quote:
op 04-21-2000 om 07:44 PM schreef krekelaar het volgende:
kan die rotte beer daar weer gaan zeiken over al zijn frustraties die hij dan maar op anderen afreageert. een grote loser is het!!!
Geluk is met de dommen, Jezus wat ben jij gelukkig!
quote:
kan die rotte beer daar weer gaan zeiken over al zijn frustraties die hij dan maar op anderen afreageert. een grote loser is het!!!
Je slaat weer eens de spijker op zijn kop Krekelaar! Ik vind het ook echt nergens op slaan, mensen worden grof genaaid op televisie en zijn daar dan nog boos over ook ???
Stel je voor dat jouw Pokemonkaarten worden gejat op het schoolplein, ga je dan lopen zeiken ?? Nee, want jij bent geen loser, hé !
VAMOS!!!
NOT!!!
Wat een draaikont die vent!
Hij heeft zelfs niet duidelijk durven zeggen dat hij door SBS is gedwongen de bus te verlaten. En maar zielig doen dat hij niet meer in de uitzendingen mag komen. Gemiste kans.
Wie gaat hij aanklagen ? Hij gaf overal ontwijkende antwoorden op.
Bart in t Hout was stelliger in zijn bewoordingen waarom Seki De Bus verliet dan Seki als reden opgaf.
Matig ,matig.....en dan druk ik me zwak uit.
Het enige wat Seki wilde overbrengen was dat hij een lieve jongen is.
quote:
op 04-22-2000 om 12:01 AM schreef R@b het volgende:
Wat voor onthullends heeft hij nou gezegd ??? Helemaal niets !! In de Aktueel ging hij feller te keer.Wie gaat hij aanklagen ? Hij gaf overal ontwijkende antwoorden op.
Bart in t Hout was stelliger in zijn bewoordingen waarom Seki De Bus verliet dan Seki als reden opgaf.Matig ,matig.....en dan druk ik me zwak uit.
quote:
op 04-21-2000 om 11:56 PM schreef Indy J. het volgende:
Heeft er iemand nou die achternaam verstaan?
Bavic ?
Gelukkig geen al te felle uithalen naar De Bus en/of SBS6, en waarom zou hij ook? Ten eerste is daar alles al over gezegd en ten tweede komen er misschien idd wel rechtzaken, en dan lijkt het mij slimmer om een rustige, beheerste Seki te laten zien, dan meteen weer te gaan schelden en moddergooien.
Voor de wat minder frequente buskijkers (zeg maar, verstandig Nederland) kwam Seki mijns inziens over als een rustige, vredelievende man. Ik denk dat hij hier meer mee bereikt dan door de interviews in de rommelbladen.
Seki, go for it!
Was ook weer zeer slecht voorbereid door Barend en Van Dorp. Kennelijk hebben ze zelf nooit naar het programma gekeken (ze hadden het net zoals de vorige keer nog steeds over Seekie ipv Sjekkie). Behalve naar dat kort geding hadden ze natuurlijk ook moeten vragen naar de reden dat Seki dus zelf heeft aangekondigd weg te gaan'(het 'ik zit in het verkeerde programma'-verhaal). Hetgeen voor de onbevooroordeelde kijker natuurlijk lijnrecht staat tegenover het nu door hem geinsinueerde gedwongen vertrek.
(ja: geinsinueer; hij durfde het kennelijk niet echt zo te noemen. Dit was weer van het niveau 'bepaalde mensen hebben bepaalde dingen gezegd'.)
Henk: Wie zou je deze week willen zijn Seki?
Seki: Nou deze week toch wel Ruud van Nistelrooy.
Andere gasten zijn trouwens Eddy Wally en ene Peter Roomen (insectendeskundige).
Frits: Seki, hartelijk welkom.
Seki: Dank je wel
Frits, U zat in de... of je zat in de. Ik zal maar je zeggen he? Je zat in de bus, programma van SBS6, de opvolger van Big Brother, succes bij Veronica. U bent eruit gegaan wordt gezegd, uit de bus, onder andere omdat de Telegraaf zou hebben geschreven dat u een crimineel verleden hebt. Hoe crimineel is je verleden?
Seki: Dan weet de Telegraaf veel meer dan ik zelf. Want een crimineel verleden komt er bij mij niet aan te pas. Geen enkel
Frits: Geen enkel?
Seki: Helemaal niets. Nou, ik heb wel eens een vechtpartijtje gehad, maar god, wie niet?. Maar als je daardoor nou als crimineel wordt bestempeld dan... Maar nee een crimineel verleden, helemaal niets.
Frits: En weleens veroordeeld?
Seki: Nee
Frits: Ook niet?
Seki: Nee, nee
Frits: Nou zijn er een heleboel mensen, sorry dat ik het zeg, die toch De Bus niet kennen, of die de bus niet gezien hebben
Seki: Groot gelijk.
Frits: Voor die mensen gaan we even kijken naar Seki. Want Seki had het imago van intimiderend, veel vloeken, agressief. We gaan even kijken naar beelden uit de bus.
Zenden een stukje uit de bus uit waarin Seki over Jop staat te schreeuwen over matennaaiers en dat “hij” “haar” heeft gedouwd, van achteren!
Frits: Je zit er naar te kijken, met een glimlach, en zo van… Waarom?
Seki: Ja nou er is heel wat aan vooraf gegaan zo’n gesprek, daarvoor he.
Heel wat. Kijk hun hebben natuurlijk alleen de hoogtepunten laten zien.
Fits en Henk: Dit zijn de hoogtepunten?
Seki: Nou. Het was nog wat heftiger. Nou ja, er was heel wat aan vooraf gegaan. En daar gaat altijd heel wat aan vooraf.
Frits: Klopt het imago dat wij hier zien, van Seki?
Seki: Nee, nee, totaal niet
Henk: Nou wacht even he. Wij hebben regelmatig De Bus gekeken. En dan zaten we te kijken naar Seki, en dan dachten we: Die moet je niet tegenkomen in het donker <publiek lacht> Ja maar dat beeld, dat beeld is er wel.
Seki: Dat beeld heb ik niet geschept. Heeft iemand anders geschept.
En kijk ze hebben nooit laten zien waarvoor ik daadwerkelijk uit mijn dak ging. Waarvoor ik tekeer ging., waarvoor ik iemand uitschold. We zitten hier niet zo aan tafel dat ik inene opspring en denk laat ik die goeie Wally maar effe helemaal verrot schelden. Kijk zo doe je dat natuurlijk niet. Maar dat is nooit getoond
Het enigste dat hun getoond hebben is: Hé kijk daar gaat die Seki weer. Hij zal wel weer eens boos zijn.
Henk: Hoe was het in de bus?
Seki: Het was heel anders dan ik me had voorgesteld, in ieder geval.
Frits: Want hoe had je het je voorgesteld. Waarom ben jij erin gegaan?
Seki: Ik ben erin gegaan om er financieel wat wijzer van te worden. Nou ja wat, een miljoentje ofzo.
Frits: En toen zat je erin en toen dacht je...
Seki: Helemaal niet, ik had het graag tot het einde willen volhouden
Om de een of andere reden ben ik er dus min of meer gedwongen uitgezet.
Aan de hand van een anonieme tip. Wat die anonieme tip wezen mag? Ik weet het niet
Frits; Henk leest voor uit eigen werk
Henk: Fons van Westerlo directeur van SBS zat hier in het programma en die zegt onder andere . En dan hebben ze het over jou. We zijn, of de psycholoog is met hem gaan praten, en die heeft gevraagd: Seki is het waar dat criminele verleden van jou? Waarop Seki zei: Dat is absoluut niet waar, maar ik ga wel de bus uit.
Seki: Nou ja dat. Sorry, maar als het nou niet waar was, waarvoor zou ik dan de bus uitgaan? Als ik al streef naar dat miljoen, als ik al streef naar die hoofdprijs. Als ik al weet; ik heb de potentie om het te doen. En ik weet het zeker, gezien de andere kandidaten, neem me niet kwalijk. Ik had de potentie om het te doen. Waarvoor zou ik er dan uitgaan
Henk: Maar heb je dan het gevoel dat je gemanipuleerd bent?
Seki: Noem het hoe je het noemen wilt.
Henk: Nee ik vraag het….
Seki: Dat weet ik niet! Ik moest er uit!
Frits; O je moest eruit?
Seki: Ik moest eruit!
Henk: Vertel dan even concreet: wat is er dan gebeurd met jou, dat je de bus uitmoet. Door wie en hoe ging dat?
Seki: Het enigste dat ik weet dat is dat Bert de mental coach die heeft mij voor een gesprek naar boven gebracht.
Frits: De psycholoog?
Seki: Nee Bert, de mental coach. En die begon met: Nou Seki het wordt een beetje te dol, met dat vloeken, schelden en tieren. Dus ik heb dat gelijk verweerd en zei nou dat is godsonmogelijk, want ik vloek niet meer dan een ander. En ik begon bij mijzelf te denken: Wanneer ben ik dan voor het laatst echt uit me dak gegaan hier in die bus?
Henk: Elke dag!
Seki: Nou dat leek maar zo
Henk: Wel in de uitzending.
Seki: Ja, dat is in de uitzending, daar kan ik niets aan doen. Maar in ieder geval, ik heb dat van de hand gewezen. En toen kwam ie met: Er is een anonieme tip
Anonieme tip is dus vrij zwaar dat wij maar besloten hebben
VAMOS
Frits:Toen zei Vamos? Jij niet van sorry Bert, mental coach
Seki: Dat heb ik. Ik mocht ook nog met mijn zus bellen. En die bevestigde het gaat goed, ze laten wat leukere beelden zien. En op het moment dat ik tegen Bert dus zei, ik ga naar beneden, ik ga gewoon vrolijk verder. Werd er gezegd: Als jij nu naar beneden gaat, heb jij binnen twee uur een rode kaart te pakken
Frits: Wat is een rode kaart?
Seki: Een persoonlijke rode kaart
Frits: Dat zijn de regels?
Seki: Dat zijn de regels
Frits: En wat als je met geweld?
Seki: Nou dat denk ik niet.Als je een rode kaart krijgt, blijf je niet in de bus zitten
Henk: Zeg je nu concreet dat SBS je uit de bus wilde hebben
Zoals het er nu op neerkomt wel. Maar, zeg mij dan waarvoor. Kijk die anonieme tip over dat criminele verleden. Sorry hoor, dat lap ik aan mijn laars. Daar klopt geen millimeter van.
Frits: Jij ontkent ten stelligste. Het schijnt dat je bij een knokpartij twee maanden hebt gehad. Is daar ook niks van waar?
Seki: Van die knokpartij dat is wel waar, maar dat heb ik gewoon eerlijk verteld. Dan ben ik toch nog geen crimineel
Frits: En als je veroordeeld bent
Seki: Ik heb alles gewoon eerlijk verteld.
Frits: En verder, je zat ook niet in de hash? Je had ook geen aandeel in een coffeeshop.
Seki: O ja ik zou ook aandeelhouder in de coffeeshop zijn
En ik zou niet Seki zijn. Ik zou één of andere jongen zijn die wordt gezocht voor poging tot doodslag, met nog een tegoed van 82 dagen?
Frits: En niet Seki Bavic?
Seki: En niet Seki Bavic.
Henk: Goed jij ontkent alles
Seki: Zeker weten
Henk: Je dacht veel geld te gaan verdienen.
Henk: Hoe ga jij over straat?
Seki: Ik ga bijna zo goed als niet over straat
Ik ben erin gegaan als een keiharde havenarbeider
En ik wordt neergezet als crimineel. En zo word ik nou ook gezien
Frits: En je durft nu niet over straat?
Seki: Nou durft niet, durft niet.
Henk: Je wilt niet over straat?
Seki: Aan de ene kant durf niet, aan de andere kant wil niet. Je wilt niet continu die confrontatie aan
Je wilt je eigen niet continu gaan lopen verdedigen voor iets dat er helemaal niet is.
Frits: Maar je bent vrijwillig De Bus in gegaan. Je weet dat je dat te wachten staat. Je staat daar voor het Nederlandse publiek.Risico van het vak .
Seki: Ik ben erin gegaan om er wijzer van te worden niet om bestempeld te worden als een crimineel die ik helemaal niet ben. Kijk aan dat soort spelletjes doe ik niet mee
Frits: We zagen net Ruud van Big Brother bij Carlo Boshard. Die is een held die opent winkels. Jij ent er alleen maar armer van geworden?
Seki: Ik ben er alleen maar armer van geworden Ik ben er niets wijzer van geworden.
Hoop stress, hoop problemen, hoop ellende.
Henk: Jij stond heel lang op nummer één. Dat betekent de winnaar? En ineens stond je…
Henk: Gaat die telling eerlijk?
Seki: Zoveel als jullie weten, weet ik ook.
Henk: Ik weet helemaal niets va
quote:
op 04-22-2000 om 12:01 AM schreef R@b het volgende:
Wat voor onthullends heeft hij nou gezegd ??? Helemaal niets !! In de Aktueel ging hij feller te keer.Wie gaat hij aanklagen ? Hij gaf overal ontwijkende antwoorden op.
Bart in t Hout was stelliger in zijn bewoordingen waarom Seki De Bus verliet dan Seki als reden opgaf.Matig ,matig.....en dan druk ik me zwak uit.
Daarnaast was Bart in 't Hout mischien volgens jouw wel stelliger, maar dan vergeet je wel erbij te vertellen dat dezelfde menneer Bart in 't Hout verhalen in de wereld brengt, die hij regelrecht uit zijn grote duim zuigt.
Wat heb je nu liever: stellig gelogen of eerlijk maar onzeker?
Don't lose your head
quote:
op 04-22-2000 om 12:32 AM schreef Guillotine het volgende:
Daarnaast was Bart in 't Hout mischien volgens jouw wel stelliger, maar dan vergeet je wel erbij te vertellen dat dezelfde menneer Bart in 't Hout verhalen in de wereld brengt, die hij regelrecht uit zijn grote duim zuigt.
Maar waarom zei Seki daar dan niks van?
Weleens veroordeeld?
Nee
Even kijken
Later in de uitzending zei hij dat hij wel veroordeeld was. Die twee maanden voorwaardelijk.
quote:
op 04-22-2000 om 12:40 AM schreef Hunter het volgende:
Maar waarom zei Seki daar dan niks van?
quote:
op 04-21-2000 om 11:40 PM schreef Hunter het volgende:
Ja hoor, Seki zegt alles 'recht voor z'n raap'NOT!!!
Wat een draaikont die vent!
Lees je erg veel kappers-bladen de laatste tijd, Hunter ? Je taalgebruik is er iig niet op vooruitgegaan.
Maar OK, jij hebt ook geen proces in voorbereiding wegens aantasting van je goede naam - ik wil jou dan wel eens zien als je door B&vD wordt geïnterviewd...
Beetje erg makkelijk praten, dus..
quote:
Hij heeft zelfs niet duidelijk durven zeggen dat hij door SBS is gedwongen de bus te verlaten.
En goed luisteren is blijkbaar ook niet meer mogelijk tegenwoordig... draai de band nog maar eens af als je het toevallig opgenomen hebt, en je zult juist DIT punt duidelijk horen: "S.: "aan de hand van een of andere anonieme tip ben ik er dus min of meer gedwongen uitgezet, en wat die anonieme tip wezen mag, ik weet het niet". (om maar 1 van de diverse formuleringen van Seki te noemen).
quote:
En maar zielig doen dat hij niet meer in de uitzendingen mag komen. Gemiste kans.
Ja hoor - echt zielig was Seki vanavond. Weer zo'n terminologie die ik absoluut niet van je ken, Hunter - erg tendentieus, op z'n zachtst gezegd. Als je nou Moor was, dan zou ik zeggen, ok, die praat wel vaker zo, maar Hunter ?....
quote:
op 04-22-2000 om 12:18 AM schreef Hunter het volgende:
Sanne geeft zo nog een samenvatting, R@B. Niks bijzonders in die eerste twee minuten.Was ook weer zeer slecht voorbereid door Barend en Van Dorp. Kennelijk hebben ze zelf nooit naar het programma gekeken (ze hadden het net zoals de vorige keer nog steeds over Seekie ipv Sjekkie).
B&vD hebben zelf Fons v. Westerloo nog geciteerd, die in hun programma vertelde, dat door de psycholoog aan Seki persoonlijk gevraagd was: "Seki, is het waar, dat ciminele verleden van jou?", waarop Seki zei: "Dat is absoluut niet waar, maar ik ga wél de Bus uit!". Einde quote FvW., voorgelezen door Frits Barend.
Commentaar van Seki in de uitzending: "Sorry...als het nou niet waar was, waarom zou ik dan de Bus uitgaan ? "
B&vD: "Heb je dan het gevoel dat je door SBS gemanipuleerd bent ?" Seki: "Noem het hoe je 't wilt." B&vD: "Waarom ben je er dan uit gegaan ?" Seki: "ik moest eruit!" B&vd: "Oh..je moest eruit?" S.: "Ik móest eruit!" (met stemverheffing).B&vD: "maar dat is altijd ontkend". Seki: "ja..nou ja! Maar niet door mij!".
quote:
Behalve naar dat kort geding hadden ze natuurlijk ook moeten vragen naar de reden dat Seki dus zelf heeft aangekondigd weg te gaan'(het 'ik zit in het verkeerde programma'-verhaal). Hetgeen voor de onbevooroordeelde kijker natuurlijk lijnrecht staat tegenover het nu door hem geinsinueerde gedwongen vertrek.(ja: geinsinueer; hij durfde het kennelijk niet echt zo te noemen. Dit was weer van het niveau 'bepaalde mensen hebben bepaalde dingen gezegd'.)
Toe maar....vergelijk hem maar even met Aziz, Hunter. Over tendentieuze berichtgeving gesproken. Voor de 'onbevooroordeelde' Fok!Forum-lezer vind ik jou hier ook wel een beetje 'draaikont' hoor, sorry da'k 't zeg.
Op z'n minst niet nauwkeurig in de verslaglegging/samenvatting van deze uitzending, en dat valt me van ons aller Hunter, altijd gewaardeerde 'archivaris' van FOK!, toch echt wel tegen....
Verder verwijs ik de lezers maar naar een opname van de uitzending zelf (misschien op R@b z'n site?) want als ze 't uit deze Topic moeten halen.... pffffffff !
PS: Sorry Sanne, voor de 'dubbel-op',we waren tegelijkertijd aan 't typen. Bedankt voor je verslag!
[Dit bericht is gewijzigd door Moor (Datum 22 April 2000).]
quote:
Look who's talking...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |