En dan moeten we geloven dat vrouwen vallen op nerds?quote:
WFLers.quote:Op maandag 29 maart 2010 13:16 schreef Triggershot het volgende:
Wat verstaan we trouwens onder nerd? Slim, techneut of niet de beste in sociaal omgang?
Vrouwen kunnen prima gecharmeerd raken van een sociaal onhandige man. Sterker nog, daar hebben ze wat aan te sleutelen en ze hoeven hem niet met iedereen te delen.quote:Op maandag 29 maart 2010 13:26 schreef DS4 het volgende:
[..]
En dan moeten we geloven dat vrouwen vallen op nerds?
Vrouwen waarderen sociale vaardigheden in het algemeen weldegelijk...
Volgens mij zijn we nu "gemiddeld" door elkaar aan het halen met "sommigen". Met alle respect, maar er is bijna geen kenmerk, of er is wel iemand die zich er door aangetrokken voelt (incl. het feit dat iemand een seriemoordenaar is, hoe gek ook).quote:Op maandag 29 maart 2010 13:27 schreef Disana het volgende:
Vrouwen kunnen prima gecharmeerd raken van een sociaal onhandige man. Sterker nog, daar hebben ze wat aan te sleutelen en ze hoeven hem niet met iedereen te delen.
Zelfreflectie?quote:Op maandag 29 maart 2010 13:27 schreef Disana het volgende:
[..]
Vrouwen kunnen prima gecharmeerd raken van een sociaal onhandige man. Sterker nog, daar hebben ze wat aan te sleutelen en ze hoeven hem niet met iedereen te delen.
quote:Op maandag 29 maart 2010 13:36 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Zelfreflectie?
Niet alle vrouwen zoeken een man die ze sociaal moeten opvoeden en verbeteren. En gelukkig maar, dergelijke vrouwen claimen teveel tijd en zeiken ook nog eens veel.
In twee delen ja. Waarschijnlijk gedaan om vrouwen die op semi-nerds vallen tegemoet te komen.quote:
quote:Op maandag 29 maart 2010 13:44 schreef Disana het volgende:
Ik schreef ook niet dat alle vrouwen gecharmeerd raken door een sociaal onhandige man
Wel komt het genoeg voor om geen significant overschot aan nerds van middelbare leeftijd te hebben. Nerds zijn ook vaak niet een leven lang onhandig, tenzij ze Asperger hebben (en zelfs Aspergers trouwen).
DS4, ik denk dat sociaal vaardige vrouwen niet zo'n moeite hebben met een man die niet the light of the party is. Die zorgen zelf wel dat ze hun contacten op peil houden en hun zaakjes regelen.
Maar misschien moet je zoals ik op een computerclub gezeten hebben om 'nerds' van dichtbij mee te maken
Dat kan, maar ik heb het over Linuxmannetjes en Delphiprogrammeursquote:Op maandag 29 maart 2010 13:48 schreef Ladylike het volgende:
[..]
alsof (in deze tijd) zo weinig mensen IT-er zijn
80 % van mn vriendenkring is IT-er of iets in die trant
want alleen die behoren tot de groep nerdsquote:Op maandag 29 maart 2010 13:48 schreef Disana het volgende:
[..]
Dat kan, maar ik heb het over Linuxmannetjes en Delphiprogrammeurs
Nu draai je het weer om. Ik zeg dat ik op een computerclub heb gezeten waar 'nerds' kwamen. Jij stelt dat zoveel mensen tegenwoordig in de IT zitten, daarmee suggererend dat daaronder veel 'nerds' zitten. Wat wil je nu eigenlijk zeggen?quote:Op maandag 29 maart 2010 13:49 schreef Ladylike het volgende:
[..]
want alleen die behoren tot de groep nerds![]()
Maar misschien moet je zoals ik op een computerclub gezeten hebben om 'nerds' van dichtbij mee te maken
Dus jij kent veel 'nerds', moeten we die conclusie trekken? En hoe botst dat met mijn ervaring op de computerclub?quote:Op maandag 29 maart 2010 13:52 schreef Ladylike het volgende:
nee, jij stelde dat je misschien op een computerclub gezeten moet hebben om nerds te kennen....
Ik zeg dat dat niet zo is.
Nee, maar belangrijker: ik reageer op het onderzoek... Nogmaals: er is altijd wel iemand te vinden die kwaliteit X weet te waarderen.quote:Op maandag 29 maart 2010 13:44 schreef Disana het volgende:
Ik schreef ook niet dat alle vrouwen gecharmeerd raken door een sociaal onhandige man![]()
Is dat zo? Er zijn sowieso veel vrijgezellen, dus daar zullen ook veel nerds tussen zitten.quote:Wel komt het genoeg voor om geen significant overschot aan nerds van middelbare leeftijd te hebben.
Een laag EQ blijft een laag EQ. Autisme is weer iets anders en moet je niet verwarren met een laag EQ (hoewel uiteraard een Autist heel veel beperkingen heeft bij sociaal contact... er zijn er die sociaal vaardig zijn). En je kan alles aanleren, maar sommigen leren het toch nooit, wat dan weer te maken heeft met motivatie.quote:Nerds zijn ook vaak niet een leven lang onhandig, tenzij ze Asperger hebben (en zelfs Aspergers trouwen).
Nou, het is toch niet leuk als je een man hebt die ofwel de hele avond aan je kont blijft plakken, ofwel stilletjes in een hoekje gaat zitten. Ga nou niet vertellen dat het niet leuk is om een man te hebben die ook gezellig mee doet.quote:DS4, ik denk dat sociaal vaardige vrouwen niet zo'n moeite hebben met een man die niet the light of the party is. Die zorgen zelf wel dat ze hun contacten op peil houden en hun zaakjes regelen.
