abonnement Unibet Coolblue
pi_154718498
quote:
3D Xpoint memory: Faster-than-flash storage unveiled

A new kind of memory technology is going into production, which is up to 1,000 times faster than the Nand flash storage used in memory cards and computers' solid state drives (SSDs).

The innovation is called 3D XPoint, and is the invention of Intel and Micron.

The two US companies predict a wide range of benefits, from speeding up scientific research to making more elaborate video games.

One expert described it as a "huge step forward".

"There are other companies who have talked about new types of memory technology, but this is about being able to manufacture the stuff - that's why they are making such a big deal out of it," says Bob O'Donnell, from the consultancy Technalysis.
If all goes to plan, the first products to feature 3D XPoint (pronounced cross-point) will go on sale next year. Its price has yet to be announced.

Intel is marketing it as the first new class of "mainstream memory" since 1989.

Rather than pitch it as a replacement for either flash storage or RAM (random access memory), the company suggests it will be used alongside them to hold certain data "closer" to a processor so that it can be accessed more quickly than before.
So, what's the big advantage over flash memory?

3D XPoint does away with the need to use the transistors at the heart of Nand chips.

Nand works by moving electrons back and forth to an isolated part of the transistors known as their "floating gates" to represent the ones and zeros of binary code.

An issue with this technique is that it cannot rewrite single bits of data at a time. Instead, larger blocks of information have to be wiped and then rewritten to incorporate the changes.

"It's kind of like a parking lot where you want to move one of the cars, but they are all jammed in," Intel executive Rob Crooke says.

"So, you have to shuffle them all around to get one new one in there."

By contrast, 3D XPoint works by changing the properties of the material that makes up its memory cells to either having a high resistance to electricity to represent a one or a low resistance to represent a zero.

The advantage is that each memory cell can be addressed individually, radically speeding things up.

An added benefit is that it should last hundreds of times longer than Nand before becoming unreliable.
Intel en Micron zeggen nu ook met producten te komen.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  Moderator woensdag 29 juli 2015 @ 09:20:15 #102
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_154725010
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 23:30 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Intel en Micron zeggen nu ook met producten te komen.
Tof
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 31 mei 2016 @ 10:24:34 #103
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_162638908
nou hier hoor je dus ook niks meer van
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  Moderator dinsdag 31 mei 2016 @ 10:50:12 #104
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_162639333
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 10:24 schreef Maanvis het volgende:
nou hier hoor je dus ook niks meer van
Jawel hoor.... er worden steeds geavanceerdere geheugens gebruikt in videokaarten etc. en in dingen als SoCs dit gaat er ook wel komen maar je moet van dit soort ontwikkelingen niet verwachten dat ze in 10 jaar uitontwikkeld zijn.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 31 mei 2016 @ 10:58:10 #105
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_162639495
quote:
2s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 10:50 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Jawel hoor.... er worden steeds geavanceerdere geheugens gebruikt in videokaarten etc. en in dingen als SoCs dit gaat er ook wel komen maar je moet van dit soort ontwikkelingen niet verwachten dat ze in 10 jaar uitontwikkeld zijn.
maar je krijgt wel elk jaar een nieuwe telefoon met de laatste technologie die niet al 10 jaar oud is, waarom kan dat met deze 'resistor' niet?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  dinsdag 31 mei 2016 @ 11:02:43 #106
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_162639595
Van lab naar product is een grotere stap dan je denkt.
  dinsdag 31 mei 2016 @ 11:10:13 #107
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_162639738
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 11:02 schreef Erasmo het volgende:
Van lab naar product is een grotere stap dan je denkt.
hoe doen de telefoonfabrikanten dat zo snel?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  Moderator dinsdag 31 mei 2016 @ 11:10:23 #108
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_162639742
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 10:58 schreef Maanvis het volgende:

[..]

maar je krijgt wel elk jaar een nieuwe telefoon met de laatste technologie die niet al 10 jaar oud is, waarom kan dat met deze 'resistor' niet?
De techniek die jij nu in telefoons vind zijn ouder.. in iedergeval de onderliggende principes zijn al vele malen ouder.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator dinsdag 31 mei 2016 @ 11:11:09 #109
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_162639760
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 11:10 schreef Maanvis het volgende:

[..]

hoe doen de telefoonfabrikanten dat zo snel?
Die doen dat niet zo snel. Noem eens een techniek die nu in een telefoon zit waarvan de onderliggende techniek 10 jaar geleden nog niet bestond.

In telefoons zijn bijvoorbeeld alle chips transistor gebaseerd en dat bestaat al sinds de jaren (30?) van de vorige eeuw.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator dinsdag 31 mei 2016 @ 11:14:28 #110
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_162639821
oh eind jaren 20 dus, het patent stamt uit 1926 en 1928
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 31 mei 2016 @ 11:16:46 #111
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_162639878
quote:
2s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 11:11 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Die doen dat niet zo snel. Noem eens een techniek die nu in een telefoon zit waarvan de onderliggende techniek 10 jaar geleden nog niet bestond.

In telefoons zijn bijvoorbeeld alle chips transistor gebaseerd en dat bestaat al sinds de jaren (30?) van de vorige eeuw.
touchscreens met gorilla glass?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  Moderator dinsdag 31 mei 2016 @ 11:21:27 #112
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_162639991
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 11:16 schreef Maanvis het volgende:

[..]

touchscreens met gorilla glass?
dat heeft zijn oorsprong in de jaren 60

quote:
Corning experimented with chemically strengthened glass in 1960, as part of a "Project Muscle" initiative. Within a few years they had developed a "muscled glass"[6] marketed as Chemcor. The product was used until the early 1990s in commercial and industrial applications, including automotive, aviation and pharmaceutical uses,[6] notably in approximately one hundred 1968 Dodge Dart and Plymouth Barracuda racing cars, where minimizing the vehicle's weight was essential.[7] Experimentation was revived in 2005, investigating whether the glass could be made thin enough for use in consumer electronics. It was brought into commercial use when Apple asked Corning for a thin, toughened glass; it was used in the new iPhone.[8]
Ze hebben het alleen iets dunner gemaakt...


Zo gaat alle ontwikkeling in kleine stappen die memristors worden nu dus door IBM gebruikt in supercomputers dus dan komen ze vast wel richting de consumenten markt over een jaar of 20/30
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 31 mei 2016 @ 11:23:10 #113
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_162640029
quote:
2s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 11:21 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

dat heeft zijn oorsprong in de jaren 60

[..]

brr.. misschien heb je toch gelijk.
wat ik me gisteren ook afvroeg is waarom mijn magnetron, fornuis, vaatwasser en wasmachine al meer dan 10 jaar oud zijn en als ik ze nu zou vervangen dat ik dan geen betere zou hebben met betere functionaliteit :).
misschien ga ik zelf nog knutselen aan mijn combimagnetron dat ik er een onion aan hang en dat dat ding dan 'weet' hoe ik mijn eten klaar ga maken ;)
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_162640054
EUV lithografie bijvoorbeeld waarmee ASML al jarenlang bezig is, is nog steeds niet voldoende ontwikkeld om multiple patterning immersion lithografie te vervangen. Quantumcomputers en OLED hetzelfde verhaal. Doorbraken van echt nieuwe technologien duren vaak lang en binnen die tijd kan het alweer achterhaald zijn door een andere technologie die blijkbaar een snellere time to market heeft.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  Moderator dinsdag 31 mei 2016 @ 11:25:17 #115
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_162640080
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 11:23 schreef Maanvis het volgende:

[..]

brr.. misschien heb je toch gelijk.
wat ik me gisteren ook afvroeg is waarom mijn magnetron, fornuis, vaatwasser en wasmachine al meer dan 10 jaar oud zijn en als ik ze nu zou vervangen dat ik dan geen betere zou hebben met betere functionaliteit :).
misschien ga ik zelf nog knutselen aan mijn combimagnetron dat ik er een onion aan hang en dat dat ding dan 'weet' hoe ik mijn eten klaar ga maken ;)
Ook daar heb je wel varianten van die meer kunnen dan die van 10 jaar geleden

http://www.wasmachinestor(...)2ow-addwash.html?s=k

vol gehangen met sensoren etc...
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 31 mei 2016 @ 11:28:53 #116
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_162640155
quote:
2s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 11:25 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ook daar heb je wel varianten van die meer kunnen dan die van 10 jaar geleden

http://www.wasmachinestor(...)2ow-addwash.html?s=k

vol gehangen met sensoren etc...
ja daar betaal je dan ook het viervoudige van dan wat ik voor de mijne betaalde :')
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  Moderator dinsdag 31 mei 2016 @ 11:31:16 #117
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_162640204
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 11:28 schreef Maanvis het volgende:

[..]

ja daar betaal je dan ook het viervoudige van dan wat ik voor de mijne betaalde :')
Ik zag er ooit een staan bij de mediamarkt voor 2999 maar die kan ik niet terug vinden :D

Vraag me echt af of er een markt voor die dingen is.... (buiten de wasserette markt)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 31 mei 2016 @ 11:53:19 #118
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_162640767
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 11:23 schreef Maanvis het volgende:

[..]

brr.. misschien heb je toch gelijk.
wat ik me gisteren ook afvroeg is waarom mijn magnetron, fornuis, vaatwasser en wasmachine al meer dan 10 jaar oud zijn en als ik ze nu zou vervangen dat ik dan geen betere zou hebben met betere functionaliteit :).
misschien ga ik zelf nog knutselen aan mijn combimagnetron dat ik er een onion aan hang en dat dat ding dan 'weet' hoe ik mijn eten klaar ga maken ;)
Een magnetron stelt ook niet zo heel veel voor, de kern bestaat uit een magnetron die RF uitspuugt om je eten op te warmen, de rest is allemaal extra.
  dinsdag 31 mei 2016 @ 11:54:25 #119
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_162640787
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 11:53 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Een magnetron stelt ook niet zo heel veel voor, de kern bestaat uit een magnetron die RF uitspuugt om je eten op te warmen, de rest is allemaal extra.
I know, maar het zou toch fijn zijn als ie wist hoe ik mijn eten klaar moet maken ipv dat ik dat allemaal af moet lezen op een verpakking van een magnetronmaaltijd en moet instellen met knopjes en draaiertjes.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  Moderator dinsdag 31 mei 2016 @ 11:56:35 #120
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_162640847
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 11:54 schreef Maanvis het volgende:

[..]

I know, maar het zou toch fijn zijn als ie wist hoe ik mijn eten klaar moet maken ipv dat ik dat allemaal af moet lezen op een verpakking van een magnetronmaaltijd en moet instellen met knopjes en draaiertjes.
Die valt ook weer onder dit plaatje



Alle eten tot een bepaalde tempratuur opwarmen, of tot een bepaalde vochtigheidsgraad is relatief eenvoudig. Bepalen welk gerecht het is is enorm lastig.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 31 mei 2016 @ 11:59:33 #121
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_162640905
quote:
2s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 11:56 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Die valt ook weer onder dit plaatje

[ afbeelding ]

Alle eten tot een bepaalde tempratuur opwarmen, of tot een bepaalde vochtigheidsgraad is relatief eenvoudig. Bepalen welk gerecht het is is enorm lastig.
Onzin, dat staat gewoon op de verpakking van de magnetronmaaltijd. De instellingen staan er precies op, kun je makkelijk met een QR code of RFID chip die je even voor een ingebouwde scanner houdt aflezen.

En daarnaast 'check whether the photo is of a bird' geeft wel aan dat Randall Munroe jaren achterloopt op dat gebied. Mbt deep learning kun je tot 98% zekerheid achterhalen of iets een foto van een vogel is.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  Moderator dinsdag 31 mei 2016 @ 12:04:46 #122
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_162641005
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 11:59 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Onzin, dat staat gewoon op de verpakking van de magnetronmaaltijd. De instellingen staan er precies op, kun je makkelijk met een QR code of RFID chip die je even voor een ingebouwde scanner houdt aflezen.

En daarnaast 'check whether the photo is of a bird' geeft wel aan dat Randall Munroe jaren achterloopt op dat gebied. Mbt deep learning kun je tot 98% zekerheid achterhalen of iets een foto van een vogel is.
het is inderdaad een oude xkcd... maar ik vraag me af of een neural network een kippenbout van een kalkoenbout kan onderscheiden... Dat met streepjescode scannen kan natuurlijk al jaren en heb daar ook al veel variaties van gezien op tweakers, het blijkt alleen niet zo praktisch omdat je dan wel een bedrijf moet hebben die een database gaat bijhouden en dan zul je net zien dat je product niet compatible is etc... dus de praktische uitvoering valt in het niet bij gewoon aan een knopje draaien...

Maar dan hebben we het dus nog niet over niet kant en klaar maaltijden die ook in een magnetron bereidt kunnen worden.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 31 mei 2016 @ 12:06:41 #123
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_162641044
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 11:59 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Onzin, dat staat gewoon op de verpakking van de magnetronmaaltijd. De instellingen staan er precies op, kun je makkelijk met een QR code of RFID chip die je even voor een ingebouwde scanner houdt aflezen.

En daarnaast 'check whether the photo is of a bird' geeft wel aan dat Randall Munroe jaren achterloopt op dat gebied. Mbt deep learning kun je tot 98% zekerheid achterhalen of iets een foto van een vogel is.
Kun je al zelf realiseren. Barcode scanner met een Arduino, je moet maar één keer de informatie invoeren en daarna kan die het gewoon uit de bibliotheek trekken als je een code scant.
  dinsdag 31 mei 2016 @ 12:36:04 #124
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_162641578
quote:
2s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 12:04 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

het is inderdaad een oude xkcd... maar ik vraag me af of een neural network een kippenbout van een kalkoenbout kan onderscheiden... Dat met streepjescode scannen kan natuurlijk al jaren en heb daar ook al veel variaties van gezien op tweakers, het blijkt alleen niet zo praktisch omdat je dan wel een bedrijf moet hebben die een database gaat bijhouden en dan zul je net zien dat je product niet compatible is etc... dus de praktische uitvoering valt in het niet bij gewoon aan een knopje draaien...

Maar dan hebben we het dus nog niet over niet kant en klaar maaltijden die ook in een magnetron bereidt kunnen worden.
Da's gewoon een kwestie van een standaard hanteren. Als bosch/siemens zo'n standaard maakt voor opwarmtijd/wattage/stand etc dan volgt de rest van de markt daarmee vanzelf.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  dinsdag 31 mei 2016 @ 12:36:56 #125
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_162641597
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 12:06 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Kun je al zelf realiseren. Barcode scanner met een Arduino, je moet maar één keer de informatie invoeren en daarna kan die het gewoon uit de bibliotheek trekken als je een code scant.
arduino heb ik niet, onion wel. moet makkelijk kunnen :)
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')