abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_13604063
De film van Tom Barman (Any Way the Wind Blows) is inderdaad een aanrader. Een fantastische film die zich afspeelt in Antwerpen met FAN-TASTISCHE muziek!

Hier in Vlaanderen is hij al uit de zalen (geloof ik) maar hoe is het in NL? Is die film daar al te zien geweest?

>>>>> www.anywaythewindblows.com <<<<<

donderdag 2 oktober 2003 @ 18:59:09 #77
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_13604131
Hij is hier nu net vorige week tijdens het filmfestival in premiere gegaan... Vond 'm wel goed. Moet zeggen dat ik er wel even aan moest wennen, vooral dat dialect. Maar inderdaad zeer goede muziek (kleine verwijzingen naar dEUS nog....), en een lekker einde....
1,000,000 demons can't be wrong...
  donderdag 2 oktober 2003 @ 19:05:42 #78
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_13604312
Ik ben wel benieuwd of dEUS het hoge niveau van hun vorige platen nog kunnen halen, wat nieuw werk betreft...
De eerste single van Barmans Magnus-project vond ik trouwens niet zo heel erg goed.
  donderdag 2 oktober 2003 @ 20:02:44 #79
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_13605887
quote:
Op dinsdag 29 april 2003 13:39 schreef placebeau het volgende:
Ik wil zelfs uw stelling volledig omkeren. Ik denk dat je als fan van een bepaalde groep meestal niet de laatst uitgekomen plaat als favoriet kiest. En dit vooral omdat je met de vorige CD's al een soort band gekweekt hebt, en die al veel beter kent, en op dat moment de nieuwste plaat zal beoordelen aan de hand van de platen die je al kende.
Je eigen smaak is natuurlijk je referentiekader, daardoor nooit objectief.
Dat hoeft natuurlijk ook niet, echter het begrip 'fan' heeft een context. Bijvoorbeeld een band of een album. Als de context van het fan zijn een band betreft is het raar als je alleen op het eerste werk valt. Je bent dan fan van iets wat geweest is.

Echter de duscussie hierboven was een extreme, kwam destijds naar voor uit een discussie op #muziek. Het behouden van standpunten ging boven het voeren van goede argumenten. De waarheid zal in het midden liggen, mijn mening was extreem. Er is echter zeker iets voor te zeggen.

quote:
En het dus een hele tijd kan duren tot je de nieuwste plaat precies op zijn waarde kan beoordelen.
Maar meestal zijn de vorige platen ook gewoon beter. Stel je voor dat elke groep telkens maar betere platen maakt. Hoe meer platen je dan maakt, hoe beter je muziek wordt. Dan zou ik als groep toch elke week een nieuwe CD uitbrengen hoor
Ik vind the ideal crash absoluut niet hun beste plaat, maar ben wel fan van dEUs. Net als ik WYIN de beste plaat vindt van Placebo, De stijl van the white stripes en toch die hard fan ben van die twee. Ben ik nu abnormaal?
Dat hoeft niet
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  vrijdag 3 oktober 2003 @ 11:13:50 #80
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_13617538
quote:
Op donderdag 2 oktober 2003 19:05 schreef Grobbel het volgende:
Ik ben wel benieuwd of dEUS het hoge niveau van hun vorige platen nog kunnen halen, wat nieuw werk betreft...
De eerste single van Barmans Magnus-project vond ik trouwens niet zo heel erg goed.
Ya, ben ik ook erg benieuwd naar.. kon niet veel wijs worden van dat ene nieuwe nummer wat ze tijdens de laatste concert-reeks speelden.. Maar ik had ook niet gedacht dat ze na "in a bar...." het niveau konden vasthouden (en misschien wel verhogen) met "ideal crash"... dus we moeten vertrouwen hebben...
Er zit by the way ook een Barman solo-album aan te komen... akoestisch naar ik meen....
  maandag 3 november 2003 @ 14:03:01 #81
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_14344602
BRUSSEL - De Belgische rockgroep dEUS gaat na vier jaar inactiviteit opnieuw aan de slag. De band begint volgende week met het schrijven van nummers voor een nieuw album. De nieuwe plaat moet eind volgende zomer in de winkel liggen. Drummer Jules De Borgher zal er niet meer bij zijn. Hij wordt vervangen door Stephan Misseghers, die eerder bij Soulwax speelde. Dat meldt dEUS' manager, Christian Pierre.

Volgende week begint het gezelschap te schrijven aan nieuw materiaal. Rond maart-april zou dEUS de studio intrekken, zodat de nieuwe plaat tegen het einde van de zomer in de winkel ligt. Ondertussen werd drummer Jules De Borgher -- ,,in alle vriendschap'' -- vervangen. Door de personeelswissel blijven nog enkel Tom Barman en Klaas Janszoons over van de oorspronkelijke bezetting.

Het is al vier jaar geleden sinds hun laatste album The Ideal Crash verscheen (een Greatest Hits-verzamelaar niet inbegrepen). Na de promotietournee besloot het Antwerpse kwintet een rustpauze in te lassen. Sindsdien hielden de individuele groepsleden zich bezig met eigen projecten.

Zo maakte bassist Danny Mommens met zijn groep ,,Vive La Fête'' zijn intrede in de modewereld. Zanger Tom Barman oogste succes met zijn film ,,Any Way The Wind Blows'', die intussen al 70.000 kijkers naar de Belgische filmzalen lokte. Van zijn project ,,Magnus'' ligt in januari een album in de winkels. En op 17 november verschijnt een album van de optredens die Barman gaf met pianist Guy Van Neuten.

Artikel uit De Standaard van vorige week.....

maandag 3 november 2003 @ 14:41:43 #82
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_14345907
nou, afwachten dan maar
pi_14349038
Hè hè, dat zou tijd worden Ik ben heel benieuwd wat ze ervan gaan maken.

[Dit bericht is gewijzigd door lukas op 03-11-2003 16:16]

pi_14349640
joepie.
Hmmzz....
pi_14349732
Instant Street .
pi_14350007
Geweldig, kan niet wachten! dEUS
  maandag 3 november 2003 @ 16:52:33 #87
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_14350166
Eindelijk. .
For great justice!
pi_14350236
Eindelijk ja. . Ben benieuwd.
Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
pi_14355200
Ik ben erg benieuwd met welke sound ze op deze plaat komen.

Vorige drie dEUS platen vond ik geweldig, dus ik heb er alle vertrouwen in.

Hopelijk gaan ze ook weer touren. Concert (vorig jaar?) in Paradiso dat ik gezien heb smaakte naar meer.

Hmmzz....
  donderdag 6 november 2003 @ 18:15:19 #90
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_14436711
quote:
Op maandag 3 november 2003 19:43 schreef -Wepeel2- het volgende:
Ik ben erg benieuwd met welke sound ze op deze plaat komen.

Vorige drie dEUS platen vond ik geweldig, dus ik heb er alle vertrouwen in.

Hopelijk gaan ze ook weer touren. Concert (vorig jaar?) in Paradiso dat ik gezien heb smaakte naar meer.

Yep, er komt ook weer een (grote) tour ter promotie van het nieuwe (nog op te nemen) album!
  dinsdag 25 november 2003 @ 14:20:52 #91
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_14915785
Last Friday, November 21st, Tom Barman and Guy Van Nueten released a live double album. The album is a compilation of songs performed by Tom and Guy during their acoustic sets in 2001-2002.

The live double album features a normal CD containing 11 tracks, playable on standard CD-players. As a bonus it also features a Super Audio Compact Disc (SACD) containing another 6 tracks. Tom and Guy will perform several acoustic sets this week to promote the live album.

Tom Barman & Guy Van Nueten Live tracklist:

CD
1. River (Joni Mitchell cover)
2. Right as Rain
3. One Advice, Space
4. Everybody`s Weird
5. River Man (Nick Drake cover)
6. My Funny Valentine (Rodgers & Hart cover)
7. Memory of a Free Festival (David Bowie cover)
8. Serpentine
9. Fruit Tree (Nick Drake cover)
10. Magnolia (J.J. Cale cover)
11. Nothing Really Ends

SACD
1. Magdalena
2. Luxury (previously unreleased)
3. Le Poinçonneur des Lilas (Serge Gainsbourg cover)
4. Little Arithmetics
5. Harry Irene (Captain Beefheart cover)
6. After Midnight (J.J. Cale cover)

[Dit bericht is gewijzigd door DaisyDuke op 25-11-2003 15:15]

woensdag 10 december 2003 @ 19:20:12 #92
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_15309973
Radio1.be: 10 jaar dEUS, complete geschiedenis in 5 delen
http://www.cucamonga.be/series/dEUS/dEUS1203-1.htm
pi_15316926
quote:
Op dinsdag 25 november 2003 14:20 schreef DaisyDuke het volgende:
Last Friday, November 21st, Tom Barman and Guy Van Nueten released a live double album. The album is a compilation of songs performed by Tom and Guy during their acoustic sets in 2001-2002.

The live double album features a normal CD containing 11 tracks, playable on standard CD-players. As a bonus it also features a Super Audio Compact Disc (SACD) containing another 6 tracks. Tom and Guy will perform several acoustic sets this week to promote the live album.

Tom Barman & Guy Van Nueten Live tracklist:

CD
1. River (Joni Mitchell cover)
2. Right as Rain
3. One Advice, Space
4. Everybody`s Weird
5. River Man (Nick Drake cover)
6. My Funny Valentine (Rodgers & Hart cover)
7. Memory of a Free Festival (David Bowie cover)
8. Serpentine
9. Fruit Tree (Nick Drake cover)
10. Magnolia (J.J. Cale cover)
11. Nothing Really Ends

SACD
1. Magdalena
2. Luxury (previously unreleased)
3. Le Poinçonneur des Lilas (Serge Gainsbourg cover)
4. Little Arithmetics
5. Harry Irene (Captain Beefheart cover)
6. After Midnight (J.J. Cale cover)

Hey dat klinkt als een leuk hebbedingetje. Die moet ik even onthouden als eventueel verjaardagscadeau.
Hmmzz....
  donderdag 11 december 2003 @ 22:35:03 #94
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_15342978
quote:
Op woensdag 10 december 2003 19:20 schreef bigshadow het volgende:
Leuk, wist ik niet, bedankt voor de tip!
  donderdag 11 december 2003 @ 23:20:11 #95
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_15344394
quote:
Op donderdag 11 december 2003 22:35 schreef DaisyDuke het volgende:

[..]

Leuk, wist ik niet, bedankt voor de tip!

graag gedaan maar kreeg de info via 2voor12
  vrijdag 12 december 2003 @ 11:25:04 #96
26714 Wrirreljorkel
go back to sleep
pi_15353448
quote:
Op donderdag 11 december 2003 23:20 schreef bigshadow het volgende:

[..]

graag gedaan maar kreeg de info via 2voor12

van Astrid Joosten herself??!?!
denk dat je 3voor12 bedoelt....
Someone else for president!!
pi_15833417
quote:
Op woensdag 10 december 2003 22:44 schreef -Wepeel2- het volgende:

[..]

Hey dat klinkt als een leuk hebbedingetje. Die moet ik even onthouden als eventueel verjaardagscadeau.

En ondertussen heb ik hem dan ook gekregen voor mijn verjaardag.

Het is een mooi, verstild plaatje. Ik ken niet alle originele nummers, maar de dEUS nummers worden mooi neergezet. Vaak prefereer ik wel het origineel, omdat het juist de totaalsound is die dEUS zo uniek maakt. Maar de liedjes in een uitgeklede versie horen is zeker geen onaangename ervaring.
De Nick Drake covers worden ook leuk gedaan, maar de originelen blijven absoluut mijn voorkeur horen. Zo'n nummer als Riverman opeens horen zonder de stem van Nick Drake is toch onwennig.

Geweldig trouwens hoe dat fluiten in Harry Irene totaal de mist ingaat.

[Dit bericht is gewijzigd door -Wepeel2- op 30-12-2003 18:52]

Hmmzz....
  woensdag 31 december 2003 @ 14:44:33 #98
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_15856495
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 18:48 schreef -Wepeel2- het volgende:

[..]

Vaak prefereer ik wel het origineel, omdat het juist de totaalsound is die dEUS zo uniek maakt.

Geweldig trouwens hoe dat fluiten in Harry Irene totaal de mist ingaat.

Ik geef toch ook meer de voorkeur aan de 'aangeklede' dEUS nummers.. ben het met je eens dat de totaalsound dEUS zo uniek maakt... bovendien is Barman nou niet echt een geweldige gitarist en gaat op een aantal nummers nogal storend in de fout.. Voor mij zijn de hoogtepunten van deze cd dus niet de dEUS nummers maar de covers... Het ab-so-lu-te hoogtepunt van de cd is Harry-Irene, en dan inderdaad de totaal mislukte 'whistle solo'! Super-audio!
pi_15858804
quote:
Op woensdag 31 december 2003 14:44 schreef DaisyDuke het volgende:

[..]
Ik geef toch ook meer de voorkeur aan de 'aangeklede' dEUS nummers.. ben het met je eens dat de totaalsound dEUS zo uniek maakt... bovendien is Barman nou niet echt een geweldige gitarist en gaat op een aantal nummers nogal storend in de fout..

Barman heeft wel een erg houterige manier van gitaarspelen ja, dat viel mij ook al op. Gelukkig speelt er wel een goede pianist mee.
Als totaal vind ik het zeker wel een leuk cd'tje en het was een cadeau, dus dan ga ik niet teveel zeuren.
Hmmzz....
  woensdag 31 december 2003 @ 16:46:25 #100
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_15859957
quote:
Op woensdag 10 december 2003 19:20 schreef bigshadow het volgende:
BTW, een erg leuke serie! Het laatste deel is nu ook na te luisteren op de site van radio1.be !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')