FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / Goede motorfiets monteur gezocht
ikweethetooknietdinsdag 23 maart 2010 @ 21:44
Die een paar onderhoudsklusjes wil doen aan een bmw motorfiets k serie

En dus niet 97,50 euro per uur rekent zoals de dealer


Iemand een idee omgeving Amsterdam?

En ja hij staat ook op werkspot en klusvakman maar nog geen bieding gehad
Clupeadinsdag 23 maart 2010 @ 22:09
Ik heb wel goede ervaringen met Motomaat in Osdorp.
ikweethetooknietdinsdag 23 maart 2010 @ 22:16
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 22:09 schreef Clupea het volgende:
Ik heb wel goede ervaringen met Motomaat in Osdorp.
mail is gestuurd voor een offerte
Herr.Flickdinsdag 23 maart 2010 @ 23:55
Wat moet er gebeuren dan?

ikweethetooknietwoensdag 24 maart 2010 @ 00:04
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 23:55 schreef Herr.Flick het volgende:
Wat moet er gebeuren dan?
http://www.werkspot.nl/opdracht/140877

Herr.Flickwoensdag 24 maart 2010 @ 00:09
Voorvork keerringen vervangen, is in een poep en een scheet gebeurd, 2 uurtjes moet het helemaal gepiept zijn!
ikweethetooknietwoensdag 24 maart 2010 @ 00:35
Precies en materiaalkosten zijn 6 euro per stuk

dus voor een paar tientjes moet dat kunnen alleen wie wil dat ff doen en wie heeft tijd en plaats
oshirowoensdag 24 maart 2010 @ 02:24
Dit soort dingen moet je bij een veringboer doen. Goedkoper (meestal rond de 45 euro voor een keerring). En dan weet je dat het goed zit.
Rest kun je toch zeker zelf wel .
Sounddragonwoensdag 24 maart 2010 @ 10:21
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 00:09 schreef Herr.Flick het volgende:
Voorvork keerringen vervangen, is in een poep en een scheet gebeurd, 2 uurtjes moet het helemaal gepiept zijn!
Dat dus

Voorwiel eruit, spatbord, remmen, speedokabel en stabi amputeren, vorkpoten eruit, olie uit de poten kieperen, binnenpoot eruit, keering eruit keerring erin, pootjes afvullen en alles er weer in bouwen..

Als je nog tijd over hebt kun je meteen je voorremklauwen even weer moooi gangbaar maken

Gewoon zelf doen; hoef je echt niet voor doorgeleerd te hebben
oshirowoensdag 24 maart 2010 @ 10:42
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 10:21 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Dat dus

Voorwiel eruit, spatbord, remmen, speedokabel en stabi amputeren, vorkpoten eruit, olie uit de poten kieperen, binnenpoot eruit, keering eruit keerring erin, pootjes afvullen en alles er weer in bouwen..

Als je nog tijd over hebt kun je meteen je voorremklauwen even weer moooi gangbaar maken

Gewoon zelf doen; hoef je echt niet voor doorgeleerd te hebben
Neee neee neee niet zelf doen!
Dingen als keerringen vervangen heb je speciaal gereedschap voor nodig (slaghamers met speciale stempels om de keerring op z'n plek te tikken tussen binnenpoot en buitenpoot).
Ik doe zo goed als alles zelf, enkel krukassen persen en keerringen van vorkpoten vervangen laat ik doen. En dat is echt niet zonder reden!

Tenminste, als je wilt dat het fatsoenlijk blijft werken . De vorkpoten van een scooter doe ik zelf, maar die troep veert nieuw al nauwelijks.
Sounddragonwoensdag 24 maart 2010 @ 10:45
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 10:42 schreef oshiro het volgende:

[..]

Neee neee neee niet zelf doen!
Dingen als keerringen vervangen heb je speciaal gereedschap voor nodig.
Ik doe zo goed als alles zelf, enkel krukassen persen en keerringen van vorkpoten vervangen laat ik doen. En dat is echt niet zonder reden!

Tenminste, als je wilt dat het fatsoenlijk blijft werken . De vorkpoten van een scooter doe ik zelf, maar die troep veert nieuw al nauwelijks.
Bij mijn twin heb ik geen speciaal gereedschap gezien ?? alleen een seegerringtangetje volgens mij

En dan nog... zitten de meeste kosten in het demonteren/monteren van de poten zelf, en dat kun je zéker wel zelf, en dan als het niet lukt zonder special tools, kun je altijd nog met de poten onder je arm een motorzaak binnenstappen die de keerring even doet.
oshirowoensdag 24 maart 2010 @ 11:03
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 10:45 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Bij mijn twin heb ik geen speciaal gereedschap gezien ?? alleen een seegerringtangetje volgens mij

En dan nog... zitten de meeste kosten in het demonteren/monteren van de poten zelf, en dat kun je zéker wel zelf, en dan als het niet lukt zonder special tools, kun je altijd nog met de poten onder je arm een motorzaak binnenstappen die de keerring even doet.
Ik haal altijd de poten eruit en breng dan een losse poot weg
Bij mij zitten de poten overigens helemaal niet vast met circlips. Aan de bovenkant zit een dop (UPSD), en hij wordt via die dop in z'n stoprubber geschoven.Onder dat stoprubber heb je dan nog je glijbus, keerring en stofkap zitten.
Keerring en stofkap kunnen eruit terwijl de binnenpoot in de buitenpoot zit, maar om de keerring terug te plaatsen heb je een slagstempel nodig die rondom je binnenpoot glijdt en de keerring op z'n volledige oppervlak raakt.
Herr.Flickwoensdag 24 maart 2010 @ 11:15
Gewoon een dikwandig buisje wat de maat van de keerring heeft is al voldoende, wel moet deze mooi vlak dragen..
Sounddragonwoensdag 24 maart 2010 @ 11:18
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 11:03 schreef oshiro het volgende:

[..]

Ik haal altijd de poten eruit en breng dan een losse poot weg
Bij mij zitten de poten overigens helemaal niet vast met circlips. Aan de bovenkant zit een dop (UPSD), en hij wordt via die dop in z'n stoprubber geschoven.Onder dat stoprubber heb je dan nog je glijbus, keerring en stofkap zitten.
Keerring en stofkap kunnen eruit terwijl de binnenpoot in de buitenpoot zit, maar om de keerring terug te plaatsen heb je een slagstempel nodig die rondom je binnenpoot glijdt en de keerring op z'n volledige oppervlak raakt.
aha.. duidelijk, maar dat valt bij mij onder creatief sleutelen, en ik heb zulk spul wel op de plank liggen hier ook, en anders maken we het ter plekke
BlackRhinowoensdag 24 maart 2010 @ 13:55
Vraag op www.motor-forum.nl, zitten hobbyisten die erg handig zijn en ook wel klussen aannemen
ikweethetooknietwoensdag 24 maart 2010 @ 16:55
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 13:55 schreef BlackRhino het volgende:
Vraag op www.motor-forum.nl, zitten hobbyisten die erg handig zijn en ook wel klussen aannemen
ga gelijk ff kijken thanx
ikweethetooknietwoensdag 24 maart 2010 @ 20:21
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 22:09 schreef Clupea het volgende:
Ik heb wel goede ervaringen met Motomaat in Osdorp.
Zojuist mail gehad van hun
quote:
Beste ikweethetookniet,
Wij doen zeker ook onderhoud van BMW motoren.
Het vervangen van een keerring kost ¤ 120 euro per kant.
Met vriendelijke groet,
motomaat
240 euro
Sounddragonwoensdag 24 maart 2010 @ 20:55
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 20:21 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Zojuist mail gehad van hun
[..]

240 euro
Ghehe, afspraak maken voor maandag voor links, en dinsdag voor rechts.. kunnen ze 2 keer alles uitelkaar halen; 2 keer betalen = ook 2 keer werken

Het lijkt me toch dat als je ze allebei laat doen dat de 2e een stuk vlotter gaat als alles al uitelkaar ligt

Als 1 poot 2 uur werk is, dan is 2 poten 2½ uur, en niet 4 natuurlijk..
MouseOverdonderdag 25 maart 2010 @ 10:17
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 20:55 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ghehe, afspraak maken voor maandag voor links, en dinsdag voor rechts.. kunnen ze 2 keer alles uitelkaar halen; 2 keer betalen = ook 2 keer werken

Het lijkt me toch dat als je ze allebei laat doen dat de 2e een stuk vlotter gaat als alles al uitelkaar ligt

Als 1 poot 2 uur werk is, dan is 2 poten 2½ uur, en niet 4 natuurlijk..


het bedrag is idd wel erg vergezocht