abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79561642
Vandaag hadden we op het werk in een sentimentele bui het over TV series en dingen uit onze jeugd. Uiteraard kwam ook de Winner Taco voorbij, waarop een collega enthousiast roept dat dit ijsje zijn naam te danken heeft aan de geboorte van ijsbeertjes Winner en Taco, in 1996 in Blijdorp.

Nou geloof ik haar wel vaker niet , maar dit lijkt me niet geloofwaardig. Heeft Ola op basis van die naam een ijsje in tacovorm bedacht, had Blijdorp een deal gesloten voor promotie, of zijn de ijsberen naar het ijsje vernoemd? Ik ben gaan spitten op internet, maar ik kan nergens een verwijzing vinden naar elkaar!

Feiten die ik al gecheckt heb:
- De ijsberen Winner en Taco zijn in 1996 geboren in Blijdorp
- De naam Winner Taco is in 1997 vastgelegd als merk door Ola
- Het ijsje Winner Taco werd in 1998 op de markt gebracht
- het jaarboek van Unilever spreekt alleen van het ijsje, en niet van de oorsprong van de naam of concept

Wie ken het echte verhaal, en kan dmv harde bewijzen dit raadsel oplossen?

[ Bericht 4% gewijzigd door LeXX op 25-03-2010 10:49:56 ]
pi_79562057

Het zal dus wel vernoemd zijn naar ijsberen?
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 25 maart 2010 @ 10:51:37 #3
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_79562087
De ijsjes waren heerlijk, de user is bagger.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_79562116
ijsbeertjes eerst, daarna het ijsje (bedacht)
pi_79562300
Dat de beren er eerder waren dan het ijs, was al bekend Ik wil graag ergens een bevestiging hebben dat het ijsje "vernoemd" is, ipv aannames dat het dan zo zou zijn
pi_79562411
Ik dacht dat het gewoon van winter taco, een taco met ijs, was afgeleid haha maar dat het van namen van ijsberen is afgeleid klinkt een stuk logischer.
Illuminated, Subtle & Aware
pi_79562713
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 11:00 schreef frank010 het volgende:
Ik dacht dat het gewoon van winter taco, een taco met ijs, was afgeleid haha maar dat het van namen van ijsberen is afgeleid klinkt een stuk logischer.
exactly my point, maar de feiten spreken dat tegen, vandaar ook mijn verwarring
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')