Nope.quote:Op donderdag 25 maart 2010 21:48 schreef teamlead het volgende:
ja, natuurlijk is LS latijn.. maar is het in het VK een gebruikelijke aanhef?
Geen idee, maar volgens Wikipedia wel.quote:Op donderdag 25 maart 2010 21:48 schreef teamlead het volgende:
maar is het in het VK een gebruikelijke aanhef?
e.g. is ook Latijn, maar dat gebruiken ze daar wel en hier niet. Met L.S. zou het andersom kunnen zijn, hoewel ze het daar volgens mij ook wel kennen.quote:Op donderdag 25 maart 2010 21:46 schreef Allen het volgende:
L.S. is Latijn, toch? Waarom zou je die niet kunnen gebruiken? En anders neem je 'greetings reader', of iets dergelijks.
"Gegroet lezer" is ook niet bepaald een aanhef.quote:Op donderdag 25 maart 2010 21:48 schreef teamlead het volgende:
Waarom niet gewoon 'Dear Sir/ Madam'?quote:Op donderdag 25 maart 2010 21:48 schreef teamlead het volgende:
check... 'Geachte heer, mevrouw' is bij ons ook normaler.quote:Op donderdag 25 maart 2010 21:50 schreef Allen het volgende:
[..]
Waarom niet gewoon 'Dear Sir/ Madam'?
ik vind alles best, zolang ik die Britten er niet mee op de kast jaagquote:Op donderdag 25 maart 2010 21:50 schreef Allen het volgende:
[..]
Waarom niet gewoon 'Dear Sir/ Madam'?
Waarom niet?quote:Op donderdag 25 maart 2010 21:50 schreef Allen het volgende:
[..]
En gebruik jij L.S. echt als aanhef in een Nederlandse brief?
Het klinkt écht ouderwets. Ik vind het ook nog onpersoonlijk klinken, vergeleken met dear sir/madam.quote:
Nee, voor een sollicitatiebrief zou ik het inderdaad ook niet doen. Maar als je een klacht hebt en dat bij een bedrijf meldt, vind ik het best een gepaste aanhef.quote:Op donderdag 25 maart 2010 21:56 schreef Allen het volgende:
[..]
Het klinkt écht ouderwets. Ik vind het ook nog onpersoonlijk klinken, vergeleken met dear sir/madam.
Niet dat het fout is of zo, maar bij een sollicitatiebrief bijvoorbeeld zou ik het raar vinden. Waarom L.S. nemen als geachte heer/mevrouw er ook is?
dus yo niggah wazzuuuuuuuuuuuup kan dan ook wel?quote:
Ach welnee, ik zie het regelmatig nog gebruikt worden in e-mails als een variatie op collega's, helemaal als het mailtje wat formeler van toon is.quote:
5 jaar geleden zei mijn leraar Nederlands al dat het echt niet meer kon boven een formele brief.quote:Op donderdag 25 maart 2010 23:06 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Ach welnee, ik zie het regelmatig nog gebruikt worden in e-mails als een variatie op collega's, helemaal als het mailtje wat formeler van toon is.
Het wordt wel afgeraden omdat het onpersoonlijk en ouderwets zou zijn, in plaats daarvan wordt geadviseerd geachte heer, mevrouw te gebruiken.quote:Op donderdag 25 maart 2010 23:08 schreef timmmmm het volgende:
[..]
5 jaar geleden zei mijn leraar Nederlands al dat het echt niet meer kon boven een formele brief.
Daar gaat het topic toch helemaal niet over? Daar heb ik het dan toch ook logischerwijs niet over?quote:Op donderdag 25 maart 2010 23:15 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Het wordt wel afgeraden omdat het onpersoonlijk en ouderwets zou zijn, in plaats daarvan wordt geadviseerd geachte heer, mevrouw te gebruiken.
Dat is inderdaad veel persoonlijker..
Ik zou het ook niet boven een formele brief gebruiken maar informeel, tussen groepen collega's onderling is het een makkelijke aanhef.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |