http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=GLU2NON4Uquote:Een op vier babypotjes wordt leeggegeten door... volwassenen
Hipp, een Duitse producent van biologische babyvoeding, merkt dat steeds meer volwassenen naar de potjesvoeding grijpen. Vooral ouderen en jonge vrouwen kiezen voor de babypotjes.
'Oudere mensen verdragen babyvoeding vaak beter dan gewoon eten', zegt Claus Hipp, de baas van Hipp. 'In een maatschappij waarin we steeds ouder worden en er ook minder kinderen zijn dan vroeger, zijn zij een belangrijke groeimarkt. Ik geloof dat daar toekomst in zit. Maar we zijn niet van plan een aparte lijn voor volwassenen te lanceren, we willen ons baby-imago behouden.'
Dat oudere mensen, die kunnen kampen met gebitsproblemen, kiezen voor het gemak van een potje babyvoeding, daar valt nog in te komen. Opvallender is de vaststelling van Claus Hipp dat ook jonge moeders belangrijke klanten zijn. En dan niet alleen voor hun kroost, maar ook voor zichzelf. 'Jonge moeders kiezen voor de caloriearme potjes om gewicht te verliezen na de zwangerschap. Een op de vier fruitpapjes wordt nu al opgegeten door volwassenen.'
Voedingsdeskundige Patrick Mullie van de KU Leuven ziet er geen wondermiddel in: 'Het is gezonde voeding, dat zit alvast goed. Een doorsneepotje heeft ongeveer 70 calorieën per 100 gram. Dat is inderdaad niet veel, maar je hebt ook meteen weer honger. Het is heel snel verteerbaar, want je moet er niet op kauwen en er zitten nauwelijks vezels in. Je kan beter een boterham eten, dat is ook ongeveer 70 calorieën, maar het verzadigde gevoel duurt langer. Bovendien zijn die potjes bijzonder duur. Het enige voordeel is dat je exact weet hoeveel calorieën je binnen hebt, je hoeft niet te tellen.'
Sara Raats?quote:Op donderdag 25 maart 2010 09:28 schreef boem-dikkie het volgende:
Ik had vroeger een meisje in de klas ( basisschool ) die lustte ook niks en at elke dag babyvoeding. Vanaf jongs af aan tot haar 12e ofzo.
Maar tevens takkeduur.quote:Op donderdag 25 maart 2010 09:30 schreef AndersdanJOu het volgende:
Fruithapjes zijn inderdaad lekker
Hoe weet jij dat nou?quote:Op donderdag 25 maart 2010 09:44 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Daar zit toch geen smaak aan![]()
![]()
omdat het babyvoeding is.... die baby's eten het nou niet voor de smaak hequote:
Maar jou willen ze niet?quote:Op donderdag 25 maart 2010 09:48 schreef Dichtpiet. het volgende:
Vrouwen zijn laffe wezens die niet ontwikkelen en alleen maar de hele dag thuis willen zitten. Daarom gaat die babyvoeding er in als koek, omdat ze praktisch gezien nog baby's zijn. Ze willen een man die voor hun zorgt, het liefst lopen ze ook nog de hele dag in een luier rond.
Laat ik dan even als praktijkdeskundige (vader van een baby van nu 8 maanden) reageren:quote:Op donderdag 25 maart 2010 09:47 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
omdat het babyvoeding is.... die baby's eten het nou niet voor de smaak he
Het is ook totaal geen moeite om je eigen eten even snel te mixen. Dan krijgt het kind 100% vers voedsel en daar zit nog meer smaak aan ook. Idem voor fruitpotjes.quote:Op donderdag 25 maart 2010 09:55 schreef Robar het volgende:
[..]
Laat ik dan even als praktijkdeskundige (vader van een baby van nu 8 maanden) reageren:
De groentepotjes smaken inderdaad allemaal hetzelfde, naar niets eigenlijk. De fruithapjes zit nog wel redelijk wat smaak aan, maar de smaken zijn bij zowel de fruithapjes als de groentehapjes niet echt herkenbaar.
Ik geef daarom ook liever gewoon verse groente en vers fruit.
Eens, maar voor onverwachte situaties is het handig om een voorraadje te hebben.quote:Op donderdag 25 maart 2010 09:57 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het is ook totaal geen moeite om je eigen eten even snel te mixen. Dan krijgt het kind 100% vers voedsel en daar zit nog meer smaak aan ook. Idem voor fruitpotjes.
Voedingstechnisch gezien is er niet zo veel mis mee en baby's vinden het over het algemeen erg lekker. Maar wanneer ik even proef (voor de tempratuur) van een potje dan mag het potje wel zeggen dat er aardappel, wortel en kip in zit, maar als er boontjes, gehakt en rijst op had gestaan had ik het ook geloofdquote:Op donderdag 25 maart 2010 10:46 schreef MinderMutsig het volgende:
Gatverdamme. Dat spul zou ik mijn hond nog niet voor zetten, laat staan een baby.
Voedingtechnisch zou er in elk potje inderdaad gewoon hetzelfde kunnen zitten maar het is nu juist zo belangrijk om nieuwe smaken te introduceren aan kinderen.quote:Op donderdag 25 maart 2010 10:52 schreef Robar het volgende:
[..]
Voedingstechnisch gezien is er niet zo veel mis mee en baby's vinden het over het algemeen erg lekker. Maar wanneer ik even proef (voor de tempratuur) van een potje dan mag het potje wel zeggen dat er aardappel, wortel en kip in zit, maar als er boontjes, gehakt en rijst op had gestaan had ik het ook geloofd
En juist daarom vind ik dat je beter verse producten kunt geven, daar herken je duidelijk de smaken in.
Maar ja, die potjes blijven in bepaalde situaties verrekte handig
Ow, maar om ontopic te blijven, als volwassene vind ik die potjes helemaal niks
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |