abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79569719
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 11:15 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Ja, dat denk ik zelf ook. Mascarpone vingers in het eiwit, ofzo. Het was nu een soort grote klodder sperma geworden.
nah ik wacht wel op de roti :-P
pi_79569909
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 14:14 schreef Perruche het volgende:

[..]

nah ik wacht wel op de roti :-P
Het eiwit was een soort grote klodder sperma, niet de tiramisoep
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_79584714
ik heb wel een goed basis recept voor je...

Marscapone 500 gr
Eigeel 80 gr
Eiwit 50 gr
Gelatine 6 gr
Espresso 200 ml
Amaretto 150 ml
Langevingers 12 st
Suiker 100 gr

succes

ik denk dat het probleem in je gelatine zit
JAWEL!
pi_79584794
of je hebt je ''en ruban'' niet goed dik geslagen (suiker+eigeel)
JAWEL!
  donderdag 25 maart 2010 @ 21:03:26 #30
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_79585737
gelatine heeft in principe niks te zoeken in tiramisu. Met een goed stijf eiwit, alles in de juiste volgorde en voorzichtig spatelen kan je een perfecte tiramisu krijgen. Gewoon nog even oefenen
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_79586895
Je gaat toch geen gelatine in je tiramisu stoppen? Dat is echt nog erger dan slagroom.
Tonight I think I'll walk alone
I'll find my soul as I go home
pi_79588716
is een basis recept uit ''KOK KWM 3'' een oud schoolboek
JAWEL!
pi_79597363
Voor mijn gevoel zijn de verhoudingen in dat recept sowieso een beetje scheef, met veel mascarpone en weinig eiwit en lange vingers. Ik geloof best dat het een basisrecept is, maar wat dit betreft heb ik meer vertrouwen in een willekeurige italiaan
Tonight I think I'll walk alone
I'll find my soul as I go home
  vrijdag 26 maart 2010 @ 12:03:53 #34
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_79603995
Onderstaand recept heb ik van de mama van mijn italiaanse vriendin en wat mij betreft is ie perfect:

maak een kopje espresso (ik doe het met een percolator) en zet weg.

Scheid ondertussen 4 eieren. Klop de dooiers met 50g suiker tot een schuimige homogene massa. Voeg hieraan een snufje zout toe. Meng de dooiers met 250g mascarpone.

Klop de witten samen met een schepje suiker tot je glanzende pieken krijgt en de kom op de kop kan houden. Pas op dat je niet te lang doorklopt! (De schuimmassa mag niet als een geheel uit de kom glijden als je m schuin houdt, dan heb je te lang geklopt en heeft het vocht zich van het schuim gescheiden, de structuur is dan ook wat korrelig)

Meng 1/3 van het stijve eiwit bij het mascarponemengsel. Doe dan beetje bij beetje het mascarponemengsel bij het wit. Spatel het heel voorzichtig door en haal daarbij het mascarponemengsel omhoog. Je moet dus niet roeren.

doe bij de afgekoelde koffie een scheut koffielikeur ( ik gebruik wel eens kahlua, maar marakesh is lekkerder en voller van smaak)

Doop de lange vingers met beide kanten in de koffie, niet te lang niet te kort.
Leg ze in een schaal, verdeel het mascarponemengsel erover en laat een paar uur in de koelkast opstijven, bij voorkeur een hele nacht. Strooi voor het opdienen de cacao erover.
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')