abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_260473
Een aantal van jullie schrokken nogal van de uitspraak van mij over het feit of Seki niet te vertrouwen was vanwegen zijn achtergrond.

Welnu, dit soort uitspraken zijn van het zelfde generaliserende kaliber als die Seki bezigde toen hij in de bus zat. Hij scheerde haast iedereen over een kam. Het waren allemaal toneelspelers, en niemand was zichzelf, behalve hij dan.

Misschien heb je nu dan ook een idee hoe die mensen in de bus zich hebben gevoeld over de uitspraken die Seki deed.

En verder, als je ziet hoe mensen op de Balkan met elkaar omgaan dan begrijp je juist veel meer van Seki, deze mensen hebben van nature niet het vermogen om ook maar op een of andere manier normaal te communiceren. Dezelfde rechtlijnigheid die Seki in de bus ten toon spreidde is een van de redenen waarom het op de Balkan nooit zal lukken.

Om te kunnen samenleven met een groep mensen van verschillende achtergrond is het noodzakelijk dat je jezelf kan plooien, je dient enige vorm van diplomatie te hebben en niet alles zwart wit te zien. Dit mist Seki totaal en dat ligt aan zijn achtergrond. Hij kan zich totaal niet inleven in een ander, hij kent alleen zijn waarheid.

En dan nog is niet altijd alles de schuld van een ander maar kijk ook eens naar jezelf.

pi_260474
Hou nou maar op K-30, je loopt je hier alleen maar belachelijk te maken ....
The trick is to keep breathing
  zondag 23 april 2000 @ 01:11:00 #28
3238 Guillotine
Don't lose your head!
pi_260475
quote:
op 04-23-2000 om 12:57 AM schreef Arjuno het volgende:
Hou nou maar op K-30, je loopt je hier alleen maar belachelijk te maken ....

Ik ben het helemaal met je eens Arjuno.
Zulke uitspraken als K-30 doet vind ik een mens onwaardig.

Ik weet best wel veel, maar er valt zoveel te weten

pi_260476
Ik weiger met zo'n rascistische poster in één Forum te worden gezien !

Admins doe d'r wat aan !

zondag 23 april 2000 @ 01:30:00 #30
3238 Guillotine
Don't lose your head!
pi_260477
quote:
op 04-23-2000 om 12:42 AM schreef K-30 het volgende:

KNIP

En verder, als je ziet hoe mensen op de Balkan met elkaar omgaan dan begrijp je juist veel meer van Seki, deze mensen hebben van nature niet het vermogen om ook maar op een of andere manier normaal te communiceren.

En jij hebt wel het vermogen om normaal te communiceren zoals je nu laat zien?

quote:

Dezelfde rechtlijnigheid die Seki in de bus ten toon spreidde is een van de redenen waarom het op de Balkan nooit zal lukken.

En met jouw lukt het ons wel?

quote:

Om te kunnen samenleven met een groep mensen van verschillende achtergrond is het noodzakelijk dat je jezelf kan plooien, je dient enige vorm van diplomatie te hebben en niet alles zwart wit te zien.

hmmmm dus jij kan je wel plooien, jij noemt dit diplomatiek.
Nee ik lees het, je bekijkt het echt niet zwart wit.

quote:

Dit mist Seki totaal en dat ligt aan zijn achtergrond. Hij kan zich totaal niet inleven in een ander, hij kent alleen zijn waarheid.

Goh, nou iedereen kent jouw waarheid nu ook.

quote:

En dan nog is niet altijd alles de schuld van een ander maar kijk ook eens naar jezelf.

Deze laatste zin moet je goed onthouden en probeer hem nog eens 10 keer in jezelf te herhalen. Misschien dat er dan een kwartje bij je gaat vallen.

Ik zal je ook mijn psychologische analyse erbij geven. Dit is duidelijk een geval van "spiegelen"

------------------

[Dit bericht is gewijzigd door Guillotine (Datum 23 April 2000).]

pi_260478
Ik ben totaal niet van plan om me de mond te laten snoeren.

Ik ben een van de weinige die het een zege voor het programma vond dat hij eruit verdween. Deze meneer speelde veel te veel de zielige onbegrepen persoon die dacht dat hij alles in de gaten had.

Hij had toch een slechte jeugd gehad en daarom vond hij dat alleen hij het recht had om een oordeel over iemand te vellen, alleen hij wist hoe het werkelijk inelkaar zat.

En zelfs nu hij uit de bus is wil hij nog steeds niet in de spiegel kijken en proberen in te zien wat het aan zijn persoonlijkheid is waardoor bepaalde personen zich bedreigd voelde.

Ik hoor nog zijn woorden bij zijn vertrek
"ik zag het niet als een spelletje maar als een oorlog" hij dacht gewoon dat hij het op die manier zou redden maar dat is hem niet gelukt.

Dat SBS fout gehandeld heeft met de manier waarop ze hem hebben verwijderd is duidelijk,
dit had veel beter gekund, het verdiend zeker niet de schoonheidsprijs.

Ik wil jullie nog wel effe een laatste gedachte meegeven.

Waarom zou SBS zo graag Seki uit die bus weg gehad hebben.
De kijkcijfers waren goed maar er was wel iets anders.

De kwaliteit was niet goed (dit werd door J de Mol zelf aangegeven), het werd een banaal programma, het haalde op dat moment nog niet eens de voordeur van het BB huis. Iedereen werd het ruzieende stelletje passagiers eigenlijk ook een beetje zat. En de sponsers wilde dat natuurlijk niet want hun produkten mochten niet in een kwaad daglicht komen te staan, want bij Formido wordt niet gevloekt.

En dat is commercie.
Dus vertel mij nou niet dat ik het niet begrijp want ik begrijp het maar al te goed.

pi_260479
quote:
op 04-23-2000 om 01:31 AM schreef K-30 het volgende:
Ik ben totaal niet van plan om me de mond te laten snoeren.

We merken dan wel wie dat wél van plan is. Je bent vaak genoeg en beleefd genoeg gewaarschuwd !

pi_260480
Zal ik jullie nog effe pesten

Ik heb goeie vrienden en die komen zelf van de Balkan en daar heb ik het al meerdere malen mee over Seki gehad. En dit was een van hun uitspraken.

Geloof het of niet kan me niet schelen.

pi_260481
Na de opmerking "Sommige van mijn beste vrienden zijn..." komt K-30 in zijn volgende post met die andere klassieker: "Als je er niet geweest bent, kun je er niet over oordelen", waarna hij ons gaat vervelen met een verhaal over een schoolreisje in 1986 naar een Joegoslavisch badplaatsje.

Ik ben als de dood voor een slimme rascist, gelukkig ben ik 'm ook vannacht weer niet tegengekomen.

pi_260482
quote:
op 04-23-2000 om 01:39 AM schreef K-30 het volgende: <snip>

[Dit bericht is gewijzigd door Moor (Datum 23 April 2000).]

pi_260483
Arjuno, Sorrow, Meister, Guillotine, Moor, bedankt voor het opletten!! Was even afwezig en tijdens het lezen van dit topic werd ik eerst boos, later blij. Hoppa, direct afrekenen!!!
pi_260484
Ik heb er behoefte aan hier te melden dat ik het op vele punten met k-30 eens ben. Ik ben in de gelegenheid geweest om in de Seki tijd de streams vaak te volgen. De stelling dat hij maar op enkele momenten heftig gedrag zou hebben vertoont is gewoon niet waar. Misschien in de 1e week, maar lopende de periode ging er geen dag voorbij of hij liep schreeuwend en tierend door de Bus, iedereen beschuldigend van bijv. toneelspel.

Seki heeft ondanks alle berichtgeving vooraf, niet begrepen waar hij aan begon. Dat is zijn fout, hij had niet het vermogen om het spel mee te spelen. Dat onvermogen rechtvaardigt niet zijn heftige, ook door SBS veroordeelde gedrag.

Wie voor veel geld wil spelen(hij verklaarde meerdere keren er voor het geld in te zijn gegaan) moet slim zijn, en dat is Seki dus zeker niet geweest. Het kan toch niet waar zijn dat Seki heeft gedacht dat hij met zijn gedrag winnaar zou kunnen worden. In dat geval is hij nog dommer dan ik al dacht. Hoe je het ook wendt of keert, zijn eigen gedrag is de bodem voor zijn verwijdering uit de Bus.

Het is zoals K-30 schrijft, als Seki goed voor de kijkcijfers zou zijn geweest, zou hij er nu nog in gezeten hebben. Kennelijk is er een grote groep mensen die zijn gedrag niet konden waarderen. Hetgeen mede blijkt uit het niet geïnteresseerd zijn van het bedrijfsleven in Seki, hij wordt duidelijk niet gevraagd voor commerciële uitingen. Maar misschien gaan jullie straks nog beweren dat al zijn geschreeuw en zijn houding juist op verzoek was van SBS.

In werkelijkheid is Seki misschien wel een creatie van Willem Nijhold, die vervolgens deze creatie weer gaat gebruiken in een nieuwe musical van Joop v d Ende.

Ik proef uit de reactie van vele hier, dat we Seki zouden moeten zien als een goed voorbeeld van de bijna ideale eerlijke medeburger. Helaas kan en wil ik geen volger zijn van een ongenuanceerd, dom en in slecht Nederlands schreeuwende havenarbeider.

Leuk blijft wel zijn bewering dat hij niet roddelde, want hij, en dat zijn zijn eigen worden, schreeuwde buiten de bus zo hard dat iedereen het kon horen.

Leuk om te verwerken in de van Dale; roddelen : is achter iemands rug kwaad spreken( geld niet als het schreeuwend gebeurd).

zondag 23 april 2000 @ 08:52:00 #38
272 R@b
No-nonsens
pi_260485
Seki wordt een beetje een looser op deze manier. Schreeuwen en tieren in De Bus, en nu zeggen dat hij niet meer over straat durft SURE. Jointje weigeren, "Nee dat is niks "" Ja ja Ha HA HA HA

Jullie Seki fans en Seki zelf houden maar iemand anders voor de gek maar ik trap er niet in.

Ik blijf de manier waarop hij is weggestuurd schandalig vinden, maar ik ga geen medelijden hebben met iemand die zo graag met z'n kop op de buis wou verschijnen

VAMOS

Bovendien bevalt het aanvallende toontje van een aantal Seki fans me hier helemaal niet, dat kan ik ook.

[LATER AANGEPAST DOOR R@B]

Stukje tekst over mijn link die ineens van de Seki site verwijderd was weggehaald. Dat scheen een programatisch foutje te zijn en had niets met deze discussie te maken

R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
  zondag 23 april 2000 @ 10:12:00 #39
2928 Dendroaspis Angusticeps
'Would you like some veno
pi_260486
R@b, you've got mail.

VAMOS!!!

The only reason some people get lost in thought is because it's an
unfamiliar territory...

pi_260487
Ondanks dat sommige van jullie hier al bang voor waren zal ik jullie toch nog effe een stukje vertellen over mijn redenen om niet alles wat Yougo’s vertellen gelijk te geloven.

In de jaren 70 en 80 zijn wij regelmatig op vakantie geweest in Joegoslavië we stonden daar altijd op een vaste camping. Ik raakte daar bevriend met een jongen. we waren even oud. Hij werkte daar voor zijn oom die de beheerder van de camping was. We hebben altijd contact gehouden ook buiten de vakanties om.

Na de val van het ijzeren gordijn en aan het begin van de uiteenval van Joegoslavië hebben wij zeer intens contact gehad. Hij wilde vluchtten en heeft mij toen om hulp gevraagd. Ik kon dit natuurlijk niet weigeren. Ik ben begonnen met hem geld te sturen, alles bij elkaar zo'n 10.000 gulden, zodat hij in ieder geval genoeg had om zich vrij te kopen. Ik ben toen naar Oostenrijk gegaan en heb via allerlei wegen en consulaten hem de grens over geholpen. En heb hem vervolgens mee genomen naar Nederland, hij heeft een maand bij mij in huis gewoond totdat hij asiel aan kon vragen.

Drie jaar geleden is hij teruggegaan en woont nu in Kroatië. Afgelopen Maart en begin April was hij hier en we hebben een hoop lol gehad. Samen hebben we ook de bus gekeken waar Seki natuurlijk zijn persoonlijke aandacht had. De uitspraken die ik hier neer heb geschreven zijn dan ook uit zijn mond.

Verder kan het me geen moer schelen dat jullie denken dat ik een racist ben, want dat soort uitspraken zegt meer over jullie dan over mij.

zondag 23 april 2000 @ 10:41:00 #41
pi_260488
K30, je kan niet van ons verwachten dat we je nu plotseling als serieuze discussiepartner gaaan beschouwen, nadat je een aantal, op zijn zachtst uitgedrukt, motiveringsloze posts hebt gepost waaruit je duidelijk je (bevooroordeelde) gevoelens ten opzichte van anderen laat spreken.

Ik heb als eerder antwoord op een post van jou hetzelfde gedaan en ga er vanuit dat je dat niet prettig vond.

De manier waarop er op dit, en andere forums word gediscussieerd is overal hetzelfde: Om respect te krijgen moet je het verdienen, door het ook aan anderen te tonen. Zo simpel is het.
Ook uit het naschrift van je laatste post blijkt dat je er in feite niets om geeft wat anderen denken, zolang jij je verhaaltje maar mag doen.
Dat je dan ook nog iets impliceert wat er niet is, maakt het alleen nog maar erger.

Ga zo door en je zult hier niet lang meer posten denk ik dan.....

Ik heb me in ieder geval voorgenomen om niet meer op je posts te reageren, zolang daaruit geen respect voor de andere leden van dit forum blijkt, ook al is hun mening niet de jouwe.

VAMOS!!!

unfamiliar territory...

zondag 23 april 2000 @ 10:43:00 #42
272 R@b
No-nonsens
pi_260489
K30 ik weet niet wat je allemaal probeert duidelijk te maken maar je komt er niet echt meer uit.

quote:
En verder, als je ziet hoe mensen op de Balkan met elkaar omgaan dan begrijp je juist veel meer van Seki, deze mensen hebben van nature niet het vermogen om ook maar op een of andere manier normaal te communiceren. Dezelfde rechtlijnigheid die Seki in de bus ten toon spreidde is een van de redenen waarom het op de Balkan nooit zal lukken.

Daar ben je de fout al ingegaan.
Diezelfde rechtlijnigheid vind je ook tussen bepaalde groeperingen in Israel, Turkije, Soedan, Midden-Amerika en ga zo maar door. Het geeft geen pas om de Joegoslavische afkomst en de cultuur van de Balkan toe te passen op het gedrag van Seki in De Bus. Veel eerder is het te verklaren vanuit zijn opvoeding/jeugd, (kindertehuizen). Ik ken Nederlanders die opvliegender zijn. Het verklaren van Seki's gedrag nav zijn afkomst is gewoon fout.

Ik beschuldig je niet van racisme, dat wordt al veel te snel gedaan, maar wel van ongenuanceerdheid

VAMOS

Overigens vond ik met Seki's gedrag niets mis, het maakte het wat spannender dan met al die saaie muizen die er nu zitten. Iwan bijvoorbeeld neemt nooit eens hard stelling tegen het geroddel van Tessa, maar probeert haar altijd subtiel terecht te wijzen. Seki deed dat wat pittiger

zondag 23 april 2000 @ 10:52:00 #43
272 R@b
No-nonsens
pi_260490
quote:
op 04-23-2000 om 10:12 AM schreef Dendroaspis Angusticeps het volgende:
R@b, you've got mail.

VAMOS!!!

Stukje tekst uit mijn post van 08:52 naar aanleiding hiervan veranderd.

zondag 23 april 2000 @ 11:18:00 #44
pi_260491
quote:
op 04-22-2000 om 10:38 PM schreef Arjuno het volgende:
<knip>
Jij en Dendroaspis Angusticeps zijn een fan en pleitbezorger van Seki en als er in dit Forum iets negatiefs over de man gezegd wordt, wat dat ook is, dan zullen jullie dat proberen te ontkrachten of er een verzachtende omstandigheid voor aanvoeren.

Dat wordt me een beetje te voorspelbaar: een echt open discussie krijg je daar niet van en dat maakt het voor mij niet zo aantrekkelijk om er verder nog op te reageren.

Arjuno, laat me je even uit de droom helpen.
Ik heb als beheerder van de Seki fan-site al vele malen mensen dingen zien schrijven over Seki die pertinent onjuist zijn. Dat ik me dan opwerp als verdediger van Seki, omdat ik de echte feiten ken, is dan ook niet meer dan logisch.
Toch laat ik mij daarbij, voorzover mogelijk, niet verleiden tot het 'spelen op de man' omdat ik dat zelf ook niet zou willen.
Maar indien er negatieve dingen over Seki worden gezegd op dit forum die echt niet kunnen, dan ken ik geen genade.

Toch heb ik in het geheel niet gereageerd op dat soort posts in het Barend en van Dorp topic Deel 1, omdat met name Meister (en ook Moor) zich zeer goed van die taak gekweten heeft. Hij ziet haarscherp wat er precies speelt en ik ben steeds verbaasd en vol bewondering om te zien hoe hij dat onder woorden weet te brengen.

Het gaat hier allang niet meer om de persoon Seki, maar om waar hij voor staat, namelijk de geestelijk vernielde en afgedankte deelnemer aan een programma wat de grenzen van fatsoen en respect voor de deelnemers naar een nieuw dieptepunt heeft gebracht.

Niemand hoeft medelijden te hebben met Seki, maar het zou fijn zijn als men zich eens zou proberen te verplaatsen in zijn situatie.
Dat dat voor veel mensen heel moeilijk is blijkt uit hun soms, zeer botte, reacties.

Seki is geen lieverdje en is dat nooit geweest ook. Hij is een havenarbeider en die hebben nu eenmaal andere omgangsvormen dan een gemiddelde kantooremployee.
Dat er door SBS6 dankbaar gebruik gemaakt is van dat gegeven is nu wel zonneklaar en valt ook niet te loochenen. Seki schold en hij deed het met veel overtuiging.
Dat gegeven nu, is door SBS6 tot de laatste druppel uitgebuit(eerst een gele kaart en daarna werd het door Bert aan Seki zelfs als reden gegeven waarom hij eruit moest)voordat hij op grove wijze uit het programma is gezet.
Seki deed wat veel mensen in Nederland ook wel willen maar niet durven. Hij trok zijn bek open tegen datgene wat hem niet lekker zat.
En toen dat in de kleine Busgemeenschap uit de hand dreigde te lopen zat zijn taak erop.
Met geen dank voor bewezen diensten werd hij afgeserveerd.

En met name dat gegeven stuit mij tegen de borst. (Zoals je ook in het door Femme-fatale geplaatste stuk van mijn hand al hebt kunnen lezen)
Ik ben van mening, dat de discussie over Seki meer zou moeten gaan over wat er met hem gebeurt is dan over hoe dat zijn eigen schuld was en dat hij zijn verdiende loon heeft gekregen.
Dat soort meningen zijn mijns inziens gebaseerd op de tv-beelden en ook ten dele op de 'live-streams' die men natuurlijk niet kon sturen.

Wie daar nog in gelooft kan maar beter gewoon blijven kijken EN bellen.

met vriendelijke groet,

Dex.(op dit forum bekend als Dendroaspis Angusticeps)

VAMOS!!!

unfamiliar territory...

zondag 23 april 2000 @ 11:27:00 #45
pi_260492
quote:
op 04-23-2000 om 10:52 AM schreef R@b het volgende:

Stukje tekst uit mijn post van 08:52 naar aanleiding hiervan veranderd.

Thanx!
No hard feelings I hope.....

VAMOS!!!

unfamiliar territory...

pi_260493
Iedere cultuur heeft zijn eigen waarde en normen en ook iedere cultuur heeft zij eigen goede en slechte kanten.

Wij Nederlanders worden vaak als horkerig en boers versleten en zakelijk hard.

De Belgen vaak veel goedmoediger en bourgondischer maar ook laks en op het randje van de wet levend.

De duitsers zijn vaak luidruchtig en brallerig en opschepperig maar kunnen ook heel charmant zijn.

Italianen zijn druk, niet helemaal zuiver, chaotisch maar wel weer heel romantisch.

En worden de Oostenrijkers op dit moment niet allemaal met de nek aangekekn door de hele europesen bevolking omdat 30% van hen op een rechts radicale partij heeft gestemd.

Zo zie je maar, ieder volk heeft zijn eigenaardigheden, dus het is wel degelijk zo dat je komaf meespeelt in hoe je bent, en daar is niks racitisch aan.

We kunnen de wereld niet mooier maken dan ze is.
Het zijn gewoon van die dingen die bepaalt worden door de bevolking waarmee je opgroeid.

zondag 23 april 2000 @ 12:13:00 #47
3023 lica
fan of...
pi_260494
Er wordt hier voortdurend beweerd dat SBS6 alleen de "slechte" momenten van Seki heeft uitgezonden. Dat is dus niet waar, hè. Tijdens zijn uitbraak was Seki de goedigheid zelve. Dit hebben ze UITGEBREID uitgezonden. Dan kan niet gezegd worden van de laatste uitbraak, betreffende Antonette en Tessa.
En dan de telefoongesprekken die hij met zijn zoontje had? Ook veelvuldig uitgezonden.
Het goede en vooral rustig gesprek wat hij met Antonette had? Volledig uitgezonden.
Het keiharde werken dat hij deed, vooral in de haven. Dit kwam in de uitzending duidelijk over.
Maar vooral liet SBS6 die momenten zien, waarin Seki uitlegd waarom hij sosm heftig reageert. De kijker had zijn mening en reacties kunnen begrijpen.
Natuurlijk waren die reacties met tijd en wijlen wel erg heftig, dat vind ik ook. Maar ik vind ook dat SBS6 die andere kant van Seki heeft willen laten zien.
Dat Seki bij Barend&vanDorp zegt dat dit niet zo is, vind ik onzin. Hij is nu alleen nog maar op het negative gefixeerd, omdat zijn gedragingen hebben geleid tot vervelende gevolgen na de Bus.
Zeker, die gevolgen zijn te extreem; bestorming van de politie, roddels in privé en verhalen over zijn "criminele verleden". Allemaal onzin natuurlijk, maar ieder "normaal" denkend mens heeft toch gelijk door?????

Sad but true....
pi_260495
quote:
op 04-22-2000 om 11:25 PM schreef Cameron het volgende:
"Vraag me toch werkelijk af of Seki wel te vertrouwen is.
Dat ligt alleen al aan zijn Balkan Achtergrond, daar heb ik nog nooit iemand in zijn eerste leugen zien stikken."

Wat een opmerking!
Redenen genoeg om JOU NIET MEER SERIEUS TE NEMEN!!!

Newbie, ik vraag mij af of je de ernst van zo'n opmerking kunt navoelen. Ik neem gemakshalve aan dat jij een autochtone Nederlander bent, dan zal ik je vertellen, als je allochtone landgenoot, dat een opmerking als deze diep en diep beledigend is. Zal ik jou eens de wan- en schanddaden van je voorouders op je schouders leggen? Dan zul je je realiseren dat wat voor een deel van een volk waar is, niet voor elk lid van dat volk hoeft te gelden.

Zou het niet eens over moeten zijn om iedere keer maar te generaliseren ten aanzien van afkomst. Ik hoop voor jou dat je deze opmerking hebt geplaatst vanuit een tijdelijke frustratie, want als deze gevoelens deel uitmaken van je definitieve houding in de samenleving, kan ik je nu al waarschuwen dat de weg, die je bent ingeslagen, leidt ten verderve.

Dame zonder stand http://http://pub21.ezboard.com/fhuisenthuisfrm5
pi_260496
De aanbidding van een bijna zwak begaafde, zich niet fatsoenlijk uit kunnen drukkende, merendeels schreeuwende, en niet tot aanpassing bereid zijnde havenarbeider is hier zeer aandoenlijk. Kom met een collectebus langs en ik zal zeker iets geven.
pi_260497
Dank voor deze fijne opsomming K-30. Nou weet ik 't weer. Duitsers kunnen heel charmant zijn en Italianen zijn niet helemaal zuiver.

Misschien kun je het lijstje nog even aanvullen met 'negers', 'joden', Turken', Surinamers', 'homo's', ...

Ik krijg zulke kromme tenen van dit soort onzin dat ik me bijna wanhopig afvraag of ik moet reageren op deze prietpraat. Dat iemand een rascist is (zo schrijf je dat woord, K-30) zal me een rotzorg zijn. Dat zo iemand het vervolgens ontkent, daar wind ik me over op.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')