abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79416643
Beste fokkers,

Vandaag wilde ik een aquestopper tussen de waterkraan en de slang van de wasmachine bevestigen. Na het bevestigen van deze aquestop wilde ik de wasmachine proberen, en toen kwam ik tot de conclusie dat ik geen water kreeg.
Aquastop en slang losgekoppeld en aan de waterkraan gedraaid en tot mijn grote verbazing komt er geen water meer uit die waterkraan. Alle andere kranen in huis werken wel gewoon normaal.

Wie weet wat het probleem is (is er bv een aquestop in mijn huidige kraan o.i.d., of is er lucht in) ????
En hoe ik dit kan oplossen ????
pi_79417022
en jij hebt geen apart kraantje voor de wasmachine kraan?
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_79417146
quote:
Op zondag 21 maart 2010 19:52 schreef akadoenka het volgende:
Beste fokkers,

Vandaag wilde ik een aquestopper tussen de waterkraan en de slang van de wasmachine bevestigen. Na het bevestigen van deze aquestop wilde ik de wasmachine proberen, en toen kwam ik tot de conclusie dat ik geen water kreeg.
Aquastop en slang losgekoppeld en aan de waterkraan gedraaid en tot mijn grote verbazing komt er geen water meer uit die waterkraan. Alle andere kranen in huis werken wel gewoon normaal.

Wie weet wat het probleem is (is er bv een aquestop in mijn huidige kraan o.i.d., of is er lucht in) ????
En hoe ik dit kan oplossen ????
Als er geen water uit de wasmachine kraan komt terwijl er geen aqua stop op gemonteerd is, dan kun je er vrijwel zeker van zijn dat je bij het sluiten van de kraan deze net te ver dicht gedraaid hebt waardoor de spindel van zijn as is afgelopen.

De mogelijkheid die ju nu hebt is om een nieuwe wasmachine kraan te halen wat eigenlijk de beste optie is, zeker gezien de kosten ervan.
Een tweede optie is om de hoofdkraan dicht te draaien, de kop van de kraan af halen en vervolgens het binnenwerk demonteren, het gedemonteerde binnenwerk goed in elkaar zetten en vervolgens weer monteren, kap er weer op en gelijk het waterslot en slang monteren vervolgens de hoofdkraan weer open draaien, doordat je de kraan niet meer dichtgedraaid hebt moet deze gelijk gaan werken.

In een standaard wasmachinekraan zit geen aquastop gemonteerd maar een beluchter welke lucht aanzuigt zodra er aan de leveringszijde onderdruk ontstaat, niet aan de uitgifte zijde.
pi_79417154
Hoe bedoel je? Ik heb een (ook maar 1) aparte kraan waar ik de wasmachine op kan aansluiten.
Met deze kraan is wat loos
pi_79417362
@Klipper: Dankjewel voor die goeie antwoord. Als ik je goed begrijp kan ik een nieuwe wasmachine kraan het beste monteren, en dan is het euvel verholpen?
pi_79417786
quote:
Op zondag 21 maart 2010 20:06 schreef akadoenka het volgende:
@Klipper: Dankjewel voor die goeie antwoord. Als ik je goed begrijp kan ik een nieuwe wasmachine kraan het beste monteren, en dan is het euvel verholpen?
dan is het gelijk verholpen, maar het binnenwerk demonteren en weer goed op de spindel draaien werkt ook, maar voor een euro of 5 heb je al een nieuwe kraan dus waarom moeilijk doen als het makkelijk kan.
pi_79421119
Thanks klipper, dan lijkt het makkelijker dan ik dacht.
Ik had de draaiknop er al ens afgetrokken maar ik zag niks vreemds.
Maar je klinkt ervaren en zelfverzekerd, dus als jij het zegt dan valt een nieuwe kraan te proberen
pi_79423455
quote:
Op zondag 21 maart 2010 21:05 schreef akadoenka het volgende:
Thanks klipper, dan lijkt het makkelijker dan ik dacht.
Ik had de draaiknop er al ens afgetrokken maar ik zag niks vreemds.
Maar je klinkt ervaren en zelfverzekerd, dus als jij het zegt dan valt een nieuwe kraan te proberen
Even wat extra uitleg.

In de wasmachine kraan zit een binnenwerk.
Een binnenwerk ziet er bijvoorbeeld zo uit:

Hier zie dus dat het binnendeel los is gekomen van het bovendeel.

Hierop zie je dus de zeskant welke dus in het bovendeel past, zit deze iets scheef dan gaat het binnenwerk niet meer omhoog of omlaag waardoor de kraan blijvend afgedicht is, demonteren van het bovendeel is dan de optie om het binnendeel weer in het bovendeel op de juiste manier te bevestigen, echter bestaat het gevaar dat bij de volgende keer dicht draaien deze weer te ver dichtgedraaid wordt waardoor je het hele riedeltje weer van voren af aan moet herhalen, een nieuwe kraan is daarom sterk aan te bevelen.
pi_79424707
Thanks voor je goeie uitleg. Ga een nieuwe kraan kopen en bevestigen.
Of laten bevestigen ... er moet toch nog een loodgieter o.i.d. komen voor iets voor de douche.
Die heeft een nieuwe kraan er denk ik binnen 2 min opgezet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')