als spalken een optie is, dat dus. in de meeste andere gevallen; second opinion.quote:Op zondag 21 maart 2010 11:15 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Als een kat een poot gebroken heeft, zou jij de kat dan laten opereren? een botbreuk geneest immers ook wel zonder operatie. Het enige is dat de kat dan wellicht een scheef pootje houdt. Ik begreep dat het opereren van een gebroken poot minstens 1000 euro kost. Ik vind dit ridicuul voor een kat. De kat lijkt er geen pijn van te hebben en kan volgens mij prima oud worden met een scheef pootje. Ik heb veel over voor mn huisdieren, maar het blijven wel beesten. In de vrije natuur word er ook geen schroeven in een gebroken pootje gezet. Wat vinden jullie van dit dilemma, of laten jullie de kat alle mogelijke behandelingen ondergaan. Waar ligt die grens????
ik ben de laatste keer trouwens bij een dierenarts in de buurt van den haag geweest (in een dorpje - dierenarts doet ook groot vee). inenten kostte de helft van hier in de buurt. kwam zeer goed over, kundig en geen bullshit. misschien moet je eens kijken naar zo'n soort dierenarts. de prijzen zijn in de stad absurd hoog.quote:Op zondag 21 maart 2010 11:29 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
als spalken een optie is, dat dus. in de meeste andere gevallen; second opinion.
Je kan niet alles zomaar spalken of gipsen, dat is lang bij elke breuk niet mogelijk. Bij onze kat zat de breuk in het bovenbeen en kon dat alleen verholpen worden met een operatie (metalen pin door het bot). Tevens moet je in gedachten houden dat niet alle katten zomaar een x aantal weken met een dikke gipsen poot rond kunnen slepen. En onze kat had aan haar gebroken poot dus echt wel veel pijn, ookal zag je dat niet direct als ze stil lag. Poezen spinnen bv niet alleen als ze zich fijn voelen maar ook als ze vergaan van de pijn. Het beest kan dus wel opgekruld in zijn mandje liggen te knorren maar ondertussen heel veel pijn hebben.quote:Op zondag 21 maart 2010 11:23 schreef -_Tommy_- het volgende:
Je kunt een gebroken poot dan ook gewoon laten spalken of gipsen. Hoe veel je er voor over hebt? Ik had een hond met een baarmoederontsteking en die is er toen aan geopereerd. Dat kostte ongeveer 600¤, maar ze heeft nog wel bijna 8 jaar daarna geleefd. Het was ook een stamboom hond en die kostte destijds al flink bij aanschaf. Dus toen vond ik het wel waard. Ik ga het niet doen als een beest op z'n einde loopt om hem dan in leven te houden, maar als er nog een tijd van genoten kan worden dan wel.
1000 euro voor een gebroken pootje klinkt wel een beetje belachelijk... zoals ik zei, vraag eens wat advies bij een dierenarts die ook groot vee doet.quote:Op zondag 21 maart 2010 11:38 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Je kan niet alles zomaar spalken of gipsen, dat is lang bij elke breuk niet mogelijk. Bij onze kat zat de breuk in het bovenbeen en kon dat alleen verholpen worden met een operatie (metalen pin door het bot). Tevens moet je in gedachten houden dat niet alle katten zomaar een x aantal weken met een dikke gipsen poot rond kunnen slepen. En onze kat had aan haar gebroken poot dus echt wel veel pijn, ookal zag je dat niet direct als ze stil lag. Poezen spinnen bv niet alleen als ze zich fijn voelen maar ook als ze vergaan van de pijn. Het beest kan dus wel opgekruld in zijn mandje liggen te knorren maar ondertussen heel veel pijn hebben.
Ik zou zeker weten doen wat de DA aanraad. Een second opinion kan, maar het is imo een slechte zaak om maar gewoon langs alle DA's te leuren met een gewonde kat totdat je eindelijk een antwoord krijgt dat zo min mogelijk geld kostJe kiest voor een dier, en als je het enigszins kan opbrengen moet je gewoon dokken als er iets met het dier aan de hand is. Hoe kun je ook van je vakantie/snelle internet/filmkanalen/luxe etentje/nieuwe auto/etc genieten als je weet dat je kat pijn lijdt? Dan maar een weekje soep met brood en een weekendje weg in eigen land maar een gezonde kat!
hij weet nog niet eens wat de alternatieven zijn.quote:Op zondag 21 maart 2010 12:12 schreef ry4life het volgende:
Ik vind dat als je een huisdier neemt, je er ook alles voor over moet hebben.
Toen mijn konijn 8 was en geopereerd moest worden terwijl er een grote kans was dat hij niet meer uit de narcose zou komen gingen we toch voor de operatie. Gelukkig werd hij wakker en is inmiddels bijna 10 jaar.
Maar als in dit geval de kat er echt geen hinder van zal hebben en er geen pijn van heeft. Zal ik goed begrijpen dat je geen operatie zal laten uitvoeren, een operatie is ook niet zomaar wat voor een kat...
Fijn om te weten dat je niet trollt, minder fijn om te denken dat je dus nu met een gewonde kat zit die (nog) niet geholpen wordt?quote:Op zondag 21 maart 2010 11:55 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
geen trolltopic, ik verwachteen serieuze discussie hierover. Gelukkig heb ik al wel wat zinvolle bijdrages voorbij zien komen. Ik vind ook dat je een beest geen pijn moet laten lijden, dat staat voor mij voorop! . Maar als een beest geen pijn heeft en gewoon met een lichte handicap verder kan leven vind ik acceptabel.
Tja, ik zie zo snel nogal wat posts over zijn kat, maar niet echt iets waarvan ik denk dat het niet (deels) waar kan zijn... Waar moet ik op letten? Ik hoop maar dat dit verzonnen is trouwens, ik heb nu al medelijden met zijn katquote:Op zondag 21 maart 2010 12:39 schreef Poeke het volgende:
Waarom krijgt BHFH geen ban voor F&F?
de fantast...
Het loont de moeite om even zijn postgeschiedenis door te kijken, dan begrijp je wel wat ik bedoel.
dus jij zou je kat ook laten bestralen en nar de orthpeet laten gaan indien nodig. Waarom niet meteen een psycholoog voor zijn geestelijk welzijn??? Ik vind dat je best grenzen kunt stellen, voor je kinderen doe je dat toch ook? Stel je voor dat je kind een beugel moet en het kost je 3000 euro, terwijl de verzekering maar 750 euro vergoed! Dan maar scheve tanden denk ik dan, dan weegt het voordeel van rechte tanden toch ook niet op tegen de kosten.quote:Op zondag 21 maart 2010 12:19 schreef eleusis het volgende:
Als je de knaken er niet voor over hebt, moet je geen kat nemen.
Heel eenvoudige oplossing voor je "dilemma" en dat bespaart je nog meer geld ook.
Serieuze reactie?quote:Op zondag 21 maart 2010 11:55 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
geen trolltopic, ik verwacht een serieuze discussie hierover. Gelukkig heb ik al wel wat zinvolle bijdrages voorbij zien komen. Ik vind ook dat je een beest geen pijn moet laten lijden, dat staat voor mij voorop! . Maar als een beest geen pijn heeft en gewoon met een lichte handicap verder kan leven vind ik acceptabel.
En dit dus!quote:Op zondag 21 maart 2010 11:23 schreef Miss_Isis het volgende:
Een dier bewust met pijn rond laten lopen vind ik wreed en onacceptabel![]()
En toch leg je de vraag voor aan anderen. En nu ineens stel je wel grenzen?quote:Op zondag 21 maart 2010 22:34 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
dus jij zou je kat ook laten bestralen en nar de orthpeet laten gaan indien nodig. Waarom niet meteen een psycholoog voor zijn geestelijk welzijn??? Ik vind dat je best grenzen kunt stellen, voor je kinderen doe je dat toch ook? Stel je voor dat je kind een beugel moet en het kost je 3000 euro, terwijl de verzekering maar 750 euro vergoed! Dan maar scheve tanden denk ik dan, dan weegt het voordeel van rechte tanden toch ook niet op tegen de kosten.
quote:Op maandag 22 maart 2010 05:12 schreef Paginabeheerder het volgende:
En je hebt geluk hoor, katten klagen niet over pijn of over hun leven... zelfs toen de kat van mijn ex al half verlamd was, was ze nog zo blij bij het zien van ons en onze aandacht... dat ze nog zat te spinnen.
Nee, een kat klaagt niet.... dat doen alleen de baasjes die pijn in de portemonnee voelen.![]()
En diezelfde baasjes verwachten wel dat ze zelf goed geholpen worden.
Nee, ik zeg... betaal nu maar en zorg dat je in het vervolg verzekerd bent. Jij hebt gekozen voor een kat of voor een kind. En hoewel katten niet klagen, voelt hun pijn net zo erg als voor ons.
da's nou jammer, ik dacht echt dat het een serieus topic was maar hier moest ik toch wel afhaken, troll.quote:Op zondag 21 maart 2010 22:34 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
Dan maar scheve tanden denk ik dan, dan weegt het voordeel van rechte tanden toch ook niet op tegen de kosten.
Ik snap je punt hier wel, maar als je kind echt een flink scheef gebit heeft, is de kans groot dat hij/zij later nog wel een beugel neemt.. en dat ziet er zo belachelijk uit, iemand van 25+ met een beugel. Dan liever als kind, dan loopt iedereen ermee.quote:Op maandag 22 maart 2010 06:29 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Wel een serieus topic dus. Het gaat er maarom welke criteria je stelt, bij een dier is het pijn en of een nog op een goede manier kan functioneren, bij een mens is de grens bij medisch noodzakelijk (een beugel is dat in 99% van de gevallen niet en zou ik dus niet laten doen bij mijn kinderen)
Dit bedoel ik ermaar mee te zeggen. Ik wacht voor onze kat nog even af, om te zien of het wel echt gebroken is, wellicht is het gewoon verstuikkt en is er niets aan de hand, dan besluit ik of ik alsnog naar de DA ga. Zoals gezegd, voor mijn dieren wordt echt wel goed gezorgd, wees maar niet bang!
volgens mij is de juiste volgorde:quote:Op maandag 22 maart 2010 06:29 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Ik wacht voor onze kat nog even af, om te zien of het wel echt gebroken is, wellicht is het gewoon verstuikkt en is er niets aan de hand, dan besluit ik of ik alsnog naar de DA ga.
Dat dus.quote:Op zondag 21 maart 2010 11:55 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
geen trolltopic, ik verwachteen serieuze discussie hierover. Gelukkig heb ik al wel wat zinvolle bijdrages voorbij zien komen. Ik vind ook dat je een beest geen pijn moet laten lijden, dat staat voor mij voorop! . Maar als een beest geen pijn heeft en gewoon met een lichte handicap verder kan leven vind ik acceptabel.
Hoe lang heeft ie al last van zijn pootje dan?quote:Op maandag 22 maart 2010 06:29 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Wel een serieus topic dus. Het gaat er maarom welke criteria je stelt, bij een dier is het pijn en of een nog op een goede manier kan functioneren, bij een mens is de grens bij medisch noodzakelijk (een beugel is dat in 99% van de gevallen niet en zou ik dus niet laten doen bij mijn kinderen)
Dit bedoel ik ermaar mee te zeggen. Ik wacht voor onze kat nog even af, om te zien of het wel echt gebroken is, wellicht is het gewoon verstuikkt en is er niets aan de hand, dan besluit ik of ik alsnog naar de DA ga. Zoals gezegd, voor mijn dieren wordt echt wel goed gezorgd, wees maar niet bang!
dat is echt erg, zulke dierenartsen.quote:Op maandag 22 maart 2010 09:58 schreef diaantje35 het volgende:
en een andere dierenarts wilde eerst geld zien om de kat te helpen die deed het dus echt voor het geld en niet om het welzijnd van mn poesje. ja die heb je er ook nog tussen zitten.
ja vertel mij wat maar ik ben in ieder geval blij dat mn huidige dierenaarts me wel vertrouwd en de eerste betaling is dan ook al gedaan.quote:
Ik sluit mij hier helemaal bij aan! Laat dat beest helpen en zorg in ieder geval dat je er mee naar een DA geweest bent zodat je weet wat er aan de hand is! Je gaat zo'n diertje toch niet met pijn laten rondlopen alleen omdat je denkt dat het misschien wel duur zou kunnen zijn?! Bah!quote:Op maandag 22 maart 2010 13:54 schreef Pippi het volgende:
Ik ben het zatGa GVD met dat beest naar de dierenarts!
Of het verstuikt of gebroken hoor je dan, jij kan dat als leek niet bepalen, dat beestje loopt (straks) onnodig lang met pijn rond![]()
Mag dit topic dicht please, kan het niet langer aan zien zo
Die aflevering heb ik ook gezien, die Amerikaanse sjonnie (lees sukkel) ging daarna ook nog eens zijn eigen zaak verdedigen, hoe bedoel je rolverwarringquote:Op maandag 22 maart 2010 15:49 schreef Miss_Isis het volgende:
Ik moet bij dit topic ook steeds denken aan een aflevering van animal cops die ik een poos geleden zag.. Een of andere Amerikaanse sjonnie had een puppy met een gebroken poot en vond het ook onnodig om daar geld aan uit te geven. Hij had dat beest zelf dus maar toegetakeld met een of ander verbogen vingerspalk dingetje wat hij om het pootje had geknoopt. En dat totaal verkeerd om ook nog, dus dat beestje bleef maar doorlopen met heel veel pijn en een verkeerd vastgeknoopt spalkje! En die sjonnie ook nog een grote mond geven naar de inspecteur, zo van 'buhh, 500 dollar is absurd ik kan het zelf wel want ik ben heus ook wel naar college geweest' vlak voor hij wegscheurde in z'n patserauto![]()
Ja, precies! Het is bijna om te lachen als het niet zo verdrietig was... 'Ik heb 3 jaar college gedaan dus nu kan ik a) zelf mijn hond genezen van zijn gebroken poot en b) mezelf verdedigen tijdens een rechtszaak'quote:Op dinsdag 23 maart 2010 02:04 schreef Pippi het volgende:
[..]
Die aflevering heb ik ook gezien, die Amerikaanse sjonnie (lees sukkel) ging daarna ook nog eens zijn eigen zaak verdedigen, hoe bedoel je rolverwarring![]()
In mijn ogen zijn dat 1 van de ergste types: niet willen erkennen dat "de man/ vrouw die het diploma dierengeneeskunde op zak heeft" het gewoon beter weet.
Ik bedoel maar: wat voor beetje moeite kost het om gewoon even je kat in een reismandje te doen om het pootje bij de dierenarts na te laten kijken![]()
Ik ben ook benieuwd. BloodhoundFromHell wat vond de dierenarts van het pootje van je kat?quote:Op dinsdag 23 maart 2010 11:52 schreef Miss_Isis het volgende:
Ik ben wel erg benieuwd hoe het ondertussen met de kat van TS gaat (aangenomen dan dat dit dus echt geen trolltopic is)...
Nee, omdat je zelf prima kunt aanvoelen en verwoorden wat er aan de hand is. Die kat kan dat niet, en doet bovendien nog zijn best te doen alsof hij nergens last van heeft - katten zijn een ster in het verbergen van kwaaltjes. Vergelijk het met een baby - die kan ook niet vertellen wat er aan de hand is, maar daar zeg je bij een wond toch ook niet 'ach, laten we maar een paar dagen aankijken'?quote:Op maandag 29 maart 2010 15:03 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
als je zelf een wondje hebt en/of je voet verstuiktga je toch ook niet meteen naar de huisarts? Je kunt ook overdrijven natuurlijk.
Dit is echt niet waar bij katten. Die doen echt alles wat ze kunnen om te verbergen dat ze pijn hebben. Maar ach, jij weet het toch allemaal beter. Ik vind gewoon dat je op deze manier niet goed voor je kat zorgt.quote:Op maandag 29 maart 2010 15:11 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Als een beest echt pijn heeft zie je dat aan zijn gedrag. (oren naar achteren, verstoppen, niet eten/drinken e.d.) hiervan was geen sprake. Bij een kind van 4 ga je ook niet naar de HA voor een verstuikte voet, of een kapotte knie, dat lijkt me een betere vergelijking dan die met een baby.
Jij suggereerde dat je in het geval van een botbreuk dit uit zichzelf wilde laten genezen. Daar kreeg je iedereen mee over de zeik. Vind je het gek?quote:Op maandag 29 maart 2010 15:11 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Als een beest echt pijn heeft zie je dat aan zijn gedrag. (oren naar achteren, verstoppen, niet eten/drinken e.d.) hiervan was geen sprake. Bij een kind van 4 ga je ook niet naar de HA voor een verstuikte voet, of een kapotte knie, dat lijkt me een betere vergelijking dan die met een baby.
dat is dus totale onzin, ik begrijp niet dat je een kat hebt als je zo weinig weet van kattengedrag.quote:Op maandag 29 maart 2010 15:11 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Ja, misschien. Als iemand het kan en wil betalen, dan moet die dat doen.quote:Op vrijdag 9 april 2010 16:41 schreef macondo het volgende:
Vervelende botbreuk, die inwendige problemen gaan veroorzaken indien niet verholpen. vooruitzichten op operatie en succes daarna zijn goed.
Maar ja, 1500 euro besteden aan een operatie van een relatief oud huisdier, is dat niet wat.. buitensporig?
Daar zijn de meningen uiteraard over verdeeldquote:Op vrijdag 9 april 2010 16:41 schreef macondo het volgende:
Vervelende botbreuk, die inwendige problemen gaan veroorzaken indien niet verholpen. vooruitzichten op operatie en succes daarna zijn goed.
Maar ja, 1500 euro besteden aan een operatie van een relatief oud huisdier, is dat niet wat.. buitensporig?
Nou, er zijn wel grenzen, hoor. Er kan steeds meer op medisch gebied bij huisdieren, maar dat betekent niet dat je het dan ook maar allemaal moet doen.quote:Op vrijdag 9 april 2010 16:46 schreef WRH het volgende:
sinds wanneer is een kat van 11 al oud? zo oud dat een operatie niet meer zinvol of te duur zou zijn?
sowieso, het begrip 'te duur' als het over een levend beest gaat, neem dan een nintendo.
dat klopt, maar de grens zou niet in de portemonnee moeten liggen maar bij het beestje zelf.quote:Op vrijdag 9 april 2010 16:50 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nou, er zijn wel grenzen, hoor. Er kan steeds meer op medisch gebied bij huisdieren, maar dat betekent niet dat je het dan ook maar allemaal moet doen.
Een dergelijk compromisloze houding zie je meestal bij wat jongere types. Enfin, voor jou zou een bedrag van bijvoorbeeld 5000 euro prima zijn voor een operatie begrijp ik. Want tja, als je portemonnee niet mee mag wegen als criterium..quote:Op vrijdag 9 april 2010 17:11 schreef WRH het volgende:
[..]
dat klopt, maar de grens zou niet in de portemonnee moeten liggen maar bij het beestje zelf.
11 is voor een kat gewoon senior maar niet oud, als je een kat van 11 al niet meer laat opereren moet je een kat van 6 ook niet meer laten opereren en dat vind ik dus niet kunnen.
daarentegen als een operatie weliswaar technisch en medisch mogelijk is maar een beestje werkelijk te oud of te verzwakt is dan vind ik dat een goed uitgangspunt om er voor te kiezen dat niet te doen.
maar pijn laten leiden of zoals in het gestelde geval een spuitje geven omdat een operatie te duur is vind ik belachelijk.
dat is wat ik bedoel met een portemonnee als criterium voor de gezondheid van een huisdier, hartstikke fout in mijn optiek.
quote:Op vrijdag 9 april 2010 17:25 schreef macondo het volgende:
[..]
Een dergelijk compromisloze houding zie je meestal bij wat jongere types. Enfin, voor jou zou een bedrag van bijvoorbeeld 5000 euro prima zijn voor een operatie begrijp ik. Want tja, als je portemonnee niet mee mag wegen als criterium..
Jong in deze context ; kinderlijk, 12 jaarquote:Op vrijdag 9 april 2010 17:31 schreef WRH het volgende:
[..]
definieer jong
en ja, dat zou voor mij prima zijn ja.
quote:Op vrijdag 9 april 2010 22:26 schreef macondo het volgende:
[..]
Jong in deze context ; kinderlijk, 12 jaar
ook zo knap dat je vanachter je pc'tje feilloos weet hoe ik ben en dat ik een grens zal trekken bij mijn beesten.quote:Op vrijdag 9 april 2010 22:26 schreef macondo het volgende:
[..]
Ook jij zult ergens een grens trekken. 10k. 20k. Een dier als een poes is geen mens met bijkans onbeperkte kostenpotentie.
Dame, jij ontkent dat het een dilemma kan zijn, want een andere keuze dan de jouwe is "belachelijk" en "hartstikke fout" en "neem dan een nintendo".quote:Op zaterdag 10 april 2010 08:50 schreef WRH het volgende:
[..]
ik dacht eerst dat je een complimenteuze opmerking maakte maar helaas, je vind het nodig om alleen maar lullig en beledigend te zijn, altijd jammer.
beetje onzin ook in deze discussie, maar ok, jij je zin, dan benik mentaal een 12 jarige, wat jij wil hoor.
[..]
ook zo knap dat je vanachter je pc'tje feilloos weet hoe ik ben en dat ik een grens zal trekken bij mijn beesten.
ok, dan toch nog even een serieus antwoord; nee, dat doe ik dus niet nee en daar weet je helemaal niets van of over.
je stelling was;
kat operatie van 1600,= of spuitje en mijn antwoord is; operatie dus, geen twijfel.
MIJN mening is nl dat de portemonnee geen criterium is bij dit soort keuzes, als dat voor jou wel het geval is dan moet je dat lekker zelf weten maar misschien moet je het in dit soort discussies iets minder op de persoon spelen en accepteren dat er mensen zijn die er verschillend over denken. (ja, ook nog na hun 12de mental state of mind, sjonge, over non-argumenten gesproken)
zoals jij ben ik ze echt niet gewend op deze pijlert, dus veel plezier verderquote:Op zaterdag 10 april 2010 09:59 schreef macondo het volgende:
[..]
Dame, jij ontkent dat het een dilemma kan zijn, want een andere keuze dan de jouwe is "belachelijk" en "hartstikke fout" en "neem dan een nintendo".
En ook als je geen financiële grens zult hebben om het leven van een kat te redden, zal je bankrekening dat op een gegeven moment wel doen. Voor de meeste mensen geldt intussen dat er een grens is waar ze nog een kattenleven willen redden.
Ik vind anders ook dat macondo wel een punt heeft. Er is voor veel mensen wel een financiële grens waar het ophoudt. En naar mijn mening ook terecht.quote:Op zaterdag 10 april 2010 10:56 schreef WRH het volgende:
[..]
zoals jij ben ik ze echt niet gewend op deze pijlert, dus veel plezier verder
De kosten waren in totaal rond de 1800 euro. Naast de operatie heb je medicijnen, foto's, controle en dergelijke. Het ging niet alleen om een gebroken pootje, maar ook voor inwendig risico door een uitstekend bot. De kat leeft en maakt het goed.quote:Op dinsdag 6 juli 2010 17:21 schreef Rimpeltiet het volgende:
Maar, is die kat nu geholpen of niet? Ik zie dit nu net pas.
Ik zou 'm laten opereren, als het MIJN kat was. Maar ik snap best dat mensen dat niet doen. 1000 Euro voor een pootje is toch ook een belachelijk bedrag? En roepen dat je 'anders geen dieren moet nemen' vind ik ook kinderachtig. Alsof je eraan denkt dat ieder pootje van je kat 1000 Euro zou kosten als het vervangen moest worden, tssst!
Verzekeren is een interessante optie, maar wat te laat als je in de kliniek staat. Bovendien kan het financieel niet echt uit. Verder heb ik genoten van je post Lotjuh!quote:Op woensdag 7 juli 2010 02:31 schreef Lotjuh het volgende:
Oke 1000 euro is een hoog bedrag.. Maar wie een dier neemt moet er zo goed mogelijk voor zorgen!! Daar ben je je van bewust (als het goed is) als je voor een beessie kiest.
Het is een individu en niet zomaar iets!
Sorry hoor, je bent verantwoordelijk dus laten doen als het nodig is!
Een second opinion is altijd goed, maar wel luisteren naar de adviezen en die opvolgen dan!
Bij de meeste dierenartsen kun je eventueel wel een betalingsregeling krijgen.
Je huisdier verzekeren zodra je het krijgt is ook een optie en kost dan nog geen eens een tientje per maand.
Ik zie het al als je kind, man of weet ik veel wie, zn been breekt dat je zegt, ja daag operatie is te duur, spalk het maar hoor...
Later een krom been en misschien wat pijn maar ach wat maakt dat uit?![]()
Een dier vergelijken met een mens...quote:Op woensdag 7 juli 2010 02:31 schreef Lotjuh het volgende:
Oke 1000 euro is een hoog bedrag.. Maar wie een dier neemt moet er zo goed mogelijk voor zorgen!! Daar ben je je van bewust (als het goed is) als je voor een beessie kiest.
Het is een individu en niet zomaar iets!
Sorry hoor, je bent verantwoordelijk dus laten doen als het nodig is!
Een second opinion is altijd goed, maar wel luisteren naar de adviezen en die opvolgen dan!
Bij de meeste dierenartsen kun je eventueel wel een betalingsregeling krijgen.
Je huisdier verzekeren zodra je het krijgt is ook een optie en kost dan nog geen eens een tientje per maand.
Ik zie het al als je kind, man of weet ik veel wie, zn been breekt dat je zegt, ja daag operatie is te duur, spalk het maar hoor...
Later een krom been en misschien wat pijn maar ach wat maakt dat uit?![]()
Natuurlijk is verzekeren te laat als je al bij de kliniek bent, daarom zei ik ook verzekeren zodra je een dier neemt/krijgtquote:Op donderdag 8 juli 2010 21:44 schreef macondo het volgende:
Verzekeren is een interessante optie, maar wat te laat als je in de kliniek staat.
Denk dat je bedoeld dat het financieel niet uitkomtquote:Bovendien kan het financieel niet echt uit.
quote:Verder heb ik genoten van je post Lotjuh!Vooral de vergelijking met een mens is natuurlijk raak..
![]()
Ja waarom nie?quote:Op donderdag 8 juli 2010 22:48 schreef leolinedance het volgende:
Een dier vergelijken met een mens...![]()
Nee, ik bedoel dat het verzekeren van je huisdier an sich onverstandig is. Een kat wordt misschien 15 jaar voordat er problemen komen. Dan heb je 15 *10 * 12 = 1800 euro betaald. Dat is veel, kan je alle operaties wel mee betalen. Verder loop je het risico dat je kat gewoon dood gaat (autotje..) - daar helpt geen verzekering tegen.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 02:42 schreef Lotjuh het volgende:
Natuurlijk is verzekeren te laat als je al bij de kliniek bent, daarom zei ik ook verzekeren zodra je een dier neemt/krijgt![]()
Denk dat je bedoeld dat het financieel niet uitkomt![]()
Geld zat, dat is het probleem niet. Maar ik kom wel eens in arme landen en dan komt de operatie van een huisdier een beetje out-of-proportion over.quote:Dat is erg dat heb ik ook eens gehad maar kon toen een betalingsregeling treffen..
Is dat in dit geval niet mogelijk dan?
Is mijn cynisme jou ontgaan? Dieren zijn lief, maar als ik moet kiezen tussen 100 gezonde katten of een mensenleven dat ga ik voor de mens. En bij duizend katten ook. Voor jou ligt het misschien precies andersomquote:dank je
Een verzekering op zich vind ik niet onverstandig als je niet veel geld op de bank hebt staan.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 17:18 schreef macondo het volgende:
Nee, ik bedoel dat het verzekeren van je huisdier an sich onverstandig is. Een kat wordt misschien 15 jaar voordat er problemen komen. Dan heb je 15 *10 * 12 = 1800 euro betaald. Dat is veel, kan je alle operaties wel mee betalen. Verder loop je het risico dat je kat gewoon dood gaat (autotje..) - daar helpt geen verzekering tegen.
Ja dat begrijp ik.. Er zijn in dat soort landen mensen die gered zouden kunnen worden door een operatie van misschien 300 euro.. Dan is een hoop geld uitgeven voor een (huis)dier een schril contrast..quote:Geld zat, dat is het probleem niet. Maar ik kom wel eens in arme landen en dan komt de operatie van een huisdier een beetje out-of-proportion over.
quote:Is mijn cynisme jou ontgaan? Dieren zijn lief, maar als ik moet kiezen tussen 100 gezonde katten of een mensenleven dat ga ik voor de mens. En bij duizend katten ook. Voor jou ligt het misschien precies andersom
Bovendien hanteren veel verzekeringen een maximum voor de declaratiekosten. En moet je de behandeling dus ook voorschieten.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 17:18 schreef macondo het volgende:
[..]
Nee, ik bedoel dat het verzekeren van je huisdier an sich onverstandig is. Een kat wordt misschien 15 jaar voordat er problemen komen. Dan heb je 15 *10 * 12 = 1800 euro betaald. Dat is veel, kan je alle operaties wel mee betalen. Verder loop je het risico dat je kat gewoon dood gaat (autotje..) - daar helpt geen verzekering tegen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |