abonnement Unibet Coolblue
pi_79642047
Een review van een show die al een tijdje loopt, sterker nog de show eindigt op 7 mei aanstaande. De tour is gestart op 6 oktober 2009 en Daniel Arends heeft met deze show een nominatie in de wacht gesleept voor de Neerlands Hoop cabaretprijs als veelbelovend talent.

De plaats van deze voorstelling is in het 't Voorhuys te Emmeloord.
Al in de lobby was het enthousiasme merkbaar. Mensen hadden er zin in, allemaal. Het zag er naar uit dat zaal nog niet voor een kwart gevuld was, sterker nog als iemand zou zeggen dat er 50 man zou zitten, dan zou ik dat overdreven vinden. Een zo goed als lege zaal. En dat viel Daniël ook op.
Aan zijn gezicht was de teleurstelling te zien. Zou hij dat vaker meegemaakt hebben? Op die vraag geeft hij zelf al antwoord met zijn hele show.

Het begint met de kennismaking zoals veel cabaretiers beginnen, geven een compliment over de stad, al dan niet cynisch en kijkt even op de eerste paar rijen of er nog wat leuks tussen zit.
Pech voor Daniel, de zaal is zo goed als leeg en dat geldt ook voor de voorste rijen op een paar ouderen na. Daar valt niet veel eer aan te behalen, de vragen die hij stelt komen niet over en de ouderen geven amper antwoord.

Vervolgens glijden de ogen van Daniel door de zaal en ziet een jongetje zitten. Emile heet hij en is twaalf jaar. Daniel lijkt zijn muze te hebben gevonden in de zaal en pakt de draad weer op. Emile, wat leuk dat je hier bent.
Er komt een gesprek op gang en Emile doet leuk mee en je voelt dat de zaal zich klaar maakt voor een avond plezier. Emile, dat is een van de drie mooiste namen die ik ken zegt Daniel.
“Emile, David en Benjamin!” Vervolgens vraagt Daniel aan Emile of de man naast hem zijn vader is en hoe hij heet, de vader geeft antwoord en zegt dat ie David heet.
De muze verdwijnt, de vader maakt de grap en Daniel schrikt. Hier had ie niet op gerekend
Nee serieus, hoe heet je? Klaas, was het antwoord.

Terug naar Emile, gewoon uit nieuwsgierigheid, je bent nu elf jaar… uit persoonlijke interesse… kan je je voorhuidje al helemaal . . . ?

Daniel probeert je mee te nemen in zijn leven. Hij is geadopteerd, iets waar hij trots op is en dat ook duidelijk laat merken, tot in den treuren. Hij is naar zijn vaderland geweest heeft daar wat dingen meegemaakt en die verteld hij ons. Zo heeft hij hele erge diaree gehad en liet hij ons genieten van zo’n twee minuten diaree geluid. Hij is er overvallen en vroeg wisselgeld terug van de overvaller.
Het is het niveau kleuterschool. Daniel weet de zaal niet te prikkelen en hij heeft dat ook in de gaten, maar gaat stug door met wat hij doet, inspiratieloos gebrabbel op het podium. Voorbeeld: Hij is naar Mongolië geweest, oh sorry hoor, ik bedoel het land van down.

Het leven moet je leren als fietsen zonder helm, dat is een beetje zijn verhaal. Daar begint hij mee, dat komt zo nu en dan eens naar voren en daar eindigt hij mee.
Als je dan van je fietsje valt en je overleeft het niet, dan hoor je hier gewoon niet. Dat gevoel heeft Daniel Arends waarschijnlijk ook op het podium, hij hoort er die avond gewoon niet.

Het is nu eind maart 2010, de tour is bijna ten einde. Je zou zeggen dat ie de puntjes intussen wel op de i had kunnen zetten, dat hij al feilloos aanvoelt hoe het publiek reageert op zijn programma, maar helaas.
Misschien dat als de zaal vol was, dat het voor hem ook een stuk minder als gewoon “werk” had gevoeld, maar je krijgt alleen de zalen vol als je mensen vermaakt.
Dat is in dit geval niet zo.

Daniel Arends heeft een enorm leuke kop, een ontspannen uitstraling. Iemand die de lach aan zich heeft hangen. Dat in combinatie met een goede show, was een succes geweest.

Zijn show heet “Geen excuses” en dat was eigenlijk wel op zijn plaats geweest.

Wil je de show toch nog zien? Dan kan je nog op de volgende data een kijkje nemen.

27-3-2010 Schouwburg Agnietenhof te Tiel, 8-4-2010 Stadsgehoorzaal te Kampen, 9-4-2010 Philharmonie te Haarlem , 14-4-2010 S.C.C. De Schakel te Heerhugowaard, 16-4-2010 Agora theater te Druten, 20-4-2010 Theater aan de Schie te Schiedam, 22-4-2010 Koningstheater te Den Bosch, 23-4-2010 Koningstheater te Den Bosch, 24-4-2010 De Blauwe Kei te Veghel, 26-4-2010 De Kleine Komedie te Amsterdam, 27-4-2010 De Kleine Komedie te Amsterdam, 7-5-2010 CD Rix teDeurne

Wil je meer zien van Daniel Arends, lees dan ComedyTrain

Om een beeld te krijgen van Daniel Arends, hier een scene uit zijn vorige show Joko 79.



[ Bericht 0% gewijzigd door Dirkh op 27-03-2010 15:53:08 ]
pi_79642194
Ik vind die gast leuk om te kijken als je geen zin hebt om te lachen.
Sorry.
5 Ferrari's op videoband!
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 27 maart 2010 @ 13:42:46 #3
163650 Greys
pi_79642385
Leuk, zo'n uitgebreide review!

Het klinkt alleen niet alsof ik er ook heen wil, maar dat ligt niet aan jou verder
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Boks-Chick zaterdag 27 maart 2010 @ 14:01:57 #4
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_79642969
Goede review!
En heb net ff wat gekeken op youtube. Ik zou persoonlijk erg nerveus worden van zijn eh eh eh constant tussen door
lolwut
pi_79770302
vond t ook een verspilling van mn geld.. jammer.

Vincent Geers trouwens ook..
But Fonda ain't got a motor in the back of her honda...
pi_80835524
@ TS,

Bedankt voor je review en goed om eens de
andere kant van de medaille te lezen inzake Daniel,
want van wat ik op de tv had gezien (die show die jij
even noemde) was ik in de veronderstelling dat hij al
heel veel succes had en avond aan avond voor
uitverkochte zalen speelde en dus misschien wel
een bezoek waard was.

Dat varieert dus heel erg zo te lezen.
75 topics = FIN
pi_81284149
heb hem onlangs ook gezien, vond het een flinke tegenvaller. In interactie met het publiek is hij niet goed. Hij vroeg mijn vriendin wat en ze reageerde eigenlijk helemaal niet (typisch haar ) maar hij gaat er dan niet goed mee om. Zoals vaker in die show naar voren kwam.
1x maakte ik zachtjes een opmerking en de gast achter mij zei 1-0 voor haar!

Soms erg voorspelbare (slechte) grappen en niet het grote talent waar ik op gehoopt had.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')