Ok. Jouw vermoeden wordt overigens bevestigd door het opvallend hoge aandeel autisten in de omgeving van Silicon Valley (autisme is erfelijk).quote:Op maandag 29 maart 2010 14:10 schreef Disana het volgende:
Het was niet mijn bedoeling zaken op een hoop te gooien. Ik wilde slechts aangeven dat gebrek aan sociale vaardigheid ook andere oorzaken kan hebben dan een laag EQ. Ik vermoed verder ook dat er mensen met een stoornis in het autistisch spectrum zitten onder wat men 'nerds' noemt.
Aanleg is zeer bepalend. Niet doorslaggevend, maar wel zeer bepalend.quote:Wat denk jij dan, is het bij 'nerds' meer een kwestie van onvoldoende aanleg tot sociale vaardigheden? Ik zou dat niet zomaar durven stellen.
Dat heb je mij niet horen zeggen. Wel is het zo dat voor een sociaal weinig vaardig meisje een paard een prima vlucht kan zijn. Maar je hebt uiteraard ook paardenmeisjes die sociaal buitengewoon vaardig zijn... net als IT-ers sociaal enorm vaardig kunnen zijn.quote:Ik weet te weinig van paardenmeisjes (meestal tieners) om te kunnen zeggen of zij ook sociaal beperkt zijn.
In de IT zitten is niet helemaal hetzelfde als op een computerclub zitten. Op die HCC gebruikersgroep zag je voornamelijk mannen die zich volledig overgaven aan een aspect van computergebruik. Dat kon programmeren zijn of een besturingssysteem of aangestuurde modeltreintjes, tot aan het aan de praat houden van antieke pc's tot het solderen van eprommetjes.quote:Op maandag 29 maart 2010 14:04 schreef -Techno- het volgende:
[..]
![]()
[..]
Is dat zo? Zijn er cijfers van hoeveel vrijgezellen, nerd zijn?
[..]
Er zijn genoeg sociaal vaardige vrouwen die moeite hebben met sociaal onhandige types. Niet dat ze er perse een probleem mee hebben maar een relatie is dan toch teveel gevraagd. Maar goed iedereen is anders en zo ook de voorkeuren.
[..]
Ik heb IT gedaan, ben ik nu een nerd?
Als we bij computers en 'nerds' blijven, dan weet ik niet of de interesse is geboren uit een vlucht of uit het single-minded brein waarover ik het in mijn andere post had. Vaak ontstaat uitzonderlijke, gefocuste interesse al op jonge leeftijd als een kind nog geen 'nerd' is. Maar misschien denken anderen daar anders over.quote:Op maandag 29 maart 2010 14:15 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ok. Jouw vermoeden wordt overigens bevestigd door het opvallend hoge aandeel autisten in de omgeving van Silicon Valley (autisme is erfelijk).
[..]
Aanleg is zeer bepalend. Niet doorslaggevend, maar wel zeer bepalend.
[..]
Dat heb je mij niet horen zeggen. Wel is het zo dat voor een sociaal weinig vaardig meisje een paard een prima vlucht kan zijn. Maar je hebt uiteraard ook paardenmeisjes die sociaal buitengewoon vaardig zijn... net als IT-ers sociaal enorm vaardig kunnen zijn.
Stuitender: ook voor deze types is een markt...quote:
Dat is zeker stuitend. Je kunt veel van 'nerds' zeggen, maar niet dat ze mensen lastigvallen.quote:Op maandag 29 maart 2010 14:34 schreef DS4 het volgende:
[..]
Stuitender: ook voor deze types is een markt...
Als je in de IT zou werken, dan praatte je wel anders.quote:Op maandag 29 maart 2010 14:35 schreef Disana het volgende:
[..]
Dat is zeker stuitend. Je kunt veel van 'nerds' zeggen, maar niet dat ze mensen lastigvallen.
Zo'n afschuwelijke PvdA-er of Groenlinksert zeker.quote:Op maandag 29 maart 2010 10:52 schreef -Strawberry- het volgende:
Type nerd, ja.
Borsthaar en stoppelbaard? Nee.
Waar kom je die tegen? Ik heb nog nooit mogen verkeren met zo'n vrouwelijke nerd, en ik zou graag mijn nieuwsgierigheid bevredigen.quote:Op zondag 28 maart 2010 23:42 schreef Krantenman het volgende:
[..]
T-shirts of truien met Disney-figuren erop.
De hele tijd songs uit Grease willen horen of andere suffe musicals. Mijn definitie van de vrouwelijke nerd.
Wat dacht je van Paul Walker? Een typische nerd.quote:Op zondag 28 maart 2010 18:10 schreef Schadenfreude het volgende:
Borsthaar, stoppelbaardjes en van die dikke, zwarte designerbrillen zijn ook echt typisch nerd...
Volgens mij past deze beschrijving, en de plaatjes erbij, eerder bij jongens die in een hip indiebandje spelen of architectuur studeren. Mijn school loopt vol met dit soort überhippe figuren. Een nerd is iemand in een te wijd shirt met zo'n dun, rond brilletje en een te kleine spijkerbroek, als je al op cliches af wilt gaan.
En dan een plaatje van Johnny Depp als voorbeeld van een nerd... Ik zal 'm eens bellen als mijn computer stuk is
Vertelquote:Op maandag 29 maart 2010 14:37 schreef Monolith het volgende:
[..]
Als je in de IT zou werken, dan praatte je wel anders.
Als je ze langer dan een week wil houden heb je dat wel nodig jaquote:
Dat is ook zo, want Johnny Depp was het voorbeeld van een echte nerd. Die heeft best veel geld.quote:
quote:
Er zijn zat nerds met genoeg $$$quote:
Wat heeft die meid lelijke platte billen.quote:Op maandag 29 maart 2010 15:09 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Er zijn zat nerds met genoeg $$$
[ afbeelding ]
Welke illusie? Dat een niet-nerd zichzelf het imago van nerd aanmeet om zo in de smaak te vallen bij de vrouwtjes? Dat is net zoiets als zeggen dat je homo bent om zo op die manier "dichter" bij de vrouwen te komen. Kansloze actiesquote:Op maandag 29 maart 2010 15:10 schreef GrotePierFR het volgende:
Vrouwen vallen niet op nerds, ze vallen op de illusie van een nerd en de man meet zich zo het imago aan van een nerd omdat de man met een laag zelfbeeld denkt geen keus te hebben.
dat kan je van dat wat ernaast loopt niet zeggenquote:Op maandag 29 maart 2010 15:16 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Wat heeft die meid lelijke platte billen.
Dat is ter compensatie van der partner.quote:Op maandag 29 maart 2010 15:16 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
post nou eens een foto van de billen van jouw vriendin danquote:Op maandag 29 maart 2010 15:16 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
ik heb 20 euro op de bank! daten?quote:
ze heeft ook platte billen, als er iets niet aantrekkelijk is aan een vrouw dat zijn het wel platte billen.quote:Op maandag 29 maart 2010 15:20 schreef Ladylike het volgende:
[..]
post nou eens een foto van de billen van jouw vriendin dan
[ afbeelding ]
waar blijft die foto?quote:Op maandag 29 maart 2010 15:22 schreef TitusPullo het volgende:
Een gevatte opmerking EN een grappig plaatje!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |