Ik geloof er niks van dat dat Cohen effect zo groot is.quote:Op maandag 22 maart 2010 23:36 schreef Klummie het volgende:
[..]
Toch kan dat best wel kloppen gezien het Cohen-effect. Slimme strategie van de pvda, uiteraard al maanden geleden uitgedacht. De grootste groep kiezers is simpel en daar moet je je op concentreren.
90% van de Maurice de Hond aanhang (inclusief Maurice de Hond) doet PVV-uitspraken. Ook mensen waar Maurice de Hond mee samenwerkt(e) Stan de Jong (de Nieuwe Reporter) en Joost Niemoller zijn PVV'ers.quote:Op maandag 22 maart 2010 13:14 schreef IHVK het volgende:
Een heel lange tijd heeft de PVV van Geert Wilders ontzettend hoog in de peilingen gestaan. Vaak waren ze ook de grootste partij. Dit was vooral terug te zien in de polls van Maurice de Hoax en in mindere mate bij Synnovate.
Goed. Toen de PVV bovenaan stond was er vrijwel geen geklaag over de 'objectiviteit' van de peilingen. Hoogstens over de betrouwbaarheid.
Nu echter de PvdA de grootste is in de peilingen zou Maurice ineens vuistdiep in de PvdA zitten (Geenstijl) en zit er een of andere linkse samenzwering achter (internetfiguren)
Ook op Fok! heb ik deze mening voorbij zien komen en vraag me af of iemand deze mening kan toelichten. Want ik snap er helemaal niks van
De peilingen van de Hond zijn sowieso niet te controleren dus wie zegt dat ze objectief en serieus te nemen zijn?quote:Op zondag 28 maart 2010 22:09 schreef Lord_Vetinari het volgende:
En iedereen loopt netjes om de vraag van TS heen. Waarom waren peilingen toen de PVV bovenaan stond wel objectief en zijn ze dat nu ineens niet meer? Dat is de vraag. Resultaten uit het verleden doen niet ter zake.
Het gaat om alle peilingen. Ik hoorde niemand toen de PVV bovenaan stond en nu zijn plotseling alle peilingen verdacht?quote:Op zondag 28 maart 2010 22:16 schreef dylany het volgende:
[..]
De peilingen van de Hond zijn sowieso niet te controleren dus wie zegt dat ze objectief en serieus te nemen zijn?
Voor zover je peilingen serieus kunt nemen dan he!![]()
Ik hoor nu ook niemand eigenlijk.quote:Op zondag 28 maart 2010 22:33 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Het gaat om alle peilingen. Ik hoorde niemand toen de PVV bovenaan stond en nu zijn plotseling alle peilingen verdacht?
Voor sommige mensen zijn misschien alle peilingen verdacht; ik kan alleen voor mezelf spreken.quote:Op zondag 28 maart 2010 22:33 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Het gaat om alle peilingen. Ik hoorde niemand toen de PVV bovenaan stond en nu zijn plotseling alle peilingen verdacht?
Er is een verschil tussen het goed hebben en betrouwbaar zijn. Dat laatste meet je over een langere periode, anders kun je namelijk geen veschil maken tussen goed gokken of dus betrouwbaar zijn.quote:Op maandag 22 maart 2010 13:55 schreef Dlocks het volgende:
[..]
TNS-NIPO was bij de verkiezingen in 2006 juist het minst betrouwbaar en Mauriche de Hond het meest betrouwbaar:
[..]
Ik denk dat de marge wel hoger kan liggen hoor! Het zijn tenslotte maar peilingen, maar vergis je ook niet in het sturende effect van de peilingen.quote:Op maandag 29 maart 2010 10:17 schreef Deetch het volgende:
peilingen zijn toch altijd met een marge van 2 of 3 zetels?
Instanties kunnen nu ook al peilen zonder tussenkomst van mensen?quote:Op maandag 29 maart 2010 10:55 schreef dylany het volgende:
[..]
Ik denk dat de marge wel hoger kan liggen hoor! Het zijn tenslotte maar peilingen, maar vergis je ook niet in het sturende effect van de peilingen.
Door het sturende effect wordt het aantrekkelijk om uitslagen te manipuleren. Daarom is het belangrijk dat peilingen door onafhankelijke en gecontroleerde instanties worden gedaan in plaats van door een persoon..
Hoe bedoel je?quote:Op maandag 29 maart 2010 10:56 schreef Monolith het volgende:
[..]
Instanties kunnen nu ook al peilen zonder tussenkomst van mensen?
Is dat zo? Elke honderdste persoon in een telefoonboek ondervragen zou ook subjectief zijn?quote:Op maandag 29 maart 2010 11:02 schreef whitesosa het volgende:
Een steekproef zal altijd subjectief samengesteld zijn namelijk.
Als je die ook zou kunnen verplichten naar waarheid te antwoorden, niet.quote:Op maandag 29 maart 2010 11:05 schreef Zith het volgende:
[..]
Is dat zo? Elke honderdste persoon in een telefoonboek ondervragen zou ook subjectief zijn?
Waarom zijn peilingen subjectief?quote:Op zondag 28 maart 2010 19:26 schreef Martijn_77 het volgende:
Zijn peilingen niet altijd subjectief?
Oh en je mist de geheime nummers ;p.quote:Op maandag 29 maart 2010 11:10 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Als je die ook zou kunnen verplichten naar waarheid te antwoorden, niet.
Dat is met wat statistiek geen probleem.quote:Op maandag 29 maart 2010 11:10 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Als je die ook zou kunnen verplichten naar waarheid te antwoorden, niet.
iedereen peilde Rita heel hoog voordat ze met die Sinke begon te vechtenquote:Op maandag 29 maart 2010 10:51 schreef RechtseRukker het volgende:
TNS-NEPPO vertrouw ik helemaal niet,dat hebben we wel gezien bij Radar over 'winderigheid'
Zij waren het ook die Rita Verdonk op 27 zetels peilden
Ja, omdat een bepaalde categorie niet in het telefoonboek staat. Representatieve steekproeven én representatieve antwoorden krijgen, is ontzettend moeilijk.quote:Op maandag 29 maart 2010 11:05 schreef Zith het volgende:
[..]
Is dat zo? Elke honderdste persoon in een telefoonboek ondervragen zou ook subjectief zijn?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |