Jaquote:
Direct een request timed outquote:Op zaterdag 20 maart 2010 23:20 schreef KapiteinLangzaam het volgende:
kun je de websites pingen?
of kijk als de servers er uit liggen door: Tracert www.geenstijl.nl in te typen in command prompt en kijk als die een een timeout geeft bij een van de hops. zoja dan ligt het aan je ISP.
Nederlandse sites doen he hier ook prima.quote:Op zaterdag 20 maart 2010 23:37 schreef LXIV het volgende:
Hele avond online geweest, niks gemerkt.
Kijk eigenlijk nergens anders meer dan op FOK, GS en de Telegraaf.
quote:Servers
OpenDNS provides the following recursive nameserver addresses[13] for public use, mapped to the nearest operational server location by anycast routing:
208.67.222.222 (resolver1.opendns.com)
208.67.220.220 (resolver2.opendns.com)
208.67.222.220 [13]
208.67.220.222 [13]
doet het nietquote:
Via www.surfert.nl kun je wel naar .com sitesquote:Op zaterdag 20 maart 2010 23:46 schreef Eltonno het volgende:
Ja godver, nog meer mensen met dit probleem? Ik kan dus op bijna geen enkel .com adres meer komen.. zelfs tele2.nl doet het niet
Als je in je browser www.fok.nl typt dan wil je browser het IP-adres weten van www.fok.nl. Een DNS-server vertaalt www.fok.nl in het juiste IP-adres, anders kan hij er niks mee.quote:Op zaterdag 20 maart 2010 23:51 schreef Eltonno het volgende:
Kan iemand me in lekentaal uitleggen waardoor dit komt?
Maar hij is wel heel selectief (getuige het feit dat ik dit nu hier postquote:Op zaterdag 20 maart 2010 23:53 schreef Cerbie het volgende:
Als je in je browser www.fok.nl typt dan wil je browser het IP-adres weten van www.fok.nl. Een DNS-server vertaalt www.fok.nl in het juiste IP-adres, anders kan hij er niks mee.
En blijkbaar ligt de DNS van tele2 op zijn gat, dus geen IP-adres en geen verbinding met de site.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |