier, gelukkig maar...voor kwaliteit ga ik in ieder geval elders.

Ook niet wanneer het als "een sterke vrouw in een lekkere bitchy bui" wordt beschreven, of als 'speels-venijnig stukje' hier dan 'maar verwacht moet worden'.
- Hoe vaak moet ik het nog zeggen, als Appel echt de opzij leest verwacht ze inderdaad zo'n stukje en lacht ze er hartelijk om, . Als ik haar stuk en mijn reactie daarop opstuur naar de opzij dan publiceren ze het onder de kop "humor", het is 1 grote "inside-joke" ( ) zucht.........

Om 'speels-venijnig' te zijn, is toch iets meer scherpzinnigheid nodig. Naar mijn mening althans.
-
Maar ja... wat wil je, van zo'n "man", die kan dat dus 'genetisch' al niet waarderen,
niet begrijpen, snapt er geen bal van, gewoon...weet je...genetisch bepaald dus..!
- mannelijk stond tussen haakjes, uwe mannelijkheid. Het ging mij om "niet-opzij lezers", maar ik adresseerde met "mannelijk" de specifieke reageerders in dit geval, niet een gans geslacht.
Hadden we net de rascistische scheldpartijen weer een beetje gehad, krijgen we nu de 'genetische'...wel ja... het kan altijd nog gekker. Misschien een apart Forumpie voor openen ?
-xx xy verschillen hebben inderdaad grote sociale en psychische gevolgen gehad en zijn dus de moeite waard om te adresseren. Die fora zijn er al zat en ik schreef toch al dat ik op dit forum eigenlijk nooit op feministisch inhoudelijke zaken in ging....hoewel zelfs de bus hiertoe zat aanleiding geeft. Enne scheldpartijen????...dacht dat je na zo lang op het forum wel wist wat een echte scheldpartij is

In ieder geval niet in een topic, waar Bus-passagier Tessa besproken wordt, want die schijnt bi-seksueel van geaardheid te zijn, niet dat dàt er ook maar iets toe doet, hoor, maar we moeten toch érgens over lullen, cq. elkaar in de haren vliegen ?
-inderdaad

Anders heeft Danny niet genoeg kijkcijfers voor de FOK!Bus... en daar ging het toch om ?
Of.... om onze persoonlijke tripjes ?
Welcome to the club, Dom_is_leuk, en nee... een abonnement hoef ik niet, mijn leedwezen aan Tante Ciska.
-voorspelbaar

Spijtig overigens, dat je het "aardig gevonden willen worden"-houdinkje van Tessa al die tijd hebt gemist.
-iedereen wil ook graag aardig gevonden worden door in ieder geval enkelen. Het verschil zit 'em in hoeveel en wat je daarvoor met je karakter doet.

Spijtig nog meer, dat je de zichzelf bewijzende waardigheid van het vrouw-zijn denkt te moeten vervormen om het tot een Tessa 4.1 model te maken oftewel een macho-kloon.
-Zoals ik al zei gaat het om KUNNEN niet om MOETEN. Waardigheid zit in ALLE karaktertrekken van een vrouw, als zij zich maar vrij heeft kunnen ontwikkelen. Juist NU worden veel vrouwen vervormd, ik hoop juist dat ooit vrouwen kunnen groeien in welke richting dan ook. Erg vermoeiend dat elke keer als het woord feministen valt, iedereen over macho's in tuinbroeken begint. Ik ben zelf ben bv. absoluut geen macho, maar wel uit "vrije wil".

Och gut... nog steeds "impressed" van dat eeuwenlange macho-beeld ?
-Nou, als ik ergens niet onder de indruk van ben is het wel door de macha. Ik vind alleen dat vrouwen zo zouden moeten kunnen zijn, zonder metteen schamper beledigd te worden als zij toevallig soms wensen te doen zoals mannen al eeuwen wel mogen doen, daarnaast vind ik ook dat mannen meer vrijheid moeten krijgen zonder metteen een mietje genoemd te worden.

Maar ja...misschien wàs je wel een "heks" in een vorig leven, getuige je minutieuze en waarheidsgetrouwe beschrijvingen van "de Heksenjachten".
-oke oke hahahahaha sarcasme doet me altijd goed
Lees ook eens: "Edelvrouwen in de 12e eeuw" van Georges Duby, dan keuvelen we nog eens verder...
-Heb de geschiedenis van de vrouw van Duby en Perrot gelezen...en dan?

PS: Appelflap, heerlijk leesbaar stukje ! Méér hiervan!

Maar goed mij reactie was op appelflap en alle niet "feministische meetlat" kenners gaan hier weer veel te serieus op in.
Als Appelflap werkelijk de opzij leest (hoop van wel) lacht ze zich helemaal rot om mijn post en "snapt ze" 'em. Maar ja was even vergeten dat allerlei anderen hier weer zwaar serieus op in zouden gaan zonder te weten waar ik het over heb (heb ik het ergens over?), waarop ik bijna serieus moet gaan worden dus laaaaaaat maar. Bij de volgende serieuze reactie die "de feministische meetlat" niet snapt delete ik m'n post wel want dit wordt te vermoeiend.
Maar goed Appelflap m'n excuses dat door mijn post op jouw topic zo'n wrange sfeer is gaan hangen. Niemand begrijpt mijn in een naar het feminisme, maar ja...hoop dat jij er wel om kan glimlachen.


[Dit bericht is gewijzigd door dom_is_leuk (Datum 27 April 2000).]

  donderdag 27 april 2000 @ 17:23:00 #22
2722 Quenda®
*Poison for You.
pi_261189
Wat heeft Tessa in vredesnaam met feminisme te maken?
pi_261190
Zullen we Sanne als vaste column schrijfster aannemen hier bij Fok?
pi_261191
Fannetje ik ben voor!!!!!
En oliedom als je dit forum dan toch beneden je kwaliteiten vindt, rot dan in godsnaam op en ga ergens anders topics verzieken.
Trouwens ik ben vrijwilleger voor het psycho- en wat dan ook onderzoek van jou en je lerares, want ik mag toch aannemen, dat je geen bijvoegelijke naamwoorden in de positieve zin van een man aannneeemt dus zal het geen leraar zijn.
pi_261192
Het verbaast mij in stijgende mate hoe er op dit forum steeds vaker mensen met afwijkende meningen (= niet pro-seki en niet anti-Tessa) worden weggejaagd. De intolerantie ten top.
pi_261193
Makke schapen adoreren mensen die anders zijn.

Dit komt voornamelijk doordat ze in hun eigen kleinen bekrompen wereld leven, van waaruit de spruitjeslucht opstijgt die haast niet meer te harde is.

Heb je hier andere gedachten, dan moet je monddood gemaakt worden want dan ontpopt zich hier de werkelijke nederlandse aard. Je hebt een afwijkende mening dus je wordt geacht je bek te houden, ze willen het niet horen, ze zijn overtuigd van hun eigen waarheid.

Goh ik ga haast weer dicrimineren.

  donderdag 27 april 2000 @ 20:44:00 #27
2640 dolphin
Je zelf zijn, dat is het!
pi_261194
klasse stuk!
Meesteroplichter, Barkeeper en Uw gastheer tijdens duistere praktijken. Ook deskundig op het gebied van de psychose.


  donderdag 27 april 2000 @ 23:46:00 #28
2705 cynix
is verdwaald
pi_261195
Beste dom_is_leuk:
Als (mannelijke) "niet-Opzij-lezer" begrijp ik inderdaad die "inside jokes" niet, maar daarom ben ik ook een man, he?
Ach, "inside joke-je" moet eigenlijk kunnen, alleen was het handiger geweest dit er dan ook als zodanig bij te vermelden.

Nou, vooruit, we zullen die pek en veren weer van je afschrapen. Komen altijd wel weer van pas voor iemand anders.

  donderdag 27 april 2000 @ 23:49:00 #29
2123 zusjegtotep
!! KEEP THE FAITH!!
pi_261196
Geweldig Appelflap. Respect voor hoe sommigen zich hier uit weten te drukken!! Goed stukkie hoor, prachtige opmerkingen tussendoor. Ga zo door zou ik zeggen. Behalve de streams verslaan ( dat moet toch ook een oervervelende klus zijn, er gebeurt toch niks), doe je dit er dus ook nog even bij.
pi_261197
quote:
op 04-27-2000 om 05:11 PM schreef dom_is_leuk het volgende:


pi_261198
quote:
op 04-27-2000 om 07:58 PM schreef K-30 het volgende:

Goh ik ga haast weer dicrimineren.



A hard-on doesn't count as personal growth.

(an Old Balkan Saying)

pi_261199
quote:
op 04-27-2000 om 07:58 PM schreef K-30 het volgende:

......
Heb je hier andere gedachten, dan moet je monddood gemaakt worden want dan ontpopt zich hier de werkelijke nederlandse aard. Je hebt een afwijkende mening dus je wordt geacht je bek te houden, ze willen het niet horen, ze zijn overtuigd van hun eigen waarheid.

Goh ik ga haast weer dicrimineren.


Tja K-30, als we het in dit kader over jou hebben dan moeten we:
1. "andere gedachten" vertalen in "diep kwetsende teksten".
2. "je wordt geacht je bek te houden" vertalen in "je blijkt geen enkel steekhoudend argument te kunnen geven en loopt weg voor de argumenten van anderen".
3. "ze willen het niet horen" vertalen in "als ze me wijzen op de kronkels in mijn redenering en de grievendheid van mijn teksten, dan doe ik of mijn neus bloedt."

K-30, wij hebben jouw "wereld" reeds moeten aanschouwen in Barend en van Dorp deel 2 en 3. Wij zijn daar allen getuige geweest van je kwetsende, kromme en onfrisse alineaas. Sommigen hebben er oprecht energie in gestoken om je te laten zien wat er niet deugde aan je verhaal en waarom het zo akelig en grievend is. Toen sloot je je ogen, en liep laf weg.

Zo eindeloos zwak....

Barend en van Dorp deel 3:
http://209.163.248.153/forum/NonCGI/Forum12/HTML/001003.html


------------------
The trick is to keep breathing

[Dit bericht is gewijzigd door Arjuno (Datum 28 April 2000).]

The trick is to keep breathing
pi_261200
Ach ja, wie zich aangesproken voelt.....
pi_261201
quote:
op 04-27-2000 om 07:58 PM schreef K-30 het volgende:
Makke schapen adoreren mensen die anders zijn.

Dit komt voornamelijk doordat ze in hun eigen kleinen bekrompen wereld leven, van waaruit de spruitjeslucht opstijgt die haast niet meer te harde is.

Heb je hier andere gedachten, dan moet je monddood gemaakt worden want dan ontpopt zich hier de werkelijke nederlandse aard. Je hebt een afwijkende mening dus je wordt geacht je bek te houden, ze willen het niet horen, ze zijn overtuigd van hun eigen waarheid.

Goh ik ga haast weer dicrimineren.


Je verhaal klopt van geen kanten. Je begint dat makke schapen mensen die AFWIJKEN adoreren (oke, zal wel als jij het zegt) en je eindigt met dat als je een andere mening hebt (en dus AFWIJKT) dat niet wordt gewaardeerd (door diezelfde makke schapen neem ik aan).

Flame Bait ? Dan ben ik erin getrapt. Big Deal . Te veel mensen nemen zichzelf te serieus in dit forum.

  vrijdag 28 april 2000 @ 08:56:00 #35
2957 Meister
Food & Beverage Consumer
pi_261202
Ach gut, K-30 krijgt een keer van het halve Forum verbaal een tik op zijn vingers, wegens het uiten van dubieuze onzin en voelt zich gelijk 'monddood' gemaakt. Ben je aan het solliciteren voor een martelaarschap in het verdedigen van dit belangrijke gedachtengoed (iets met 'onzuivere' mensen en zo, was het geloof ik? )? Stel je niet zo aan zeg...
pi_261203
Seki,Tessa zijn afwijkende personen, ieder op zijn eigen manier.

Als je maar meedoet waar de rest ook aan meedoet is er niks aan de hand (Seki adoratie). Wijk je af van de gedachten doordat je een ander persoon beter kan pruimen (Tessa), dan mag dat niet want de algemene stemming is negatief.

Kan ze overigens beide niet pruimen.

  vrijdag 28 april 2000 @ 11:27:00 #37
2651 svann
night-hawk
pi_261204
Leuk stukje Appelflap, dames!
Jonge heertjes... grow up!
seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
  vrijdag 28 april 2000 @ 15:05:00 #38
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_261205
Aaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhh waaaaaaa lieffffff, lekker een paar maanden er tussen uit, dan kom je echt weer in het oude vertrouwde fok! sfeertje. " kijk eens hoe stoer ik ben " afgewisseld door " nee lul, je bent helemaal niet stoer, waant je bent gewoon een lul" en zo gaat dat meestal een paar dagen door. Totdat iemand weer wat anders opschrijft, en daar iedereen met een denkbeeldig hoger iq een opmerking over denkt te plaatsen die gevatter is dan de vorige opmerking, hierdoor ontstaat een afgebrand sfeertje wat het BB forum ook de das heeft omgedaan. Maar niets dan goeds hoor, het blijft gezellig hier.

PS iemand Badgirl gezien, die is ook altijd zo lekker fel, om je groen en geel aan te ergeren.

Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
  vrijdag 28 april 2000 @ 23:16:00 #39
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_261206
Dom_is_Leuk, maar het moet wel leuk blijven.
Frustry, is ook ook nog niet geregistreerd als nick, dus grijp je kans, en o ja, Opzij bestaat nog.....
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
pi_261207
Leuk stuk sanne
  zaterdag 29 april 2000 @ 12:59:00 #41
2720 Dropje
Newbie denk je?maar niet heus.
pi_261208
Dropje leest nu al vanaf de Bus tijd mee met dit forum (eigenlijk al de hele BB tijd) en ook volg ik de streamverslagen en ben daar ook heel blij mee. Alleen zoals sommigen hier zeuren over het wel of niet omschrijven van dingen maakt het voor velen kapot en minder leuk om te lezen. Ik ben zelf ook niet overal mee eens, zo vindt ik bijvoorbeeld dat sommigen verslaggevers met een gekleurde bril kijken en vaak hun eigen interpretaties neerzetten, daar stoor ik me ook wel geregelt aan. Streamverslagen moeten m.i objectief zijn en dat zijn ze niet altijd, zeker als je jezelf verslaggeefster noemt, het woord zegt het al. Als je een mening hebt over iets wat je ziet of hoort zet dat dan in de topic waar het hoort. Commentaren heet dat geloof ik. Maar ondanks dat ik me daar nogal eens aan stoor betekent dat dan nog niet dat je iedereen zomaar de grond in kunt boren met reacties zoals in deze Topic vermeld staat. Kritiek prima maar hou het wel bij de les, het is een stukje schrijven van Appel(flap) die een goede stijl heeft, ben niet overal mee eens maar dat hoeft ook niet.

Hoe je een smiley maakt weet ik niet maar het is een aardig stuk schrijven.


[Dit bericht is gewijzigd door Dropje (Datum 29 April 2000).]

  maandag 22 mei 2000 @ 16:56:00 #42
3847 Sanne®
streamteam
pi_261209
Omhoog!

Gaat dat kreng er vanavond uit of niet?

[Dit bericht is gewijzigd door Sanne® (Datum 22 Mei 2000).]

  maandag 22 mei 2000 @ 17:14:00 #43
2867 Jolleke
'kweetniet
pi_261210
quote:
op 05-22-2000 om 04:56 PM schreef Sanne® het volgende:
Omhoog!

Gaat dat kreng er vanavond uit of niet?


ik hoop net als veel anderen met je mee. Hopelijk ben ik nog net op tijd thuis van de sportschool om haar afgaan mee te maken. In ieder geval video aan en Fok lezen. Als we allemaal maar positief genoeg denken dan gebeurt vast wat we willen. Dus denken Sanne

Het leven van een student gaat ook niet altijd over rozen

  maandag 22 mei 2000 @ 17:18:00 #44
3560 HummingBird
Live forever
pi_261211
Ik hoop volgende week (dan is er toch nog een ronde?),
want dan zat ze bijna bij de laatste 3 ..

[Dit bericht is gewijzigd door HummingBird (Datum 22 Mei 2000).]

(And) I know life is getting shorter. I can't bring myself to set the scene.
Even when it's approaching torture, I've got my routine.
  maandag 22 mei 2000 @ 17:49:00 #45
2722 Quenda®
*Poison for You.
pi_261212
Ben nog steeds een beetje bang dat ze toch met z'n viertjes richting de eindstreep gaan.
(4 verschillende personen , is ook 4 lijnen om $$$$$ binnen te halen)

En Tessa wilde dit een week geleden al "overleggen",en zou dit afgelopen donderdag met de hele groep gaan vragen aan B&E en de redactie.
Helaas heb ik die dag geen streams kunnen volgen (de leukste dag van de week is namelijk toch echt de B&E dag) en ik weet dus helaas niet hoe dit is afgeloopen.

pi_261213
Jezus, Appelflap!
Wat ben jij GOED
Wat een schitterend stuk, wat een prachtige rake karakteranalyses, wat een prima sappige schrijftrant, wat een inzicht!
Daar is niets aan toe te voegen. Compliment!
Je hebt er een fan bij
Als Eerlijkheid het hoogste goed is,
dan is het logisch dat velen er niet bij kunnen.

  dinsdag 23 mei 2000 @ 02:57:00 #47
2018 PC eend
relativist
pi_261214
dom_is_leuk is my main (or mean) bitch.
Dolgraag zou ik wel een keer met jou willen stappen.
(truckers-cafe'tje pakken ofzo )
When everything is coming your way, you're in the wrong lane.
  dinsdag 23 mei 2000 @ 23:38:00 #48
3847 Sanne®
streamteam
pi_261215
* Sanne® geeft Borgia een knipoog.
  dinsdag 23 mei 2000 @ 23:54:00 #49
2722 Quenda®
*Poison for You.
pi_261216
* Quenda® geeft Sanne-Furby een knipoog.

(zo, dan blijft deze topic tenminste hoog )

  woensdag 24 mei 2000 @ 00:12:00 #50
3051 chuckie
woont nu in Leidsche Rijn
pi_261217
quote:
op 05-22-2000 om 05:14 PM schreef Jolleke het volgende:
ik hoop net als veel anderen met je mee. Hopelijk ben ik nog net op tijd thuis van de sportschool om haar afgaan mee te maken. In ieder geval video aan en Fok lezen. Als we allemaal maar positief genoeg denken dan gebeurt vast wat we willen. Dus denken Sanne


too bad, think again!!!!!

wanna play?
pi_261218
* Borgia knippert met beide ogen naar SanneFlap en Quenda.
Als Eerlijkheid het hoogste goed is,
dan is het logisch dat velen er niet bij kunnen.

abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')