quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 22:16 schreef Its-Jojo-4you het volgende:Ik heb XP opnieuw geinstalleerd en nu kom ik in het inlogscherm en moet ik een wachtwoord opgeven dat ik niet ingesteld heb. Ik moest een paar velden ervoor wel een usernaam opgeven maar er werd niet naar een wachtwoordkeuze gevraagd. Iemand suggesties?
Windows XP stelt zelf geen wachtwoorden in, heb ik in honderden installaties nog nooit meegemaakt. Meestal is het dus gewoon blanco, maar als dat klaarblijkelijk ook niet werkt, probeer tweemaal ctrl-alt-del te geven in het inlogscherm, je krijgt dan de admin login, die ook blanco zou moeten zijn als je niks hebt ingevoerd. Loginnaam blijft wel gewoon 'Administrator'.
Als je er niet aan uit komt - gewoon opnieuw installeren, je verliest niks

Uitzondering zou kúnnen zijn (maar kan het me niet voorstellen) dat je geen blanco installatie, maar een 'slipstream' installatiecd te pakken hebt, of een system restore cd, waar aanpassingen in zijn gemaakt.
Wat voor XP media gebruik je, en hoe zijn ze verkregen?
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 08:44 schreef Its-Jojo-4you het volgende:hele domme vraag misschien, maar is mogelijk je internetverbinding onder XP in te stellen zonder de software van je provider?
Als je een kabel- of adsl modem hebt van je provider waar een netwerkkabel uit komt, kun je die gewoon in de netwerkpoort van je pc steken, dan heb je gewoon internet. Er zijn providers geweest die een login vereisten of speciale software, maar aangezien het gebruik van een router dan nagenoeg onmogelijk word doet bijna niemand dat meer. Welke provider heb je, en wat voor modem/router hebben ze je in gebruik gegeven?