ikweethetookniet | dinsdag 23 maart 2010 @ 21:44 |
Die een paar onderhoudsklusjes wil doen aan een bmw motorfiets k serie![]() ![]() Iemand een idee omgeving Amsterdam? En ja hij staat ook op werkspot en klusvakman maar nog geen bieding gehad ![]() | |
Clupea | dinsdag 23 maart 2010 @ 22:09 |
Ik heb wel goede ervaringen met Motomaat in Osdorp. | |
ikweethetookniet | dinsdag 23 maart 2010 @ 22:16 |
quote: ![]() ![]() | |
Herr.Flick | dinsdag 23 maart 2010 @ 23:55 |
Wat moet er gebeuren dan?![]() | |
ikweethetookniet | woensdag 24 maart 2010 @ 00:04 |
quote:http://www.werkspot.nl/opdracht/140877 ![]() | |
Herr.Flick | woensdag 24 maart 2010 @ 00:09 |
Voorvork keerringen vervangen, is in een poep en een scheet gebeurd, 2 uurtjes moet het helemaal gepiept zijn! | |
ikweethetookniet | woensdag 24 maart 2010 @ 00:35 |
Precies ![]() dus voor een paar tientjes moet dat kunnen alleen wie wil dat ff doen en wie heeft tijd en plaats ![]() | |
oshiro | woensdag 24 maart 2010 @ 02:24 |
Dit soort dingen moet je bij een veringboer doen. Goedkoper (meestal rond de 45 euro voor een keerring). En dan weet je dat het goed zit. Rest kun je toch zeker zelf wel ![]() | |
Sounddragon | woensdag 24 maart 2010 @ 10:21 |
quote:Dat dus ![]() Voorwiel eruit, spatbord, remmen, speedokabel en stabi amputeren, vorkpoten eruit, olie uit de poten kieperen, binnenpoot eruit, keering eruit keerring erin, pootjes afvullen en alles er weer in bouwen.. Als je nog tijd over hebt kun je meteen je voorremklauwen even weer moooi gangbaar maken ![]() Gewoon zelf doen; hoef je echt niet voor doorgeleerd te hebben ![]() | |
oshiro | woensdag 24 maart 2010 @ 10:42 |
quote:Neee neee neee niet zelf doen! Dingen als keerringen vervangen heb je speciaal gereedschap voor nodig (slaghamers met speciale stempels om de keerring op z'n plek te tikken tussen binnenpoot en buitenpoot). Ik doe zo goed als alles zelf, enkel krukassen persen en keerringen van vorkpoten vervangen laat ik doen. En dat is echt niet zonder reden! Tenminste, als je wilt dat het fatsoenlijk blijft werken ![]() | |
Sounddragon | woensdag 24 maart 2010 @ 10:45 |
quote:Bij mijn twin heb ik geen speciaal gereedschap gezien ?? alleen een seegerringtangetje volgens mij ![]() En dan nog... zitten de meeste kosten in het demonteren/monteren van de poten zelf, en dat kun je zéker wel zelf, en dan als het niet lukt zonder special tools, kun je altijd nog met de poten onder je arm een motorzaak binnenstappen die de keerring even doet. ![]() | |
oshiro | woensdag 24 maart 2010 @ 11:03 |
quote:Ik haal altijd de poten eruit en breng dan een losse poot weg ![]() Bij mij zitten de poten overigens helemaal niet vast met circlips. Aan de bovenkant zit een dop (UPSD), en hij wordt via die dop in z'n stoprubber geschoven.Onder dat stoprubber heb je dan nog je glijbus, keerring en stofkap zitten. Keerring en stofkap kunnen eruit terwijl de binnenpoot in de buitenpoot zit, maar om de keerring terug te plaatsen heb je een slagstempel nodig die rondom je binnenpoot glijdt en de keerring op z'n volledige oppervlak raakt. | |
Herr.Flick | woensdag 24 maart 2010 @ 11:15 |
Gewoon een dikwandig buisje wat de maat van de keerring heeft is al voldoende, wel moet deze mooi vlak dragen.. | |
Sounddragon | woensdag 24 maart 2010 @ 11:18 |
quote:aha.. duidelijk, maar dat valt bij mij onder creatief sleutelen, en ik heb zulk spul wel op de plank liggen hier ook, en anders maken we het ter plekke ![]() | |
BlackRhino | woensdag 24 maart 2010 @ 13:55 |
Vraag op www.motor-forum.nl, zitten hobbyisten die erg handig zijn en ook wel klussen aannemen ![]() | |
ikweethetookniet | woensdag 24 maart 2010 @ 16:55 |
quote: ![]() ![]() | |
ikweethetookniet | woensdag 24 maart 2010 @ 20:21 |
quote: ![]() quote: ![]() ![]() ![]() | |
Sounddragon | woensdag 24 maart 2010 @ 20:55 |
quote:Ghehe, afspraak maken voor maandag voor links, en dinsdag voor rechts.. kunnen ze 2 keer alles uitelkaar halen; 2 keer betalen = ook 2 keer werken ![]() Het lijkt me toch dat als je ze allebei laat doen dat de 2e een stuk vlotter gaat als alles al uitelkaar ligt ![]() Als 1 poot 2 uur werk is, dan is 2 poten 2½ uur, en niet 4 natuurlijk.. | |
MouseOver | donderdag 25 maart 2010 @ 10:17 |
quote: ![]() het bedrag is idd wel erg vergezocht |