Erwtensoep.quote:
quote:Op dinsdag 23 maart 2010 18:21 schreef remlof het volgende:
Ik wist helemaal niet dat je erwtensoep kon frituren
Voorraad is dood kapitaal!quote:Op dinsdag 23 maart 2010 19:09 schreef PietjePuk007 het volgende:
Neuh, het wordt alleen maar warmer en straks is 't te warm en dan zit ik de hele zomer met een blik erwtensoep in de kast. Kan niet uit natuurlijk, vooraad = duur.
Onder op de bodem staat vast "Houdbaar tot 2012" o.i.d.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 19:09 schreef PietjePuk007 het volgende:
Neuh, het wordt alleen maar warmer en straks is 't te warm en dan zit ik de hele zomer met een blik erwtensoep in de kast. Kan niet uit natuurlijk, vooraad = duur.
De mensen die de oorlog hebben meegemaakt zijn niet doodgegooid met beelden van hongerende kindertjes en houden er inderdaad een iets andere mentaliteit op na.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 19:14 schreef Disana het volgende:
Ik heb van mijn ouders (oorlog) meegekregen dat je altijd voorraad moet hebben. Dus een keer per twee jaar ofzo kan ik de hele kast leegmesten.
En je zei nooit, ja fijn hoor maar dat betekent nog niet dat ik alles moet opmaken.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 19:19 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
De mensen die de oorlog hebben meegemaakt zijn niet doodgegooid met beelden van hongerende kindertjes en houden er inderdaad een iets andere mentaliteit op na.![]()
Valt voor beide wat te zeggen, dat wel. Ik weet nog dat ik als kind, als ik bij opa en oma mocht logeren, letterlijk elk hagelslagje van mijn bord moest eten, al kon ik geen pap meer zeggen. En dan heel de avond misselijk zijn.Álles moest op, want 'wij moesten toen van knollen leven dus we moeten blij zijn dat we zoveel hebben'.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |