quote:Op vrijdag 19 maart 2010 18:43 schreef Vissies het volgende:
HELP!
Ik heb met mijn stomme kop uit oprechte beestjes liefde 2 zeer zeer slecht verzorgde MEGA vissen meegenomen die in een bak formaat vinger kommetje vis zaten te wezen. Het water zo groen als gras en 3 steentjes.
(Ja behoorlijk erg dus)
Mee naar huis genomen wat aanpassingen verricht in mijn eigen vissen paleis (alle mini guppies in een kom)
die 2 joekels maar samen in deze gezet. Het is HEEL krap maar in ieder geval beter dan hoe ze er aan toe waren.
Wat zijn mijn opties?
Beide vissen zijn rond de 12 cm. Het gaat om 1 goudvis en 1 black molly.
Ja ken wel iemand die een vijver heeft en die vissen wilt maar ik kom zelf uit de omgeving van alkmaarquote:Op vrijdag 19 maart 2010 18:50 schreef Vissies het volgende:
Ik heb geen ruimte voor een 'echt' aquarium... Dit is dus echt een nood oplossing.
Ik ken verder ook niemand met een aquarium.
Voor het vijver idee ben ik nog aan het rond bellen. Lastig, want ik ken eigenlijk alleen maar mensen met Koi vijvers.
Je zou het wel zeggen jaquote:Op vrijdag 19 maart 2010 18:47 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Bij de plaatselijke chinees van de bar gejat?
quote:Op vrijdag 19 maart 2010 18:50 schreef Vissies het volgende:
Ik heb geen ruimte voor een 'echt' aquarium... Dit is dus echt een nood oplossing.
Ik ken verder ook niemand met een aquarium.
Voor het vijver idee ben ik nog aan het rond bellen. Lastig, want ik ken eigenlijk alleen maar mensen met Koi vijvers.
Ik woon in Rotterdam en heb een vrij groot aquarium beschikbaar als je ze écht kwijt wil geef je maar een gil.quote:
Jij was toch die ene achterlijke die ze door de wc had gespoeld?quote:Op vrijdag 19 maart 2010 18:53 schreef NanKing het volgende:
[..]
Ik woon in Rotterdam en heb een vrij groot aquarium beschikbaar als je ze écht kwijt wil geef je maar een gil.
Nee, dat had ik met mijn kat gedaan.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 18:56 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Jij was toch die ene achterlijke die ze door de wc had gespoeld?
Doofpot!quote:Op vrijdag 19 maart 2010 18:56 schreef NanKing het volgende:
[..]
Nee, dat had ik met mijn kat gedaan.
Een vijver gaat een Black Molly niet overleven...zeker niet omdat die beestjes vaak in warm water worden gekweekt in viskwekerijen dus ook in een aqua vaak wat hogere temperaturen nodig hebben dan de gemiddelde tropische vis.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 18:57 schreef Vissies het volgende:
Als het mag de black molly.... Die wil ik dan liever ook niet in een vijver kieperen... Hij heeft wel nooit verwarming gehad...
Molly is groot geworden in een onverwarmd bakje...quote:Op vrijdag 19 maart 2010 19:01 schreef trovey het volgende:
[..]
Een vijver gaat een Black Molly niet overleven...zeker niet omdat die beestjes vaak in warm water worden gekweekt in viskwekerijen dus ook in een aqua vaak wat hogere temperaturen nodig hebben dan de gemiddelde tropische vis.
quote:Op vrijdag 19 maart 2010 19:24 schreef Vissies het volgende:
[..]
Molly is groot geworden in een onverwarmd bakje...
Hij gaat bij Nanking ook in een aquarium...
Is het niet zo dat als de vis 'gewend' is aan koud water het wel goed zit?quote:Op vrijdag 19 maart 2010 19:32 schreef trovey het volgende:
[..]
In dat onverwamde bakje heeft hij overleeft, niet geleefden fijn dat hij nu naar een aquarium gaat.
quote:Op vrijdag 19 maart 2010 19:52 schreef Vissies het volgende:
[..]
Is het niet zo dat als de vis 'gewend' is aan koud water het wel goed zit?
Ik las ergens dat guppies ook 'warmte' nodig hadden... dat wist ik niet he.. ga ik ff een warmte elementje halen
Ik ga me ff inlezen!quote:Op vrijdag 19 maart 2010 19:56 schreef trovey het volgende:
[..]
Nee, zo werkt het niet...je visjes zullen je dankbaar zijn als je er een verwarmingselementje in hangt..zo'n 24 graden is prima. De kleuren van de visjes zullen mooier worden en ze zullen gezonder zijn. Kun je eventueel er ook een paar plantjes indoen die normaal in een tropische aqua thuishoren....wel planten nemen die tegen schaduw kunnen (even op internet nakijken) als je geen verlichting hebt.
quote:Op vrijdag 19 maart 2010 20:00 schreef Vissies het volgende:
[..]
Ik ga me ff inlezen!
Ik wil graag blije guppies!!
Als er ondertussen nog iemand een vijver plaatsje heeft... graag!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |