abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Weblog donderdag 25 maart 2010 @ 09:25:37 #1
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_79559008
quote:
Een op vier babypotjes wordt leeggegeten door... volwassenen

Hipp, een Duitse producent van biologische babyvoeding, merkt dat steeds meer volwassenen naar de potjesvoeding grijpen. Vooral ouderen en jonge vrouwen kiezen voor de babypotjes.
'Oudere mensen verdragen babyvoeding vaak beter dan gewoon eten', zegt Claus Hipp, de baas van Hipp. 'In een maatschappij waarin we steeds ouder worden en er ook minder kinderen zijn dan vroeger, zijn zij een belangrijke groeimarkt. Ik geloof dat daar toekomst in zit. Maar we zijn niet van plan een aparte lijn voor volwassenen te lanceren, we willen ons baby-imago behouden.'

Dat oudere mensen, die kunnen kampen met gebitsproblemen, kiezen voor het gemak van een potje babyvoeding, daar valt nog in te komen. Opvallender is de vaststelling van Claus Hipp dat ook jonge moeders belangrijke klanten zijn. En dan niet alleen voor hun kroost, maar ook voor zichzelf. 'Jonge moeders kiezen voor de caloriearme potjes om gewicht te verliezen na de zwangerschap. Een op de vier fruitpapjes wordt nu al opgegeten door volwassenen.'

Voedingsdeskundige Patrick Mullie van de KU Leuven ziet er geen wondermiddel in: 'Het is gezonde voeding, dat zit alvast goed. Een doorsneepotje heeft ongeveer 70 calorieën per 100 gram. Dat is inderdaad niet veel, maar je hebt ook meteen weer honger. Het is heel snel verteerbaar, want je moet er niet op kauwen en er zitten nauwelijks vezels in. Je kan beter een boterham eten, dat is ook ongeveer 70 calorieën, maar het verzadigde gevoel duurt langer. Bovendien zijn die potjes bijzonder duur. Het enige voordeel is dat je exact weet hoeveel calorieën je binnen hebt, je hoeft niet te tellen.'
http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=GLU2NON4U
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
  Redactie Frontpage / Weblog donderdag 25 maart 2010 @ 09:26:07 #2
80791 crew  Paul
pi_79559029
OHja mijn mening geven, nou ik vind dit wel raar ik heb dat alleen gegeten als baby naast de moedermelk hoor
  donderdag 25 maart 2010 @ 09:28:57 #3
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_79559108
Ik had vroeger een meisje in de klas ( basisschool ) die lustte ook niks en at elke dag babyvoeding. Vanaf jongs af aan tot haar 12e ofzo.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_79559140
Fruithapjes zijn inderdaad lekker
Diamonds Are a Girl's Best Friend.....
  Redactie Frontpage / Weblog donderdag 25 maart 2010 @ 09:31:39 #5
80791 crew  Paul
pi_79559170
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 09:28 schreef boem-dikkie het volgende:
Ik had vroeger een meisje in de klas ( basisschool ) die lustte ook niks en at elke dag babyvoeding. Vanaf jongs af aan tot haar 12e ofzo.
Sara Raats?
  donderdag 25 maart 2010 @ 09:32:35 #6
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_79559195
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 09:30 schreef AndersdanJOu het volgende:
Fruithapjes zijn inderdaad lekker
Maar tevens takkeduur.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  donderdag 25 maart 2010 @ 09:32:46 #7
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_79559203
Ik moet ook altijd de restjes opeten. Vind er weinig aan.
The End Times are wild
  PR/Manusje van alles donderdag 25 maart 2010 @ 09:44:23 #8
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_79559584
Daar zit toch geen smaak aan
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  Redactie Frontpage / Weblog donderdag 25 maart 2010 @ 09:45:57 #9
80791 crew  Paul
pi_79559640
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 09:44 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Daar zit toch geen smaak aan
Hoe weet jij dat nou?
pi_79559714
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 09:32 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Maar tevens takkeduur.
Een fruithapje is maar één euro hoor
Diamonds Are a Girl's Best Friend.....
  PR/Manusje van alles donderdag 25 maart 2010 @ 09:47:45 #11
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_79559716
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 09:45 schreef Paul het volgende:

[..]

Hoe weet jij dat nou?
omdat het babyvoeding is.... die baby's eten het nou niet voor de smaak he
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_79559738
Vrouwen zijn laffe wezens die niet ontwikkelen en alleen maar de hele dag thuis willen zitten. Daarom gaat die babyvoeding er in als koek, omdat ze praktisch gezien nog baby's zijn. Ze willen een man die voor hun zorgt, het liefst lopen ze ook nog de hele dag in een luier rond.
  donderdag 25 maart 2010 @ 09:53:21 #13
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_79559944
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 09:48 schreef Dichtpiet. het volgende:
Vrouwen zijn laffe wezens die niet ontwikkelen en alleen maar de hele dag thuis willen zitten. Daarom gaat die babyvoeding er in als koek, omdat ze praktisch gezien nog baby's zijn. Ze willen een man die voor hun zorgt, het liefst lopen ze ook nog de hele dag in een luier rond.
Maar jou willen ze niet?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_79560018
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 09:47 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

omdat het babyvoeding is.... die baby's eten het nou niet voor de smaak he
Laat ik dan even als praktijkdeskundige (vader van een baby van nu 8 maanden) reageren:

De groentepotjes smaken inderdaad allemaal hetzelfde, naar niets eigenlijk. De fruithapjes zit nog wel redelijk wat smaak aan, maar de smaken zijn bij zowel de fruithapjes als de groentehapjes niet echt herkenbaar.

Ik geef daarom ook liever gewoon verse groente en vers fruit.
pi_79560042
Die wortelhapjes zijn inderdaad erg lekker.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 25 maart 2010 @ 09:56:50 #16
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_79560084
Dus ipv te gaan sporten enzo gaan ze maar dat eten om af te vallen?
Hadden ze maar niet zwanger moeten worden.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_79560095
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 09:53 schreef Copycat het volgende:

[..]

Maar jou willen ze niet?
Nee, ik weet ook niet waarom.
  donderdag 25 maart 2010 @ 09:57:15 #18
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_79560098
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 09:55 schreef Robar het volgende:

[..]

Laat ik dan even als praktijkdeskundige (vader van een baby van nu 8 maanden) reageren:

De groentepotjes smaken inderdaad allemaal hetzelfde, naar niets eigenlijk. De fruithapjes zit nog wel redelijk wat smaak aan, maar de smaken zijn bij zowel de fruithapjes als de groentehapjes niet echt herkenbaar.

Ik geef daarom ook liever gewoon verse groente en vers fruit.
Het is ook totaal geen moeite om je eigen eten even snel te mixen. Dan krijgt het kind 100% vers voedsel en daar zit nog meer smaak aan ook. Idem voor fruitpotjes.
The End Times are wild
pi_79560503
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 09:57 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het is ook totaal geen moeite om je eigen eten even snel te mixen. Dan krijgt het kind 100% vers voedsel en daar zit nog meer smaak aan ook. Idem voor fruitpotjes.
Eens, maar voor onverwachte situaties is het handig om een voorraadje te hebben.
pi_79561894
Gatverdamme. Dat spul zou ik mijn hond nog niet voor zetten, laat staan een baby.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_79562073
die Hipp is niet te vreten geef mij maar dan liever een potje Olvarit
pi_79562110
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 10:46 schreef MinderMutsig het volgende:
Gatverdamme. Dat spul zou ik mijn hond nog niet voor zetten, laat staan een baby.
Voedingstechnisch gezien is er niet zo veel mis mee en baby's vinden het over het algemeen erg lekker. Maar wanneer ik even proef (voor de tempratuur) van een potje dan mag het potje wel zeggen dat er aardappel, wortel en kip in zit, maar als er boontjes, gehakt en rijst op had gestaan had ik het ook geloofd

En juist daarom vind ik dat je beter verse producten kunt geven, daar herken je duidelijk de smaken in.
Maar ja, die potjes blijven in bepaalde situaties verrekte handig

Ow, maar om ontopic te blijven, als volwassene vind ik die potjes helemaal niks
pi_79563100
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 10:52 schreef Robar het volgende:

[..]

Voedingstechnisch gezien is er niet zo veel mis mee en baby's vinden het over het algemeen erg lekker. Maar wanneer ik even proef (voor de tempratuur) van een potje dan mag het potje wel zeggen dat er aardappel, wortel en kip in zit, maar als er boontjes, gehakt en rijst op had gestaan had ik het ook geloofd

En juist daarom vind ik dat je beter verse producten kunt geven, daar herken je duidelijk de smaken in.
Maar ja, die potjes blijven in bepaalde situaties verrekte handig

Ow, maar om ontopic te blijven, als volwassene vind ik die potjes helemaal niks
Voedingtechnisch zou er in elk potje inderdaad gewoon hetzelfde kunnen zitten maar het is nu juist zo belangrijk om nieuwe smaken te introduceren aan kinderen.

Natuurlijk zijn ze in sommige situaties makkelijker. Als je een dag van huis bent moet dat kind toch een keer eten en een diepvriesprakje meenemen is dan niet praktisch. Maar ik zou wel proberen die situaties tot een minimum te beperken. Naast dat het gewoon vies is remt het imho een kind in zijn ontwikkeling als het puur op potjes wordt opgevoed. Bovendien bevatten die potjes doorgaans veel teveel onnodige suikers.

"Geen suiker toegevoegd" Nee, maar wel bergen druivensuiker.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_79564835
Dus binnenkort ook volwassenen in die Jip&Jop reclames van Olvarit?
pi_79565106
Het is wel weer grappig dat maar weer blijkt dat vrouwen niet eten wat ze lekker vinden, maar eten waar ze niet van aankomen of afvallen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')