abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81065188
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 22:09 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Ik ben altijd vrij en J. slaapt met oordoppen als ie dat nodig vind, dus ik ga morgen al beginnen had ik al bedacht Eens kijken hoe het bevallen gaat.
Ik vind dat altijd zo spannend! Ivan heeft gisternacht voor het eerst geen late voeding gehad. Gelukkig ging het goed, want ik trek gebroken nachten ineens héél slecht.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_81065276
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 22:10 schreef Poppejans het volgende:

[..]

Ik!
Maar dat gaat niet door brievenbus zeker?
Oh wacht, ik zie je op de Veluwemeet toch?
Ik zal morgen inventariseren wat ik precies heb. (Ik heb bijvoorbeeld ook opvolgmelk van Friso die ik niet ga gebruiken omdat ik het liever bij Nutrilon houd.) Ik kan eventueel het een en ander naar de Veluwemeet meenemen, maar dat duurt wel nog even.
pi_81065320
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 22:12 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik zal morgen inventariseren wat ik precies heb. (Ik heb bijvoorbeeld ook opvolgmelk van Friso die ik niet ga gebruiken omdat ik het liever bij Nutrilon houd.) Ik kan eventueel het een en ander naar de Veluwemeet meenemen, maar dat duurt wel nog even.
Oh heel graag,super!
Nutrilon gebruik ik ook
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_81065365
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 22:10 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik vind dat altijd zo spannend! Ivan heeft gisternacht voor het eerst geen late voeding gehad. Gelukkig ging het goed, want ik trek slechte nachten ineens héél slecht.
Dat zal best! Hoe laat heb je dan de laatste voeding gegeven?
Rienk slaapt van 19:00 tot 23:00 dus ik kan de voeding dan niet vervroegen?

Ik had in 2 dozen ook pyamapapje en opvolg melk, dus ik heb al Ga ze zeker wel gebruiken, maar niet met precies 6 maanden, wil daar nog even mee wachten tot hij het groente en fruit goed eet.
Dat 'nep'spul geef ik daarna pas omdat ik denk dat het ongezonder is
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_81065607
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 22:14 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Dat zal best! Hoe laat heb je dan de laatste voeding gegeven?
Rienk slaapt van 19:00 tot 23:00 dus ik kan de voeding dan niet vervroegen?
Ivan kreeg de laatste twee voedingen om 18:00 en 22:15 uur. We zijn eerst begonnen om hem iets minder voeding te geven om 22:15 uur, maar ik zag het niet zitten om die hoeveelheid verder te verlagen. Ik heb sterk het idee dat Ivan een 'alles of niets'-jongen is. Als hij wakker wordt gemaakt voor een voeding moet en zal hij ook behoorlijk drinken. Ook dat heeft hij niet van een vreemde. Gister hebben we maar gewoon de gok gewaagd met het risico op een nachtvoeding. De laatste fles heeft hij toen rond 19:00 uur gekregen. We proberen die fles van 18:00 uur nu dus wel later te geven.
quote:
Ik had in 2 dozen ook pyamapapje en opvolg melk, dus ik heb al Ga ze zeker wel gebruiken, maar niet met precies 6 maanden, wil daar nog even mee wachten tot hij het groente en fruit goed eet.
Dat 'nep'spul geef ik daarna pas omdat ik denk dat het ongezonder is

Volgens mij krijg je die samples ook vanzelf rond de 6 maanden. Dat krijg je ervan als je zo nodig een Blije Doos wilt.
pi_81065908
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 22:19 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ivan kreeg de laatste twee voedingen om 18:00 en 22:15 uur. We zijn eerst begonnen om hem iets minder voeding te geven om 22:15 uur, maar ik zag het niet zitten om die hoeveelheid verder te verlagen. Ik heb sterk het idee dat Ivan een 'alles of niets'-jongen is. Als hij wakker wordt gemaakt voor een voeding moet en zal hij ook behoorlijk drinken. Ook dat heeft hij niet van een vreemde. Gister hebben we maar gewoon de gok gewaagd met het risico op een nachtvoeding. De laatste fles heeft hij toen rond 19:00 uur gekregen. We proberen die fles van 18:00 uur nu dus wel later te geven.
Ah ok. Mag ik jou schema weten voor de hele dag? Want Ivan zit iets dichter bij Rienk dan Daan En je houdt alles bij toch? Kun je eens opzoeken wat je Ivan gaf met 4.5 maand? Dan kan ik kijken of ik het wat goed doe enzo
quote:
Volgens mij krijg je die samples ook vanzelf rond de 6 maanden. Dat krijg je ervan als je zo nodig een Blije Doos wilt.
Hehe ja, die doos kreeg ik dus al toen Rienk nog geen 2 maanden was en 2 keer! Jammer van de spam, maar de lepeltjes en de ligadoosjes zijn wel tof
pi_81066008
Ik heb volgens mij ook nog liga en ligadoosjes! Ik ga morgen even in de voorraadkast duiken. En ik zoek morgen ook op hoe dat bij 4,5 maand met de voedingen zat. Het boekje ligt in Ivans kamer en hij slaapt, dus ik stap maar niet naar binnen!
pi_81066281
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 22:26 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb volgens mij ook nog liga en ligadoosjes! Ik ga morgen even in de voorraadkast duiken. En ik zoek morgen ook op hoe dat bij 4,5 maand met de voedingen zat. Het boekje ligt in Ivans kamer en hij slaapt, dus ik stap maar niet naar binnen!
Snap ik
Fijn dat je het wilt opzoeken! Heb jij Ivan al aan de liga? Of alleen rijstwafels?
pi_81068523
Met 4 mnd moesten we naar het cb en toen mocht ik de 5 flessen af proberen te bouwen naar 4.
En dan de laatste fles 210/7 geven voor de nacht.

Tijn had nog wel honger dus op een gegeven moment alle flessen 210/7 en dat ging schoon op, een paar weken.
Hierna rond de 5 mnd begonnen met bijvoeding en hij regelt het wederom zelf.
s ochtends 210/7 2e en 3e fles 180/6 (laat ie vaak wat staan) en s avonds voor slapen 210/7 en laat dan soms ook nog 100 cc staan.
Tij heeft het bepaalde periodes meer nodig blijkbaar en zoals de vpk het al zei, ze regelen het zelf en dat klopt nu ook weer.
pi_81076920
Ligadoosjes kan je ook opvragen via de website van Liga, betaal je wel verzendkosten van ik meen 3 euro.
pi_81078614
De eerste kleine fles gaat er met moeite in. Hij wil wel, maar de huiskamer is een stuk boeiender

Maar 165 cc zit er nu in
06:30 200
10:30 165
  donderdag 6 mei 2010 @ 11:04:07 #187
57497 happyme28
I'm so happy
pi_81078935
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 10:52 schreef Vlindur het volgende:
De eerste kleine fles gaat er met moeite in. Hij wil wel, maar de huiskamer is een stuk boeiender [ afbeelding ]

Maar 165 cc zit er nu in
06:30 200
10:30 165
Herkenbaar

Hier:
06.45 200 (30cc laten staan)
11.00 165 (nu aan het drinken) (helemaal leeg )

[ Bericht 6% gewijzigd door happyme28 op 06-05-2010 11:13:51 ]
pi_81081548
Ik heb gebeld met het CB en Rienk mag best 4 flessen, hij doet het er goed mee dus is er niks aan de hand.
Ze stelde voor om de flessen om de 4 uur te geven zodat de laatste rond een uur of 8/9 is zodat hij een hele nacht kan doorslapen. Maar toen ik zei dat ik nu rond 5 uur spenenpluggen moet zei ze gelijk dat ik er dan nog maar even mee moest wachten. Dan kwam het vanzelf wel.

Aan 165 had hij te weinig stelde ze. Ik ben benieuwd. Hij ligt nu in bed, als hij 'te vroeg' wakker wordt kan ik hij inderdaad niet met 165 toe.. Ik kijk het gewoon wel aan vandaag. Ik voed eigenlijk toch op verzoek en niet op tijd, maar met die 4 flessen zaten we wel in een soort van ritme

Oh en die laatste 210/7 met 3 scheppen rijstebloem was ook prima. Bijvoeden 'moest' ik vanaf 5 of 5.5. toch wel gaan doen. En dan ook elke dag.. (Dan is mijn kleine baby echt groot )
pi_81087945
Lars zit ook op 4 flessen, ons schema:
8.00 fles 180/6 (en 2 theelepeltjes rijstebloem)
10.00 fruit
12.00 uur fles 180/6
14.00 liga/broodkorst
16.00 fles 180/6
17.30 boontjes
20.00 fles 210/7

Groofsken, had je nog gebeld???

Ik heb hier nog proefzakjes van melkpap appel, en griesmeel melkpap, als er iemand interesse heeft? Ze passen door de brievenbus
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_81088704
Nog even over de rijstebloem, jullie noemen schepjes, maar wat is een "schep"? Gebruik je daarvoor de schepjes van de kv of iets anders? Ik vind het lastig om de juiste hoeveelheid te vinden namelijk... gisteren kwam het wel goed uit uiteindelijk (hoewel de fles naar mijn gevoel wel veel te snel op) maar toen heb ik op gevoel erin gestrooid...

Ons schema is ongeveer:
07.00 180/6
11.00 180/6
15.00 180/6
19.00 180/6
23.00 210/7 + rijstebloem of met 2 schepjes extra ipv comfort...
Maar Minke laat echt niet meer dan 4 uur tussen de flesjes over het algemeen en we mochten van het cb ook niet veranderen kwa hoeveelheden ivm mindere groei/gewichtstoename tot nu toe. Dus we blijven gewoon op 5 flessen voorlopig.
pi_81088864
Bij Meike nam ik destijds zo'n schepje die bij de Nutrilon zit voor de rijstebloem.
(Ze hebben het op het pak over eetlepels geloof ik, maar dat maakt zo'n rommel om in de fles te krijgen)

Lars is een gevalletje apart, dus die krijgt nu 2 theelepeltjes rijstebloem
pi_81089147
Ik heb een koffieschepje in het pak gedaan. Dus 1 schepje is 1 lepel voor ons

En ik doe alles van te voren in een poedertoren en schud het dan leeg in de fles. Anders ligt het bij ons ook verdeeld tussen fles en aanrecht

Karin, ik wil je proefverpakkingen wel!
pi_81089233
Oke Vlindur, ik heb je adres alleen niet meer, pm?
pi_81098832
ik durf het haast niet te zeggen, maar we hebben hier al 2 dagen een blij ventje wat nauwelijks huilt en zo ongeveer op de klok af om de 4 uur komt voor zijn flesje (90+3). ff afwachten hoeveel hij weegt volgende week maar
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  donderdag 6 mei 2010 @ 19:58:19 #195
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_81100567
Karin, wat lief dat je ernaar vraagt.

Vanochtend heb ik het cb gebeld en die dame zei dat er eigenlijk gewoon nog niet zoveel over te zeggen is, zolang hij ook nog bv krijgt. Voor hetzelfde geld is de bv al dusdanig teruggelopen dat hij zeg maar bijtankt met die flesvoedingen. Zij verwachtte dat hij waarschijnlijk minder ging drinken per fles als de bv helemaal klaar is, dat er gewoon een nieuw evenwicht aan het ontstaan is zo. Ik was heel blij met die invalshoek en ook met het idee dat ik eerst echt in alle rust kan gaan kijken waar dit heengaat en pas daarna hoef te beslissen of er iets veranderd moet worden. Ook zei ze dat de meeste bv-babietjes echt wel zelf stoppen met drinken als ze genoeg hebben (zij zei verder niks over toch doordrinken ivm zuigbehoefte zoals hier werd geopperd en ik ben vergeten dat zelf aan te kaarten).

Kort samengevat, ik wacht rustig af en kijk waar dit heengaat, met in mijn achterhoofd voorlopig een ritme van 5 keer 180/6 en fruithap.
  donderdag 6 mei 2010 @ 19:58:44 #196
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_81100589
Oh, en hij dronk vandaag wel rijstebloem (derde poging)
pi_81101801
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 19:58 schreef Groofsken het volgende:
Karin, wat lief dat je ernaar vraagt.

Vanochtend heb ik het cb gebeld en die dame zei dat er eigenlijk gewoon nog niet zoveel over te zeggen is, zolang hij ook nog bv krijgt. Voor hetzelfde geld is de bv al dusdanig teruggelopen dat hij zeg maar bijtankt met die flesvoedingen. Zij verwachtte dat hij waarschijnlijk minder ging drinken per fles als de bv helemaal klaar is, dat er gewoon een nieuw evenwicht aan het ontstaan is zo. Ik was heel blij met die invalshoek en ook met het idee dat ik eerst echt in alle rust kan gaan kijken waar dit heengaat en pas daarna hoef te beslissen of er iets veranderd moet worden.
Klinkt plausibel, hoor! Zoiets probeerde ik ook te zeggen. Het is even afwachten.
quote:
Ook zei ze dat de meeste bv-babietjes echt wel zelf stoppen met drinken als ze genoeg hebben (zij zei verder niks over toch doordrinken ivm zuigbehoefte zoals hier werd geopperd en ik ben vergeten dat zelf aan te kaarten).
Stopt R. aan de borst wel zelf? Ivan deed dat namelijk nooit. Ik moest hem altijd zelf afkoppelen omdat hij niet echt meer aan het drinken was. Daardoor wist ik al vrij snel dat hij gewoon een grote zuigbehoefte had.
quote:
Kort samengevat, ik wacht rustig af en kijk waar dit heengaat, met in mijn achterhoofd voorlopig een ritme van 5 keer 180/6 en fruithap.
Puik plan! Goed dat je gebeld hebt. Ik merk aan je dat je er ineens een veel beter gevoel bij hebt. Super!
pi_81101965
Ik ben vergeten in het boekje te kijken en om een inventarisatie te maken van pyjamapapjes omdat ik vandaag aan het verven was.

Vlindur: Ik denk dat ik toen Ivan zo oud was als Rienk ook overwoog om naar de 4 flessen te gaan. Ik heb hier nog advies erover ingewonnen. Ik maakte Ivan om 19:00 uur wakker voor een voeding (waarna ik hem wakker hield) en om 22:15 uur maakte ik hem weer wakker voor een voeding (waarna ik hem meteen in bed deed). Ik vond het zo vervelend om hem alsmaar uit zijn slaap te halen dat ik die voeding van 19:00 uur later wilde geven en die laatste voeding wilde laten vervallen. Daar is het uiteindelijk niet van gekomen omdat Ivan ineens minder ging slapen. Toen hij minder sliep had hij ook weer vaker behoefte aan een fles en leken 5 voedingen ineens heel weinig!
  donderdag 6 mei 2010 @ 20:28:54 #199
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_81102075
Ja, ik voel me er veel beter bij . Ze zei ook dat 210/7 heus niet zoveel kwaad kan als dat tijdelijk is, er dus vanuit gaande dat hij aan het bijtanken is. Dat hij echt niet te dik is, vond zij ook wel een teken dat hij in totaal waarschijnlijk echt niet teveel binnenkrijgt. Ik had dat gisteren niet opgepikt dan, dat jij ook zoiets bedoelde .

En R moet ik soms loskoppelen, het liefst valt hij aan de borst inslaap. Maar meestal merk(te) ik erg goed wanneer hij genoeg gehad had, of niet echt hongerig was. Dan liet hij veel los om naar mij te kijken, of eventjes naar rechts te kijken bv. Dat doet hij nu bij die flessen nu helemaal niet.
pi_81102621
Hartstikke fijn Groofsken! Niks om je druk over te maken dus, lekker zo doorgaan met je mooie kereltje!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')