abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 13 mei 2002 @ 10:15:06 #1
4416 Da hopman
lamahangen = dierenmoord
pi_4167890
Vandaag komt hij uit. De nieuwe CD van SkiK

01. Tof
02. Land van melk & honing, wiet & witte wijn
03. Doe mij maar jou
04. Dankjewel voor de zon
05. Over jou
06. Ter voorkoming van misverstanden #61
07. Anniek
08. Verliefd
09. Blablabla
10. Honingbij
11. Canadian Girl
12. Alles gaat voorbij

Ik ben erg benieuwd. Een aantal nummers heb ik al tijdens de Nieuw Nederlands Peil toer gehoord en die klonken erg lekker.

en oja

quote:
Ter voorkoming van een misverstand of nodeloos gedram
Niet elke witbebaarde man is Sinterklaas of vader Abraham
De mensen zijn gek geworden
pi_4175814
Erg leuk lijkt ie mij de nieuwe van Skik.

De vorige werd erg afgebrand in de pers.
Terwijl ik nog z'on goed liedje over onze favo stad heb gehoort.

You only live once
pi_4177471
quote:
Op maandag 13 mei 2002 19:04 schreef kezmania het volgende:
Erg leuk lijkt ie mij de nieuwe van Skik.

De vorige werd erg afgebrand in de pers.
Terwijl ik nog z'on goed liedje over onze favo stad heb gehoort.

De vorige had ook wel goede recensies hoor. Ik vond hem erg sterk. Waarschijnlijk na de 1e hun meest constante plaat. Alleen in het middenstuk zaten wat mindere nummers. Maar verder was het een topplaat.

Van die nieuwe verwacht ik op de één of andere manier niet zo veel. De single vond ik iig niet heel sterk.

Hmmzz....
  maandag 13 mei 2002 @ 21:11:46 #4
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_4177576
quote:
Op maandag 13 mei 2002 10:15 schreef Da hopman het volgende:
Vandaag komt hij uit. De nieuwe CD van SkiK

[afbeelding]

01. Tof
02. Land van melk & honing, wiet & witte wijn
03. Doe mij maar jou
04. Dankjewel voor de zon
05. Over jou
06. Ter voorkoming van misverstanden #61
07. Anniek
08. Verliefd
09. Blablabla
10. Honingbij
11. Canadian Girl
12. Alles gaat voorbij

Ik ben erg benieuwd. Een aantal nummers heb ik al tijdens de Nieuw Nederlands Peil toer gehoord en die klonken erg lekker.

en oja
[..]

Het geweldige accent van Skik doet mij al naar hun muziek luisteren. Neerlandse muziek zonder gezeijk!
pi_4177578
stikstof

Nou, toch maar es gaan luisteren dan...

dinsdag 14 mei 2002 @ 10:37:30 #6
24606 edsuit
kind of blue
pi_4183844
kben benieuwd
dankjewel voor de zon is wel een leuk nummerke
  donderdag 23 mei 2002 @ 12:47:11 #7
4416 Da hopman
lamahangen = dierenmoord
pi_4292007
Echt een lekkere CD! Goeie muziek om met mooi weer in je hangmat te liggen.

Lekkere muziek,
Leuke/goeie teksten
Klote copieerbeveiliging.

Echt de moeite waard!

maandag 17 juni 2002 @ 16:50:52 #8
4416 Da hopman
lamahangen = dierenmoord
pi_4623111
Bron www.skik.nl

Oor/ Tom Engelshoven/ 1 juni 2002

Tof is het vijfde album van Skik, de Drents groep waarvan Daniel Lohues het boegbeeld is. Zong hij aan het begin van het Skik-tijdperk steevast in het Drents, nu bezigt hij alweer enige tijd zijn versie van het ABN. Daarin klinkt op een prettige naïeve manier echter nog steeds het accent van De Provincie terug. Het landelijke en dromerige in die stem past prima bij het wat Amerikaans aandoende muzikale idioom dat Skik op Tof hanteert. Of het nu surf is, zoals in het titelnummer, of country (zoals in de Gram Parsons-ode Land Van Melk & Honing, Wiet & Witte Wijn), countryfolk (Ter Voorkoming Van Misverstanden # 61) of folkrock (Over Jou), de geest van de late jaren ’60 op het Amerikaanse muzikale platteland waaiert vaak over Tof heen. We denken aan Neil Young en Bob Dylan, maar ook aan Buffalo Springfield. Een enkele keer liggen de vroege Beatles op de loer (Dankjewel Voor De Zon, met strijkkwartet en Bach-trompet) en ook de jonge Stones (Doe Mij Maar Jou). Zo verwijst Tof op een losse manier steeds naar een tijdperk dat pop nog pril was en zonder al te veel cynisme. Dat past prima bij de vreemde mengeling van tevredenheid en verwondering over kleine dingen, die Lohues zo mooi weet te verklanken. Er is soms wel enige melancholie. Bijvoorbeeld over zijn one night stand met een Canadian Girl (mooie pedal steelpartij van ex-UDS-gitarist René van Barneveld) of in Alles Gaat Voorbij, met spinetachtige keyboard. Maar Tof is toch vooral het werkstuk van een zanger en een band die op een onbevangen manier uitdragen dat er maar weinig nodig is om het leven en de liefde tof te maken. Het zijn de kleine dingen die het doen.

pi_4623252
Ik zal 'm zeker wel binnenkort beluisteren. Lijkt me wel een leuke cd als ik die recensie lees. Een knipoog naar de jaren '60...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')