Ik heb in mijn studententijd bij IBM gewerkt en dat vooral omdat ik veel kennis van zaken had (en deels nog heb, maar niet meer zoals destijds). Het is alleen een misvatting dat computerfreaks altijd nerds zijn... Bij IBM werkte ook enkele nerds, maar sociaal vaardigen waren in de meerderheid.quote:Maar misschien moet je zoals ik op een computerclub gezeten hebben om 'nerds' van dichtbij mee te maken
ja, zoals ik al aangaf: het merendeel van mn kennissenkringquote:Op maandag 29 maart 2010 13:54 schreef Disana het volgende:
[..]
Dus jij kent veel 'nerds', moeten we die conclusie trekken? En hoe botst dat met mijn ervaring op de computerclub?
ah en dat bewijst dus ook mijn puntquote:Op maandag 29 maart 2010 13:55 schreef DS4 het volgende:
Ik heb in mijn studententijd bij IBM gewerkt en dat vooral omdat ik veel kennis van zaken had (en deels nog heb, maar niet meer zoals destijds). Het is alleen een misvatting dat computerfreaks altijd nerds zijn... Bij IBM werkte ook enkele nerds, maar sociaal vaardigen waren in de meerderheid.
Ik denk dat ik dat stereotype dan niet goed ken of volledig onderschrijf. Zoals ik jou hoor, ken je mensen die zowel goed in IT zijn als sociaal voldoende vaardig om mee te komen in andere zaken des levens. Ik vind iemand die enkel goed in IT is geen nerd per se.quote:Op maandag 29 maart 2010 13:56 schreef Ladylike het volgende:
[..]
ja, zoals ik al aangaf: het merendeel van mn kennissenkring
(die 80% was maar om aan te geven dat het echt een groot deel betrof, dat heb ik natuurlijk niet uitgerekend)
enorm
het zijn allemaal nerdjes zoals ze beschreven worden in het stereo type nerd.
Echter zijn ze wel sociaal vaardig (of ben je alleen nerdje als je geen vrouw durft aan te spreken) en zelfs getrouwd.
Ik schreef ook niet dat alle vrouwen gecharmeerd raken door een sociaal onhandige man
Is dat zo? Zijn er cijfers van hoeveel vrijgezellen, nerd zijn?quote:Wel komt het genoeg voor om geen significant overschot aan nerds van middelbare leeftijd te hebben. Nerds zijn ook vaak niet een leven lang onhandig, tenzij ze Asperger hebben (en zelfs Aspergers trouwen).
Er zijn genoeg sociaal vaardige vrouwen die moeite hebben met sociaal onhandige types. Niet dat ze er perse een probleem mee hebben maar een relatie is dan toch teveel gevraagd. Maar goed iedereen is anders en zo ook de voorkeuren.quote:DS4, ik denk dat sociaal vaardige vrouwen niet zo'n moeite hebben met een man die niet the light of the party is. Die zorgen zelf wel dat ze hun contacten op peil houden en hun zaakjes regelen.
Ik heb IT gedaan, ben ik nu een nerd?quote:Maar misschien moet je zoals ik op een computerclub gezeten hebben om 'nerds' van dichtbij mee te maken
Je veegde het m.i. een beetje op één hoop... Ik ben daar wat gevoeliger voor aangezien mijn broer autistisch is.quote:Op maandag 29 maart 2010 13:59 schreef Disana het volgende:
Niemand verwart een laag EQ met Asperger, maar Asperger zorgt wel vaak voor sociale onhandigheid.
Je hebt aanleg en training. Met veel aanleg kom je verder, met veel training ook. Maar weinig aanleg leidt vaak ook tot beperkt trainen (het is niet leuk om vaak te falen). Dat hoeft niet, maar is vaak wel het geval.quote:Verder is het de vraag of EQ een vaststaand gegeven is. In de puberteit komt het voor dat met name jongens niet uit de voeten kunnen met meisjes, feesten, kleding, en noem maar op. Als daar niet goed mee om wordt gegaan, of als ze verlegen zijn, of zich teveel opsluiten, kan dit voortduren in latere jaren. Maar volgens mij wil dit niet zeggen dat het een onveranderlijk iets is. Ik zie niet waarom deze mensen niet alsnog zouden kunnen opbloeien.
Zo zijn er meer. Denk aan het paardenmeisje, om maar eens een klassiek voorbeeld te noemen.quote:Computers zijn wel een uitweg (vlucht) bij uitstek voor mensen met een hoog IQ en een onderontwikkeld EQ.
Het was niet mijn bedoeling zaken op een hoop te gooien. Ik wilde slechts aangeven dat gebrek aan sociale vaardigheid ook andere oorzaken kan hebben dan een laag EQ. Ik vermoed verder ook dat er mensen met een stoornis in het autistisch spectrum zitten onder wat men 'nerds' noemt.quote:Op maandag 29 maart 2010 14:05 schreef DS4 het volgende:
[..]
Je veegde het m.i. een beetje op één hoop... Ik ben daar wat gevoeliger voor aangezien mijn broer autistisch is.
[..]
Je hebt aanleg en training. Met veel aanleg kom je verder, met veel training ook. Maar weinig aanleg leidt vaak ook tot beperkt trainen (het is niet leuk om vaak te falen). Dat hoeft niet, maar is vaak wel het geval.
[..]
Zo zijn er meer. Denk aan het paardenmeisje, om maar eens een klassiek voorbeeld te noemen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |