abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_4175140
Overal waar ik kom hoor ik mensen praten over Ralph Lauren. Jammergenoeg wordt er altijd, afgezien van de mensen op de hockeyclub, zeer denigrerend over dit merk gepraat. Mijn vraag is nu, hoe komt dit toch? Zelf draag ik graag Ralph Lauren en alhoewel ik er vaak op een sarcastische manier mee spot (kakkerrr-associaties e.d.), vind ik echt helemaal niets verkeerd aan het merk.

De prijs is respectabel -dit in tegenstelling tot een gemiddeld overhemd van Gant of Armani-, de overhemden zijn kwalitatief goed en ze zien er ook mooi uit. Waarom hebben 9 van de 10 mensen nu eigenlijk zo'n aversie voor het merk? Is het vanwege het feit dat ze het niet kunnen betalen, willen ze zich niet vertonen in nette kleding, denken ze mogelijk geassocieerd te kunnen worden met "een kakker" of worden ze beinvloed door hun leefomgeving en durven ze zich daardoor niet snel in zo'n overhemd te vertonen? Allemaal vragen waar ik een antwoord op wil.

Let wel, ik ben hier natuurlijk zeer generaliserend bezig. Niet iedereen heeft er een afkeer van, er zijn ook genoeg mensen die het merk wel weten te waarderen. Ook zijn er nog een aantal van dit soort merken (denk aan Hilfiger e.d.), maar deze laat ik even buiten beschouwing.

Reacties graag.

Ik ga ondertussen even verder met het strijken van m'n Ralph Lauren-overhemden, .

Is it washable?
  maandag 13 mei 2002 @ 18:18:50 #2
16505 KP
KwaliteitsPoster
pi_4175155
Ik vind Ralph Inbar leuker.
There's a #filosofie spirit in everyone.
  maandag 13 mei 2002 @ 18:20:55 #3
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_4175195
Of Ralph Schumacher!

Die zit bij Ralf en Michael op zwemles.

pi_4175200
quote:
Op maandag 13 mei 2002 18:18 schreef KP het volgende:
Ik vind Ralph Inbar leuker.
  Official ESF Kreviewer maandag 13 mei 2002 @ 18:23:20 #5
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_4175229
..ik draag het ook. Niet omdat het duur is, of rijk staat, maar omdat het lang meegaat, goede kwali is en bijdetijd...

* Kreator was ooit in een warenhuis zo groot als de bijenkorf in NYC waar ze een hele verdieping per merk hadden, voor een kwart vd prijs die we hier betalen...Ik hou niet zo van winkelen, maar toen geilde ik erop...

pi_4175331
ik draag die troep ook wel...relaxt..

maar je hebt ook wel mensen die er mee patsen ofzo ( ) en tsja, zo is het denk ik gekomen...

| Foto's |
  maandag 13 mei 2002 @ 18:31:45 #7
18588 TwistedToast
The illusion of confusion
pi_4175346
Ralph Lauren overhemden zijn de MAX man !!
Mooie stoffen, mega veel kleuren en TOP kwaliteit.
Helemaal niets mis mee dus, en de mensen die er wel wat over te emmeren hebben zijn gewoon niet goed bij hun hoofd
Cogito cogito ergo cogito sum - - "I think that I think, therefore I think that I am."
  maandag 13 mei 2002 @ 18:37:54 #8
23413 Blex
Je leeft maar één keer !
pi_4175448
Ik draag het ook vaak, (DUH:)) het is inderdaad een van de beste kleding qua kwaliteit prijs verhouding. En de kleurtje/stijl bevalt mij gewoon.
Student in hart en vooral nieren
  maandag 13 mei 2002 @ 18:38:11 #9
17841 huupke
RAAAAAAAAAAAAAAAAR
pi_4175452
juist ik draag het ook regelmatig net zoals je al noemde Tommy Hilfiger, mensen zeggen er misschien wel wat van maar ik doe toch aan wat ik zelf wil. en nadat je het een paar keer hebt gedragen zeggen die mensen er al niks meer van. En het zit wel lekker en kwaliteit is idd zeer degelijk.
Ik Roeleer Heftig
pi_4175464
quote:
Op maandag 13 mei 2002 18:23 schreef Kreator het volgende:
* Kreator Ik hou niet zo van winkelen, maar toen geilde ik erop...
Ook zonde van die kleren!!!
  maandag 13 mei 2002 @ 18:39:47 #11
20551 zodiaque
Epibreëer.
pi_4175482
Ralph Lauren is voor mensen die andere mensen aanzien voor René Mioch. Een foute zaak dus.
I wasn't supposed to BE here today!
pi_4175484
Afkeer?? net nog mooie Ralph zwembroek gekocht..
Ook ik heb wel eens een slotje gehad...
  maandag 13 mei 2002 @ 18:40:01 #13
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_4175486
quote:
Op maandag 13 mei 2002 18:23 schreef Kreator het volgende:
* Kreator was ooit in een warenhuis zo groot als de bijenkorf in NYC waar ze een hele verdieping per merk hadden, voor een kwart vd prijs die we hier betalen...Ik hou niet zo van winkelen, maar toen geilde ik erop...
* MeneerTim is ook in Macy's geweest. .

Maar ontopic: Ik vind Ralph Lauren een erg stijf merk.

maandag 13 mei 2002 @ 18:44:26 #14
17664 Timmaeh
Do I look like I care?
pi_4175555
Afkeer is er omdat het HET merk is voor ballen... maar als jij je er prettig in voelt, who gives a shit
  maandag 13 mei 2002 @ 18:45:48 #15
20551 zodiaque
Epibreëer.
pi_4175578
quote:
Op maandag 13 mei 2002 18:40 schreef MeneerTim het volgende:

[..]

* MeneerTim is ook in Macy's geweest. .

Maar ontopic: Ik vind Ralph Lauren een erg stijf merk.

Je zit me te stalken!
I wasn't supposed to BE here today!
  Official ESF Kreviewer maandag 13 mei 2002 @ 18:47:06 #16
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_4175597
Het was idd macy's...
  maandag 13 mei 2002 @ 18:47:38 #17
13297 moker
that's the shit!
pi_4175610
Ik draag het nooit en vooral hierom:

Bepaalde merken die eerst exclusief voor de white upperclass in Suburbia waren (Hilfigger, Ralph) werden plotseling 'overgenomen' door zogenaamd coole zwarte rappers, daarna direct gevolgd door hordes gekleurde jongeren. De merken kwamen in een spagaat terecht: enerzijds wilden ze de originele klanten niet verliezen maar ze konden ook niet om hun nieuwe clientele heen.
De doelgroep is dus vaag, en zoals je weet koop je vooral het ene merk en het andere niet om jezelf ergens mee te identificeren.

Anderzijds vind ik de kleding niet echt origineel overkomen en zijn de paardjes net ff iets te prominent. Ik vind het namelijk totaal niet chique als je een merk/label direct kunt zien bij een ander. Heeft altijd iets van: ' Kijk mij eens in mn dure jas/trui/polo'
Heeft altijd wat triests vind ik zo.

Geef mij maar Boss of Armani Jeans. Mooie, minimalistische kleding zonder opsmuk/zichtbare labels.

Hammerstyle!
  Official ESF Kreviewer maandag 13 mei 2002 @ 18:48:29 #18
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_4175627
quote:
Op maandag 13 mei 2002 18:47 schreef moker het volgende:
Ik draag het nooit en vooral hierom:

Bepaalde merken die eerst exclusief voor de white upperclass in Suburbia waren (Hilfigger, Ralph) werden plotseling 'overgenomen' door zogenaamd coole zwarte rappers, daarna direct gevolgd door hordes gekleurde jongeren. De merken kwamen in een spagaat terecht: enerzijds wilden ze de originele klanten niet verliezen maar ze konden ook niet om hun nieuwe clientele heen.
De doelgroep is dus vaag, en zoals je weet koop je vooral het ene merk en het andere niet om jezelf ergens mee te identificeren.

Anderzijds vind ik de kleding niet echt origineel overkomen en zijn de paardjes net ff iets te prominent. Ik vind het namelijk totaal niet chique als je een merk/label direct kunt zien bij een ander. Heeft altijd iets van: ' Kijk mij eens in mn dure jas/trui/polo'
Heeft altijd wat triests vind ik zo.

Geef mij maar Boss of Armani Jeans. Mooie, minimalistische kleding zonder opsmuk/zichtbare labels.

Armani is anders een van de meest opzichtige merken.
  maandag 13 mei 2002 @ 18:51:38 #19
12395 mistraldk
Sailing's the game!!!
pi_4175668
ik koop het pertinent niet omdat ik het niet mooier vind dan anderen merken, en de prijs zéker niet veel scheelt met bv de merken die jij al noemt (gant, ok armani is wel een stuk duurder maar ook totaal anders). ik heb zelf alleen overhemden van gant, jacques Britt, en van heusden (de laatste twee meer om onder een colbert te dragen)
"Spuug niet onder de tafel...daar zou je dronken vriend kunnen liggen"
pi_4175689
quote:
Geef mij maar Boss of Armani Jeans. Mooie, minimalistische kleding zonder opsmuk/zichtbare labels
Helemaal mee eens.
quote:
Armani is anders een van de meest opzichtige merken.
Vindt ik absoluut niet. Je bent zeker in de war met Versace, Armani staat juist bekend om zijn sobere stijl.
[b]Aerodynamics ... is for people who can't build engines[/b] [i]Enzo Ferrari[/i]
  maandag 13 mei 2002 @ 18:59:21 #21
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_4175765
quote:
Op maandag 13 mei 2002 18:45 schreef zodiaque het volgende:

[..]

Je zit me te stalken!

Kut!

,

!

maandag 13 mei 2002 @ 19:05:02 #22
13297 moker
that's the shit!
pi_4175816
even een quotje: (van Forbes.com)

Five years later, he became famous for the person who clothed Richard Gere in American Gigolo. Armani's minimalist style, which accentuated the human form rather than cloaking it with shoulder pads and other contraptions, was soon associated with celebrity icons like Pat Riley and Jodie Foster.

99% van wat mister Armani in elkaar naait is verre van opzichtig hoor! Hoewel er tegenwoordig wel af en toe shirts van AJ verschijnen met levensgroot ARMANI JEANS er op... Kom op zeg, je bent geen reclamebord. Hoop dat de labels snel weer gaan waar ze thuishoren: klein op de zijnaad of in de nek.

Moker

Hammerstyle!
  maandag 13 mei 2002 @ 20:05:47 #23
8540 Peter83
All the way
pi_4176633
Nix mis met Ralph, net zo min als met Hilfiger. Soms wat stijf, maar er zijn ook zat dingen die vlot zijn. De shirts van Boss en Armani vind ik eigenlijk wat goedkoop ogen en tevens wat flets soms. De broeken van Boss en Armani zijn wel erg goed!
Leef je eigen leven want je zult je eigen dood sterven.
pi_4177160
Draag t zelf ook.. vind ze er wel stijlvol uitzien...
pi_4177920
quote:
Op maandag 13 mei 2002 18:59 schreef MeneerTim het volgende:

[..]

Kut!

,

!

Hé kakker uit Leiden, geef jij ook eens je ongezouten mening over dit gevoelige onderwerp, in plaats van de hele tijd dit topic te verneuken met je correcte interpunctiegebruik!

.

Is it washable?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')